SkyAngel Mini T-45 50mm EDF Jet с 3D принтирано сопло за векторна тяга

Arxangel

Модератор
Модераторски Екип
Момчета, имам успешно облетяно и тествано ново попълнение към армадата с готовите модели.

За всички детайли по събирането, облитането и прочее можете да намерите тук: ArxangelRC.blogspot.com

Модела предизвика нещо като фурор на Младоската поляна с изумителните си летателни и планиращи качества. Полетното му тегло с Нано-тек 1000мах 3S 45C е точно 372 грама, максималната консумация на EDF-a е 19 ампера и има почти толкова тяга колкото тегло, съвсем малко не му достига за да прави хубава вертикала.

Като цяло лети като на релси и изглежда впечатляващо във въздуха. С правилните настроики управлението е много прецизно и винаги отива там на където го насочиш, дори да пуснеш стиковете. Планира впечатляващо за EDF модел. Успява да се задържи в полет дори при 30% гас, което се равнява на около 5.50 ампера консумация. С миксирани флапи може да лети на още по-малко гас, но трябва малко да си поиграя с центъра на тежестта. За сега рекорда за продължителен полет е 10 мин и 45 секунди, но се надавам, че след като нацеля центъра тамън, ще мине над 11 минути.

T45-%2528001%2529.jpg


T45-%2528008%2529.jpg


T45-%2528010%2529.jpg


T45-%2528018%2529.jpg


T45-%2528021%2529.jpg


T45-%2528024%2529.jpg


Тук помолих Веско да му направи едно кръгче, за да имам възможност да го снимам с моя апарат. Текат трескави проверки на системите преди полет. :)

T45-%2528025%2529.jpg


Та както казах, изглежда впечатляващо във въздуха.

T45-%2528003%2529.jpg


T45-%2528005%2529.jpg


T45-%2528031%2529.jpg


T45-%2528032%2529.jpg


И едно видео от последния уйкенд:



UPDATE 1 (03.04.2013)

Днекса монтирах панти на айлероните на Т-45-цата, след като единия айлерон беше откъснат от клечки в тревата, при едно кацане. Получи се добре, ще видим как ще лети така, когато имам време да го тествам.

T45-%2528045%2529.jpg




UPDATE 2 (08.04.2013)

Днес Т-45 -цата претърпя още една лека модификация. За да не изкарвам рогчетата на сервата от горната страна на крилото и да го загрозявам, реших да преместя тягите на най-ниските дупки на рогчетата и да отрежа стърчащите части. Мисля, че се получи добре. Ще видим как ще са кацанията, но не очаквам да има много закачания в треви и клонки вече.

T45-%2528046%2529.jpg


T45-%2528047%2529.jpg




UPDATE 3 (08.07.2013)

Ето го и другия член на Т-45 -ците, който имаше късмета да бъде оборудва със сопло - Т-45 50mm EDF Jet. Както писах и в темата за по-големия самолет, соплото работи прекрасно, самолета прави лупинги на едно място, предполагам, че в случая те вече се водят салта... хахахаха.

Самолета е доста нервен при опит за Хариер, но всичките полети бяха при вятър идващ от към блоковете в Младост, а той е доста турболентен, а и принципно не съм убеден, че Т-45 е най-подходящия модел за сопло, но просто нямам друг за момента. Мисля си, че стабилни Хариер и Алфа маневри ще са възможни с достатъчно тяга и умения, но и до там ще стигнем. В момента нито уменията нито тягата са достатъчни, но самолета се превърна в съвсем различно животно със соплото.

Връзването на сервата е като на 64мм версия. Разликата е, че на този нямах ръдър направен ръдър, и каналите на приемника стигат перфектно. Интересното е, че соплото при този модел работи като ръдър доста по-добре от колкото при по-големия, но на по-големия и ръдъра на вертикалния стабилизатор се държеше странно. Сега този прави координирани завои страхотно. С времето ще му свикна и ще го тествам и със стабилизация да видим дали няма да улесни менврите.

Ето снимки и видео:

T45-%2528051%2529.jpg


T45-%2528053%2529.jpg


T45-%2528054%2529.jpg


T45-%2528055%2529.jpg


T45-%2528057%2529.jpg


T45-%2528059%2529.jpg


T45-%2528061%2529.jpg




UPDATE 4 (21.07.2013)

Т-45 -цата добави още принтирани части. Става дума за корпуса на EDF-a.

В най-общи линии, изпринтирах малко подобрено копие на оригиналния EDF корпус, като го направих малко по-голям и добавих устна. Така пасва в леглото на оригиналния доста плътно. Единствено изискваше минимално шкурене на малко EPО за да има място за лепенките, за да не го залепям с CA лепило.

Ето малко снимки и видео от полети с принтираното сопло и принтирания EDF корпус.

T45-%2528064%2529.jpg


Дупките по устаната са за да минават ръкавите на тягите без да повдигат корпуса.

T45-%2528065%2529.jpg


T45-%2528067%2529.jpg


T45-%2528068%2529.jpg


T45-%2528071%2529.jpg


T45-%2528075%2529.jpg


Ето и водеото:



UPDATE 5 (27.09.2013)

Такааа, малко ъпдейти и за този самолет.

Миналата седмица най-накрая реших да тествам някаква 4S система. Ползвах 4000Kv мотор, с 7-витлов импелер, и метален корпус. Батерията е 1300 45С 4S. За съжаление, самолета вече е над 500 грама, а на стенда системата даде само 350 грама тяга, предполагам, че в полет е малко повече, но пак не е достатъчно. Незнам дали ще има ефект ако направя още отвори по въздухозаборите, но може и да опитам след като така и така съм прежалил този фюзелаж.

Ето снимки от модификацията и видео от първия полет.

Трябваше да направя доста място с поялника, за да влезе турбинката.

T45-(076).jpg


T45-(077).jpg




UPDATE 6 (03.11.2013)

След неуспешния опит за постигане на 750 грама тяга на 4 клетки с 2815 мотора в Т-45 -цата, реших да тествам с 2615 мотор, отново на 4000Kv. За съжаление и това не свърши работа въпреки, че според мен даде малко повече тяга поради по-събраното си тяло. Ще извадя цялата турбина от модела и ще тествам на стенда с различни батерии, спиидове и импелери, да видим да не би проблема да не е в мотора.

Ето го видеото от последния тестови полет, като приземяването стана доста комична ситуация!!!

 
Нагоре