Quady V2.0 (модифициран, пре-окабелен, оптимизиран)

Arxangel

Модератор
Модераторски Екип
Така, след лек размисъл реших да направя нова тема защото резултатите от днешното ми (04.03.2012) много-часово занимание са огромни и куада си е направо като нова версия. Предишната тема можете да намерите ТУК.

Цялата информация можете да намерите и в блога ми: ArxangelRC.blogspot.com

Понеже от добавяне на какво ли не по него беше станал доста окабелен и не изглеждаше прилежно както харесвам затова реших да го оптимизирам малко.

Сутринта със ставането го разглобих до последното винче и започнах от нищо.

Първо махнах стойките на моторите и пробих една нова дупка по-близо до външната за да монтирам мотора директно на рамото.

imgp6967f.jpg


После изрязах уплътнителна гума от една ролка която бях купил преди време. Нанизах я на винтовете и отгоре монтирах мотора.

imgp6968q.jpg

imgp6969y.jpg

imgp6970w.jpg

imgp6971n.jpg


След това, поради оптимизация на окабеляването, се наложи да си направя нов, по-малък, сноп за разпределяне на тока (много бързо взеха да свършват тези конектори).

imgp6972.jpg


След това монтирах всичко което стърчете преди по раменете на Quady на долната платка. Тези неща ще бъдат между двете платки, удобно прибрани и подредени без да се нарушава тяхната функционалност. Приемника се пада отзад на коптера, ли-по алармата се пада отпред. От долната страна под ли-по алармата стегнах снопа за тока за да ми е лесно с една движение и с една ръка да включвам и изключвам батерията.

imgp6973t.jpg

imgp6974z.jpg


След още малко окабеляване, сглобяване и т.н. рамката беше готова.

imgp6975.jpg
imgp6976k.jpg


Отпред сложих ли-по алармата. Всички батерии ще се слагат в тази посока за да може дори ако е къс кабела за балансера да може да стига до алармата. Както се вижда горе на контролера, от конекторите на спийд контролерите махнах и втората ненужна жица за не пречат на окабеляването, сега изглежда много изчистено.

imgp6978.jpg


Това е изглед от лявата страна където е VU юнита, монтиран така, че да може да се включва USB кабела за програмиране и да се вижда LED-a.

imgp6979.jpg


Това е изглед отзад, от всички кабели към приемника махнах + и - жиците, оставих само на 5-ти канал всички жици да дават ток на приемника.

imgp6980y.jpg

imgp6981w.jpg


Така изглеждат рамената след модификацията.

imgp6982.jpg


Това е къде съм събрал ненужните в момента жици на спийд контролерите за да не се пречкат.

imgp6983e.jpg


След като свърших цялата работа, вързах телефона с програмата за вибрации за да тествам. Когато започнах сутринта не мисле, че резултатът ще е толкова брутален. На 50% линията на вибрациите е права, на 100% започва да се криви малко, а на самата рамка като я държа с ръка да не отлети не се усеща почти нищо. Перфектно е сега, и утре ще излеза да го тествам на двора при първа възможност.

Резултатът е още олекотяване с 52грама. Беше 1236г, сега е 1184г.

Имам първо каране навънка, на светло, без разбивания. Хахахаха
Изкарах го преди малко с лаптопа, за да мога да го настройвам. Навънка има вятър но не е постоянен, за малко утихва, после се засилва. На видеото са настроиките с които имах най-добри резултати за сега. Ще трябва да се донастрой когато няма вятър, но като цяло съм доста доволен от резултатите.


В това видео може да се види он-борд видеото. Има вибрации но трябва да се има в предвид, че камерата е монтирана директно на рамката без изолация.



UPDATE 1 (04.03.2012)

Имам първо каране навънка, на светло, без разбивания. Хахахаха
Изкарах го преди малко с лаптопа, за да мога да го настройвам. Навънка има вятър но не е постоянен, за малко утихва, после се засилва. На видеото са настроиките с които имах най-добри резултати за сега. Ще трябва да се донастрой когато няма вятър, но като цяло съм доста доволен от резултатите.


В това видео може да се види он-борд видеото. Има вибрации но трябва да се има в предвид, че камерата е монтирана директно на рамката без изолация.


UPDATE 2 (04.03.2012 част 2-ра)

Добре, мерси.

Преди малко видях, че няма вятър и реших да излеза да видя колко държи батерията при спокойно време. Първият полет беше без ват метъра, вторият със. И в двата случая изкара 14 мин преди да се обади алармата. Много съм доволен от резултатите. Малко свири след снощи, може да има някоя крива ос, тази вечер ще ги проверя и ако трябва ще сменя мотора. Утре ще тествам с телефона и програмата за вибрации. Помня колко вибрираше преди да сваля гумите от моторите, ще видим как ще е сега след като ги свалих.

Ето и снимка от ват метъра, доста по-добре е от предишният опит, тогава консумацията беше 6 ампера на мотор, днеска е 4,75 ампера. Вярно, че тогава беше в офиса, явно навънка при безветрие е по-ефективен.

20120304202200656.jpg



UPDATE 3 (05.03.2012)

Видеото идва, отне ми малко време да изгледам всичко да го едитна и да запиша точно на кои моменти е нужно да се обърне внимание.

Преди да започна с похвалите, искам да призова всички които разбират от тези неща да прочетът следното и да обърнат внимание точно на долу-посочените моменти от видеото. Когато днеска тествах куада, имаше лек ветрец, не силен. Когато насоча куада да се движи срещу вятъра, в даден момент той се разтриса и се изстрелва нагоре около 30 метра докато върна газта за да слезе. Автоматичният режим на Наза-та е на 50% газ и там държа стика, него не мърдам и прави този номер. Ефекта може да се види на следните времена във видеото: 0:10 мин, 0:35 мин, 1:25 мин, 2:58 мин, 6:55 мин и 7:18 мин. Попринцип знам, че Наза-та е малко по-нервна при вятър, но това е доста агресивно в някои случай и дори последните две бяха почти заедно, излетя първият път и преди да успея да го сваля го направи пак и отиде много високо. От камерата монтирана на куада мога да кажа, че изглежда като че стигна височината на 8 етажна сграда.

Когато се прибрах, на двора нямаше коли и нямаше и грам вятър, пуснах куада, нямаше мърдане от към тримовете. Дадох му газ, няма тресене, пробвах го наляво и надясно, нямаше помен от претрисането и изстрелването нагоре както на видеото, беше абсолютно стабилен.

Ще съм благодарен за всякакви предложения за решаване на проблема, ако може да се реши.

Като махнем този незначителен проблем, който лесно може да бъде заобиколен като просто се дава по-малко наклон на съответната страна, контролера е отличен, особенно като утихнеше вятъра беше солиден, много добре реагира, ръчният режим с който си пойграх малко също не е толкова рязък колкото на HobbyKing контролера. Като цяло много добре, доволен съм, виждам, че си струва парите. За сега няма да качвам он-борд видеото защото много вибрира, не съм си играл да изолирам камерата и само ще го заболи някой главата. :)

Видеото е благодарение на колегата marrio31, той беше оператора. За сравнение мога да кажа, че неговият апарат се държеше много по-добре на вятъра с HoverFly Pro контролера отколкото моя. Определено видях лично защо той струва повече от Наза-та. :D



UPDATE 4 (06.03.2012)

Предполагам, че може и да е нормално, ще му сложа купол и ще видим дали ще има разлика.

Днеска си пойграх с крачетата, смених им ориентацията за да няма опасност да се закачат в треви и коренчета. Идеята беше също да стане и по висок куада и така и стана.
imgp6987k.jpg


Също днеска, след като е пореден ден без грам вятър, реших да тествам куада с 2s ли-по. За целта ползвах LRP 2s 4600mah 30C. Летя 11:30 мин, и сега зареждачката зареди 3500мах, което значи, че ще може да лети над 12 мин.

Забележимо по-леко лети, моторите са по-тихи, и се представи много добре като цяло. Изключително съм доволен и мосля да го карам главно на 2s от тук нататък. Имам и съмнения, че имаше по-малко вибрации по рамката, немога да съм сигурен, защото само с ръка проверих, но така ми се струва, ще го тествам с камерата он-борд да видим тя какво ще покаже. Неможах да снимам защото бях сам и щеше да стане сложно.


UPDATE 5 (07.03.2012)

Днеска изкарах див късмет с времето, започна да вали сняг, точно се прибрах и спря, изкарах куада за една батерия, и точно когато алармата писна започна да вали пак. :)

Успях да направя малко тестове, за съжаление не можах да конфигурирам Наза-та повече, но поне имам напредък в елиминирането на вибрациите.

Така изглеждаше камерата и стойката й онзи ден когато с marrio31 ходихме на Левски Г.

imgp6986.jpg


Тогава имаше много вибрации и затова направих малко промени по камерата и начина на захващане които за съжаление не снимах, но на видеото долу може да се види резултата от промените.


След като изгледах това, установих, че не му трябва още много изолиране за да се дооберат вибрациите. Затова направих следните подобрения по камерата и захващането й:

Сложих велкро ленти на рамката, задната малка лента е само за омекотяване на задната част на стойката на камерата за да няма директен досег с рамката. Сложих и една тънка лентя през рамката с която да захвана заднача част на стойката.

imgp6989.jpg


От долната страна на стойката на камерата също залепих велкро за да се захване за рамката, и със велкро лентата захванах задната част на стойката.

imgp6990x.jpg


Така изглежда сега камерата. Махнах пластмасовата кутийка защото притискаше сензора, който е монтиран на две гъбички чиято цел най-вероятно е обиране на вибрации, и му придаваше всички вибрации. Увих я в найлон с въздушни мехурчета на няколко ката, прихванат с изолир банд. След това пак с велкро я хванах към стойката. Отдолу има дупка в найлона за връзка с кабел към компа за да свалям клипчетата.

imgp6992.jpg


Още не съм тествал камерата така защото от обяд не е спряло да вали а след това заминах за Боровец за едни следобедни ски. Утре също ще ходя и пак, може би, няма да имам възможност да я тествам, но при първа възможност ще го направя и ще кача видеото.

Ако от днешният тест нямаше вибрации щях да взема куада на Боровец да направя малко видео там сред борчетата, но с тези вибрации просто не си струва. :)


UPDATE 6 (09.03.2012)

Такааа, днеска проведох още един тест, изчистването на вибрациите е толкова близо. Измислих как да монтирам самолетните тампони на рамката, проблемът е, че товаримостта им е межди 300г и 600г, като събереш 2-те заедно става между 600г и 1200г, това си е бая тегло, затова реших да направя стойка за батерията която да виси на тях и на нея да закача камерата.

Това е резултатът, моля да не се подигравате много, знам, че е крива, и грозна и т.н., НО, ще я доусъвършенствам и ако намеря от някъде фибро стъкло или нещо такова ще я направя от него.

imgp6993.jpg

imgp6994.jpg


Държа се доста добре по време на полета, нямаше кривене или люлеене на батерията, НО още има лека вертикална вибрация, което значи, че просто батерията не е достатъчно тежка за да накара тампоните да работят както трябва. Ще трябва да мисля евентуално как да закача 2 батерии но с тази стойка няма да стане.



UPDATE 7 (09.03.2012 част 2-ра)

Такаааа, след още малко игра, и след като намерих в нас едни метални скоби и стегнах стойката за да не се криви, добавих още една батерия отдолу за повече тегло и завързах телефона ми отгоре върху тампоните.

Интересното е, че теглото в този му вид е 1593 грама, и го летях с LRP 2s 4600mah li-po. Предишният опит пак беше с тази батерия и сега летях около 4 мин с това тегло с нея.

imgp6995.jpg


Този път видеото е от телефона ми, има още малко вертикални вибрации, но мисля, че съм близо до елиминирането им, струва ми се, че трябва да добавя още малко тегло и ще се пооправят вибрациите защото сега теглото е малко над 600г на двата тампона а това им е долната граница, ако го направя над 800г може да стане по-добре. Това обаче ще трябва да го пробвам другата седмица защото заминавам на ски и нямам повече време днеска.


Забавното е, че при тегло от 1593 грама eCalc казва, че няма достатъчно мощност за да излети. Хахахахахаха, на видеото друго се показва. В моя случай доста е сбъркал.


UPDATE 8 (11.03.2012)

Малко видео от днеска. Днеска тренирах завиване с куада, като прилагах и малко айлерон за да не се носи на завойте и да са малко по-прибрани. Започвам да му хващам цаката. :) Межо другото с 2s li-po 4600mah изкара 10:45 мин преди да се включи алармата на 3.5 волта и зареждачката после върна 3546mah.


Тук има и видео с хекса-та на колегата marrio31. Неговата машина е с HoverFly Pro контролер и е забележимо по-стабилна от моята, особенно когато духне малко вятър седи доста по-добре.



UPDATE 9 (13.03.2012)

След летенето в Неделя беше ясно, че с тези алиминиеви рамене няма да стане изолирането на вибрациите. Затова вчера отидох до Бриколаж и купих 15мм х 15мм дъска, и я нарязах на 30см парчета. Подбрах правите и ги разпробих подобаващо за монтиране на рамката и моторите. Понеже куада стана по-голям се наложи да ползвам старите ми разпределители за батерията защото са по-дълги. Новото тегло с 2s li-po е 1171г а разстоянието от мотор до мотор е 63.5см. Сега лети доста по-стабилно и вибрациите са по-малко.

imgp7006.jpg
imgp7008.jpg


Понеже дървото е по-дебело от предишните алуминиеви рамене се наложи да ползвам по-дълги винтове и ме вързеше да ги режа, затова тези на рамката стърчат а на винтовете за моторите навих и по една допълнителна гайка за да ги нагодя на дължина и сложих по-голяма шайба за да има повече упора на дървото. Крачетата прикрепих само със свински опашки за да може при евентуално падане те да поемат част от удара.

imgp7007.jpg

imgp7009.jpg

imgp7010b.jpg


На следващото видео камерата е монтирана само с малко велкро директно на рамката. Който е гледал предишните ми видеа където камерата е монтирана по този начин ще види, че вибрациите са далеч по-малко благодарение на дървото.


В това видео карам Наза-та главно в ръчен режим без стабилизации или задържане на височина. Когато е в този режим я тествах срещу вятъра и не се изстрелва нагоре след разстрисането. Явно авто пилота се шашка от вятъра, в ръчен режим беше солидна и стабилна дори на по-силен вятър.

 
Нагоре