Edge 540T EPP/Light Plywood 3D Aerobatic Airplane 1220mm

SMarty

Редовен Потребител
Здравейте приятели!
По покана на дълбокоуважаваният от мен vesibo :biri: запазвам територия във форума за този мой красавец:
EDGE540MMM1.jpg



Самолета е страхотен, а в подходящи ръце е направо спиращ дъха (на всеки който се вълнува от такива неща де...) Например в ръцете на Michael Wargo :win:


Спецификация:
Wingspan: 1220mm
Length: 1183mm


Линк към модела

Постепенно ще допълня подробна информация и много снимков материал ;)
 

vesibo

Редовен Потребител
Ей Марто много се радвам, че се включваш.:)Добре дошъл.:biri::biri::biri:
Приятели изключително съм доволен, че Мартин Марков се включва във нашият форум.Той е от хората, които общо взето остават незабележими, но трябва да ви кажа, че има много знания, писал е и в чужди форуми, приятел ми е и смятам, че ще е много полезен в много насоки.
Марто не се притеснявай, споделяй опит знания и всичко, което сметнеш за нужно.Пиши теми на воля, това за нас е много ценно.Ние сме отворени за знания и умения и искаме в този форум да царува позитивизъм и разбирателство.С голям интерес ще следя темата, която си отворил.Това е един приказен модел в който и аз имам скромно участие и ми се иска да запознаеш в детайли колегите.Ще се радвам да споделяш с нас опита си.:) :biri:
 
Последна промяна:

SMarty

Редовен Потребител
Веско, благодаря за топлото посрещане :biri:
Дебело подчертавам, че без твоето "минимално" участие в избора на оборудване самолета нямаше да бъде със сигурност звяра, който е в момента.
Обичам да изпипвам нещата, затова мина и доста време от пристигането на кашона до момента на първия му полет.
Много изчетох за него, внимателно работих по отстраняването над всеки познат до момента проблем довел до гибелта на модела при други собственици. Направих немалко доработки, които ще споделя по-долу...
Искрено се надявам, че към момента слабости (освен този дето държи стиковете) модела няма ;)
 

SMarty

Редовен Потребител
Накратко за комплекта:

Включва всичко необходимо без серва, мотор, перка, спийдконтролер, приемник и батерия...

• Фюзелаж изцяло от шперплат 1,75мм и 3мм - лазерно изрязан облечен с EPP
• надлъжни карбонови пръчки (кутия 2х2мм) за подсилване на фюзелажа и моторамата
• Карбонов колесник (Закрепването към фюзелажа става с пластмасови винтове от комплекта. ) Но по-долу съм обяснил как може да се направи по-добро и качествено закрепване.

• Приятно закръглена кабина и капотаж. Кабината е с магнитно закопчаване.
• Профилни крила и стабилизатори
• В комплекта има сферични шарнири с карбонови пръчки за тягите, пластмасови рогчета
• side-force generators от EPP за крилата
• Демонтируеми полукрила, фиксират се едно към друго чрез карбонова тръба, която минава през друга с по-голям диаметър (без излишен луфт). Закрепването към фюзелажа става с пластмасови винтове от комплекта. фиксирана към фюзелажа.
• Пластмасов конус за перката
• Леки пластмасови колела с микропореста гума
• Инструкция за сглобяване

Спецификация:

Разпереност: 1220mm
Дължина: 1183mm

Тегло без електрониката - по описание на HK: 690g *
Полетно тегло без батерия - по описание на HK би трябвало да е1000g **

*Моето измерване показа719гр. за всичко в комплекта без серва, мотор, перка, спийдконтролер, приемник и батерия
** Незнам с каква електроника са замервали това тегло, но с моите части и батерия:


Zippy compact 5S/2700mAh - тегло1372гр.
Zippy lightmax 4S/2800mAh - тегло1341гр.


При всяко положение моите части са по-тежки от масово използваните при окомплектоване на този модел. НО си заслужаваше, защото самолета стана много пъргав и мощен! Все пак се вмъкнах под 1500 гр полетно тегло!
 
Последна промяна:

SMarty

Редовен Потребител
Ето и моето оборудване:

1. Мотор:











BC3548-4 1100KV Outrunner Brushless Motor

Model:BC3548-4
Motor size: Ф35*48mm
Shaft size:Ф5.0*65.5mm
Weight: 156g (реално тегло с монтирана кръстачка 164,24гр)
KV(rpm/v): 1100
Max Power: 911W (но лично съм засичал и1200W!)

Battery: 3-5Li-Po
Prop: 12x6/11x8
Ri(MΩ): 0.023
ESC: 70A (поне!)


2. Пропелер:


12 х 6 Е


 

SMarty

Редовен Потребител
3. Сервомашинки за хоризонталното и вертикалното кормило:




С оглед голямото натоварване на което ще бъдат подложени, се спрях на този модел:

Model: D9257MG

Digital, Metal Gear, Double ball bearing, Coreless motor

Dimension(LxWxH): 35.5 х 15 х 28.6mm
Volt: 4.8V-6V
Speed(In sec/60℃): 0.08/0.07
Torque(Kg-cm):6.0/6.3
Weight: 25.0g - реално тегло31,35гр.

















Както се вижда, независимо от ниската цена това серво е доста добре изработено!
Малък проблем е монтажа му в предвидените отвори на самолета ... ами те са за по-малки серва. Но лесно се разширяват.
 

SMarty

Редовен Потребител
Ще покажа какви подобрения съм направил по модела...

1. Кабина

Фабрично кабината се закрепва с помощта на магнити и шперплатови щифтове към тялото на самолета. Това си е ок...







Но честото дърпане и стискане при откопчаването скоро би довело до амортизация на повърхността.

Затова монтирах една лента/шнурче, сцепена по средата и надяната върху шперплатовия водач. Така с нейна помощ много лесно става отделянето.

За да се покаже над кабината се прави малък прорез отгоре и се промушва през него. Ето как:




 

SMarty

Редовен Потребител
2. Опашно колело.

Това в комплекта е добро за твърда и гладка настилка. Но не навсякъде има такива благинки. Затова използвах друго, малко по-голямо и направих собствено закрепване:









А така изглеждат съпоставени правеното и оригиналното:

 

SMarty

Редовен Потребител
3. Моторама

Моторамата укрепих допълнително по диагоналните ребра с карбонова пръчка




Фабрично поставените 2х2 карбони старателно са обмазани с епоксидна смола, както и всички снадки на шперплатовите части.




Допълнително съм пуснал 2 карбонови пръчки от долния преден край на моторамата, запънати към подсилената конструкция на колесника. На долната снимка в дясно се вижда една от тях.




А на следващата снимка се вижда изцяло това подсилване, а също и подсилването на колесника за което съм писал по-долу.

proxy





4. Елеватор (хоризонтално кормило) и ръдър (вертикално кормило)

Фабрично хоризонтаният елеватор има вградена карбонова пластина в неподвижната си част. Но при мен тя не беше добре залепена и при напъване се усещаше движение във вътрепността. затова се наложи да сцепя външната обшивка EPP и да залепя добре пластината.Трябва да се внимава с какво лепило се лепи защото сърцевината е EPS или депрон






Допълнително монтирах по цялата дължина на клапата карбонова кутия 3х3мм. така се подсилва цялата конструкция, а и усилието при управление се разпространява по-равномерно.






Рогчетата на елеватора и ръдъра (както и на елероните, но за тях по-натаък) са нови изработени от мен, стъклотекстолит. Ето как изглежда рогчето на ръдъра:







То има "шипове", нарисувал съм ги с жълто върху снимката и съвпадат с оригиналния процеп и всеки отвор на шперплатовата планка. Шиповете влизат в дълбочина на ръдъра и се получава много добро и здраво захващане.

Чел съм за потрошени модели точно заради отлепени такива шперплатови ленти от повърхността на клапите - било то елерони или ръдър. Затова са вкопани така добре в дълбочина. При елероните ситуацията е подобна.

Ще продължа с едно от най-важните неща при този модел: подсилването на закрепването на колесника ....
 
Последна промяна:

SMarty

Редовен Потребител
5. Подсилването на закрепването на колесника ....

Закрепването на колесника е предвидено да става с пластмасови винтчета.

Идеята е при по-твърдо кацане да се скъсат тези винтове и да се запази монтажната шперплатова основа здрава. Това въобще не ми се понрави по поне няколко причини: почти сигурна повреда на пропелера, възможност за съсипване на мотора, капотажа, повреда повърхността на модела.... Ако пък колесника се закрепи с метални винтове гарантирано се изкъртва монтажната шперплатова основа при неприятно твърдо кацане.

Моето решение за преодоляване на този проблем се състои в прекарване на две карбонови пръчки - кутия 3х3мм от лицевата повърхност, където закрепваме моторамата назад през двете вертикални прегради обособяващи леглото пред и зад планката на колесника и завършващи до второто ребро след колесника.






Двете карбонови пръчки се явяват катети на равнобедрен триъгълник с основа трета пръчка на показаното второ ребро:



Трудността е в пробиването на отвори в двете вертикални прегради обособяващи леглото пред и зад планката на колесника където да минат "катетите". Те трябва да са непосредствено над шперплата където се закрепва планката на колесника. Операцията няма как да се направи без да бъде отделена долната EPP повърхност на корема на модела.




Подготвя се стъклотекстолитова пластина с размери подходящи да влезе в леглото над колесника и да покрие двете карбонови пръчки. В пластината се пробиват два отвора точно над съществуващите.








Заливам с епоксидна смола леглото и двете пръчки, като количеството епокси трябва достатъчно за добро запълване в слой покриващ пръчките. Слагам върху смолата стъклотекстолитова пластина и през двата отвора стагам с винтове и гайки. При това ненужното количество епокси се изтисква само настранипрез отворите.

В резултат се получава сандвич:

===================== -> стъклотекстолитова пластина
.............[]...................[]............ -> двете карбонови пръчки
===================== -> основа шперплат
пластина на колесника

Така захванати двете карбонови пръчки стават като едно цяло с колесника и предават напред и назад усилията приложени върху него. А не както досега всичко да се поема само от долния шперплат.

В средата двата катета са "подпряни" с къси карбонови пръчки запънати в тръбата за крилата. Така усилието при твърдо кацане се насочва в голямата си част към най-здравото място на самолета.




Свръзката между "катетите" и тези къси пръчки съм фиксирал с едно двукомпонентно лепило приличащо на пластелин. При мачкане с пръсти се смесват двата компонента на лепилото и резултата е едно много яко залепване и твърдост като керамика.


 
Последна промяна:

SMarty

Редовен Потребител
6. Закрепването на батерията.

Как най-лесно мога да пъхна велкрото от едната страна на батерията надолу, а то да се покаже само нагоре от другата страна на батерията, като при това не се налага използване на допълнителен инструмент!?
Бялата дъга от следващата снимка ми хрумна като резултат на търсене на подходящо решение на въпроса и върши цялата тази чудесна работа. Използвах изрезка EPP.





Монтирал съм две такива дъги:



а ето как изглежда всичко сглобено:

 

vesibo

Редовен Потребител
5. Подсилването на закрепването на колесника ....




Заливам с епоксидна смола леглото и двете пръчки, като количеството епокси трябва достатъчно за добро запълване в слой покриващ пръчките. Слагам върху смолата стъклотекстолитова пластина и през двата отвора стагам с винтове и гайки. При това ненужното количество епокси се изтисква само настранипрез отворите.

В резултат се получава сандвич:

===================== -> стъклотекстолитова пластина
.............[]...................[]............ -> двете карбонови пръчки
===================== -> основа шперплат
пластина на колесника
Ха-ха-ха всичко това е нужно, ако кацаш така:
или просто да си се научил да кацаш както трябва.:D :D :D
Това разбира се в кръга на майтапа, страхотна работа по модела Марто.Просто супер.:win:
Един съвет от мен - редовно прави предполетна и следполетна проверка на самолета, не бързай да хвърчиш още с отиването на пистата.Ренч теста е задължителен.Сменяй сервата през определено време, та дори да работят перфектно, притягай витлото и всички крепежни елементи, оглеждай внимателно колесника и дали се движат свободно и сигурно колелата, всички управляеми повърхности да са добре закрепени и да се движат в правилните посоки безпрепядствено.Мотора да работи без сътресения и да няма прекъсвания.Следи редовно температурата му, както и тази на спийда.Най-важното, когато летиш бъди концентриран и уверен.Батериите трябва да са заредени и изрядни.Съблюдавай всички правила и упражнения за , които сме говорили и ще сведеш до минимум ;) възможността да счупиш този красавец.Ще му се радваш много дълго време.:biri:
 
Последна промяна:

SMarty

Редовен Потребител
:biri: Веско :)
Тези "подобрения" съм ги правил миналата година, когато все още нямаше "Самообучение - от прости към сложни маньоври - А-Б-В в пилотирането" и съответния натрупан от обучението опит.
Нормално беше да взема мерки за избягване на повреди. Щом някой е докладвал за проблеми, то те трябва да се вземат впредвид и да се отстраняват овреме... А бе шубето е голям страх ;)
Надявам се вече да започна като тебе да го хващам с ръчичка. С другите модели започна да ми се получава, ама с този не съм пробвал още.
Впрочем подсилването на колесника, не е излишно дори и да си майстор. Слабо място му е там...За съжаление е доста трудоемко.
Незнам за една година дали не са направили някакви промени в конструкцията, но като дойда при вас ще сравняваме ;) Време е вече да ви дойда на гости!
За сега като разлики виждам, че самолета на колегата е нашарен повече. Незнам дали е китайска тази идея или колегата си го е доукрасил?
Остава да покажа и промените по задвижването на елероните и съответните шарнири, но се оказа, че нещо ми няма снимките и трябва да направя нови...
 
Нагоре