Bulgarian colors RC Boxermad84 SU-37 M1 TWIN

arsovhome

Редовен Потребител
След дълга подготовка: принтиране на план, купуване на материали и части, изрязване и др. накрая ударно завърших основната работа по този великолепен модел. Поради малкия ми опит доста неща не ми харесват от изработката ми, но накрая май се получи. Благодаря на Светльо за помощта, която ми оказваше през цялото време с ценни съвети и важна информация. Плановете и по-подробна информация може да се намери на следните места:
http://www.parkjets.com/su-37-jr/, http://www.frcfoamies.com/su37-mk1.html, http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1736071, http://www.rcpowers.com/community/threads/frcfoamies-su-37-mk1.14001/
Частите които използвам:
2 x D2826-6 2200kv Outrunner Motor
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=12919&aff=828794
2 x TURNIGY Plush 30amp Speed Controller
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=2164&aff=828794
elevons - 2 x Corona CS238MG Metal Gear Servo 4.6kg/ 22g/ 0.14sec
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=19960&aff=828794
elerons - 2 x Turnigy TGY-9025MG Metal Gear Servo 1.8kg/11g/0.09
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=17321&aff=828794
canards, ruders - 2 x HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo (EU Warehouse)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/...9g_1_6kg_12sec_Micro_Servo_EU_Warehouse_.html
И накрая 3 видеоклипа:
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Много хубав е станал - но ми се струва че си обърнал командите на ръдъра. Двата ръдъра трябва да се местят в посоката в която натискаш стика на ръдър :)
 

arsovhome

Редовен Потребител
Много хубав е станал - но ми се струва че си обърнал командите на ръдъра. Двата ръдъра трябва да се местят в посоката в която натискаш стика на ръдър :)
Да....., както винаги си прав! Посоката ми беше последна грижа. Първо не ми се искаше да слагам 2 серва, а едното трябваше някак да се укрепи по-здраво. После проблеми с укрепването на вертикалните стабилизатори. След това се оказа, че навътре ръдера се отклонява повече отколкото навън, като не знам дали единия ще компенсира другия. Накрая не знам защо съм сложил рогчетата по-високо...., сигурно ако са по-ниски(т.е. в една равнина с рамото на сервото) ще са по добри отклоненията. Явно трябва да се поправям.
 
Последна промяна:

arsovhome

Редовен Потребител
Удари точно 600г. без батерия. Всъщност сега ми идва наум да се похваля с моята "иновация" свързана с този и подобни модели. Има огромно количество информация за този модел в няколко форума, която съм прегледал без да съм сигурен, че съм прочел всичко и че някой друг не е направил това преди мен. Там където се сгъват определените части от едната страна залепвам с армирано тиксо, разрязвам внимателно за да не повредя тиксото, но не огъвам в тази посока, а изрязвам под съответен ъгъл ръбовете(като на елероните и елевоните) и огъвам и залепям в обратната посока. Така отвън остават защитени с тиксо повръхности без нужда от запълване. Модела става по-лек, по-здрав и по-красив. Има само едно по-силно огъване поради променения размер, но при Ф-22 нямаше проблем а при СУ-37 се наложи долната част на фюзелажа да изрежа наново с увеличен размер от 2мм в единия край до 5мм в другия за да се залепи с горната част.
 
Последна промяна:

arsovhome

Редовен Потребител
Появи се очакван и голям проблем, както и очаквах, с CG защото частите цялата електросистема се намират в задната част. При батерия поставена възможно най-отпред CG е доста по-назад от необходимото. За да се получи точен баланс има две възможности, но и двете се постигат трудно. I вариант - тяло(600гр.) + батерия 3к2200(200гр.) +2риб.олова(140гр.) = 940гр. и II вариант - тяло(600гр.) + батерия 4к2200(230гр.) +2риб.олова(140гр.) = 970гр. Големия проблем е, че 2риб.олова трябва да са почти най отпред на носа. Сигурно ще трябва да изрязвам отвор или отвори където да ги пъхна.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Явно двата мотора и двата спийда дърпат яко назад центъра. при 1кг с 2 мотора ще лети - но ще е труден за управление и при кацане щетите ще са по-големи
 

vesibo

Редовен Потребител
Удължаваш кабелите и дърпаш спийдовете и приемника възможно най-напред и батерията 4к. в носа.
 

arsovhome

Редовен Потребител
Преместването на спийдовете и приемника и закрепването им напред при този модел ми се вижда доста трудно, а кабела до батерията(която не може заради моторите да е повече от 3 клетки) и без това трябваше да се удължава. Затова изрязах кабината и сложих най-отпред 50гр. риб. олово. За батерията има място напред 2см., което ми харесва защото ще ми позволи да слагам и по-тежки батерии или да си играя с CG-то. Така се получи III вариант - тяло(600гр.) + батерия 3к2200(200гр.) +риб.олово(50гр.) = 850гр. "пък каквото сабя покаже и честта, майко, юнашка!" Сега ми остава да се снабдя с две жици 14AWG по 36-40см.
 
Последна промяна:

George

Потребител
Здравей Валентине,
Very cool. Чудесен модел се е получило.Поздравления.
Аз имах същият проблем с изместване на CG. Въпреки,че всичко бях направил точно по ръководството на Шумате се оказа,
че центъра на тежеста е не там където трябва да бъде а много назад.По руските форуми съм срещал идеята,че било по-хубаво
да се лети с 5 до 10 мм. заден CG,но дали е така не мога да твърдя защото нямам нужния опит.
Поздрави
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
било по-хубаво да се лети с 5 до 10 мм. заден CG

Това зависи от модела и от опита на пилота. Малко по назад дава възможност за по лесно висене и High Alpha - ноо е за по-напреднали :) за начинаещи заден център на тежестта = хубав краш.
 

arsovhome

Редовен Потребител
След известни перипетии със запояването, проблема с CG-то е решен. За последно последно остава да реша как да закрепя изрязаните капаци. Велкрото след проби не ми харесва за тази цел. Магнитчета може би е добро решение но в случая ще имам проблеми. Задния капак мисля да пробвам да залепя с монтажното лепило а предния на магнитчета. Приемам и други идеи.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Аз лично ги лепя с прозрачно тиксо - така ако се наложи пак да се отваря - изрязвам със скалпела по процепа и после лепя с малко тиксо само там.
 

arsovhome

Редовен Потребител
Видеоотчет за полетен ден 09.07.2015г.. Първи неуспешни опити за полет с новия SU-37 BOXERMAD84 TWIN в цветовете на българското знаме. Но благодарение на тях без никакви поражения, установих и поправих многото грешки при изработването му. Първо оправих центъра на тежеста, след това три серва, които се отлепиха, след това ръдъра и някои по-дребни неща. Наложи се и да сложа 20гр. тежест най-отпред. В момента обработвам видеото от първия успешен полет, имам запис и от втория успешен полет.
 

arsovhome

Редовен Потребител
Видеоотчет за полетен ден 09.07.2015г.. Първи успешен полет с новия SU-37 BOXERMAD84 TWIN в цветовете на българското знаме. Поради никаквия ми опит в летенето с подобни самолети много трудно излитане. Но като набере скорост лети прекрасно. Изключително повратлив, но ми трябват малко експоненти. Поради вятъра кацането беше малко трудно, може би затова се счупи едната щипка на елевона.
 

arsovhome

Редовен Потребител
Видеоотчет за полетен ден 09.07.2015г.. Ето и втория поле, вече всичко е наред, само дето нямях време да му сложа малко експоненти, да ми е по-лесно да го управлявам докато му свикна.
 

arsovhome

Редовен Потребител
Видеоотчет за полетен ден 09.07.2015г. SU-37 BOXERMAD84 TWIN в цветовете на българското знаме отново в полет. Вълнуващ полет, готин звук, супер маневреност.
 
Нагоре