SkyAngel F-16 50mm EDF Jet - още един страхотен модел!!!

Arxangel

Модератор
Модераторски Екип
Дам, не мина много време между 35мм F-16 и този модел, но тук не е по моя вина - станах жертва на ситуацията!!! Просто изпадна модела много изгоден, от колега моделист, само сглобен без да е летял никога и нямаше как да не го взема.

Всички детайли, подробности и материали за SkyAngel F-16 50mm EDF Jet можете да намерите в блога ми: ArxangelRC.blogspot.com

Като взех модела, нямаше следи от щети, а при положение, че не е летял това означаваше, че и е пристигнал в добро състояние. Бяха залепени всички ракети по крилата, но аз свалих повечето, оставих само тези, които бяха на крайщата, защото определено изглежда много по-добре така. Това, което ми направи лошо впечатление е, че боята е много кекава и само леко да натиснеш модела и почва да се купа и бели, и голяма част ми остана по пръстите, само докато съм държал модела. НО, когато отиде модела дори на 10 метра нищо няма да се вижда, така че това не ме притеснява толкова.

По стара традиция веднага смених стоковия спиид с 30А dlux, за да мога да летя модела спокойно на 4 клетки. За съжаление се оказа, че 4 клетковата батерия не пасва в самолета, защото мястото отределно за нея е прекалено плитко. Ще трябва да поръчам още една 4S 45C 850mAh и да я разделя на 2х 2 клетки, за да стане дълга но плоска и да се събере в самолета. С малко занимавка успях да събера вътре 3S 45C 1000mAh батерия, като трябваше да издълбая малко каналчета в капачето, за да минат кабелите.

Почти бях готов, когато се оказа, че в завода за удавили стоперите на тягите с лепило, и сервата не могат да ги помръднат. Последва процедура по развиване на всички стопери, магане на лепилото и преместване на друга дупка, с цел да не са на най-външната, където е най-тънка стената на контролното рамо. Това, което ме очуди, след като приключих с всички доработки, беше че модела стана 330 грама полетно тегло, което е само с 5 грама повече от теглото по спецификация!!! Такова нещо ми се беше случвало само при Gripen-а, и е добре да се знае, че има повече от 1 самолет, на който полетното тегло по спецификация е правилно. Интересното тука е, че съм с по-тежка от препоръчаната батерия и все пак само с 5 грама по-тежко от спецификацията.

Но стига приказки, ето някои снимки и видеото от първия полет:

F-16-50mm-%2528001%2529.jpg


F-16-50mm-%2528003%2529.jpg


F-16-50mm-%2528004%2529.jpg


F-16-50mm-%2528007%2529.jpg


F-16-50mm-%2528008%2529.jpg


F-16-50mm-%2528010%2529.jpg


F-16-50mm-%2528006%2529.jpg


F-16-50mm-%2528013%2529.jpg


 

Arxangel

Модератор
Модераторски Екип
След първия полет на F-16-ката ми стана ясно, че този модел трудно ще лети по-добре ако разчитам само на отверката за да тримирам механично всички контролни площи. Решението беше да махна стоковите серва, да сложа 4 по-малки, и да вържа всяка контролна площ със собствено серво, а това серво да си е на отделен канал на апаратурата. Така хем ще мога да настройвам площите отделно със sub-trim, хем ще мога по-лесно да направя ходовете им равни, пък и да си програмирам флаперони.

И така се стигна до една много дълга и мъчителна вечер, с поялник в ръка, на удължаване на серво кабели. Отне доста време, но в крайна сметка стана работата, че и само 13 грама по-тежък стана модела в следствие, а понеже не ползвах просто серво удължители с конектори, кабелите останаха компактни и успяха да се съберат в оригиналните кабел-канали, без да се налага модификация на тялото на самолета.

F-16-50mm-%2528014%2529.jpg


Ползвах солидно количество UHU Por за закрепване на сервата, първо едно към друго, а после и към самолета. Понеже това лепило остава разтегливо, ще мога относително лесно да ги сваля, ако някога се наложи.

F-16-50mm-%2528015%2529.jpg


F-16-50mm-%2528016%2529.jpg


Окабеляването стана доста изчистено, чак аз се очудих. Малко се получи натрупване на кабели точно пред турбината, но покрих всичко с армирано тиксо. Така хем няма да се веят кабелите по време на полет, хем намаляваме съпротивлението, което ще предизвикат, хем се подобрява въздушния поток към турбината.

F-16-50mm-%2528018%2529.jpg


За да не се удрят рамената на сервата в определени ситуации едно в друго, обърнах едните рамена нагоре, другите надолу.

F-16-50mm-%2528023%2529.jpg


За да запазя баланста на самолета, батерията трябваше да отиде само с 1см напред.

F-16-50mm-%2528028%2529.jpg


И накрая видеото. Самолета литна перфектно, и дори нямаше нужда от тримиране, което никога не ми се е случвало преди. Тези 13 грама не са му се отразили много, и ще е доста интересно когато пристигне 4 клетковата батерия за него. Флаперона работи добре, но само при 50% отклонение, при 100% резултата не беше особено добър.

 

Arxangel

Модератор
Модераторски Екип
Малко актуална информация за новата батерия на Ф-16-ката. Исках да го летя с 850мАх 4S батерия, същата като на Грипен-а, но не посмях да я пипам, за да не останат и двата самолета без батерия, затова купих втора специално за този модел.

В стандартния си вариант батерията не влиза в самолета, за това свалих облицовката и я разделих за да стане по-плоска. Сега пасва доста добре в модела, но пак не остава много място за кабелите, затова те продължават да минават през канала, който изкопах в капака.

F-16-50mm-%2528030%2529.jpg


F-16-50mm-%2528031%2529.jpg


Ето и видео от първия полет с новата батерия:

 
Нагоре