PA Katana MD

Tassadar

Редовен Потребител
......
Обаче се появи друг проблем, въженцата се оказаха с по-3-4 см по-дълги отколкото трябва да са, а това в случая е проблем защото са предварително капсуловани и залепени. Пробвах се да разтворя механично едната скоба/пломба с цел да я преизползвам, но тя веднага се натроши на парчета :eek: Така че минах на серия от възли вместо въпросните скоби. Направих 2-3 възела през 1 см разстояние и ги напоих с мако CA. Надявам се така да държи добре.
..........

Относно предния капак, все още не мога да стигна до доволно решение. За да е напълно симетрично отпред се получава около 1мм луфт м/у фюзелажа и капака от лявата им страна.

.......
...........

:biri:

Въженцата може да са ги предвидили за кръстосан монтаж. Не пише ли в книжката?
Бре, и кевларено въженце са ти дали.:cool: Тези от РА все повече ми харесват.:win:

А, на мен капотажа си ми изглежда нормален. Те обикновенно имат допуски за да позволяват пренапасване, ако се наложи промяна на ъгъла на мотора.
 

niki

Потребител
Въженцата може да са ги предвидили за кръстосан монтаж. Не пише ли в книжката?
Бре, и кевларено въженце са ти дали.:cool: Тези от РА все повече ми харесват.:win:

А, на мен капотажа си ми изглежда нормален. Те обикновенно имат допуски за да позволяват пренапасване, ако се наложи промяна на ъгъла на мотора.

В упътването пише, че не трябва да се кръстосват, но аз го пробвах и кръстосано с идеята така по-малко да се трият в дупките на фюзелажа, но и в двата случая хем се трият хем идваха дълги.

Намерих форума в който съм виждал изпилен мотор бокс :crazy:
http://www.rcindia.org/electric-pla...-racer-build-and-fly-log/msg106566/#msg106566

:biri:
 
Последна промяна:

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Пробвал ли си да обърнеш сервото на ръдъра? Имам предвид рамото да е към носа. Това добавя 2-3 см като дължина на въжетата.
 

vesibo

Редовен Потребител
И на мен капутажа ми изглежда напълно нормален.Въженцата за ръдара са добре и няма да имаш проблем, дори само един възел и СА лепило пак ще е достатъчно.
 

niki

Потребител
Супер! Благодаря за съветите!

Вече всичко е монтирано, но малко по-късно ще кача снимки.

Идея от кой магазин мога да си купя балансер за спинер в София? Само спинъра и радиото ми остана да настроя. :D:pilot:
 

st5rov

Редовен Потребител
Вече всичко е монтирано, но малко по-късно ще кача снимки.
Само спинъра и радиото ми остана да настроя. :D:pilot:


animated1292.gif
 

niki

Потребител
Привет!
Направих видео на спинъра, не изглежда добре...

а тука тест без спинъра, май си е много точно...

Как да го оправя този спинър? :confused:

:biri:
 

niki

Потребител
Ето последно какво съм правил по самолета:

Монтирах капутажа
IMG_2878.jpg IMG_2880.jpg IMG_2882.jpg

Завърших колесника
IMG_2886.jpg IMG_2887.jpg IMG_2889.jpg IMG_2885.jpg

Направих тягите, едната карбонова пръчка идваше по-дълга с 1-2 мм, но го оставих така, мисля че не му пречи на елеватора.
IMG_2850.jpg IMG_2853.jpg IMG_2847.jpg IMG_2848.jpg IMG_2849.jpg IMG_2854.jpg IMG_2855.jpg IMG_2856.jpg

След като включих и размърдах сервата на крилете, гнездата на сервата ми се сториха не много стабилни а след по-подробна инспекция дори забелязах че има и леко разлепване и изместване на едното гнездо. Подсилих ги и двете с CA гел, и накрая вкарах и малко горещ силикон.
IMG_2858.jpg IMG_2859.jpg

Купих карбоново фолио (благодаря на Весо за магазина) доста по-добро ми се струва от това, което е използвано по модела. С една идея е по-тежко от оригиналното, но това май няма да се усети.
IMG_2860.jpg IMG_2861.jpg IMG_2863.jpg IMG_2872.jpg IMG_2873.jpg

Облепих с тиксо съединенията м/у фюзелажа и опашката. От горната страна с бяло и с безцветно отдолу.
IMG_2874.jpg IMG_2875.jpg IMG_2877.jpg

Направих шаблон за перката и спинъра, в последствие шаблона се оказа малък, уж мерих там... оказа се че поне 2 пъти по-голям трябва да е отвора от предварително замерения.
Накрая направих двата отвора почти симетрични. В движение обаче не е добре, както съм постнал в предния пост.
IMG_2828.jpg IMG_2829.jpg IMG_2830.jpg IMG_2898.jpg IMG_2899.jpg IMG_2901.jpg IMG_2902.jpg

:biri:
 

Tassadar

Редовен Потребител
Привет!
Направих видео на спинъра, не изглежда добре...

а тука тест без спинъра, май си е много точно...

Как да го оправя този спинър? :confused:

:biri:

На видеото конуса е закрепен само с един винт. Затова бие.:D

Иначе аз балансирам конуса монтиран на мотора без витло. Развъртам ммотора и гледам за вибрации. Подлагам лепенки от вътрешната страна на конуса и така до победата.
Като наглася всичко накрая заедно с витлото, бележа как съм ги поставил за да ги монтирам пак така след евентуално разглобяване. Балансът е динамичен. "Гледам" за вибрации с лазерно фенерче. Тук съм писал по въпроса.

Затова не харесвам конусите - много занимавка за едната красота. :(
 

niki

Потребител
На видеото конуса е закрепен само с един винт. Затова бие.:D

Иначе аз балансирам конуса монтиран на мотора без витло. Развъртам ммотора и гледам за вибрации. Подлагам лепенки от вътрешната страна на конуса и така до победата.
Като наглася всичко накрая заедно с витлото, бележа как съм ги поставил за да ги монтирам пак така след евентуално разглобяване. Балансът е динамичен. "Гледам" за вибрации с лазерно фенерче. Тук съм писал по въпроса.

Затова не харесвам конусите - много занимавка за едната красота. :(
Може би не се вижда добре, но си е с двата болта. Прецизно притегнати, така че да не се изкриви конуса.
 

vesibo

Редовен Потребител
Изобщо може да не го слагаш този конус, аз за това не го поръчах за моя самолет.Ще си лети прекрасно и без него.За карбоновото фолио не се притеснявай,че е по тежко.Този дзвер има достатъчно мощност.:D
 

tghyre

Редовен Потребител
...........с конусите е така!!! От опит мога да споделя, че единствено с конусите на "Great Planes" съм нямал проблеми и са перфектно балансирани....с алуминиева основа са ...избщо пипнати /в Хобидик има от тях различни размери/!!! Както каза и Веско не е проблем да караш и без конус, защото разлика така или иначе няма да усетиш с този самолет и е все тая с конус или без!!!
Успех!!!
 
Последна промяна:

velko

Редовен Потребител
Напълно съм съгласен с Жорката, ако трябва конус то най добре на на Грейт плейнс...Другото е компромис и ядове! При моят състезателен самолет имаше разлика огромна, като подмених оригиналния, който освен че беше тежък и с безумен монтаж и захващане, беше и крив... смених с такъв на упоменатата фирма...а и самолета беше носотежък и балансът ми дойде на място с новия конус, който освен по-качествен беше значително по лек и балансиран при абсолютно еднакви размери!
 
Последна промяна:

niki

Потребител
Благодаря на всички за полезните съвети! :biri:

Реших да се позанимавам с въпросния конус и мисля, че открих от къде идва биенето. Когато се завиват болтчетата, в момента в който започва да се притяга едното от тях се забелязва едно леко изместване и изкривяване на формата в основата. Без болтчета пасва коректно, но със тях се получава въпросното изместване. След по-внимателен оглед открих, че отвътре има разни леки неравности, които правят така че основата на конуса да не може да прилегне без да има луфт. Започнах да пиля бабунката/пъпчицата от вътрешната страна и да тествам, повторих упражнението няколко пъти и аха да стане работата и конусът се спука точно на дупката за болтчето :eek: в момента, в който започнах да затягам болтчето. Имаше още поне 2-3 оборота да направя с отверката, в смисъл че изобщо не съм го насилвал, а отделно пиля на съвсем различно място и там на самата дупка нищо не съм правил. Очаквах тва чудо да е по-здраво :confused:

Може ли някой да даде линк за конус на грейт плейнс, на хоби дик не му работи сайта а по другите магазини в бг не открих да се предлага тази марка. В случая ми трябва 38мм / 1.5in. Чудя се ако е алуминиев дали няма да дойде твърде тежък, имайки предвид че самолета е проектиран с карбонов (по-лек) конус?

Отделно витлото VOX(13х6.5), което дойде от Австралия изглжда добре балансирано за сметка на това, което взех от Англия VOX(12х6). Без прецизен уред се вижда, че едната страна е по-тежка, отделно дупката, като че ли не е много симетрична и след като го бодна на адаптера се усеща луфт/хлопане. Четох че един от вариантите е да се запълни дупката с дърво и лепило и да се разпробие наново, но по-прецизно. Какво ще ме посъветвате за да ремонтирам/балансирам витлото?

Отделно търся да купя балансер за витло, като този:
http://www.horizonhobby.com/products/tru-spin-prop-balancer-DUB499
дали го има в някой от българските магазини?


Иначе само чакам новите батерии и ще се хвърчи :pilot: а конуса в последствие ще го натъкмявам, че не се издържа вече :crazy:

:biri:
 

niki

Потребител
Направих първия полет, самолета лети супер плавно и равно. Много съм доволен, адреналина беше на макс, в един момент краката ми трепереха :D:D:D

Накрая има лек краш, след който смених проп-адаптера и оста на мотора.

Ето видео с микс от снимки от сглобяването и мейдън полета е накрая :biri:


Иначе след като смених оста на мотора забелязах, че първоначално съм пропуснал да сложа шайби между мотора и рамата. Без тях скобата, която държи оста се опира в рамата и се получава триене и така се ограничава реакцията на мотора да развие нужните обороти навреме и с по-малко подадена газ дори спира да се върти или просто се върти по-бавно от предвиденото. Мисля, че краша е в следствие на неправилно или ненавреме подадена газ, което си е чиста пилотска грешка, но това с липсващите шайби мисля, че помогна допълнително. Не мога да повярвам как съм го пропуснал това, при всички наземни тестове при положение, че дори на видеото с тесотовете за спинъра се вижда колко бързо спира мотора след спиране на газта:boi:

Вече всичко е оправено и само чакам комбинацията от свободно и хубаво време :pilot:
:biri:
 

vesibo

Редовен Потребител
Самолетчето е супер, само малко повече внимание и всичко ще е наред.Може да лети и с много ниска скорост на хариер и така да каца.По този начин ще избегниш и циганските колела.:biri:
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Браво, честит първи успешен полет! Видеото също е много добро, поздравления!

Ще поработиш още малко върху техниката на пилотаж и ще се получават супер нещата!
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Поздрави за филмчето - много добре е направено. Балансера за който говориш е на фирмата DU-BRO и аз лично си го купих за 40$ с доставка от EBAY , тук в БГ почти съм сигурен че няма да го намериш никъде. Повече за него , и как се балансират витла съм описал тук

Иначе за първия полет проблема с кацането ти беше че забави модела прекалено много и той се срина , този тип модели са много чувствителни към скоростта на кацане и лично аз за себе си разделям кацането на 2 основни етапа. Първият ми етап е снижаване до около метър над земята - но не много остро, след което минавам на втори етап и подавам леко гас така че модела да започне равен полет на тая височина в рамките на 3-4 метра и тогава започвам отново снижаване - незнам дали е най-правилно но засега дава успехи :) Най-важното е да не се предаваш до момента в който колелата опрат на пистата и модела мине в покой!

Кацане на хариер също е възможно , но там е още по сложно ако не можеш да висиш с модела :) и шанса да го изтървеш е много голям.

Иначе модела е супер :biri:
 
Нагоре