Cheerson CX-10 CX10 Mini 2.4G 4CH 6 Axis LED RC Quadcopter RTF-малката бабалюга

Kirilov

Потребител
Честито. Идвай утре на поляната да летиш :)
Само 1 е за мен - другите са за приятелчета и цяла нощ ги разучаваме сега.

Благодаря за поканата , но ще е другата седмица . За момента грам не ми се отдава управлението му .
 

Kirilov

Потребител
Интересно ми е защо за 7-10-минути спира да свети зарядното а реално батерията не може да се зареди за толкова кратко време.Иначе за първите 4-5 карания след всяко зареждане изкарваше малко повече. Ще го видя и днес как ще е .
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Интересно ми е защо за 7-10-минути спира да свети зарядното а реално батерията не може да се зареди за толкова кратко време.Иначе за първите 4-5 карания след всяко зареждане изкарваше малко повече. Ще го видя и днес как ще е .
Това е нормалното поведение, когато батерията наближи края на полезния си живот...
 

st5rov

Редовен Потребител
Интересно ми е защо за 7-10-минути спира да свети зарядното а реално батерията не може да се зареди за толкова кратко време.Иначе за първите 4-5 карания след всяко зареждане изкарваше малко повече. Ще го видя и днес как ще е .

Ако полетите са били по-кратки, батерията не е изхабена и е нормално зарядното да показва по-къс цикъл.
 

Kirilov

Потребител
Винаги го карам докато не спре само .

Това което ще обобщя по-надолу мисля , че ще е полезно за някой , който никога не се е докосвал до подобен апарат .

Батерия:
Като падне батерията на около 75%(по моя преценка) започват да мигат вините диоди които показваткоя е предната част . В момента в който вече изнемогва батерийката започват да мигат още по-голяма честота има около минута (40до60секунди)полет до преди да спрат моторчетата.
След това изтощаване до край изчаквам около 5 мин. и тогава го включвам да се зарежда. Индикаторния диод на USB порта свети между 10 и 14-5мин.
След 6-7мия заряд и разряд или на мен ми се струва или наистина започна да изкарва с около минутка , две повече батерията.
Реално и 4-мата с различното ни каране (никой не може добре да го управлява все още) изкарва точно между 5 и 7 минути , като времетраенето се променя според агресивността на карането.

За управлението:
Лично на мен , като за човек който никога не е управлявал подобен летателен апарат под каквато и да е форма (дори и малко колички съм карал като малък с дистанционно) най-лесно ми е с 3-тия "mode" на скорост на дистанционното.
Калибрирането на акселерометрите ако не е задоволително и не може да "зависне" на едно място без да се движи само се донастройват с двете малки копчета съответно "напред-назад" и "наляво -надясно"

Ако дори и след тези манипулации е трудно да се управлява и постоянно лети на една страна сменям или предна или задна перка от въпросната страна (фабрично дисбалансирана или крива перка в моя случай която си е на коптера)

Бъдещи ъпдейти:
Поръчах 5 батерийки със зарядно , като мисля да направя отвор в корпуса за лесно и бързо слагане и сваляне (ще го покажа като дойдат).
http://www.aliexpress.com/item/Free...Hubsan-Q4-H111-RC-Quadcopter/32218700114.html
Също 3 витлови перки които са за експеримент да видя ще подобрят ли нещо или ще тормозят електромоторчетата и батерията само.
http://www.ebay.co.uk/itm/Cheerson-...t=LH_DefaultDomain_3&var=&hash=item2c94e79992
Протекторти(бъмпъри) които според мен са задължителни за учащи се защото се чупят много витла. http://www.banggood.com/Cheerson-CX-10-RC-Quadcopter-Spare-Parts-Protection-Cover-p-956009.html
Витла- като за на края и 60броя витла различни цветове да си разделим компанийката за да има резервни.
 

st5rov

Редовен Потребител
Относно батерията: 10 -15мин. е нормалната продължителност на заряд. Увеличаване на времето за полет, т.е. мощността е характерна за нова LIPO батерия, тъй като тя достигат максимален капацитет след няколко цикъла заряд разряд. Виж поста касаещ LIPO батериите, там всичко обяснено много добре.
Различната продължителност на заряд се дължи на факта, че диода свети при протичане на определен ток. При тези зарядни, пластините на USB куплунга са с лошо покритие т.е. има лош контакт /голямо омично съпротивление/ с гнездото на компютъра което води до намаляване на зарядния ток. Затова и времето на светене е различно.

За управлението: Не знам смяна местата на витлата дали решава проблема със зависването. В ръководството е описано как с подлагане на листчета се постига добра калибравка.

Бъдещи ъпдейти: Дано не си поръчал нещата. Не са най-подходящите!
Това коптерче тежи 11.5 грама. Всяко добавено тегло се отразява силно на полетното време.
Смяната на батерията изисква запояване! Поставянето на куплунг увеличава теглото.
Гардове и витла.
Този сейвър съм показал в преден пост. Тежи 0.53 грама и въпреки това оказва влияние на полета. Но най-лошото е, че е страшно крехък. При първо докосване до нещо се чупи.
Пробвал съм и един друг, цял, зелен също от БГ. По-тежък, 1.29 грама, полетното време става максимум 2 минути. Направен от еластична пластмаса, която трудно се чупи.Освен това като залепиш куадчето на тавана витлата продължават да си работят.
Тези 50 витла са безкрайно крехки. Чети внимателно мненията на потребителите след съответния артикул и се ориентирай.
В заключение: Както казва Vesibo, а той е "стрелян заек" - най-добре купи качествени витла и блъскай в стената колкото си искаш, няма добавено тегло и много счупени перки.
 
Последна промяна:

Kirilov

Потребител
Всеки се учи от грешките си . Благодаря са съветите.
Батерийките са поръчани и ще се сменят с куплунгите с които са самите батерийки, като теглото ще го компенсирам с колкото се може по-къси проводници.
Тривитловите пропелери за експеримента също са поръчани защото ми е супер интересно да видя какво ще стане в тях.
 

vesibo

Редовен Потребител
Ако искаш батериите ти да са с дълъг живот, никога не ги изразходвай до край.Аз летя със стоковата батерия вече половин година, всеки ден по 10-15 полета.Щом започне да мига веднага кацам и зареждам.След последният полет зареждам батерията около 1 мин. и така го съхранявам.Лети 5 мин. и се зарежда 12 мин. или около 9мин., когато използвам адаптера на телефона.
 

st5rov

Редовен Потребител
Ето този сейвър носи много бой, само че е "тежък" и силно намалява полетното време.


SKU17450701.jpg

А това е доработката на стиковете.За мен управлението с тях е по-адекватно. Изработени са от подходяща сламка за сок. :biri:За дължината се наложиха няколко итерации, докато ми паснат.
2015-02-24 18.15.50.jpg
 

IvanSapa

Редовен Потребител
Движа стиковете само с палците и оригиналните "гъбки" постоянно ми се пързаляха.Махнах ги и врътнах по една резба М3. Накрайниците, които съм сложил, са мисля от Търнижи (само горната им половина).
Трябва да се внимава резбата до къде да се нареже, защото ако стане много дълга, накрайника слиза много надолу и започва да опира в корпуса.
DSC01951.JPG DSC01949.JPG
 

Kirilov

Потребител
С времето свикнах и със "стоковите" и не ми е проблем финното му управление.
Последната простотия която сътворих след 11 метрото падане на твърд под и счупване на 3 от 4-те перки е капчица и отново в играта :crazy:
При три счупени перки и лепени- 1 само е здрава пак си лети , че даже с финната настройка при заредена батерийка успява и да зависне. Сега ще видя още колко чупения и лепения ще издържат преди да се скапят тотално перчиците.
 
Последна промяна:

st5rov

Редовен Потребител
Най-после пристигна и моята "малка бабалюга"!!! Изглежда извадих късмет, защото си фърчи без проблеми, както се оплакаха колеги за последните доставки.

Днес пристигна втората ми "малка бабалюга"!!! Интересното е, че съм я поръчал на 02.12.2014 т.е. пътувала е "само" три месеца!!!
Според китайчетата е PINK, но според мен и всички домашни е лилава. Като гледаш с жълти очи, то и цветовете са малко по-различни:p
В цитираният пост съм се изхвърлил, че първата фърчи без проблеми! Непрекъснато трябва да я подпирам със стиковете и не може да се оберат тези и наклонности. Новата заспа, изобщо не носи на никъде! Светлинните индикации на режимите също са различни. Зарядното се държи по друг начин. И на кутията има изписано името на производителя!!! Сигурно ги правят поне в сто работилници.
След проведения от мен PRC маркетинг следва едно важно заключение: не поръчвайте едновременно повече бройки от изделието за да сте сигурни, че ще са различни и поне някои ще работят нормално.
emotikoni-11.jpg


Иначе и двата предавателя се "байндват" с всеки СХ10, което да си призная не очаквах! Даже отидох и по-далече, опитах се един предавател да го свържа едновременно с двете коптерчета, за да мога едновременно да ги управлявам. Да ама не! Всяка машинка познава своя предавател, а другата не го усеща. Е то простотията ходи по хората
emotikoni-4.jpg

И последно открих откъде идва името CHEERSON! Разбира се от
emotikoni-21.jpg
+ ON, демек да почваме, че окъсняхме!!!
 

Kirilov

Потребител
Колега защо не си поръча 10А-то ?
В интерес на истина не намирам и на нашите кутийки къде пише CHEERSON , но никой няма проблеми с летенето . И 4-те държат горе долу еднакво когато са с нови перки. Открих разлики обаче в самата изработка. За късмет или не се оказаха 2х2 еднакви. Оранжевото (моето) и зеленото при включване започват да мигат само предните/сините диоди , също и при индикация за изхабена батерия.
Розовото и синьото при включване (преди да се вържат с дистанционното) мигат десните диоди син и зелен - а при изхабена батерийка започват да мигат и 4-та диода.

При разглабяне на 2 от тях открих и , че самото изпълнение на платките е съвсем различно
Това е моето оранжевото
034976823.jpg

А това е розовото
034976824.jpg


Предполагам , че и на колегата
st5rov ще има разлики с неговите.
Поне хубавото на това с антенката е ,че може да се направи малка дупка в корпуса за да се изкара сантиметър-два кабелчето навън и моооожеби с някой друг метър да се увеличи обхвата (но това си е моя теория )

И стигнах до заключението , че малко или много китаеца се опитва да подобрява някак си нещата не само с headless mode ами цялостно управлението и държането на хвърчикоптерчето.
 

st5rov

Редовен Потребител
Съществуват три варианта на дънната платка - син , червен и зелен. Само синята е с интегрирана антена на платката. Червената се "байндва" и с други предаватели /Devo серията/. Като резервна част се предлагат червената и зелената. Ето и клипче за модификация на антените:
 

Kirilov

Потребител
Ей тия кръгчета докато се науча да ги правя сигурно ще го изпотроша цялото .
:win: :pilot::pilot: Браво !!:biri:
 
Нагоре