10-12 май 1985 Републиканско състезание по автомоделизъм за пионери - гр.Търговище
Отборно 3-то място.
АВ1 1-място Калин Неделчев 120,805 км/ч
АЕ 2-ро място Билян Асенов
АГ 4-то място Стоян Караиванов
РС-ЕВ 6-то място Дишко Дишков
Прикачвам протокол pdf
Републиканско състезание по автомоделизъм за средношколци - гр.Казанлък
Отборно 1-во място!
АВ1 1-во място Борис Минков
А2 2-во място Ганчо Христов
V1 1-во място Ганчо Христов
RC EB 3-то място Стоян Есев
Получих за музея две флагчета от инж.Ганчо Христов[16.08.2019]
26-28 април 1985 Републикански турнир по автомоделизъм за конструктори гр. София
А2 1-во място з.м.с.Марин Неделчев
А2 2-ро място м.с.Димитър Дишлиев
V1 2-во място м.с.Тодор Дилчев
V2 1-во място м.с.Георги Дончев
V2 2-во място м.с.Тодор Дилчев
RC-EB 2-ро място м.с.инж.Валентин Динков
02-07 юни 1985 Дружба и братство Унгария - Егер
Йордан Симеонов, Огнян Филипов†, м.с.Седеф Дончев и състезателите:
A1 1-ро място з.м.с.инж.Илия Царски 220,022 км/ч
A1 2-ро място з.м.с.Марин Неделчев 211,565 км/ч
A2 1-во място з.м.с.Марин Неделчев 246,575 км/ч
A2 2-ро място з.м.с.инж.Илия Царски 245,465 км/ч
А3 5-то място з.м.с.Петър Савчев 241,675 км/ч
А3 6-то място м.с.Любен Изворов 232,708 км/ч
А4 3-то място з.м.с.Петър Савчев 277,478 км/ч
RC-EB 2-ро място з.м.с.Дамян Петров
RC-EB 9-то място м.с.инж.Валентин Динков
RC-V1 17-то място м.с.инж.Валентин Динков
RC-V1 23-то място м.с.Тодор Дилчев
RC-V2 15-то място з.м.с.Дамян Петров
RC-V2 25-то място м.с.Тодор Дилчев
Искам да отбележа,че прекалено много хора съпровождат отбора.
Първите двама на практика са екскурзианти, но може и да не съм прав...
Прикачвам протокол pdf
28 юни - 01 юли 1985 Републиканско състезание по автомоделизъм за конструктори - гр.Шумен
Отборно 2-ро място.
А2 1-во място з.м.с.Марин Неделчев
RC EA 1-во място м.с.Георги Дончев (с Зил-157 1:10)
RC EA 2-ро място м.с.инж.Любомир Караиванов
RC EB 2-ро място м.с.инж.Валентин Динков
V1 1-во място м.с.инж.Валентин Динков
V1 3-ро място м.с.Тодор Дилчев
V2 2-ро място м.с.Тодор Дилчев
Както бях писал в предните постове класа RC EA,не беше отменен!
Просто по понятни причини някой хора не искаха да се правят състезания за него.
На това състезание събрахме специално повече от три модела.
Георги Дончев с Зил-157 1:10 интересен модел правен в СССР,
на практика бе невъзможно да бъде победен.
Аз разбира се с "Волгата", а трети се класира Станчо Станчев от Шумен с камион "Мадара".
27-29 септември 1985 Републикански турнир по автомоделизъм за купа "Септември" гр.Михайловград
V1 3-о място м.с.Тодор Дилчев
V2 3-во място м.с.Тодор Дилчев
V2 4-то място м.с.инж.Валентин Динков
V2 6-ти м.с.Георги Дончев
Прикачвам протокола pdf, в него е и крайното класиране.
34-то Eвропейско първенство за скоростни кордови автомодели проведено - Варна 3-4 август
Участвуваха 84 състезатели от 8 страни
Плакат от събитието
А1
з.м.с.Марин Лесиков - 235,571 км/ч нов световен рекорд
Сергей Солдатов (СССР) - 229,767 км/ч
з.м.с.Марин Неделчев - 227,848 км/ч
А2
Тьорбори Йохансен (Норвегия) - 259,703 км/ч
з.м.с.инж.Илия Царски - 254,453 км/ч
з.м.с.Марин Неделчев - 253,522 км/ч
А3
Яак Рингмае (СССР) - 277,692 км/ч нов световен рекорд
Йозеф Руха (УНР) - 274,692 км/ч
Сергей Солдатов (СССР) - 272,726 км/ч
А4
Дидие Перенсел(Франция) - 305,395 км/ч
Харалд Арлаутцки(ФРГ) - 302,470 км/ч
Ленард Кландер(Швеция) - 298,458 км/ч
Крайно отборно класиране
НРБ - 1265 т. , СССР - 1224 т. , Швеция - 709 т.
Прикачвам протокол pdf.
Прикачвам и програмата pdf (интересно четиво).
Сканирах само в българсия вариант,има я и на немски.
За измерване на скоростта бях изработил електрониката с ултразвукови датчици.
Преди това се използваше ридконтакт и магнит, но измерването не беше точно.
Това бе причината да ме вземат като съдия по времеизмерването.
След рекорд на Яак Рингмае (СССР) се оказа, че отчета е с един разряд по-малко!
Първоначално стана голям скандал и се оказа, че виновен е треньора м.с.Седеф Дончев - той е получил
писмо с нови изисквания, но не му е обърнал внимание.
Казах, че за една нощ мога да доработя измервателната система, но това може да стане само в гр.Сопот.
Руснаците се съгласиха, няма да провалят състезанието защото са убедени, че ще повторят резултата.
м.с.Тодор Дилчев ме закара до гр.Сопот и легна да спи, а аз работих до късно и преработих системата.
На практика добавих още два знака. Събудих го и обратно, сега аз спях в колата.Сутринта бяхме в гр-Варна.
Яак Рингмае повтори резултата си и това беше нов световен рекорд!
Марин Лесиков също постигна нов световен рекорд!
Без м.с.Тодор Дилчев и моя труд това нямаше да се случи и състезанието щеше да се провали.
Единственият,който оцени това беше човек от съдийската комисия Кристиян Шмулц от Швейцария!
Благодари и ми подари шфейцарско ножче и часовник.
Друго интересно за това състезание - времето беше силно променливо и оказа влияние на резултатите.
На практика вторите модели показаха по-добри резултати от първите!
м.с.Розен Тодоров ми напомни, че пистата е била затворена по-някакви причини, а руснаците са искали да тренират.
Закарал ги до гр.Шумен(80км. от гр.Варна) и след проведените тренировки ги върнал.
Две дипломи на з.м.с.Марин Неделчев
Използуваха се дипломи от европейската федерация.
Но бяха объркали трикольора за медалите, които донесаха.
Фала се откри при награждаването.
За сметка на това грамотите имаха печат от Българската федерация по автомоделизъм.
Българският отбор.
Първа редица з.м.с.Илия Царски, м.с.Розен Тодоров и з.м.с.Петър Савчев†.
Втора редица з.м.с.Марин Лесиков, м.с.Димитър Дишлиев и само частица от м.с.Христо Керчев.
Трета редица з.м.с.Марин Неделчев, м.с.Красимир Младенов† и м.с.Цветан Петров
з.м.с.Марин Лесиков - 235,571 км/ч нов световен рекорд
Снимка от личния архив на м.с.Христо Керчев:
От ляво на дясно з.м.с.Марин Лесиков, м.с.Христо Керчев и м.с.Любен Изворов†
11-13 октомври 1985 Републикански турнир по автомоделизъм гр.Габрово
RC-V1 1-во място м.с.Георги Дончев
RC-V2 3-то място м.с.Георги Дончев
КРАЙНО КЛАСИРАНЕ-ИНДИВИДУАЛНО за 1985г.
(София-Криводол-Шумен-Михайловград)
PC-V1
1.з.м.с.Дамян Петров
2.м.с.инж.Валентин Динков
3.м.с.Тодор Дилчев
4.Иван Керчев
5.м.с.Георги дончев
6.Петър Соколов
7.Валентин Герчев
8.м.с.Димитър Дивлинов
9.м.с.инж.Любомир Караиванов
10.Иван Минков
11.Йосиф Мадолев
12.Агоп Делгюрян
13.м.с.инж.Светослав Янакиев
PC-V2
1.з.м.с.Дамян Петров
2.м.с.Тодор Дилчев
3.м.с.Димитър Дивлинов
4.м.с.инж.Любомир Караиванов
5.м.с.Георги дончев
6.м.с.инж.Валентин Динков
7.Иван Керчев
8.Валентин Герчев
9.Петър Соколов
10.Агоп Делгюрян
11.Иван Минков
12.Йосиф Мадолев
13.м.с.Красимир Младенов
Повече подробности в протокола от Михайловград.
След мен в гр.Тула учи Иван Минков.
Една от причините да избере този град бяха моите разкази и факта, че вече има автомоделисти!
Иван пое щафетата и под неговото умело ръководство работата е продължила.
Направиха матрици за купета от руски материал подобен на лексана.
Скоро срещнах в един рускоговорящи форум разказ за "Тулските купета".
Материала за купета беше черен и сив, повърхноста леко вълнообразна.
Много леки, но не държаха на удари като лексана.
За съжаление има само една запазена снимка, при това е малко повредена.
Състезанието е в гр.Новорусийск 1985г.
От ляво с шапката е Ничипуренко Юрий Григориевич, след него е Петка, Иван е срещу тях.
Цитирам Иван Минков - "В ръцете на Юрий Григориевич Ничипуренко е модел на който шасито е от алуминиев п-образен профил, а предния и задния мостове са руско копие на пластмасите и частите от PB Alpha, единствено диференциала бе променен и бе по-лек от този на Алфата. Това бе изцяло руска разработка, която заради кутията която се получава, нямаше усукване на модела и се държеше много добре на пистата. Пътуването към гр.Новоросийск бе цяло приключение. Тогава за първи път видях и пътувах с лек автомобил "Волга" комби. За хотелите и емоциите около състезанията за сега няма да пиша /това е мнооого дълга тема/."
В края на годината Георги Дончев е удостоен със званието "Майстор на спорта - по автомоделизъм"!
В края на годината з.м.с.Марин Неделчев е награден с "Орден на труда"-златен!