Съвети към начинаещите

vesibo

Редовен Потребител
1. Най-доброто обучение за начинаещия пилот е с инструктор. Така за 5-6 дни човек се научава да излита и крепи самолета без да го чупи. Освен това инструкторът дава ценни напътствия и поправя грешките на обучаемия.
2. Начинаещият пилот трябва да бъде запознат на кратко, разбираемо и с прости думи (защото може да бъде дете на 5-6г.), с малко теория за това какво представлява и как лети самолета, какви сили и моменти му действат и как се отклоняват кормилата. Следва се едно просто правило - на където се отклонява или повдига (за елероните) кормилото по посока на движение, натам се отклонява или завърта (за елероните) самолета.Това правило важи и за елеватора и ръдара.
И най-важното БЕЗОПАСНОСТ преди, по време и след завършване на полета.
3. Подбор на самолет-трябва да е спокоен и устойчив модел. Горещо препоръчвам първият самолет да е купен, а не направен (защото може да бъде дете на 5-6г. и родителите му да нямат никаква представа как се прави самолет). Много колеги от форума правят страхотни тренери, а в магазините вече има подходящи и хубави модели на достъпни цени. Предимството ще е, че самолета ще бъде настроен, облетян, тримиран и няма да се стига до разочарования и евентуално отказване от хобито. След това, вече начинаещият ще има натрупани знания и опит и ще му е по-лесно да изработва летящи модели. Първото докосване до самолет трябва да достави удоволствие, а не разочарование.
4. Симулатор - изключително важно нещо. Освен всичко написано от колегите със симулатора може да се тренират различни откази, обърнати команди, упражнения на различни комплекси. Най-важното, той ще ви научи винаги да давате правилната команда. Аз лично имам сигурно повече от 5000ч. на симулатор и продължавам всеки ден да карам по 15-20мин. Първият ми самолет беше контурна EXTRA 300 3D и след много часове на симулатор изобщо не съм се съмнявал че ще литне и то как.

5. Проверка на самолета преди полет и след полет. Всички части трябва да са добре закрепени, залепени и затегнати. Кормилата трябва да работят в правилната посока леко и безотказно. Центърът на тежестта да е където трябва. Витломоторната група трябва да работи без сътресения и с необходимата тяга. Аз предпочитам тягата винаги да е в повече. Винаги можеш да караш самолета с по-малко газ, но ако по някаква причина ти се наложи, разполагаш с необходимата мощност. За начинаещият това е много важно, защото ще има проблем, ако тягата е на кантар.
Проверка на обхвата на радио апаратурата е задължителен ако искате моделът ви да остане здрав. Батерията да е заредена и да има гориво в резервоара ако модела е двг.

6. Преди първият полет начинаещият пилот трябва внимателно да подбере мястото за летене. Да няма препятствия по време на полет и при кацане. Да се подбере тихо и спокойно време. Да не е сам и да е спокоен. Да застане така, че да не му пречи слънцето и ако има вятър да съобрази посоката му. Винаги се излита и каца срещу вятъра. Когато застане на определеното място в никакъв случай да не се мести и разхожда до приключване на полета.

7. Първоначално е добре да се излита от ръка и да се каца в трева, а на по-късен етап да се сложи и колесникът. При излитане трябва да се набира плавно и равномерно височина и да не се бърза да се прави завой. След набора на достатъчна височина, но така, че да се вижда добре, самолета се хоризонтира и оборотите на двигателя се намаляват, след което плавно и с малък наклон на крилата се започва завой. Трябва да се внимава ,защото при завой на самолета,носът му се отпуска надолу. За това едновременно с подаването на команда за завой трябва да се подаде и лека команда за изкачване нагоре. По този начин, необходимата височина няма да се загуби. Първоначално е хубаво да се поддържат повече прави участъци в хоризонтален полет с по-малко завои, тъй-като те ще бъдат проблемната точка. Начинаещият трябва да поддържа хоризонтален полет без резки изкачвания и спускания. На малко по-късен етап трябва да започне да прави хоризонтални осморки отново на една и съща височина. Много важно е при излитането от ръка газта да не е максимална а 3/4 ,защото може да се получи така,че самолетът да направи лупинг и да се забие зад вас или във вас. Би било добре да се лети в широк правоъгълник пред вас, което ще помогне за следващият етап - кацане. Като се свикне малко в едната посока трябва да се повтори същото и в другата.

Запомнете - най-притеснително за начинаещите пилоти е когато самолетът лети срещу тях. Второ просто правило е когато самолета лети срещу вас и наклони крило в някаква посока, изправянето му става като дадете команда на елероните в същата посока. Така се запомнят най-лесно обратните команди. Това важи и когато самолета се изкачва нагоре - лоста се премества нагоре или слиза надолу лоста се премества надолу.

8.
Етап кацане - един от най-трудните, но задължителни елементи.Ще ви цитирам 8мо правило от наръчника на пилота - Добро приземяване е това,след което можеш да вървиш без лекарска помощ. Страхотно приземяване е това,след което самолета може да бъде използван отново.
Има два начина на кацане. Първият е от хоризонтален полет и височина изключване на мотора, снижение по спирала и кацане. Вторият е същият ,но разликата е , че при изравняването над земята на около метър се подават обороти на двигателя и се каца след етап издържане. Просто казано, двата начина са с мотор и без мотор.При кацане след снижение носът на самолета трябва да се хоризонтира това става на около 1-2 метра от земята, след което още малко да се повдигне и така да се задържи. Трябва внимателно да се съблюдава и скоростта. Перфектното кацане е осъществено тогава ,когато горната команда на елеватора е изчерпана. Кацането трябва да се тренира много на симулатор, а след това и на живо.Мой съвет е ако има наблизо по напреднали пилоти да ги помолите при първите си опити за летене те да ви кацат моделът, а вие ги наблюдавайте много добре какво правят и се учете.
Не забравяйте след всяко кацане да правите следполетен оглед и проверка на кормилата.
За сега това
smile.gif
от мен и успех на всички начинаещи пилоти
cheers.gif

Конструкция на самолета и управляващи повърхности.jpg
 
Последна промяна от модератор:

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Страхотна колекция от съвети! Това не ме изненадва изобщо , защото именно Веско Бозев беше човекът с който първо се запознах и ми подаде ръка в това хоби. Той ми литна и първият правен от мен самолет :) - Той заедно с Ицо от Myhobby , Велко , Пепи Гърмидолов , както и Петко от Бъгифлай бяха първите моделисти които срещнах на нашето летище в Младост. От всеки от тях съм научил по нещо, и сърдечно им благодаря за което. Без Моделистите от Младост , този форум нямаше да го има сега!
 

Tassadar

Редовен Потребител
Поздравления за Веско за отлично систематезираните и изчерпателни съвети! Той е инструкторът на нашата поляна. Научил е много, много хора да летят. Дори днес, когато имаше нов самолет за летене и свикване, той беше долу на тревата и обучаваше нови пилоти.

Нямам какво да добавя към съветите. Само да подчертая ролята на симулатора в обучението. С него почти гарантирано се избягва чупенето на самолети и максималния адреналин при първите полети и сътветното разочарванията в началото на хобито. По нататък на него се тренират нови фигури, преди прилагането им на поляната. При все, че реализмът на симулаторите не е 100%, мисля че е задължителен за употреба от всеки пилот.
 

vesibo

Редовен Потребител
Поздравления за Веско за отлично систематезираните и изчерпателни съвети! Той е инструкторът на нашата поляна. Научил е много, много хора да летят. Дори днес, когато имаше нов самолет за летене и свикване, той беше долу на тревата и обучаваше нови пилоти.

Нямам какво да добавя към съветите. Само да подчертая ролята на симулатора в обучението. С него почти гарантирано се избягва чупенето на самолети и максималния адреналин при първите полети и сътветното разочарванията в началото на хобито. По нататък на него се тренират нови фигури, преди прилагането им на поляната. При все, че реализмът на симулаторите не е 100%, мисля че е задължителен за употреба от всеки пилот.

Абсолютно вярно,моля всеки който се сети за нещо да го добавя,защото човек винаги пропуска нещо,а това е много,много съществено.
 

vesibo

Редовен Потребител
http://kickass.to/aerofly-professional-deluxe-v-1-9-7-pc-t3887850.html#main
Този работи.
Сваляте от торента.
Разархивирате.
Качвате симулатора.
Затваряте го.
Копирате крака от архива в инсталационната директория и го стартирате.
Хвърчете с кеф.
 
Последна промяна:

vesibo

Редовен Потребител
Здравейте приятели от тук можете да теглите самолети,вертолети,сцени и др. инструменти за симулатори.http://www.rc-sim.de/cms/index.php/en
1.За да теглите трябва да се регистрирате.
2.След това Download.
3.Когато свалите самолет или нещо друго начините за инсталиране са два.
-екзе файл-той направо се стартира и компютъра си го инсталира в симулатора.
-папка с файлове(важно папката трябва да е една,а не папка в папката), копирате папката в следния път:
Windows (C)
Program files - IPACS-Aerofly professional deluxe - Aircraft
Приятни забавления.
3dsmile_1003.gif
 
Последна промяна:

Theknowledge

Новодошъл
Здравейте,

може ли да ми кажете, какъв кабел ми трябва за да вържа Spektrum DX6i със симулатора на Aerofly? Пробвам с този, който ползвам с Phoenix-a, но с него Aerofly не ми разпознава апаратурата.

Поздрави,
Георги
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Здравей , кабела като жица е същия , но тези симулатори освен кабел търсят и чип вътре който им казва че са платени. Ако твоя симулаторен кабел има превключвател - погледни го и на него има надписи, ето пример:

sim.jpg


За да ти работи на Аерофлай трябва да извадиш, превключиш и пъхнеш отново в USB-то. Ако на кабела ти няма такъв селектор , значи вероятно няма да стане по този начин.


Може би ще е по лесно ако изпратиш снимка на твоя кабел за да видим какъв е.
 

Theknowledge

Новодошъл
Благодаря за бързия отговор. Моят кабел, дойде заедно с Phoenix-a (купил съм си оригиналния симулатор). Явно е предназначен да работи само с него. Нямах представа за предназначението на чипа вътре. Иначе кабела е черна жица с една черна кутиика, няма никакви надписи или обозначения. Има ли къде от България да си взема кабел, който да става и за Aerofly? Ако не, може ли да ми дадете линк към някои, който работи за да си го поръчам от чужбина? Благодаря предварително!

Поздрави,
Георги
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Точно така е както си го написал. Оригиналният кабел за феникс работи само със феникс. Може да звъннеш в MyHobby.bg и да питаш за такива кабели - моя съм го купил от там.
 

Altair

Редовен Потребител
Здравейте,

Аз също искам да благодаря на Веско. Ако не беше той сигурно още нямаше да имам успешно кацане. Сърдечно благодаря.
 

st5rov

Редовен Потребител
Здравейте,
Аз също съм един от начинаещите ( досадници :boi:), на които Веско помогна да проходят (полетят :pilot:). Безкрайно съм му благодарен за отзивчивостта и за това, че ми помогна да си прибера Якчето цяло! :biri:
Щастлив съм, че се запознах с хора като него и Петко (Buggyfly)!
 

vesibo

Редовен Потребител
Здравейте,
Аз също съм един от начинаещите ( досадници :boi:), на които Веско помогна да проходят (полетят :pilot:). Безкрайно съм му благодарен за отзивчивостта и за това, че ми помогна да си прибера Якчето цяло! :biri:
Щастлив съм, че се запознах с хора като него и Петко (Buggyfly)!

Добре дошъл и няма проблеми.За мен винаги е удоволствие когато моделите са здрави, а собствениците доволни от летателния ден.:)

P.S. Напиши си имената в профила, ако искаш разбира се.:):biri:
 

vesibo

Редовен Потребител
Чудесно, добре дошъл още веднъж между нас Станиславе.:):biri:

P.S. Много ми харесва аватарът, якчето е страхотна машинка.:win: :pilot:
 
Последна промяна:
Нагоре