(BlHeli) Какво е "Motor Timing" и как да го използваме в наша полза

Rust

Редовен Потребител
Един въпрос, който често чувам е "на какъв тайминг да наглася спийд контролерите" :). И понеже отговорът никога не е един и същ, реших да направя един практически тест и нАучно да проверим какво точно прави тази настройка ... на практика!
Теоритично това е предварение или най-просто казано моментът, в който esc-то подава напрежение към следващата фаза. Няма да навлизаме в подробности. Интересното е, че в зависимост от самия мотор (тежест, големина, архитектура, KV), спийд контролерът, че даже и перката (тъй като тя също добавя към ускорението и инерцията), нещата се променят и няма универсална рецепта. С други думи, всяка комбинация би дала различен резултат. Също така, таймингът в голяма степен може да променя както максималната тяга и ефективност на мотора, така и качеството му да пази синхронизация или с други думи да не "стреля" там където няма да му помогне да продължи да се върти, а обратното. Този ефект много от нас добре го познаваме като десинк (desync). За щастие в днешния тест, комбинацията от ESC, мотор и перка позволи перфектна работа при всички тествани стойности, без desync-ове :)

Използваните компоненти са:
RacerBee PRO 30A ESC (BlHeli 14.6)
GT2205 2300KV мотор
Kingkong 5045 Bullnose перка


Kx4MIK4.png


IQj4VKa.png


3i7ZPCn.png


y7aZQW5.png


m2XR7i4.png


Важно е да отбележа, че резултатите биха били от полза конкретно за тази комбинация компоненти. От личен опит - с други компоненти оптималната настройка се променя. Ако все пак решите на сляпо да си сложите същите настройки на вашите есц-та, това си остава изцяло на ваша отговорност :D
 
Последна промяна:

stalker

Потребител
Остана и още един тест - на автотайминг. Преди време ползвах един GWS-15A контролер за тестове на пренавити мотори. Най-добрите резултати се получаваха именно на тази настройка. Недостатък на контролера беше загуба на синхронизация след 15000 об./мин.
 
Нагоре