LiPo - насоки за подбор на правилните батерии, разработването им и експлоатацията

Прилагали ли сте до сега правилата за правилно ползване на ли-по батериите? (Прочетете ги първо)

  • Да, всичките!

    Votes: 23 41.1%
  • Да, но само някои от тях...

    Votes: 26 46.4%
  • Не, нито едно!!!

    Votes: 7 12.5%

  • Total voters
    56

Arxangel

Модератор
Модераторски Екип
А какво бихте препоръчали за една идея по-дълъг живот на малките батерийки за хиликоптерчета или квадрокоптери които са предимно с 3,7V и от 100mAh до 400-500mAh ? Те са с някакви измислени зарядни и се зареждат от компютър или куплунг за запалка откола.
Да ти кажа право, тези батериики са толкова евтини, че аз бих си купил няколко и не бих ги пазил кой знае колко много! :)
 

MTVachev

Потребител
Здраве, прочетох темата за Li po батериите. Разбрал, че за да по-продължително ползване (брой цикли) се препоръчва зареждане с 1с .

Това ще рече, че при батерия 2200 мАч 3-клетъчна 20 С трябва да задам в Imax зарядното заряден ток 2,2 ампера? Както на заряд така и на разряд?
 

Arxangel

Модератор
Модераторски Екип
Здраве, прочетох темата за Li po батериите. Разбрал, че за да по-продължително ползване (брой цикли) се препоръчва зареждане с 1с .

Това ще рече, че при батерия 2200 мАч 3-клетъчна 20 С трябва да задам в Imax зарядното заряден ток 2,2 ампера? Както на заряд така и на разряд?
Да, правилно си разбрал. :)
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Здраве, прочетох темата за Li po батериите. Разбрал, че за да по-продължително ползване (брой цикли) се препоръчва зареждане с 1с .

Това ще рече, че при батерия 2200 мАч 3-клетъчна 20 С трябва да задам в Imax зарядното заряден ток 2,2 ампера? Както на заряд така и на разряд?
Здравей,
Добре дошъл във форума!
За заряд се препоръчва 1С. За разряд може и с по-голям ток, стика зареждачката да може да разрежда с повече.
 

MTVachev

Потребител
Здравейте отново.
Взех си 5 батерии Turnigy 2,2Ah 3s 20c и съм в процес на разработването им.
В процеса на работа възникна въпроса:
Колко е допустимата разлика в клетките на батериите?
След 2 разработващи цикъла на една нова батерия се появи разлика от 0,02/0,03v в 1-ва и 3-та клетка (1- 3,85 | 2- 3,83 | 3- 3,82). След балансиране, разлика се нулира.

Батериите ги зареждам до 4,1 и ги разреждам до 3,5
 
Последна промяна:

Arxangel

Модератор
Модераторски Екип
Липо-то може да се зарежда до 4.2, няма смисъл да ги зареждаш само до 4.1.

Относно разликата, такава малка разлика е допустима, реално при зареждането се балансира.
 

muns61

Редовен Потребител
Състоянието на батерията се установява лесно с мерене на напрежението под товар. Вземаш едно такова, или подобно волтметърче - http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__19066__HobbyKing_Cell_Key_6s_Lipoly_Cell_checker.html
Слагаш го на балансната букса и пускаш мотора на постоянен режим, над средна газ. Волтметърчето показва последователно напрежението на всяка клетка, най-калпавата най-бързо пада. Като имаш повече еднакви батерии, може да асемблираш пакети с остаряването им - вадиш слабите клетки и слагаш добри.
 
Последна промяна:

MTVachev

Потребител
Имам няколко подобни.
Благодаря ще го имам в предивид като се скапат :)
 

saristov

Потребител
Здравейте приятели :) Имам въпрос и се надявам, някой да може да помогне. Скоро ще пътувам до Италия и искам да взема коптера с мен. Ще имам ли проблем да кача батерийте на самолета?
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
За какви батерии говориш точно - ако става дума за LiPo - и е нещо голямко като 2200 и нагоре - според мен 100% ще има проблем в ръчния багаж. Иначе за чекирания мисля че нямаш грижи.
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Здравейте приятели :) Имам въпрос и се надявам, някой да може да помогне. Скоро ще пътувам до Италия и искам да взема коптера с мен. Ще имам ли проблем да кача батерийте на самолета?
По-принцип е забранено от известно време, освен ако не се опаковат и декларират като опасен товар.
http://www.icao.int/safety/DangerousGoods/Documents/Doc 9284-2013-2014Edition_Addendum-1.en.pdf
Сега, дали ще ти направят проблем за 2-3 батерии е друг въпрос.

Освен това не е зле да прочетеш и това:
http://forums.multicopterpilots.com/pilot-s-lounge/329-italian-drone-laws.html
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Нещата стават интересни :) , с две думи - напрактика е забранено да летиш на почти навсякъде освен извън населени места в малък радиус от 150м около теб. ФПВ абсолютно забранено. И задължително искат застраховка.

Явно вече при пътуване трябва внимателно да се проверява местните закони за такъв тип летателни апарати.
 

Бай Ганьо

Новодошъл
Здравейте

Аз имам въпроси относно паралелното свързване на батерии с такива конектори.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=43103

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=31462


Въпросите ми са първо плюсове и минуси при такова свързване.

Трябва ли батериите да бъдат с еднакви на брой клетки или може и конфигуриране 2S+3S=5S.

И всичко друго което прецените че е важно по темата.

Поздрави
 

st5rov

Редовен Потребител
Здравейте

Аз имам въпроси относно паралелното свързване на батерии

Трябва ли батериите да бъдат с еднакви на брой клетки или може и конфигуриране 2S+3S=5S.

При паралелно свързване не е възможно 2S+3S=5S! Това равенство е вярно при при последователно свързване. Следва от закона на Ом!!!
При паралелно свързване батериите трябва да са еднакви, както като брой клетки /2S,3S,5S/, максимален ток на разряд /20С, 50С/ и като капацитет/mAh/!!!
 
Последна промяна:

Бай Ганьо

Новодошъл
При паралелно свързване не е възможно 2S+3S=5S! Това равенство е верно при при последователно свързване. Следва от закона на Ом!!!
При паралелно свързване батериите трябва да са еднакви, както като брой клетки /2S,3S,5S/, максимален ток на разряд /20С, 50С/ и като капацитет/mAh/!!!

Ясно

Благодаря за информацията

Това ли са кабели за последователно свързване?

И отново ли батериите трябва да са еднакви освен разликата в броя на клетките?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=31464
 

Pakidanski

Редовен Потребител
Освен това трябва да се има предвид, че конекторите XT 60 са рейтнати за ампераж до 60A и при по-силови употреби може да се стигне до неприятни резултати....тоест ако мислиш да караш модел 1/8 с такива батерии....не става!
На конкретния артикул в Хобикинг, кабела е 14AWG, което е като за 40-50А консумация.
 

Бай Ганьо

Новодошъл
Освен това трябва да се има предвид, че конекторите XT 60 са рейтнати за ампераж до 60A и при по-силови употреби може да се стигне до неприятни резултати....тоест ако мислиш да караш модел 1/8 с такива батерии....не става!
На конкретния артикул в Хобикинг, кабела е 14AWG, което е като за 40-50А консумация.

Не става въпрос за кола а за куад летящ.

Паралелно-последователно свързване за момента ме интересува за тестове на мотори на стенд.

Имам батерии от 2 до 4S но нямам 5S.

Въпроса е дали с тези две батерии ще стане фокуса да се получи 5S.

Горните две на снимката 2S-3S:
035550923-big.jpg
 
Нагоре