Съвет за електро F3A

Kaban

Потребител
Приятели, искам един съвет.
Може да е полезен и на другите поради тази причина създавам нова тема.

Имам желание да си закупя модел. Съответно малко инфо по въпроса:
1. Опита определено не е за треньор - държа се във въздуха и то стабилно. От друга страна бая път трябва да измина за 3D.
2. Имам цел минимум - не модела да ме води мен, а аз модела. От тук се насочих към F3A - от елементарни фигури към по сложни комплекси за пилотиране.
3. Не е "рентабилно" да купувам скъп модел, защото опита не е достатъчен.
4. Също нямам желание да купувам "копиен" модел. Като цяло изглеждат много хубаво (много ми харесват), но спазвам принципа - функция прави формата, a не обратното. Поради тази причина много скептично се отнасям към модели копия на самолети. В крайна сметка формите и пропорциите не действат при наши скорости, така като при истински самолети. Ето тук може и да не сам прав.
5. Към момента много ми допада Hobbyking MX2 3D EPP 955mm ARF. Това е самолета за мен! и като цена и като конфигурация и размер.
6. Обаче, едно но.... ситуацията е такава, че модела трябва да "живее" в багажника на Пасат - комби, и то цял летателен сезон със затворена щора. Това лято един Lil Ripper навъртя в багажника към 20К километра. Разбира се имаше и летене. Обаче в момента има повече "транспортни" поражения отколкото летателни.
7. Някои да е срещал нещо от сорта на Hobbyking MX2 3D EPP 955mm ARF само, че с махащо се крило.

Аз поне не успях да намеря нищо.
 

Tassadar

Редовен Потребител
Определено е проблем да се намери самолет който да покрие всички тези изисквания. Да започнем от размера. За возене в багажник размерът трябва да е около метър. На летни жеги обаче, и композитен модел не знам дали ще издържи. ЕРР модел е абсолютно забранен за излагане на жега. Ще се деформира до неузнаваемост. Депрона също в някаква степен. Балсата се изключва по разбираеми причини. Остава EPS или EPO модел. Понеже колата ти е бяла, може и да стане работата.

Харесал си MX2, но той първо е от ЕРР, второ е пълнокръвен 3Д модел. За учене на фигурно летене си трябва самолет за фигурно летене. И с МХ2 можеш да правиш повечето неща, но никога достатъчно прецизно и с цената на много 'подпиране'.

Като бюджетен модел за учене на фигури, бих препоръчал GWS Formosa II, но не можах да намеря да се продава в България, не съм сигурен дали още се произвежда.
Друг бюджетен вариант е този клонинг на GWS Formosa I. Цената е повече от прилична, но се искат много преработки за да литне както трябва. Иначе лети добре и прави чисти фигури за размерите си. Много е чувствителен на вятър.
 

Kaban

Потребител
Много благодаря за отговора.
Между другото не знаех, че проблема с различни материали при жега е толкова голям. Чух само за селикона, че е капризен към температура.
GWS Formosa I май отпада като вариант - щом става въпрос за преработки ....

В крайна сметка реших да си направя нещо подобно. За основа е взет Lil Ripper (супер технологична конструкция ) само че ще е 1 м. размах, + обемно крило. Дори докарах изделието до някъде. Цел на прототипа да проверя какво тегло ще се получи, как ще лети, и как ще се държи сглобката във времето.

Единственото което ме смущава - конфигурацията на самолета не е много за пилотаж.

От тук още един въпрос - кои са основни "признаци" на пилотажен модел?

P.S. не знам дали темата, е точно за раздела. Не можах да намеря нещо по подходящо. Притеснявам се, че Светльо "ще ма бие с туееегиии"
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Темата си е съвсем в раздела :) LilRipper като цяло е чист 3D самолет , не е много за полотаж, не че не може да изпълнява такива фигури но е доста шавлив.

Въпреки че ти каза че не искаш скейл , моя съвет е Т-28 Trojan - с разглобяемо крило, разпереност 110см , изпълнява добре всички фигури от пилотажа. Много качествена пяна , и като цяло много добра изработка. Има преден колесник , което улеснява много кацанията както в трева така и на писта. Повече за него съм написал тук , така като ти слушам изискваният ми звучи точно като този самолет.
 

Kaban

Потребител
.... така като ти слушам изискваният ми звучи точно като този самолет.

Не пасва много изискването -
3. Не е "рентабилно" да купувам скъп модел, защото опита не е достатъчен. За тая цена и за въдица бих се замислил ...

Относно 3D - не е болка за умиране, по важно де се маха крилото. Иначе взех Рипера само за шаблон, и за това питам за геометрията на пилотажка.

Момчета какво ще кажете за това:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/...otor_ESC_Servos_1200mm_ARF_EU_warehouse_.html

само не мога да разбера дали му се маха крилото. Също предполагам, че ще трябва да сменям двигателя и спида.
 

Tassadar

Редовен Потребител
Позволявам си да не се съглася. T-28 Trojan е добър самолет, но той не е приектиран за висш пилотаж. Има ниско разположено крило с плоско-изпъкнал профил и диадър. Това се отразява много зле на акробатичните качества на един самолет. Да, ще изпълнява всички основни фигури, но с цената на тактика и много корекции. Това ще създаде лоши навици и ще ти пречи, ако искаш след това да вдигнеш ниво с някой прецизен акробат.

Сред основните изисквания за една пилотажка са:
неутрална стабилност - да не се съпротивлява на командите и да лети накъдето е насочен независимо от положението си във въздуха.
голяма напречна площ - трабва да може да лети на нож при възможно най-малък ъгъл на атака.
полетът по гръб - да е със същите усилия както нормалния полет.
способност за полет по права при промяна на скоростта - да не набрира или гмурка
срив - умишлено се проектира със способност за сриване защото има фигури които го изискват (свредел например)
бързо завъртане около оста си (roll rate)
и т.н.

3Д моделите са най-близко до пилотажките. Повечето имат за прототип акробати от голямата авиация (Extra, Edge, Як и т.н.), като основната разлика са голямата относителна площ на контролните повърхности, големите отклонения и витло-моторна група която осигурява много голяма тяга при сравнително ниски скорости. Лил Рипера с обемно крило със симетричен профил и по-малки кормила и отклонения би бил добър старт в пилотажа.

Има причина истинските прецизни пилотажки да изглеждат така и всички много да си приличат:

krm_sparkdyn-flalg.jpg
 

vesibo

Редовен Потребител
Момчета имайте в предвид, че Серго не е все още напреднал пилот и формозата няма да му е много по нрава.Трояна е хубав самолет, но с това разположение на крилата също изисква опит за точно изпълнение на фигурите.Ако си решил да караш и постигаш нещо в F3A ти препоръчвам това http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1619_1628_1629&products_id=9706181 Ако обаче искаш да се учиш на фигури и се забавляваш МХ 2 ти е напълно достатъчен или Рипера с подходящи настройки на ЦТ и апаратурата можем да ги направим да летят много благо и приятно и без проблем да си тренираш фигурите.:biri:
 

vesibo

Редовен Потребител

Kaban

Потребител
Пепи с тежката си дума наклони везната в нужната посока. Точно това ме притесняваше в T-28, но не бях сигурен. Колебаех се, и единствено ме спираше цената.

Весо е абсолютно прав, относно навиците ми за пилотиране, поради тази причина няма да взимам скъп модел. Тук основен проблем е, че освен желание трябва и постоянство ...

Относно Рипера, настройки и ЦТ точно там е проблема. Сегашния Рипер почти цяло лято изкара в багажника без да има резултат. Проблема е следен:

1. намирам време за летене, - до тук добре.
2. първите полети почвам да центровам самолета. Отнема бая време.
3. втората част - целенасочени тренировки по отделни фигури, ако ми е останало време за това :mad: . Съответно приключвам излита с минимален напредък - като цяло хаотично летене.
4. след това самолета се затваря в багажника или се мести на задна седалка, итака в течение на 1 - 3 седмици. Естествено има и поражения, след това почва лепене и всичките центровки отиват на кино.
5. Затваряме цикъла, отиваме към пункт 1.

Поради тези причини, искам компактен самолет който винаги е под ръка. И в крайна сметка ще го затворя в някаква кутия-калъф за да няма такива изпълнения с центровките. Съответно при наличие на време за летене, то да се използва за пълноценни тренировки, а не за лепене и центровки.

Усещам, че работа ще се развие така:
- правя по голям модернизиран Рипер с разглобяемо крило. Благополучно разбирам, че е тежък и не става.
- купувам MX 2 за коледен подарък и понеже е купешки няма да го "мандахерцам" в колата - и той гордо ще се пази на терасата (може и панделка да му сложа :rolleyes:). И само когато сам в София ще ходя с него на поляната като на парад.

Игати и перспективите ............


... Не пипори, ще увехнеш.:boi:.... От 23 години сам в България, но такоз не бях чувал до сега! Да разбирам, че не трябва дори да поглеждам на там иначе ще има :boi:
 
Последна промяна:

vesibo

Редовен Потребител
Превеждам:-не пипай защото ще ти донесе неприятности.
326.gif
 

Kaban

Потребител
В крайна сметка направих модернизиран Рипер с рзглобяемо обемно крило. Размерите са:
Wingspan: 1000 mm
Length: 1000 mm

В момента монтирах следното налично оборудване:
мотор: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12921__d2830_11_1000kv_brushless_motor.html
спид: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6461__hobbyking_ss_series_35_40a_esc.html
серва подобни на : http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9549__turnigy_tg9e_9g_1_5kg_0_10sec_eco_micro_servo.html
витло: 10 х 4.7

С горното оборудване се получи се тегло 560 гр. без батерия. С батерия 1300 теглото е - 670 гр.

Успях да го пробвам за малко с това оборудване, но определено моторчето е слабо!

За сега кандитат за мотор е:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/...Brushless_Outrunner_1020kv_NL_Warehouse_.html

Въпросът ми е - дали ще издържи спида ?
Имам и по голям но влизаме в друго тегло ......

Възможно е да разгледам варианти за друг мотор.

Каква батеря да взема за тази конфигурация?

P.S. Също търся по качествено моторче за Миг - 29. В момента използвам:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12919__d2826_6_2200kv_outrunner_motor.html?
gclid=CNGvktf-2bsCFURc3godyVAABQ


но се оказа много небалансиран - много звук за нищо, имам чувство, че половината от енергията отива във вибрациите + това разбива закрепването на моторамата. Успях молко да го пооправя, блогодарение на идеята на Пепи за балнас с лазерното фенерче, преди баланса правише квадрат с диагонал 2 см. на разтояние 2м. :eek:.

В момнта посабрах светлината, но изхода е според мен - качествен мотор.
 

Attachments

  • IMG_4201.JPG
    IMG_4201.JPG
    946.2 KB · Прегледи: 38
  • IMG_4203.JPG
    IMG_4203.JPG
    964 KB · Прегледи: 37
Последна промяна:

vesibo

Редовен Потребител
След като зачетох оборудването веднага исках да ти кажа, че не е твоят мотор.С този ,който си посочил после нещата ще си дойдат на мястото и витлото за него е 11х4.7 slo fly.
Спиада за сега , докато е студено ще става но определено трябва да го смениш с 40А plush.
За мига хубавите мотори вече ги няма, но ти препоръчвам този
rctimer,същият е по показатели, а намотките и изработката са на ниво.:):biri:
 
Последна промяна:

Kaban

Потребител
Весо, много благодаря!

и за много години - всички блага, лични и безналични!!!!

Ще почна да търся оборудването.
 

Tassadar

Редовен Потребител
Добре се е получило модернизираното Рипърче.:win: Наистина моторчето е слабичко за това тегло и размер на планера. С витло SF10х4.7 дава кило тяга, но скоростта му е ниска. Може за това да имаш усещането, че не ти стига мотор. Опитай с витло APC 9х6 преди да правиш промени. Ще ползваш рипърчето за пилотаж, а не за 3Д и може на първо време с това витло да стане работата.

Как закрепваш крилото? Ще се радвам да видя някоя снимка на закрепването.;)
 

Kaban

Потребител
Направих снимки за закрепването на крилото.
Основен елемент две рамки от чамова летва, които влизат една в друга. За външната рамка използвам балса за подсилка.
Времето ще покажи как ще се държи. Имах извесни претеснения за геометрията - но в крайна сметка стана лесно.

С перка 9 х 6 не съм пробвал, ще опитам следващия път.
Но определено ще му трябва друг мотор.
 

Attachments

  • IMG_4204.JPG
    IMG_4204.JPG
    935.9 KB · Прегледи: 25
  • IMG_4205.JPG
    IMG_4205.JPG
    1,012.7 KB · Прегледи: 25
  • IMG_4206.JPG
    IMG_4206.JPG
    1.2 MB · Прегледи: 24
  • IMG_4207.JPG
    IMG_4207.JPG
    626.2 KB · Прегледи: 24
  • IMG_4208.JPG
    IMG_4208.JPG
    619.6 KB · Прегледи: 24
  • IMG_4209.JPG
    IMG_4209.JPG
    959.1 KB · Прегледи: 24
  • IMG_4210.JPG
    IMG_4210.JPG
    1.1 MB · Прегледи: 24
  • IMG_4211.JPG
    IMG_4211.JPG
    1.1 MB · Прегледи: 25
  • IMG_4212.JPG
    IMG_4212.JPG
    1 MB · Прегледи: 25
  • IMG_4214.JPG
    IMG_4214.JPG
    859.2 KB · Прегледи: 25
Последна промяна:
Нагоре