неработещ мотор или ESC

skytenev

Новодошъл
На ниски обороти един от моторите на куадкоптера не работи.Причината вероятно е или в него или в ESC, затова искам да ги сменя и двете.въпроса е дали трябва да се придържам към характеристиките на старите или мога да сложа просто съвместим мотор с ESC.
Всички мотори са A2212/13T 1000 KV, a ESC HW30A
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Какво имаш предвид под ниски обороти - ако усилиш леко тротъла почва ли и той да се върти. Ако е така вероятно калибрацията на ESC към контролера не ти е направена. Тоест най добре да калибираш първо ако не си го направил.

Ако все пак не е от това , трябва да се тества с друг ESC и друг МОТОР , за да видиш от кое идва проблема. След като е QuadCopter - мотора трябва да е същият най-добре като останалите 3, за ESC въпреки че е силно препоръчително да е същия, може да пробваш и със сходен модел, на много места пишат че стават неща - вероятно не идеално но работи.

По тази причина като се купуват части за коптери - вече винаги купувам поне 6 контролера и 6 мотора :) - за да има резервни.
 

Rust

Редовен Потребител
Със сигурност не е оптималният вариант, но в разни случаи сме пробвали да смесим различни комбинации от есц-та и мотори и винаги е летяло, често почти без да можеш да забележиш разлика :)
 

skytenev

Новодошъл
Благодаря за съветите.Относно калибрацията мисля че е ок.Местил съм мотора на друг ESC и работи във всякакъв режим.Това ме навежда на мисълта че е само ESC- to но пък като го движа на ръка самият мотор ми върти малко тежко и затова искам да сменя и него.Може ли все пак някой да даде съвет какъв точно мотор и ESC да взема, тук от BG и от къде.
 

IvanSapa

Редовен Потребител
Какъв е полетният контролер?
Сложи рамката на земята, но наклонена, така че проблемния мотор да е по-наниско от останалите.Пробвай да активираш така наклонен контролера и кажи какво се случва.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Може ли все пак някой да даде съвет какъв точно мотор и ESC да взема, тук от BG и от къде.

Можеш ли да направиш малко снимки на цялото нещо по подробни на компонентите, като полетен контролер, ESC и мотори ?
 

skytenev

Новодошъл
сложих новият мотор и ESC.Вероятно има нужда от калибрации разни защото коптера сега първо тръгва леко встрани и тогава се вдига вертикално.Всъщност аз и от самото начало не съм сигурен дали са направени правили калибровки и от какви има нужда.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Различните контролери имат различна процедура за калибрация на спийдовете. Под калибрация разбираме следното:

- Вкарване на спийда в програмен режим в който той си прочита минималната и максималната стойност на тротъл стика. Така спийда знае какво да очаква като стойности. В Cleanflight/Betaflight - това се прави в меню MOTORS , където вгигаш мастър плъзгача на макс, слагаш батерията на коптера, спийдовете влизат в програмен режим и бипкат. След което сваляш бързо плъзгача на минимум ( аз го правя с клавиша END ) така спийдовете се калибрират.

За твоят контролер не съм сигурен как се прави обаче.
 

IvanSapa

Редовен Потребител
Ето това върши работа, независимо от полетния контролер. Т.е. ПК не участва, а директно калибрираме всички ESC към приемника.

THRHUB_-03.jpg Hobbywing-Throttle-Hub-for-Quadcopter-ESC.jpg

Продава се, но е елементарно и да се направи.Всъщност е "разклонител" на канала на газта.Трябва да се спазва само поляритета и ако спийдовете са без ВЕС, да се захрани приемника с външна батерия. ESC също трябва да са захранени от батерия.
После процедурата с макс/мин газта, както е описал Светльо.
 

Rust

Редовен Потребител
Все пак е по-добре (а и по-бързо), полетният контролер да участва в калибрирането.
 

skytenev

Новодошъл
Благодаря.Мисля че всички ESC вече са калибрирани.Тоест това което го дават като режим на калибриране го изпълнявам.Закачам всеки един ESC поотделно на канала на газта, включвам радиото и после включвам батерията на коптера, като междувременно давам газта до край.Почват да пиукат в различни режими, доколкото чета броят клеки на батерия и т.н.после давам газта надолу и пак всички пиукания само , докато почнат да се повтарят. Това за всички ЕSC го направих.И сега като го тествам тръгва да лети , моторите въртят балансирано но отново се вдига не вертикално нагоре а встрани и нагоре.Единственото което не знам как трябва да стане и дали изобщо сме го направили е калибрация на акселерометъра.
 

Rust

Редовен Потребител
Калибрацията на есц-тата безспорно е нещо важно, но работата е да са калибрирани към контролера, а не само...хмм, калибрирани :)
А това дали тръгва нагоре или настрани наистина е свързано по-скоро с калибрация на акселерометъра. Ето то списък с командите:
stick com.png
 

IvanSapa

Редовен Потребител
Все пак е по-добре (а и по-бързо), полетният контролер да участва в калибрирането.
Безспорно.
Нямах идея какъв е този контролер и с какъв софт е.
Това ,което съм показал с "разклонителя",е универсално, но по-трудоемко.
 

skytenev

Новодошъл
Благодаря.Това че трябва да са калибрирани ESC - та към контролера означава че не трябва да ги закачам на канала на газта на рисиивара, а как. ?Да разбирам ли че всичко трябва да си е закачено в работно положение и просто задавам тези команди.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Точно така - калибрацията трябва да е към контролера - в работно положение.
 

skytenev

Новодошъл
Благодаря.Ще го направя така тази вечер.Лошото е че в дъжда няма да мога да тествам.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
:) за тест може и в къщи в "спалнята" , виждал съм някой даже го вързват за 3-те края на леглото за всеки случай. Аз пробвам леко да го вдигна и да вида дали не се обръща. Стига да не е някой голям звяр с перки 12х8Е :dogrun:
 
Нагоре