Bixler 2 от Хобикинг

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Днес ще Ви представя един модел за начинаещи от Хобикинг.

bixler2-sub1.jpg

Модела е Бикслер 2 , може да се намери от Европейският склад на цена около 100$ ( 170лв ) или от Китайският склад на цена около 200лв с митница. Продава се в няколко разновидности - като KIT и като ARF. KIT-a идва без нищо - само самолет , което ще Ви затрудни много с избора на подходящо оборудване, освен това ARF модела идва на съвсем малко по висока цена , но пък с доста добро оборудване. Моят съвет е вземете си ARF версията. На нея и трябва единствено Спийд Контролер , Батерия и Приемник. Тоест тук вече предполагам че имате дистанционно управление с което ще може да подкарате вашият Бикслер 2. Ако нямате - то тогава може да прегледате темата ми за избор на Радиоуправление.

Първото което ми направи впечатление като купих модела е много доброто качество на пяната. Модела е изработен от EPO , което значи здрава и еластична пяна. Издържлива на удари.

Второ нещо което страшно ми хареса че витлото се намира в средата на самолета и е добре защитено при кацане. Напрактика е почти невъзможно да го счупите.

Третото много важно нещо е, че модела е идеален за кацане по корем. С малко тиксо отдолу става перфектен за всякакви полянки.

Като купите модела - той ще изглежда така:

bixler2-sub6.jpg

Единственото което се лепи е опашката , там залепяте хоризонталният и вертикалният стабилизатор и правите малко настройки на тягите за кормилата. Машинките които идват в комплекта са доста добри и не ми се е налагало да ги сменям.

За да управлявате бикслера ви трябва минимум 4 канално радио съответно за Елерони , Елеватор , Ръдър и Тротъл контрола. Аз лично използвах 6 каналният AR6210 който идва със сателит на фирмата Спектрум.

Ето какво е задължително да направите с този модел за да му се радвате повече време.

1. Моторът е изключително икономичен , с батерия 2200mAh на 3 клетки издържа около 10 минути спокоен полет. За да не го разбиете бързо , задължително балансирайте перката

2. Крилата идват с карбонова тръба с външен диаметър 6мм и вътрешен 4мм . Тъй като карбона не е много здрав аз добавих още една тръба с диаметър 4мм вътре в тази. Така се получи изключително здрава конструкция. Разпереността на самолета е 150см и при по сериозно спускане може да счупи крилата. Затова се подсигурете с втората карбонова тръба!

3. Цялата долна част на "корема" облепих с армирано тиксо за което съм писал тук

4. За Спийд контролер използвах Turnigy PLUSH 30A, идеален е за целта.

5. Батерията както споменах е 2200 mAh на 3 клетки - примерно тази или тази - теглото им е между 180 и 200 грама и за баланс я слагам почти до края на носа.

6. Модела идва с възможност за КЛАПИ ( Flaps ) но моят съвет е - не се занимавайте с тях. Реално няма да усетите голяма разлика особено ако сте начинаещи , и най-много да Ви объркат или да утежните излишно самолета. Така че като за начало - не пипайте нищо по Клапите.

7. Вижте внимателно ръководството за това как трябва да се отклоняват кормилата според стиковете на Вашата апаратура. Копие от ръководството в PDF формат има закачено към тази тема. ( виж накрая )

8. Витлото се слага с надписа напред към носа! , като подадете гас на апаратурата модела трябва да дърпа напред.

9. Ако имате възможност посетете вашата локална група моделисти - според населеното място. Хубаво е преди първия полет някой да Ви провери модела , и да Ви даде малко насоки , а защо не и връзка учител-ученик :)

10. Понеже аз лично не успях да се справя с 2-та големи винта за крилата - след като ги закрепя на самолета използвах велкро да ги залепя за фюзелажа. Малко грозно изглежда на земята - но пък не се вижда в полет и се разглобява лесно.

Крилата се разглобяват лесно , и модела се пренася без проблем. При кацане просто поддържайте модела хоризонтален и намалявайте постепенно мотора - докато той накрая легне на тревата.

Като цяло мога да кажа че модела е доста добър , може би не е идеален вариант за първи самолет , заради това че има нужда от доста добавки за да литне - но пък е на прилична цена и може да Ви радва доста време. Въпреки че вече се смятам за добър пилот и основно летя със сравнително бързи електрически джетове , често нося моя Бикслер на летитещо и се забавлявам с него.

Ето и малко снимки:


029326455-big.jpg 029508026-big.jpg 029518375-big.jpg bixler2-main.jpg bixler2-sub1.jpg bixler2-sub2.jpg bixler2-sub4.jpg bixler2-sub6.jpg pecata_bixler.jpg
 

Attachments

  • Bixler2_Manual_en.pdf
    814.3 KB · Прегледи: 18
Последна промяна:

Dido_D

Потребител
Къде точно се захваща стойката на колесника за фюзелажа на Бикслер 2?
 
Последна промяна:

Dido_D

Потребител
Да това го знам, че каца по корем пилотирал съм го, но по принцип продават и колесник за него. А BIX3 има включен в кит-а, даже има и място във фюзелажа за поставянето му.
 

Dido_D

Потребител
Този клип явно съм го пропуснал, а на другите клипове всеки си е правил свободни съчинения.
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Този клип явно съм го пропуснал, а на другите клипове всеки си е правил свободни съчинения.
Всъщност доколкото виждам опашното колело не е управляемо, което реално обезмисля колесника в този му вид. По-вероятно е да счупиш модела заради него. Има смисъл единствено и само ако се преправи и стане управляем.
 

Dido_D

Потребител
Да и това е вариант с управляем колесник, от друг модел може да се вземе и да се напасне правилно.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Незнам как е при версия 3, но при версия 1 и 2 - колесник просто НЕ трябва :) , модела е много приятен и каца лесно на трева по корем.
 
Нагоре