Хели училище

AlexM

Редовен Потребител
Здравейте, понеже от скоро се върнах към нещото което ме запали по RC моделизма, искам да споделя малко прочетено от мен и преведено инфо, за начинаещите тръгнали по пътя на RC хеликоптерите.Ще разгледаме как да минем от от опашката, към всички фигури 8 и фунии за 6 месеца.
Отворена е и тема " Потвърждавам , че съм на прав път " ( http...)където може да публикувате видео от симулатора за съвети и питания. Както подсказва заглавието .
Това е тема, в която ще се опитаме да вземем нивата на обучение от абсолютно начинаещ, до управление на хеликоптера свободно във всички посоки.
Предупреждение : Това не е за всеки. Отнема дисциплина, търпение и понякога става скучно. Въпреки това, ако искате да управлявате вашето хели без да забивате пръстите на краката в поляната, резултатите си струват усилията. Аз постигнах резултати в рамките на 6 месеца.Следейки тези уроци , на вас може да ви отнеме повече или по-малко време, понеже всеки напредва със свое собствено темпо.Не се обезкуражавайте ако ви отнема повече да влезете в час, нямате определено време, а и едно нещо е сигурно, добре структурираните и по-чести тренировки водят до по-бърз прогрес в усвояването на техниките.
Какво ще ви трябва:
-Добър симулатор-с опции да има тренировъчен режим за висене и възможност за забавяне на скоростта на движение
-Апаратура-повечето хора ползват собствената си апаратура с която летят на поляната
-Таймер-аз използвах телефона си
-Тефтерче или нещо да записвате прогреса си
-Портативен плеър-телефона също влиза в употреба Бележка за симулаторите, те доста често стават много скучни, звука е отвратителен погледа в дълбочина не е като в реалността, но те са както най-доброто средство за обучение така и най-безопасното.Музикалния плеър е за да се премахне скучната музика на симулатора и тренировките да станат по весели.
Този метод на обучение зависи строго от използването на симулатор ежедневно(като средство за тренировка).Чел съм много теми където хората се оплакват и не харесват да използват симулатор.Ако искате да има бърз прогрес при вас,симулатора е единствения начин да вървите напред:
-Хеликоптера е винаги балансиран
-Никога не свършват батериите
-Катастрофата е безплатна
-Няма сглобяване на счупено хели
-Не може да нараните себе си или някой друг
-Няма ограничение в мястото, времето и слънчевата светлина

Целта на тренировката е да направите така че да можете да коригирате автоматично всяка една посока на хеликоптера, без значение на къде е обърнат носа.След 6 месеца вече не мисля как да направя корекцията а в повечето случаи просто се случва от самосебе си.Все още бъркам посоките но това е само в 1% от времето в което съм в въздуха, като в повечето от тези случаи имам време да коригирам грешката. Следейки тези уроци ще се научите да правите автоматична реакция при грешка както и корекция преди да е станала грешка.Единствения начин да направите това е да тренирате.Целта е да доведете уменията си на пилотиране на нивото на което ходите по улиците,в парка, и да правите всяка крачка без предварителен умисъл.Ходенето е супер сложен процес,но повечето от нас го правят автоматично без да се замислят за следващата крачка.Стигнали сме до това ниво понеже го тренираме всеки ден, всяка седмица, всеки месец и година.Като малки сме правели много грешки и сме падали, но сме се поучавали и сме продължавали.В процеса на обучение това е състояние на „Безсъзнателна компетентност“.
Умения за придобиване:
„Безсъзнателна некомпетентност“-не знаем как да го направим, и ни трябват насоки за да го започнем.
„Съзнателна некомпетентност“-знаеме как да го направим, но имаме малък опит и често правиме грешки.
„Съзнателна компетентност“-можеме да го направим,но трябва да помислим всеки път как да го направим с малко грешки.
„Безсъзнателна компетентност“-можеме да го направим без да мислим, рядко срещани грешки и може да ставаме все по бързи и бързи.

Има голям брой умения, който изграждат профила на един пилот.Всеки един трябва да мине през тези умения за да изгради своя профил.Някой ще са по бързи от други.При висенето с опашката към вас може да стигнете бързо „Безсъзнателна компетентност“ но при висенето с носа към вас е друг въпрос, същото е и висенето на една страна, както и когато хеликоптера е с ските нагоре.Достигайки по-високи нива на умения в изпълнението на дадена маневра безсъзнателно спомага в изпълнението на следващата и следващата и тн.Уменията които също трябва да придобиете са в сглобяването и поправянето на хеликоптера, неговата настройка,настройката на дистанционното и тн. Това помага на хели пилотите на това е друга тема.

Страхът:
Този метод на обучение би трябвало също така да ви подготви за страхът в реалният полет, но няма да го премахне.Страхът идва от няколко причини.В общата си форма той може да бъде представен в няколко подточки: обществен(изглеждаш глупаво),
финансов(неможеш да си позволиш катастрофа) или
персонален(страх те е да не се нараниш).
Тази тренировка (тежко базираща се на симулатора) помага на пилота да вдигне нивото на уменията си като премахва възможността от изпитването на гореописаното състояние на страх.Използвайки симулатор няма обществен, финансов или персонален страх.Научавайки как да пилотирате хелито със симулатор ще научите как да излизате от ситуации, които в реалния свят биха ви карали да стискате зъби(и други неща).Това кара съзнанието да отреагира по-адекватно при реална ситуация, съответно и страхът е по-малък.

Настройки на симулатора:

Каквото правите на симулатора, това правите и в реалния свят.Пръстите ви не намират разлика между двата. Ако използвате Phoenix не изполвайте тренировката за висене, тъй като за разлика от Heli-X, тя не позволява контрол върху всичките 4 стика.Намирам тренировката за висене на Phoenix като напълно безполезна.За него използвайте нормално летене и F3C кутия за видимост като при излизане от нея я настройте да рестартира полета.Използвайте настройките за скоростта за да ви е по лесно като за начало.
Който и симулатор да ползвате, бъдете сигурни че има опция за намаляване на скоростта.При първоначалното учене ще ви бъде много от полза.
Когато сте на симулатора използвайте голямо хели като 600, или по-голямо.Винаги летете на режим в който мотора е постоянно включен(idle up).Шансовете да си поигрете с хелито след първата тренировка са големи и ако не е на Idle up, мотора ще спре, и шансовете ви да го преземите успешно са много малки.Idle up режима се спира с Холд бутона, научете това защото ще ви бъде от полза много скоро.

Методология на тренировките:

Тренировките на трябва да бъдат по-дълги от 20 минути.Времето за експерименти и игри след тренировките може да бъде колкото искате, но само след тренировките.Важно е през времето на игра да се забавлявате без да се впрягате толкова.Минималното време за почивка между тренировките е 15 минути.Времето за почивка е важно и дава възможност на мозъка да абсорбира наученото. Трябва да правите поне по една тренировка всеки ден.Повторението е важно.Ако пропуснете днес една, направете 2 утре с 15 минутна почивка.единствения начин да накарате мозъка да действа автоматично е да го правите всеки ден.
Най-важната част от тренировките е бавният пирует(slow piro).Бавният пирует е лепилото което държи всичко заедно.Обещавам ви, че ще ви писне от правене на пируети.Извинявам се предварително за това, но все пак предполагам че искате да се научите да летите.След като го научите и задържите хеликоптера в перфектна точка за 5 минути в всички възможни посоки,даже и в вятър може да спрете да го правите.Направете го и никой няма да може да се сравни с вашето летене.
Ще попитате дали трябва да тренирате най-слабите си маневри?Да така е , но само по време на тренировката.Времето за тренировка е време за работа.Тренировката трябва да е скучна, разочароваща но се придържайте към нея и резултатите ще бъдат невероятни.
Най-накрая си поставете цели и награди.Това помага да се фокусирате.Не лъжете за целите си .Всичко трябва да е базирано на прогреса при летенето на живо не на прогреса на симулатора.Въпреки че можете да си позволите голямо хели си го поставете като подарък за постигнати резултати.

Прогресът:
Тази тренировка следва същият метод като http://www.chadrg.com/flightschool ,летенето на обратно с нея започва доста рано в обучанието .Летенето на обратно е като дупката на заека в филма „Алиса в страната на чудесата“ за Хели Пилотите.Един път стигнеш ли до там нищо вече не е същото, затова ще цитирам „Матрицата“ ,"Buckle your seatbelt Dorothy, 'cause Kansas is going bye-bye".
Level 1 – Hovering upright
  • Tail at 45 degrees offset
  • Side in viewing the helicopters left and right side
  • Nose in with the tail directly away and offset
  • Stretch: Pirouette back to tail in. Backward flips
  • Bonus: Forward flight circle
Level 2 – Hovering inverted

  • Tail offset 45 degrees on each side
  • Side in looking at the heli on the left and right
  • Nose in inverted
  • Stretch: Forward flips, Rolls, Inverted piro to tail nose in.
  • Bonus: Inverted forward circle
Level 3 – Flying in circles

  • 5 forward circles left and right
  • 5 backward circles left and right
  • 5 inverted forward circles left and right
  • 5 inverted backwards circles left and right
  • Stretch: Forward loops, Backward loops,Tail down tic tocs
  • Bonus: tail down rainbows, stationary piros
Level 4 – Flying in Figure 8’s
  • Switch this move so the figure 8 crosses towards you and away from you.
  • Forward
  • Backwards
  • Inverted
  • Inverted backwards
  • Stretch: Snake transition in figure 8 with 30% bank angle, Side on Tic-Tocs
  • Bonus: Stall turns changing orientations at the top of the turn
 
Последна промяна:

Heliaca

Новодошъл
Имам един въпрос към опитните.
боря се с едно 450 с DFC глава и Ikon FBL.
Преди месеци го тествах на около 2700об и с настройките по дефолт за 450 в FBL и беше перфектно, стабилно, никакво отскачане при пируети, никакво отклонение във FFF, просто оргазъм за начинаещ като мен. След това реших да му сложа един корпус Agusta и карам на същите обороти, сложих 6мм по дълги опашни витла защото има покритие от опашката и се губи торка на опашното витло. Сега хелито подскача по елеватора, без значение дали е в ховър или FFF. След прочетени постове в интернет, намалих с 5 % P gain, вдигнах оборотите на 2850 и затягам повече витлата на DFC главата но все същото. Голяма нестабилност на елеватора, иначе по елерона е заковано. Не мога да вдигам повече оборотите щото витлата са GFC. Някакви съвети. Да продължавам ли да намалявам P или да играя и с I и D???
 

AlexM

Редовен Потребител
Според мене свали още малко гейн-а.Обемния корпус явно се клати от обдухването на витлата.Имам Icon,монтиран е на 600 и заспа по дефолт настройките.Незнам как е с скейл кабините нека някой по компетентен се изкаже.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
 

Heliaca

Новодошъл
Мерси, ще сложа на двата банка още 5 и 10% надолу и ще пробвам. Сигурен съм, че не става въпрос за вибрации, защото няма дори на стенда, а и селф левела на третия банк кове хелито ..освен същия проблем де:)
 

Heliaca

Новодошъл
Пробвах на близката поляна, за съжаление не става, а съм намалил P вече на близо 30%.
Забелязах обаче джитер в опашното серво, в ръка текствах хелито над главата и забелязах че опашката всъщност неритмично поиграва от време на време и при това и хелито започва да се клати леко по елеватора. Възможно ли е това да е така, какво мислите?
Да знам дали да тръгвам да купувам нова бързо серво за опашката?
 

jelev_k

Потребител
Пробвах на близката поляна, за съжаление не става, а съм намалил P вече на близо 30%.
Забелязах обаче джитер в опашното серво, в ръка текствах хелито над главата и забелязах че опашката всъщност неритмично поиграва от време на време и при това и хелито започва да се клати леко по елеватора. Възможно ли е това да е така, какво мислите?
Да знам дали да тръгвам да купувам нова бързо серво за опашката?

Малко се измества темата от заглавието ...
Какво ти е сервото? Алайнското?

Пробвай при включена електроника да приложиш леко усилие върху рамото на сервото. Ако осцилира го сменяй.
 

Heliaca

Новодошъл
Да, съжалявам трябваше да отворя отделна тема. Оправих нещата, смених сервото, оказа се че съм изкривил задната ос при някое кацане в трева- сложих нова ос, по-високи гуми на корпуса и вдигнах D гейна, защото хелито вече по маса се доближава до клас 500. Проблема е решен .
:pilot:
 

Shveda

Редовен Потребител
Реших да добавя един линк, ако никой не го ползва, да си ми е под ръка:)
Става дума за настройките на хеликопета-особено за фърсттаймери, канала във Helifreak на Finless Bob. На мен от тук ми беше най лесно да се понауча , има видео материяли и разяснения на английски, но лесно разбираемо ниво. Дано да е от помощ и на други:

http://helifreak.com/forumdisplay.php?f=60
 

Kapo

Новодошъл
Здравейте,
скоро ми подариха align 450 pro с dx6i.
Още не съм го пробвал тъй като ме е страх да не го счупя (много). Въпроса ми е къде във Варна мога да отида и да погледам как се управляват такива машинки, да получа някои съвети.
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Добре дошъл във форума.
Щом са ти подарили радио Спектрум, бих те посъветвал да си купиш някой от малките им 6 канални модели за първи модел - примерно nanoCPX, или с mCPX, или дори някой от тези за съвсем начинаещи mCX2 или mSR (това ако не си карал хели въобще).
Също може и с мултикоптер да се научих - Blade nano или nano 3D. Също силно те съветвам те да си вземеш PC симулатор.

Относно контакви във Варна, може да съ свържеш с хели групата през този сайт: http://rcheliteam.com/rc-heli-team.html
Успех в хобито!
 

Kapo

Новодошъл
Благодаря ти за отговора.
Карал съм хели играчка от джъмбо за 20 лв :) и от там се позапалих.
 

AlexM

Редовен Потребител
Благодаря ти за отговора.
Карал съм хели играчка от джъмбо за 20 лв :) и от там се позапалих.
Колегата е прав.Щом имаш Спектрум вземи си някое от горните хелита и ще си спестиш доста мъки и части но пък ще се научиш да го ремонтираш.Задължително да е със циклична стъпка.Като nanoCPX, или Mcpx.Хелитата от Джъмбо се доближават макар и малко единствено по външния вид с това което имаш.Силно препоръчвам Blade 200srx или 230S.Много хора в началото тръгват с лош подход и следователно се отказват поради многото крашове и ремонти.Първо го дай на някой опитен колега да го видиш и убедиш че лети(това е голям напредък и стимул за по напред).Напредвай бавно на малки стъпки и успеха сам ще си дойде.Приятни и безаварийни полети.:pilot::win:
 
Последна промяна:

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
И аз като колегите ще препоръчам - отначало САМО СИМУЛАТОР :) , след това някакво по малко хели Blade - 450-ката я остави за после, иначе ще я РАЗБИЕШ ЯКО!
 

Kapo

Новодошъл
Благодаря ви за съветите. Тази седмица ще гледам да се сдобия с едно по- малко хели и се надявам ако е хубаво времето събота или неделя да се запозная с някой "про" :)
 

whitehell

Потребител
преди Про-то се запознай със симулатора! Така ще имаш поне малка идея какво да питаш и като някой ти говори ще разбираш какво има предвид!
 
Нагоре