HK Slick 360 3D 1300mm ARF

Tassadar

Редовен Потребител

slick-360-blue-sub1.jpg


Един много сполучлив модел на акробата Slick 360 с размах 1300мм/51". Олекотена, но здрава балсова конструкция, качествено покрита с фолио Oracover.

Specs:
Wingspan:1300mm
Length:1250mm
Wing Area:34.2dm2
Dry Weight:890g (inc all hardware) - реално измерени 910г
Flying Weight:1300g~1500g (Approx) - за тяга 2:1 около 1600г



Това е един от редките случай на добре изпълнен във всяко отношение модел от HobbyKing. След обстойна проверка не намерих никакви забележки с изключение на няколко бръчки по фолиото, но това е абсолютно нормално. Теглото на кита отговаря на обявеното - 910г от обявени 890г. Всичко от кита влиза в употреба с изключение на щангите за сервата които са просто 1.2мм стоманена тел със Z-bend.

1.jpg

Има достатъчно място за поместване на оборудването.

@1.jpg

Въпреки, че изглежда крехка конструкцията издържа и най-претоварващите 3Д маневри.

@2.jpg

Финиша наистина отговаря на името на модела Slick (гладък, провликателен).
@3.jpg

Не знам дали е нужно, но укрепих моторамата с малко карбон. Въпреки, че никой не се е оплакал досега да е чупил моторама в полет за този модел.

@4.jpg

Леглата за сервата на модела са 12мм х 23мм. Използването на по-големи и тежки серва на опашката правят центровката проблемна. Голяма част от теглото трябва да се изнесе в носа.

@5.jpg

За пълно отклонение на контролните повърхности трябва да се използва дълго рамо за сервата (25-30мм). Горещо препоръчително е да се използват шарнири в случаите когато равнината на движение на серво рамото и рогчето на кормилото са перпендикулярни. Избягва се претоварване на сервото при неминуемото огъване на щангата.

@6.jpg


Оборудване:

Мотор: NTM PropDrive 4238 750kv
Витло: 14х7
Контролер: Turnigy AE-65A
Машинки: 2х Hitec HS-82MG за опашка, Turnigy TGY-306G Digital за елерони
Батерия: Zippy Compact 4S 2700mAh 35C


!Внимание!
С този мотор, контролер, батерия за момента не мога да получа необходимата мощност от около 800Вт, въпреки, че ТТ данните и публикациите на потребители които ги постигат. Работя по отстраняване на проблема.


Готов за първия си полет, тръпнещ в очакване на полосата на летище Кондофрей:@0.jpg


Едно видео от изпробването на модела от Веско:

 
Последна промяна:

vesibo

Редовен Потребител
Наистина великолепен модел:) с тази окраска е като любимата ми EXTRA 260.Определено след като се достигне необходимата тяга ще е номер1:win:.Препоръчвам го на напредналите пилоти, ще останат страшно доволни от него.:biri:
 

Tassadar

Редовен Потребител
Изцедих чрез настройки на контролера още мощност, но съм далеч от целта. 600Вт с 14х7. Борбата продължава.......
 

Tassadar

Редовен Потребител
С джаджата от тази тема направих опит да разбера дали намотките на мотора са здрави. Оказа се, че са здрави - по 32 милиома всяка фаза. Измерих и KV-то - 780Kv. Тоест всичко си му е наред на мотора и излиза, че батериите Zippy Compact 4S 2700mAh 35C са кекави.:confused:

Новият мотор NTM 3548 900kv вече е монтиран и чака подходящи условия за изпитания в полет. Стендовите тестове са обещаващи - 800W с APC 14x7.:pilot:

ntm3542-900kv.jpg



ПП

Измерването на KV направих с бормашина, оборотомер и мултицет. Формулката е Kv = RPM / (volts x 1.41 x 0.95)

kv meter.jpg



Ето някой замервания. Прави впечатление, че Turnigy 2826 който ХК продават за 1000kv всъщност е 1350kv:boi:



motor-kv.jpg
 

velko

Редовен Потребител
Бомба си бат` Пепи! Залепнал му е тоя мотор на модела и дано да стигне тягата за 3d връткане! Аз при моя акробат депронен подходих радикално и подпомогнат от Въльо с един sk3 aerodrive 5045 660kv... Мисля, че набавих необходимата мощност и чакаме значи с теб да се вдигне мъглицата и действаме!!!:pilot:;):)
 

Tassadar

Редовен Потребител
Бомба си бат` Пепи! Залепнал му е тоя мотор на модела и дано да стигне тягата за 3d връткане! Аз при моя акробат депронен подходих радикално и подпомогнат от Въльо с един sk3 aerodrive 5045 660kv... Мисля, че набавих необходимата мощност и чакаме значи с теб да се вдигне мъглицата и действаме!!!:pilot:;):)

Ха честито! Мисля с 14х7 да ти заспи. Тъкмо няма да има нужда от оловце в нослето.

С NTM 4238 на 13х8 не стана ли?
 

velko

Редовен Потребител
Стана прилично, но все още гладен беше мъничко по вертикалите...т.е. почти да стане, ама трябва засилване и това, че новият колесник утежни заради новата концепция на захващане и солидността му пак наклони работата на по-голям мотор...Този, дето Въльо ми даде е безкомпромисен и сега всичко е наред....чакам само мъглата да се разкара! И да, няма вече необходимост от олово в носа с 14х7 е в момента витло...иначе си летеше и с другото окомплектоване ама нали не е идеята само да се возя, но и да поразучавам това-онова...
 
Последна промяна:

Tassadar

Редовен Потребител
Моторът и витлото вече са уточнени и окончателни: NTM Prop Drive 35-48 Series 900KV / 815W и APC 14x7
Пикова мощност 860W при 62A. Моделът вече има и скорост за фигури и достатъчно статична тяга за висене. Изтеглянето от висене е доста по-мудно в сравнение с лека депронка, но е уверено и с неограничена вертикала.

По време на тестовете остана време за първоначално тримиране, уточняване на ЦТ-то. Има нужда от добавяне на 1 градус десен ъгъл на мотора и половин градус нагоре. Полетът на нож е праволинеен с уклон за завъртане по надлъжната ос. Бавните тона са консистентни с малка нужда от ръдър. Перфектен раверсман, външен лупинг, свредел. Открои се основният недостатък на модела - т.н. "wing rock" при хариер. Като приключа с настройките ще видя дали ще мога някак си да го излекувам.

Тези дни ще трябва да сменя 65 амперовия контролер на мотора с Plush на 80A. Нервен съм когато контролера работи на максималните си възможности. След има-няма 20 полета, опашните серва Hitec 82MG се сдобиха с огромен луфт и изгубиха резолюция. На всичкото отгоре, се оказаха нелинейни и при "dual rate" отклоненията им в плюс и минус са различни:mad:. Въобще тази марка ме изгуби като клиент за в бъдеще. Мисля да ги сменя с TGY-306G (като на елероните) от чиято прецизност и скорост съм искрено впечатлен.:tire:

Сега остава да чакам подходящи условия и да продължа с настройките. Според мен малко остана.:D
 

velko

Редовен Потребител
Само така Пепи! Много акуратен и изчерпателен доклад по промените и настройките! Личи си отношението на технически подготвен и внимателен RC-пилот! Много се радвам, че ти се получават нещата и като страничен наблюдател на процеса по настройка и доправяне на този ARF-комплект мога да заявя, че това е едно от най-добрите неща излизали от ръцете на китайците и продаващо се в "Хоби Кинг" складовете...Самолета е перфектен с много добри летателни качества и характеристики и напълно отговаря на името си! Дълго да му се радваш и страшно много часове във въздуха с него ти пожелавам!!!:pilot:
 

Tassadar

Редовен Потребител
Благодарение на препоръката на SMarty и след околосветско пътешествие с Fijipost най-накрая пристигнаха двечки от тези сервомашинки за замяна на опашните Hitec HS-82MG. Първите ми впечатления са отлични - прецизност и сила в изобилие. Скорост - достатъчна, макар и наполовина на TGY-306G с които клатя елероните. С тях вече ще се престраша да правя чупещи тона на пълна газ. :crazy:

Свалих Hitec машинките с удоволствие и от тук нататък забравям за тази марка. :mad: Още малко усилие за преработка на леглата за сервата с малко авиационен шперплат и Слика става джасалка от класа. Само човек да се научи да го кара.....;)

TGY390DMH.jpg


ПП
Миналият път на Кондофрей подухваше поривист ветрец и не можах да преценя дали промяната на ъгъла на мотора е достатъчна. ....а и повече ми се караше ДВГ пилотажката.:D
 
Последна промяна:

Tassadar

Редовен Потребител
Имах възможността да сравня TGY-390DMH с Futaba S3150. И двете имат еднакво тегло, метални механизми, двойни лагери и резолюция около 2 микросекунди. Търниджито обаче, е 24% по мощно, 70% по-бързо и струва наполовина. Добра покупка....:win:

table.jpg

 
Нагоре