Mig-29M dual 50mm

Altair

Редовен Потребител
След продължително и скучно събрание на съкооператорите във входа, ми остана малко време и това е което успях да сътворя:

2015-03-13 23.45.44.jpg
2015-03-13 23.50.28.jpg
2015-03-13 23.50.34.jpg

2015-03-13 23.50.45.jpg

И кабината е залепена и подготвена за оформяне:
2015-03-13 23.51.12.jpg
Утре ме чака доста работа със шкурката. Освен кабината, има адски много шкурене на крилата.
Веско ме вкара в размисли относно площта на елеваторите и ще се опитам да ги направя както са по план или ако позволяват крилата да направя елерони и на тях.
 

Altair

Редовен Потребител
Ето още малко снимков "матриял" от днешния мързелив ден. Успях само да оформя крилата и ...... нищо друго :). Но пък за сметка на това батериите са заредени и готови за утре.

2015-03-14 17.00.13.jpg
2015-03-14 17.00.26.jpg

2015-03-14 17.00.34.jpg
 

arsovhome

Редовен Потребител
Вальо - това е стар проблем :) аз имам няколко счупени турбини по тая схема. Мрежата от комарника помага - но намалява тягата осезаемо. Затова хората на някой модели я правят активна :) така наречените FOD screens - но за толкова малък модел не става.
И аз съм на същото мнение. С тия детски петдесетки турбини съвсем ще изчезне тягата.
Засега, пробвах това по следния начин. Понеже на моя F-16 мрежите вече са залепени, ползвах минито F-16. Мрежата слагах посредата в процепа(но там закрива отвора 50%) и отпред(100%). Слагам кантарче хоризонтално и забивам носа на самолетчето в него и осигурявам да се плъзга само напред. Силата конкретно не ме интересува - гледам само дали има разлика в показанията. Практически разликата е пренебрежимо малка. Мога да направя проба и с 2-та еднакви 64мм. F-16, но нали на единия счупих перката и я заместих с тази от другия. При двата големи отвора(отпред и отдолу) на този самолет, абсолютно съм уверен, че тягата няма да намалее. Повечето такива самолети имат само по един отвор и си имат достатъчно тяга. Сигурно могат да се дадът много доводи и в другата посока, но всичко ще се изясни, когато дочакаме хубаво, безветрено и сухо време и го пробваме на Слаковци. Допълвам: може би има значение, каква точно мрежа ползвам - приблизително дебелина 0.1мм, квадратчето е със страна 1мм.
 
Последна промяна:

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Тестовете които си направил не са показалтени - горе във въздуха самолета се държи по съвсем различен начин. Има изписани романи в RCgroups ако ти се чете :) - с две думи - сваля тягата с поне 20%. При положение че този F-16 по-начало си е куц - това ще е осезаемо според мен и то много.
 

Altair

Редовен Потребител
Днес най-накрая успях да направя и монтирам елевоните. По препоръка на Веско и след кратка консултация с Добри(относно закрепването и задвижването им) ги направих както са си в оригиналният чертеж. Осите са от 6мм карбонова тръба, които лагеруват в алуминиева тръбичка с точния вътрешен диаметър. За съжаление на Боби(Spirit_), рогчетата са от серво сейвър, който той беше приготвил за шорткорса :). Мисля, че се получиха доста добре:

2015-03-16 21.54.39.jpg
2015-03-16 21.54.57.jpg
2015-03-16 21.55.25.jpg
2015-03-16 22.48.46.jpg
2015-03-16 22.48.53.jpg
2015-03-16 23.21.09.jpg
 

Attachments

  • 2015-03-16 21.55.34.jpg
    2015-03-16 21.55.34.jpg
    310.3 KB · Прегледи: 4
  • 2015-03-16 22.49.18.jpg
    2015-03-16 22.49.18.jpg
    288.1 KB · Прегледи: 4

vesibo

Редовен Потребител
Днес най-накрая успях да направя и монтирам елевоните. По препоръка на Веско и след кратка консултация с Добри(относно закрепването и задвижването им) ги направих както са си в оригиналният чертеж. Осите са от 6мм карбонова тръба, които лагеруват в алуминиева тръбичка с точния вътрешен диаметър. За съжаление на Боби(Spirit_), рогчетата са от серво сейвър, който той беше приготвил за шорткорса :). Мисля, че се получиха доста добре:

View attachment 5127
View attachment 5128
View attachment 5129
View attachment 5131
View attachment 5132
View attachment 5134
А така, браво Симо това е вече нещо друго.Сега вече Миг 29 ще виси.:D:D:D.Шегата на страна това е конфигурацията, която яко ще те кефи и полета на самолета ще е връх на сладоледа.;):biri::biri::biri:
 

vesibo

Редовен Потребител
Супер е станал.Гледах, че някои колеги даже подсилват елевоните с балса.Нещо като сандвич правят, което ме подсеща да ти дам една идея.Залепи по атакуващите ръбове на елевоните от плоския карбон, а може и по цялата обиколка, защото при кацане в тревата има голяма вероятност да се счупят.o_O :oops:
 

muns61

Редовен Потребител
Нишка от карбонова еднопосочна рогозка, залепена с епоксидна смола:

032935650.jpg


032935659.jpg
 

arsovhome

Редовен Потребител
Все още нямам всичките части за да започна и аз този модел, но силно ме измъчват два основни въпроса. Решил съм да монтирам предвидените колесници, които се прибират(винаги съм искал да имам поне 1 такъв модел). Първо, дали ще е много зле за здравината , ако компенсирам (колкото и малко да е) теглото като използвам карбонови шини вместо тръби за усилване? И второ - понеже според мен моделите с елерони летят доста по-различно, а в модела не са предвидени, какви са предимствата и недостатъците ако се направят такива. Дали теглото ще се повиши критично? Дали ще се подобри управлението? Очаквам Светльо да даде съвет защото неговия МиГ-29(V4) има и елерони(макар, че двата модела са различен тип).
 
Последна промяна:

Altair

Редовен Потребител
Дойде ред на ръдърите и затваряне на фюзелажа от горната страна:

2015-03-19 23.56.40.jpg 2015-03-19 23.56.49.jpg 2015-03-19 23.57.07.jpg 2015-03-19 23.57.27.jpg 2015-03-19 23.57.42.jpg 2015-03-19 23.57.49.jpg 2015-03-20 08.41.56.jpg 2015-03-20 08.42.07.jpg 2015-03-20 20.22.01.jpg 2015-03-20 20.22.23.jpg 2015-03-20 20.22.51.jpg
Вече прилича на самолет.
Ето и кратък клип на готовите елевони и ръдър:


Още малко остава и е готов за поляната.
 
Последна промяна:

muns61

Редовен Потребител
index.php


Точката на закачване на щангата за управление към рогчето трябва да бъде точно над пантата, сиреч по-напред от там, дето е сега.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Точката на закачване на щангата за управление към рогчето трябва да бъде точно над пантата, сиреч по-напред от там, дето е сега.

Мда - съвсем точно, иначе ще се получи много малък ход - почти нищожен.
 

Altair

Редовен Потребител
В какъв смисъл по-напред? Според мен хода на ръдърите никак не е малък.
 

st5rov

Редовен Потребител
В какъв смисъл по-напред? Според мен хода на ръдърите никак не е малък.

Точката на закачване на щангата за управление към рогчето трябва да бъде точно над пантата, иначе управляващите плоскости оказват голямо натоварване на сервата поради аеродинамичното съпротивление на въздушния поток.
 

muns61

Редовен Потребител
Ходът ляво и дясно не е еднакъв при твоето изпълнение.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Предполагам причината да го сложиш там е че ти се е видяло по стабилно :) защото иначе рогчето идва точно на края и не се захваща добре. По тази причина аз също на последния модел си направих рогчетата сам от стара банкова карта ето така:

IMG_2364.JPG
 

vesibo

Редовен Потребител
Не е болка за умиране. Ще си направиш еднакво отклонение с травала, за сервата не се притеснявай, така или иначе няма да стигаш до максимални отклонения на ръдара.:)
 

Altair

Редовен Потребител
Не е болка за умиране. Ще си направиш еднакво отклонение с травала, за сервата не се притеснявай, така или иначе няма да стигаш до максимални отклонения на ръдара.:)
Точно това и направих [emoji1]. Даже направих дуал рейт на 70% и 100%. Но преместих тягата на предпоследната дупка, че на най-вътрешната опира в ръдъра.
 

Altair

Редовен Потребител
Това е окончателния вариянт:

2015-03-22 14.00.30.jpg 2015-03-22 14.00.40.jpg 2015-03-22 14.00.56.jpg

а това е теглото без и със батерия:

2015-03-22 14.06.14.jpg 2015-03-22 14.06.31.jpg
Сега следва последното чегъртане със шкурката и предполагам, че теглото ще падне малко.
Тяга би трябвало да има предостъчно - на около 30% тротъл тръгва от масата :). Като сляза в гаража за шлайфането ще го тествам на пълна тяга.
 
Нагоре