MOA Crawlers

ssh22

Потребител
Само не разбрах защо се ползва батерия на 3 клетки.
Някой ако може да ми разясни....
Поздрави!
Не е лошо да се ползва по-мощна батерия когато всичко ти е х2 - 2 мотора, 2 спийд контролера, а и сервотата които се ползват са high-voltage, high-torque. Разбира се, не е задължително да е 3S. И 2S би свършила работа. В моя случай ползвам 3S защото машината е тежка и понякога освен мощност ми трябва и голяма начална скорост ... нещо като шут в задника за да изкача някой голям камък ... по скоро да го прескоча. В този случай, разликата м/у 2 и 3S е осезаема. Има и друга причина. При състезателните катерачи много често се използва DIG за да се маневрира. DIG-a "заключва" предния или задния мост, като под заключва имам в предвид, че го прави неподвижен ... т.е. ако е заключен задния мост, колелетата му немогат да се въртят .. дори и на ръка. В този случай, катерача може да направи 360 градусов завой от място. Колкото по-бързо и по-мощно се въртят предните колела, толкова по-лесно ще може да "влачи" задния мост и да завие на място.
 

samuraj

Потребител
Ми..... малко не съм съгласен с теб.
При състезателните катерачи няма таквоз нещо като диг.
То се организира от апаратурата именно щот е с 2 мотора.
Не ми обяснявай за диг, щот моя аксиал за сефте се появи с диг юнит в България.....
Просто ми обясни при един завиващ мост /дефинирано за състезателни краулери/ кога се налага диг в предния мост.
А тва с подскачането ..... не знам, трудна работа.
И друго се замислих, тая хилядарка на тея 2 четки колко ли ще изкара, башка сервото........
Ти карал ли си го изобщо или още го стягаш?
 

ssh22

Потребител
Ми..... малко не съм съгласен с теб.
При състезателните катерачи няма таквоз нещо като диг.
То се организира от апаратурата именно щот е с 2 мотора.
Ако си с два мотора и два спийд контролера - Да. Организира се само от апаратурата.
Ако си с два мотора и един спийд контролер, ти трябва диг юнит (електронен). Също и ако си с един мотор и кардан. Тогава също ти трябва диг юнит (механичен) + серво с което да го управляваш.

Просто ми обясни при един завиващ мост /дефинирано за състезателни краулери/ кога се налага диг в предния мост.
Налага се по-рядко. Ето един пример (превърти до 1:10):

И друго се замислих, тая хилядарка на тея 2 четки колко ли ще изкара, башка сервото........
Ти карал ли си го изобщо или още го стягаш?
Изкарва около 30-35мин. Единствената причина да избера 1000mAh е размера и теглото... за да има къде да я сложа и да тежи по-малко.
Краулера съм го карал. За съжаление, в момента стои и чака части... счупих 2 лагера и пин-а на вътрешния шафт.
 

ssh22

Потребител
И кво по дяволите е да клокнеш мост.........
Досега не съм го правил, но принципно променят ъгъла под който стои скоростната кутия с мотора спрямо оста на моста. В повечето случаи двигателя се вдига нагоре - за по-голям граунд клирънс.
Ето как изглежда нормално:
67662d1212625147-halfjack-build-008.jpg

Клокнат:
67663d1212625235-halfjack-build-005.jpg
 

ssh22

Потребител
Ако се завърти само кутията с мотора, няма влияние на кастора. Защото ъгъла на ц-хъба и на самата ос като цяло не се променя. Там, къдято кутията се завива за оста се правят нови дупки и така става завъртането само на кутията, без да се завърта оста. Иначе може да се завърти и самата ос... заедно с кутията и мотора. Тогава се променя и кастора.
 

Morpheus

Потребител
Това с първите катерачи ме връща в далечната 2010-а и Axial AX-10 (в момента с SCX-10 шасо), ако не се лъжа по това време катерачите в София се брояха на пръстите, на едната ръка, поне за толкова знаех, имаше един HPI Wheely King, стоков (още го нямаше мода за Конверсия в Crawler King) и едно момче с Tamiya High Lift Hilux, поне за тях се сещам в момента.
 
Нагоре