Jetman Tracking System или как си следим пратките.

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Тъй като постоянно поръчвам и чакам нещо по пощата - установих че следенето е доста сложен процес.

- Кое кога съм поръчал.
- Кога трябва да дойде и какво беше точно.
- Дали закъснява повече от 40 дни.

В някой моменти пратките стават повече от 10 и често се усещам, че им изгубвам края.

По тази причина, реших да си спретна набързо една малка система за следене на пратки със скромни възможности - но да вкарва ред.

Функциите са и следните:

- Да записва пратки с параметри - тракинг номер, описание, дата на поръчката и статус.

- Да може да се сменя статуса на пратка от очакване на получен примерно.
- При грешка да може да се изтрива пратка.

- Да има линк към сайта на Български Пощи с който лесно да отида там и да видя какво става.

- Да проверява 2 пъти на ден - в 10:00 сутринта и в 16:00 следобяд дали има промяна по статуса на пратката ми - така имам време да реагирам и да си я взема на същия ден като пристигне примерно в пощата :)

- ако пратка закъснее повече от 40 дни да ми праща всеки ден E-mail с който ме подсеща че нещо не е наред да я следя изкъсо и евентуално да вдигна аларма в пейпал.

Системата е вече в работещ вид от 3 месеца и почва да изглежда полезно :)

Та ако някой има същите проблеми, и се чуди как да ги оправи съм пуснал свободна регистрация тук:

http://pratki.simeonov.org/

Ето и една картинка как изглежда нещото.

jts-list2.jpg
 
Последна промяна:

dvb_boian

Потребител
много полезна програмка
Дали не може да добавиш GLS и Интерлогистиката за да следим пратките от EU склада на Хобикинг
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
дай ми някаква пратка на лично за тест - да видя как изглеждат :)
 

Tassadar

Редовен Потребител
Браво на JetMan! Това е полезно нещо, а много хора не си водят статистика за поръчките, тъй като няма готово решение за целта.

Аз от PHP не разбирам, затова ползвам Excel:D. Като препоръка към сайта, мога да кажа добавянето на дата на поръчка, изпращане и получаване. След време може да се натрупа много полезна статистика:

order-statistics.jpg
 

st5rov

Редовен Потребител
Тъй като постоянно поръчвам и чакам нещо по пощата - установих че следенето е доста сложен процес.

Та акo някой има същите проблеми, и се чуди как да ги оправи съм пуснал свободна регистрация тук:

http://pratki.simeonov.org/

Ето и една картинка как изглежда нещото.

View attachment 8623

При опит за регистрация дава "невалиден Username" :sos:
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
При опит за регистрация дава "невалиден Username" :sos:

Може би няма да е лошо да има описание на позволените символи за Username - а те са:
- малки латински букви
- цифри
- подчертавка , тире и точка.
- дължина между 3 и 30 символа.

мога да кажа добавянето на дата на поръчка, изпращане и получаване.

Пепи, то и сега има дата на добавяне и дата на получаване. Но виж за дата на изпращане не се бях сетил , тя също е интересна тъй като често поръчките се бавят доста до шипинга. Ще го включа следващите дни.
 

st5rov

Редовен Потребител
Може би няма да е лошо да има описание на позволените символи за Username - а те са:
- малки латински букви
- цифри
- подчертавка , тире и точка.
- дължина между 3 и 30 символа.

Регистрирах се! В Username - а съм използвал главни букви :wall:
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Аз току що добавих описание на страницата за регистрация :)
 

arsovhome

Редовен Потребител
Аз от PHP не разбирам, затова ползвам Excel:D.
Според мен не е въпрос на разбиране. Всяка задача подсказва кой е най-добрия инструмент за решаването и. Естествено може и да се направи програмен продукт, но от готовите инструменти според мен Excel е най-подходящия в случая. В една друга тема бях качил моя вариант на решение. Естествено сега съм го доразвил и ще го предоставя.
Заснемане.JPG
Жълтото при цените е 1 ордер разделен на два от Бангууд. Цветовете(зелено 0-10 дни, жълто 11-20 дни, кафяво 21-30 дни, червено 31-40 дни, черно 41-60 дни) са направени с Conditional formatting - New roul - Format only cells that contain. Проследяването е с хиперлинк към съответния сайт за проследяване. Някои поръчки са изпратени в САЩ заради по-малката цена за шипинг. Чакам да ми ги донесат приятели(или техни приятели:)), които си идват в България.
Когато правя нова поръчка, избирам някои 4 реда от предишна поръчка(които си приличат), копирам ги и след това ги вмъквам като копирани клетки в началото на таблицата и правя съответните корекции.
 

Attachments

  • PayPal.rar
    215.2 KB · Прегледи: 2
Последна промяна:

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Вальо - това което си направил е хубаво - и аз имах такова преди да си направя онлайн системата. Проблема е че трудно и бавно се поддържа, примерно през мобилния си телефон не можеш лесно да го ъпдейтваш - което пък води до забравяне и т.н.

Другото което ми пречеше е претрупването с информация и трудно можеш да видиш какво чакаш защото всички редове са там.

Но най-вече че няма автоматично обновяване за тракинга - тоест трябва да го гледам всеки ден за да разбера че нещо е дошло :) , с онлайн версията разбирам кога е дошло и не го мисля много много.
 

arsovhome

Редовен Потребител
Браво на JetMan! Това е полезно нещо, а много хора не си водят статистика за поръчките, тъй като няма готово решение за целта. Аз от PHP не разбирам, затова ползвам Excel:D. Като препоръка към сайта, мога да кажа добавянето на дата на поръчка, изпращане и получаване. След време може да се натрупа много полезна статистика:
Аз съм напълно съгласен с Пепи, мисълта ми беше, че и тримата решаваме 3 подобни задачи, всеки от своята гледна точка и затова можем да си бъдем полезни един на друг. Ако сте забелязали, за разлика от Светльо и например Никос, аз не държа толкова на проследяването(аз никога не плащам за проследяване, колкото и малка да е цената му), колкото на цената, курсовете и на времето на доставка от различни места. Моя начин ми дава възможност да правя постоянно анализ на различните аспекти на проблемите с доставката. Всеки ден сигурно по-няколко пъти влизам в моята таблица, например да направя сравнение за някой новооткрит сайт или продукт. От друга страна, пощата ни е наблизо и там работят приятели, така че всеки ден проверявам по телефона дали има нещо за мен или за Никос, което е доста хубаво. Така, че и трите начина са много хубави и полезни и можем взаимно да си ги ползваме. Аз например от Пепи взаимствах и добавих датата на изпращането. А когато ще си поръчвам дрехи от НХЛ(където ме интересува проследяването), ще ползвам системата на Светльо.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Нова версия 1.4

Добавена е опция за напомняне при доставена пратка.
Добавена опция за дата на Изпращане/SHIPPING на пратката.
Добавена е опция за следене на GLS пратки - за момента само LINK-а работи на бутона "B" - все още няма ъпдейт по мейла, че се оказа малко заплетено.
 

vjs

Потребител
Ако не е тайна къде проверяваш коя пратка до къде е стигнала ?
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Проверявам в сайта на БГ пощи - bgpost.bg , само че там не показва точно до къде е стигнала - а като пристигне в БГ - което е по интересно поне за мен.
 
  • Харесвам
Reactions: vjs

vjs

Потребител
Хрумнаха ми няколко неща. В списъка с поръчките защо не извадиш още една колонка в която да пише последния тракинг месидж. Така ще се знае коя пратка до къде е стигнала и няма да се налага да цъкам на всяка една от тях за да ми искара инфо.

Също така може да се добави поленце и с цена, като по този начин ще могат да се следят разходите които сме направили за дадени покупки (седмични, месечни и т.н.)
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Самата информация за пратките - не е в красив вид в който да отделиш последния месидж :) , реално се взема накуп и ще е сложно да се извади 1 ред, но въпреки това системата помни коя пратка си видял, и САМО ако има промяна и променя цвета - ето тук се вижда добре:

pratki123.jpg

Гледай тракинг номера, ако е зелен , означава че няма нова информация за тази пратка , ако е синьо означава че има нова информация и не си я разгледал още. В момента който цъкнеш и видиш , става зелено :)

Самият сайт на БГ пощи не ти дава много подробно стъпките, реално се вижда кога пратката се появява в тракинга при изпращане от Китай да речем, след което се вижда как влиза в БГ , и от там отива или на митница или в районната пощенска станция. При промяна в стъпките - също така получаваш и E-Mail

С две думи - по следенето няма нужда нищо да се прави , виж за цената, не е лоша идея. В един момент ще може да се направи статистика. Само че където се намесят пари става сложно с валутите - Долари, Евро и Лв, ще трябва да се вкарват само по 1 начин за да може после да се правят справки, а това може доста да усложни - не съм още сигурен как да стане лесно.
 

chmpe

Редовен Потребител
Последна промяна:

chmpe

Редовен Потребител
Една идея: смени линка проверяване да не е в БГ пост а да е в http://www.17track.net/bg/track?nums=
След nums= е тракинг номера. това дава пълна информация и за пратката как се разхожда из Киртай или която и да е друга поща. Работи със всички пощи в света
Дори отделени със запетая може да се проверяват повече от една. Та още една идея, сложи бутон провери всички и ще може човек с едно натискане на бутона да види състоянието им
 
Последна промяна:
Нагоре