Eachine Racer 250

bateray

Редовен Потребител
Чета темата и ям пуканки... Тоя коптер от първият си досег с него съм го отрекал и според мен дори не си заслужава да се мъчиш да го оправяш...По-добре го продай на части и си вземи нещо да сглобяваш..
 

Svilen

Потребител
Сигурно не е най- доброто,което някога е измислено,но като гледам разни форуми-има доста почитатели и хората си го карат с кеф.
Просто аз допуснах няколко грешки и затова в момента ситуацията не е особенно розова.но мисля,че всичко ще се оправи :)
Иначе си сглобявам един друг коптер......мисля,че до седмица -две и там ще има раздвижване-дано да е в правилната посока :)
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
защото на няколко места четох,че запояват контактите и чак като приключат с префлашването ги разпояват/въпреки,че не виждам голяма логика в това/

Ами аз лично също запоявах , защото просто с отвертка е много трудно да нацелиш контакта, поне за мен беше 1 успешен от 5-6 опита. Накрая запоих и всичко мина ОК.

Иначе да , Eachine 250 става хубав като се стегне, но това стягане е за сметка на доста проби четене и допълнително пари за електроника. Хубавото е че в мъките ще научиш много неща за коптерите като цяло :) , после ще са ти полезни. До колкото си спомням Bangood продават резервна платка за тоя модел:

http://www.banggood.com/search/eachine-racer-250.html

Тук ще намериш резевните части. Моторите са по 7.68$ , вземи си няколко резервни рамена - комплект 4 броя са 5$. Спийдове НЕ СИ купувай от резевните :) - има контролер CC3D за 14.50$ и F3 за 17$ - по добре вземи F3-ката.
 

Svilen

Потребител
Рамена поръчах едновременно с коптера.Ама той дойде,а те още не са пристигнали.:)
И два мотора си поръчах преди няколко дена.Просто проекта се замразява за няколко седмици :)
Относно окъсяването на контактите-аз го правих с извита пинсета.Доста е удобно.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Относно окъсяването на контактите-аз го правих с извита пинсета.Доста е удобно.

Имам всякакви пинсети, като я забучиш там и с другата ръка как вързваш батерията точно ? ... а като изтървеш пинсетата и тя издере "фината" платка :) , ще поръчваш пак. Не напразно повече го запояват , а почти всички нови контролери идват с копченце :)
 

Svilen

Потребител
Ами аз процедирах по следния начин-с едно телче пристегнах рамената на пинцетата така,че върховете и да попадат в центъра на контактните полета на платката.Самата платка е сложена на масата,пинцетата поставена върху контактите ,пинцетата и тя е подпряна на масата и леко придържам с едната ръка,колкото да не се размести постановката.Дори сега ми идва на ум,следващия път да залепя платката за масата с хартиено тиксо и така да намаля риска от разместване още повече.Ако трябва и двама помощника ще си извикам,ама в никакъв случай повече няма да запоявам :mafia::mad::bastun:

Ако успея да унищожа и втори контролер,наистина трябва да се откажа от това занимание :)
 

IvanSapa

Редовен Потребител
ама в никакъв случай повече няма да запоявам

Това не решава въпроса.
Освен техника на запояването, важни са и поялника и консумативите.Този, който е посочил Светльо, се продаваше и в Конрад.Общо взето, в Конрад има качествени поялници на прилични цени и резервни части за тях - човки,нагреватели,цели резервни "писалки" (не се сещам как се казват).
Имам 3-4 поялни станции и всички съм ги купувал от Конрад. И една класика - Weller ,която ми служи вярно повече от 20 години.
Паста(флюс) и тинол. Препоръчвам: БГ магазин в Стара Загора
http://tpetrov.com/search.php?prod=Паста+за+запояване+5
http://tpetrov.com/search.php?prod=Тинол+0.25/100g+CYNEL
Това е тинол за фини спойки.За запояване на кабели 10AWG може по-дебел и евтин тинол.
 

Svilen

Потребител
Имах предвид,че няма да запоявам повече контактите на полетния контролер :)Иначе за по- груби работи би трябвало да няма проблем.Наскоро единствения ми действащ за сега коптер /JJC H36/преживя смяна на корпусчето.И се наложи да му презапоявам кабелчетата на двигателите.Площадките бяха доста миниатюрни,но всичко премина успешно.А гафа с контролера се получи заради това,че някъде прочетох,как свързвали двата контакта само с припой-и аз реших да направя така,но омазах всичко.Може би ако се бях опитал да ги свържа с кабелче,нещата щяха да са успешни.
Като се обърне колата-пътища много :)
Дори сега ми идва на ум,че с едно малко парченце фолио поставено върху контактите и стискане на платката с два пръста пак може да станат нещата .. за по безопасно може дори да се ползва хатиено тиксо с дупка и така да се избегне риска от даване на късо с другите елементи наоколо,ако случайно фолиото се изплъзне....
Абе като типичен българин,акъла ми идва след събитието,не преди това :)))
 

Svilen

Потребител
Очаквам до десетина дена да пристигне полетния ми контролер.Поръчах си това -Eachine Racing F3 Deluxe 10DOF Flight Controller.
Междувремено се ровя из нета да прочета нещо за него,но почти не намирам информация/имам предвид китайската имитация/.
Стана ми интересно какво означава това 10DOF. На някои полетни контролери има означение 6 DOF,други се предлагат въвариант
6 или 10 DOF...:sad:
До колкото разбрах,контрoлерът ми ще е с cleanflight.Струва ли си да се мъча да го префлашвам с betaflight или да си го държа така както си е .
 

Rust

Редовен Потребител
DOF идва от Degrees Оf Freedom. В нашия случай се използва за означаване колко сензора имаш на платката. Или още по-директно:
6DOF - акселерометър и жироскоп (като сложиш, че всяко има по 3 оси, става 3+3=6)
10DOF - същото плюс барометър и компас. Компасът е 3 оси, барото - една. 3+3+3+1=10 :)
 

Rust

Редовен Потребител
До колкото разбрах,контрoлерът ми ще е с cleanflight.Струва ли си да се мъча да го префлашвам с betaflight или да си го държа така както си е .
Принципно да, макар че при тази конфигурация може и да не усетиш значителна разлика. Все пак ще имаш повече хора, които могат да помагат при проблем, та.... да :)
 

Svilen

Потребител
DOF идва от Degrees Оf Freedom. В нашия случай се използва за означаване колко сензора имаш на платката. Или още по-директно:
6DOF - акселерометър и жироскоп (като сложиш, че всяко има по 3 оси, става 3+3=6)
10DOF - същото плюс барометър и компас. Компасът е 3 оси, барото - една. 3+3+3+1=10 :)
Аха,ясно.Мерси за инфото:biri:
Принципно да, макар че при тази конфигурация може и да не усетиш значителна разлика. Все пак ще имаш повече хора, които могат да помагат при проблем, та.... да :)
Като се замисля-по- добре е този път коптера да литне,преди да съм му унищожил отново "мозъка".И чак след това ще почна с експериментите:cool:

Сега забелязах,че този контролер,въпреки,че го дават за Eacine racer 250, не точно като този който беше монтиран на коптера.Оригиналния нямаше нищо на долната страна на платката,а на този са му монтирали някаква букса....http://www.banggood.com/Eachine-Cus...Eachine-Racer-250-p-1060619.html?rmmds=search
 
Последна промяна:

Rust

Редовен Потребител
Ако ще летиш с бетафлайт, всички контролери са до голяма степен еднакви (т.е. няма нужда да е контролер за eachine racer специално). Дали е AirBot, Naze, Spracing, BFF3, Flip... всички работят по еднакъв начин, с еднакъв софтуер, настройки и т.н. Разликите вече идват от качество на ползваните компоненти по тях, кои изводи и на какви конектори са изкарани, кой сензор и на коя шина е вързан, кой процесор и т.н. А вече има и варианти с вградено osd (omnibus, BFF3) или други екстри.
Та ако търсиш надежден контролер, не вземай пак вградения в най-евтиния модел от банггуд. Не, че няма да работи, но в момента флайт контролерите са толкова безумно евтини, че даже за 5лв отгоре със сигурност има чудесни варианти, които ще можеш и занапред да си местиш по нови билдове.
 

Svilen

Потребител
Ами F3 Racin Deluxe ми се видя по- интересен от CC3D и затова поръчах него.
Ясно е че почти всеки контролер може да се в гради в коптера,но Customized версията спестява главоболия при монтирането,защото при този коптер е BEC вграден в долния борд ,ползват се едни миниатюрни конектори/не знам какъв стандарт се водят/ . Просто като като сложиш контролера,би трябвало да пасне безпроблемно,без разни кабели да се преплитат,без преходници т.н. Къстъм версиите които се предлагат са само три обче :)
относно самия монтаж-по разни клипчета гледам,че ползват антивибрационни пръстенчета.Има ли полза от тях?
'
 
Последна промяна:

bateray

Редовен Потребител
По-добре да вземе оригинален, защото съм се мъчил да сложа назе32 на това нещо и прави проблеми... Като включиш батерията влизат някви смущения и спираше да приема команди от приемника... не можах да го оправя това нещо...
 

Svilen

Потребител
То при тия китайщини явно нещата опират до конкретната бройка.Ако тръгне-добре,ако не поиска-никой не може да помогне.
 

Svilen

Потребител
UKRc9YG.jpg

Да им имам шипинга аз на Banggood :bastun:

Неща поръчани преди Нова година още не са пристигнали,а ми пристигна последната поръчка- полетния контролер:pilot:
Флашнах му последната версия на Cleanflight,като ползвах технологията с хартиено тиксо и станиол за окъсяване на BOOT контактите.Всичко мина по мед и масло.
Конектора намиращ се на долната страна на платката е малък и се оказа,че не пречка при монтажа на полетния контролер.
Реших да включа приемника в него.Всичко заработи,пуснах двигателите /трите :crazy:/ посредством Таранис-а.
И все пак имам някакви съмнения.
KeYCaKI.jpg

За UART 3 говоря. Не знам точно този порт ли трябва да се ползва.Освен това,като подам на приемника/X4RS / 3.3v ,приемника заработва,светват му диодите,свързва се с Таранис-а. Като подам 5v - диодите на приемника не светват.А до колкото разбрах,този приемник го дават да работи с напрежение 4-10 v.

PS Смених кабелите и нещата се оправиха.То няма и логига приемника на 3,3v да работи,а на 5v да не иска .
 
Последна промяна:

Rust

Редовен Потребител
Един въпрос - компасът защо се приема като 3 оси? Не дава ли информация само за посока, т.е. една ос.
Само за посока е, но са все едно 3 компаса вътре. По един по X, по Y и по Z. Така можеш да следиш посоката когато се въртиш в пространството (няма нужда сензорът да е водоравен).
Реално същото е и със жироскопа (който всъщност се казва 3-axis gyro). Вътре все едно има 3 жирота. Така отчиташ 3 отклонения - X,Y и Z (pitch, roll, yaw).
 
Нагоре