Sea Vixen EDF от Durafly

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
В края на 2012, малко преди коледа , Durafly пуснаха в ХобиКинг нов рекламен клип на Sea Vixen EDF - модел на изтребител от студената война. Клипът според мен , а и според много други RC моделисти е с уникална визия , което накара много хора да натиснат бутона КУПИ - както направих и аз. За да не Ви държа в напрежение , ще ви оставя да изгледате въпросния клип , след което продължавам с това ревю:


Моделът се предлага като ARF и като PNF - като аз лично си купих първият вариант като КИТ, което ми струваше около 180лв. Причината беше основно че исках да се постарая с този джет , и да го направя да има прилична тяга. Всички предполагахме , а и после се оказа вярно , че стоковият фан и мотор дават мощност за скейл полет, но не и за по сериозна скорост.

Вече бях пробвал няколко 70мм турбини от E-flight , затова направо избрах следните компоненти:

MOTOR: E-Flight BL15 3600kv
EDF UNIT: E-Flight Delta V15 70mm
ESC: Turnigy PLUSH 60A
Servo: 6 x TGY-9025MG
Батерия: 3300 mAh/ 4 клетки на 35C

Лично бях тествал горната комбинация и знаех, че ще извадя около 1300 грама тяга. При прогнозно тегло от 1500 грама - това ме устройваше идеално. Реших да не използвам ретракти и монтирах статичен колесник от E-flight Habu , като така намалих теглото с още 100 грама и се получи крайно полетно тегло от 1350 грама.

Vixen-a идва без фабричен ръдър, понеже си използвам ръдъра на всичките модели , се наложи да си изрежа сам и да сложа пантички + 2 допълнителни машинки. Нищо сложно , отне ми още 2 часа към сглобяването.

В дните след коледните празници имах достатъчно свободно време , така че изпипах всичко идеално и внимателно. За управление Ви трябват поне 4 канала - за Тротъл , Елерони и Елеватор, като аз добавих 6 канален приемник Spektrum AR6210 със сателит , който работи на DSMX, за да мога да вкюча и 2-та ръдъра. След което се запътих към полигона в Младост за първия полет.

Модела излетя много уверено , без почти никакъв трим. Поради ниското си крилно натоварване , може да лети бавно и дори да планира.

Пробвах също пускане от ръка , и кацане по корем без колесниците. Самолета се хваща много удобно през отворите за основния колесник. От долу е много здрав и без стърчащи елементи, така че с малко армирано тикво стана непробиваем.

Модела лети прекрасно , като единственият недостатък който забелязах е малкия Tail WAG , или иначе казано при ниски корости клати леко опашката. Мисля че може да послужи и като EDF тренер - поради горните особенности.

Разпереност: 100см
Дължина: 89см
Общо Тегло с батерия: 1350гр.


Сега малко история:

DH.110 Sea Vixen е Британски двумоторен реактивен изстребител създаден в периода 1950г.–1960г. Самолета е двуместен и разработен от de Havilland във Хетфийлд. Всичките 140 бройки са създадени в гр. Крайстчърт област Дорсет в Южна Англия. В момента има само един Sea Vixen който може да лети и той често се показва в различни Авио-Шоута в Англия. Разработката му започва още през 1946г , а първият полет е на 26 Септември 1951г. Самолета се задвижва с два двигателя на Ролс-Ройс-Евън с обща тяга около 50 килонютона. Това е първият Британски самолет способен на свръхзвукова скорост , като дизайна е направен от метална конструкция със сгъваеми крила.

Ето малко технически данни:
Екипаж: 2 – Пилот и Навигатор
Дължина 16.94 m
Разпереност: 15.54 m
Височина 3.28 m
Крилна площ 60.2 кв.м.
Тегло без вооръжение и гориво 12,680 kg
Тегло зареден + вооръжение 18,860 kg
Максимална Скорост: 1,110 км/час
Таван на полета: 15,000 m
Скорост на изкачване 46 m/s
Крилно натоварване 313 kg/m
Съотношение Тяга/Тегло: 0.54

Ето и малко снимки на модела

IMG_2596.jpg IMG_2597.jpg IMG_2598.jpg IMG_2599.jpg IMG_2600.jpg IMG_2601.jpg IMG_2603.jpg IMG_2604.jpg IMG_2605.jpg IMG_2606.jpg IMG_2607.jpg IMG_2608.jpg IMG_2609.jpg DSCN0546.jpg DSCN0547.jpg DSCN0588.jpg DSCN0599.jpg seavixen1.jpg seavixen2.jpg seavixen3.jpg
 
Последна промяна:
Нагоре