1/10 Drift

REVOLTAR

Новодошъл
За всички любители на моторните спортове в какъвто и да е мащаб, най-голямо удоволствие и забавление предоставя дрифта. Доста моделисти помнят началото си с 1/10 количка за дрифт с 4х4 задвижване и пластмасови гуми, карайки 6 клеткови НИМХ батерий и апаратури с телескопична антена. Било то HSP Flying Fish 1 или, както в моя случай, Тамия ТТ-01, то определено няма никакво значение. Четковите системи често биват отхвърляни с времето, както и НИМХ батерийте. Ерата на безколекторните мотори настъпи и всички останаха с добри впечатления относно качеството и почти липса на поддръжка. Високите обороти поставят нови възможностти за по-продължителен дрифт с голям радиус, нисък разход на енергия и ниска работна температура, в сравнение с колекторните мотори, които често се нуждаят от почивка. Литиево-полимерните (Ли-По) батерий пък, осигуряват голям ток и капацитет за по-дълго удоволствие от хобито. Времето за зареждане също се скъсява многократно с дигиталните зарядни за Ли-По.
И да не забравяме, че дрифтът не е просто каране, а изкувство. 1/10 машините могат да бъдат оборудвани с джанти, гуми, купе по избор, и то не малък! Осветлението и боята са личен избор на всеки моделист, и резултатът от това е че повечето дрифт модели са уникални по рода си.
Сега малко медия:

photo_2.jpg

photo_1.jpg

HPI106159-5.jpg
hpi-racing-1970-mustang-boss-302-rear.jpg
Бившата ми Тамия ТТ-01:
tt-01 .jpg
Това е от мен засега. Надявам се колегите да продължат темата с компетентни мнения относно CS, One way, RWD Drift и т.н.
Поздрави на всички :biri:
 

REVOLTAR

Новодошъл
Кой модел е по-читав за дрифт : ТТ-01 или Фиша?
Зависи какво се търси, общо взето сега имам Фиш, но ще си купувам Тамия отново. Фиша е изключително здрав, Има метални полуоски, чашки на дифовете и т.н но поведението не ми харесва спрямо тамийското. Трябва да се подчертае, че ТТ-01 от 2003 година е без лагери, както и със ресьори. Фиша има маслени амортисьори, които обаче в повечето случаи са празни или недостатъчно пълни. И двата модела имат ГАДНИ пиньони - бронзов 26т модул 1 на Фиша, 19т алуминиев на Тамията. Съотношението на задвижването на Фиша варира, но на Тамия стоково е 19/61. Дифовете на Тамия са пластмасови, а на Фиша са стоманени. Фиша също има и алуминиев кардан, докато ТТ-01 е със пластмасов. Тамията страда от чупещи се предни главини и бълкхедове. Кулата е 1 цяло със кутията на диференциала и държи на носачите. Тамия ТТ-01 държи на високи скорости, но не и на натоварване. Последната ми Тамия си смля диференциалите с 6.5т мотор, в последствие на появата на луфт в ЛЕГЛАТА на лагерите, не в самите лагери. Общо взето стоково Тамия ТТ-01 не става за бръшлес каране, освен дрифт. Фиша превъзхожда Тамията във всяко едно отношение, но само във фабричен вид. След сериозен тунинг, ТТ-01 става истински дрифт модел, който има красив вид и идеална функционалност.
 

niksas

Новодошъл
Пепи,ако си се ориентирал към тази заигравка,помисли за нещо по-сериозно като първоначално вложение.Yokomo е доста кадърна марка и доста лесна и предвидима за дрифт.Ако не ти се дават пари,но решиш в дългосрочен план да наливаш си вземи Тамия.Ако пък не ти се дават пари и не мислиш да даваш в бъдеще си вземи Фиш.Каквото и да избереш ти трябва ортак на карането;),че сам не си е работа.
 

REVOLTAR

Новодошъл
Идеята на темата е запазнаване на обикновенния човек с дрифт моделите, а не да обсъждаме кой-модел е по-хубав. Трябва да въведем някакви дефиниции за CS, one way, блокирани дифове и т.н. Понеже не съм много запознат със културата, чакам по-опитни хора да предоставят точна, вярна и тествана информация, която да послужи и на мен по-нататък.
 

xTwinkleSx

Потребител
Здравейте ! Това е моят дрифт модел. Конверсия от нитро към електро с помощта на момчетата от myhobby.bg. Купето е от играчка 1/10 но ми харесва че е много детайлно и успях да го приспособя към шасито. 1405859633247.jpg 1405859657922.jpg 1405859691171.jpg 1405859727782.jpg 1405859742875.jpg 1405859797145.jpg
 

fas

Редовен Потребител
това ако не се лъжа трябва да е HPI evo 3????
качи горният ограничител който седи над средният диф така не е добре да я караш без него.
 

samuraj

Потребител
Може би доста от вас знаят, че аз съм отколешен фен на ХСП шаситата.
Имам рибка, бъги, монстър че и рали си направих, но понеже темата е за дрифт, ще изкажа мнението си и аз за фиша.
Колкото и да е трудно и невъзможно, както всички казват, моя фиш го подготвих и в момента е с перфектно дрифт поведение.
Само чакам да ми отремонтират сензорния лрп контролер че му даде фира едната фаза....
Та, отнесох се малко.
Моята рибка има всичко качено което е познато на разбирачите на рц дрифт.
Еднопосочен, мод на завиването, тунинг полуоски и главини и най важното ЦС с променлив коефициент.
В момента го гарам на 1.36 и установих че това ми позволява оптимално поведение.
Единствения недостатък който намирам на шасито е не добре направената кормилна система.
То там си бяха и най големите заигравки..........
Доста зор видях докато постигна що годе нулев акерман и нужния ми камбър.
Отделно като недостатък на окачването отчитам и невъзможността да се променя кастера.
Инак машинката си е ок и доставя огромно удоволствие.
Аре че се разписах......
Поздрави!
 
Нагоре