Spektrum™ AirWare™

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Това е единствено за връзка с HeadTracker-a ако искаш да го ползваш безжично. Иначе може и с кабел - през тренер порт.
 

bateray

Редовен Потребител
Тоест за да ползвам една от функциите трябва да си купя спектрум апаратура

Sent from my HTC Desire 620G dual sim using Tapatalk
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Не - за да ползваш безжично една от функциите - трябва да имаш Спектрум апаратура - ако я ползваш жично - можеш да ползваш каквато поискаш. Така или иначе тараниса я няма тая екстра :)
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Нова версия на AirWare фърмуера от 6-ти Февруари 2016 за всички радиа от новата гама: DX6g2, DX7g2, DX9, DX10t, DX18 и т.н. - Ето списък с новостите - умишлено няма да го превеждам за да не пропусна някой важен детайл:

New Features & Improvements
• .All radios now have power-on branding showing the name in an easily-readable
form. In the past only DX18-level radios had this.

• In Multi Rotor models you may now assign trims to the sticks. The Trim/Channel
Config screen is available by selecting NEXT from the Trim Setup screen. You
may configure different trims per flight mode if you desire. Trim inputs are limited
to the trimmer inputs on each radio.

• Sound volume is adjustable using an analog inputs (sliders and knob).

• In Multi-Rotor models, you may now selectively enable trims for the gimbals
using the Trim Setup screen and selecting NEXT. Note that the trims can be
en/disabled differently for each flight mode, but the input device will be the same
for each mode.

• After 5 minutes of sounding the System Idle alert, the radio will automatically turn
off the RF transmission.

• If the transmitter battery voltage gets below 3.8V, the system will automatically
turn off RF transmission.

• Added status support for Xicoy, evoJet and Hornet ECUs (turbine telemetry).

Corrections

• In Sailplane model type, the L and R trimmers did not display the 2- or 3-position
status properly. They were blanks, although the roller would change them.

• The telemetry log file is now created properly again. The session headers are
now positioned correctly.

• Correctly exports and imports multirotor models with the “inside” and “outside”
warnings enabled.

• Altitude telemetry is now reported properly in audio for both imperial and metric
users, and visually on the Vario status screen which previously did not report
imperial negative altitudes properly.

• PowerBox Voltage and Capacity speech is now corrected. It had been spoken
10X what it should have.

• Some Italian, French, and German translations have been improved in Multi
Rotor model type and Telemetry sections.

• In Multi-Rotor mode, Throttle Curves with only 3 points will now display and
function correctly.

• Telemetry for Turbine Fuel Remaining and Fuel Flow Rate are now properly
displayed and alarmed.

Audio System Changes
• .None. This version requires Sound version 1.08 for full compatibility. You
should download it from this link. You do not need to re-install this if you already
have it from an earlier update.
http://spektrumrc.cachefly.net/TransmitterSounds.html
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Нова версия на софтуера за DXe - 1.6

Version 1.6 (Aug. 22, 2016) Corrections:
  • Fixed wired trainer compatibility with DX4e and DX5e Improvements
  • Added support for additional wing and tail types. Supported types are dual aileron, v-tail, dual elevator, dual rudder and dual rudder/elevator.
  • Added basic helicopter support. LST trims and gyro curves now supported.
Внимание: за момента този ъпдейт е съвместим само с приложението за ANDROID, PC версията се очаква на 2 Септември 2016, а iOS версията на 29 Август 2016.

След ъпдейт до 1.6 не програмирайте обратно до 1.3!


Ето и целият PDF с промените.
 

Attachments

  • DXe_Change_Log.pdf
    406.1 KB · Прегледи: 1
Последна промяна:

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Към първият пост са добавени следните 2 връзки:

7. Полезен сайт с много ръководсва за програмиране на Spektrum
8. Spektrum програмиране на Планери ( Sailplanes ) от Sherman Knight - уникални ръководства за програмиране на планери, платени са но са уникално добре написани. Според мен програмирането на планер е най-сложно от всички видове модели които съм виждал, а с това ръководство става много лесно, защото към него се получава готов файл който може да се зареди в радиото.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Spektrum обявиха ново радио от серията AirWare - DX6e

SPM6650-450.jpg

Софтуера е същият като на новият DX6, кутията е от DXe което набира все по голяма популярност.
До колкото виждам няма Diversity Antenna, но пък идва на по ниска цена.

В комплект с приемник AR610 цена около 399лв.
Само радиото без приемник - цена около 320лв.

Новото което виждам е: Patent-Pending Gimbal Design with Spring Configuration Switch

Тоест система за лесна промяна на конфигурацията на пружините по стиковете - без никакви инструменти , със специален суич на гърба на радиото.

Има четири различни типа на настройка:

• Normal Throttle for Modes 2 and 4 (Air, Heli and Sailplane Model Types)
• Spring-Centered Throttle for Modes 2 and 4 (Multirotor Model Type)
• Spring-Centered Throttle for Modes 1 and 3 (Multirotor Model Type)
• Normal Throttle for Modes 1 and 3 (Air, Heli and Sailplane Model Types)

Захранването е предвидено отново с 4 батерии тип АА.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Едно кратко видео за новото радио DX6e , спрямо нормалното DX6 липсват двойната антена и звуков модул за гласови аларми.


SPM6650-2.jpg
 
Последна промяна:

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Как се настройва двумоторен самолет със Spektrum Airware радио. В конкретният случай използва радио DX6 gen2 , но инструкцията ще работи на всяко Spektrum радио с новият софтуер без никакви корекции. Модела който настройвам е FT SUPER BEE - описан подробно тук.

Натискаме едновременно 2-та бутона CLEAR и BACK в ляво за да стигнем до менюто за избор на модел:

setup01.jpg


Избираме опцията Add New Model, след което потвърждаваме
super_bee_01.jpg super_bee_02.jpg


Избираме тип на модела самолет , и потвърждаваме, че всички настройки на новият модел ще се нулират.

super_bee_03.jpg super_bee_04.jpg super_bee_05.jpg


Избираме име на модела
super_bee_06.jpg super_bee_07.jpg


Избираме следващата опция Aircraft Type - където задаваме типа на кормилата. Тук вече зависи модела какъв е и как ще свържете машинките. Тук аз ще избера елерони с 2 машинки и нормален ръдър и елеватор с по 1 машинка. След това избирам и картинка на новият модел:


aircraft-type.jpg super_bee_08.jpg super_bee_09.jpg super_bee_10.jpg

Избирам следващата опция от менюто Channel Assign. Тук пропускам първият екран с NEXT, а на втория слагам канала Gear на Inf за да не се управлява от никой ключ - понеже ще го ползвам за втори THROTTLE канал.

channel-assign.jpg super_bee_11.jpg super_bee_12.jpg


След като настроих тези неща, излизам с LIST горе в дясно и и избирам опция Main Screen - което ще ме отведе директно в новият модел.

super_bee_13.jpgsuper_bee_14.jpg


Избирам меню D/R and Expo за да настроя отклоненията на модела, тук много зависи какъв точно модел ще настройвате, в този пример самолета е FT SUPER BEE, който е много бърз и трябва да бъде с малки отклонения, за да постигна превключване на различни режими ще използвам ключ D радиото, но Вие може да използвате произволен 3 позиционен ключ. Правя настройките и за 3-те кормила поотделно, Aileron / Elevator / Rudder и в 3-те позиции на ключа. Полето Dual Rate показва колко да бъде отклонението на кормилото, а Expo колко да бъде чуствителен стика за това кормило около центъра си. Колкото по голям е процента толкова малко ще бъде отклонението около центъра на стиковете. Така получавате едно плавно движение и спокоен самолет. Винаги правя 3 позиции на модел, като обикновено са с DR 70/85/100% съответно с експо - 25%/35%/0% , тоест последната позиция на ключа е пълни отклонения без Expo.

dr_expo01.jpg

dr_expo02.jpg dr_expo03.jpg dr_expo04.jpg

dr_expo05.jpg dr_expo06.jpg dr_expo07.jpg


Излизам с бутона BACK и отивам в менюто Throttle Cut - там променям позицията от -130% на -125% - за да бъде еднакво в последствие с микса на GEAR при следващите команди. Тук избирам и кой ключ ще използвам за CUT, аз лично харесвам ключ F - горе в дясно, и него ползвам на всичките си модели.

super_bee_31.jpg super_bee_32.jpg

Излизам с бутона BACK и отивам на Mixing , за този случай ни трябват 4 отделни микса, THR->GER , ON->GER , RUD->GER, RUD->THR. Всичките миксове са от тип NORMAL. Идеята е да миксирам Throttle канала с Gear където ще са 2-та мотора, и да направя така ключа който ще активира Throttle Cut - че да работи и за вторият мотор също. Съответно RUD командата да подава минус на двата мотора според движението на стика наляво или на дясно - ако натисна стика наляво, микса ще подаде минус на левият мотор, при което десния ще вземе приоритет и самолета ще завие наляво. Тестовият модел който настройвам изобщо няма RUDDER кормило и ще разчита изцяло на този микс.


mixing_00.jpg mixing_01.jpg
mixing_02.jpg mixing_03.jpg
mixing_04.jpg mixing_05.jpg
mixing_06.jpg

Излизам отново с BACK и отивам в меню Timers, тук си настройвам на колко минути искам аларма да кацам. За нов модел винаги го правя 3 минути, след което донастройвам ако има нужда. Часовника се активира само при подаване на 25% гас и нагоре.

timer.jpg

След тази стъпка задължително проверявате монитора дали всичко е наред. Ето как изглежда при изключени мотори, и двата канала за мотори THR и GER са на -125.

monitor01.jpg

След като цъкна ключа F за да ги активирам, слизат на -99

monitor02.jpg

Когато вдигна тротъл стика нагоре - двата канала вървят заедно като цифри - тук са на 83% вече.

monitor03.jpg


След тази стъпка, свързвам батерията към модела, БЕЗ СЛОЖЕНИ ПЕРКИ и правя тестове на кормилата и моторите :)
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Много полезно видео за настройка на нов модел със Spektrum радио. В примера е показано DX6e - но това се отнася за всички радиа от новата гама. Има интересни хитринки с бутоните.

 

Tassadar

Редовен Потребител
DSMX протокола е хакнат!

Сериозен пробив в сигурността на протокола DSMX, който ако се окаже верен, ще наложи създаване на новa версия или ново поколение на протокола за връзка на Spektrum! Дали наличните приемници ще са съвместими, не е ясно.

Твърди се, че е създадено устройство което поема контрола на приемници DSMX и дефакто управлявания модел става ваш!

http://www.theregister.co.uk/2016/10/27/hackers_icarus_machine_steals_drones_midflight/


ПП
Жалко, че Фантомите не работят по този протокол:confused:. Бих си отвлякъл един-два. :hehe:
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Интересна новина, сега въпроса е дали ще я потвърдят , гледам в RCgroups.com няма нищо по въпроса още , а статията е от 27 Октомври.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Spektrum обявиха нов Bluetooth модул SPMBT1000 за връзка с приемниците AR636, AR6335, AR7350, AR9350 и управлението им през мобилен телефон. Цената за Европа вероятно ще е около 20 EUR. И досега беше възможно да се настройват тези приемници с мобилен телефон, но това ставаше със специален кабел който се свързваше през жака за слушалки и имаше доста проблеми с него.

SPMBT1000-450.jpg
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Spektrum продължават серията настройка на радиа с още няколко видео клипове:


и

 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Още една много интересна екстра се задава за феновете на мултикоптери - в най скоро време ще можем да правим настройки на PID директно през радиото към контролера.

 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Spektrum пуснаха нова серия от телеметрични приемници, този който ме радва най много е SPM4649T предназначен за мултикоптери. Цялата тема тук.

View attachment 9810

От днес - последната версия на RaceFlight вече поддържа серийният протокол за телеметрия на новите Spektrum приемници.

Оригиналният текст тук:
  • Added support for new Spektrum RX with telemetry: There is now a separate bin for that RX. Make sure you put it on the TX pin instead of the RX pin on UART3 on the Revolt
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Нова актуализация на фърмуера за всички Spektrum радиа от текущата генерация - DX6 (g2/g3), DX7 (g2), DX8 (g2), DX9, DX10t , DX18, DX18QQ, DX18g2, DX20

Като цяло ъпдейта е насочен към мултироторите и към поддръжка на новите приемници с телеметрия , както за рейсъри, така и за самолети.

Ето и по-интересните неща:

  • Поддръжка на RSSI в телеметрия за новите Spektrum приемници
  • Брояч на обиколки за рейсърите, като може да се задейства с ключ , или през телеметрията.
  • Възможност за изключване на Model Match функцията с която няколко модела ще могат да бъдат свързвани към 1 приемник без пребиндване.
  • Приоритизация на THRO канала при мултироторите, по подразбиране досега приоритизираните канали бяха ELE/RUDD/AILE/AUX1 - сега ако модела е тип мултиротор вместо AUX1 се приоритизира THRO, това ще даде по добър контрол на тротъла при рейсърите.
  • Когато батерията на предавателя покаже аларма, ще ви дава точно колко волта е в момента - за да прецените колко зле е ситуацията :)
Надолу е пълният текст от ъпдейта.

Special Note
• In the Telemetry menu, some sensors may not be reported properly on the
display or audibly after updating. If this occurs for you, please remove the sensor
from the Telemetry list, then re-add it using the Auto-Config function on the Setup
sub-menu. If you made this change to your model since October 2015, you do
not need to make it again.
New Features & Improvements
• Auto-Config is now on the first Telemetry menu, making it easier for people to
configure their telemetry systems.
• Changed the default Multi-Rotor type from Aerial Photography to FPV Racer
mode.
• A Lap Timer system has been added to aid FPV racers.
• The Timer system now includes the ability to have switches other than CLEAR
button to reset the timer(s) separately.
• It was not possible to force DSM2 or 22ms binding modes in the previous several
versions. This has been corrected. (Non-EU only).
• Analog and Digital Switch Setup screens were moved to the Function List for
radios which have those functions in them.
• When transmitter low voltage is warning, it displays the current voltage to allow
you to understand the situation better.
• Complete telemetry support for Alpha-6, generic Gyro, and 6-cell and 14-cell
LiPo sensors.
• Complete support for user-defined telemetry sensors per the Spektrum
Telemetry specification document.
• Model Match Override allows multiple transmitter models to share a common
Model Match ID. This should be used with extreme care, as it disables one of
the big benefits that Spektrum has to offer. This is available by selecting NEXT
on the Frame Rate screen.
• When assigning channels in Multi-Rotor mode, Flight Mode-based changes are
now supported when the Aircraft Type is not FPV Racer. FPV Racer is a new
option available.
• You may now suppress the “Sequence Reset” message when using the Stepping
Events. This is found on the screen where you are adding/editing an item in the
step list.
• Added support for new telemetry receivers with signal strength feedback. This
shows as either a dBm or percentage (you select which in Telemetry Flight Log
setup screen). This strength is shown on appropriate telemetry screens and
during Range Test, where it can be useful for locating lost models.
• For Multi-Rotor models, the high-speed (11ms) channels are THRO, AILE, ELEV,
and RUDD. For other model types AUX1 replaces THRO.
Corrections
• NOTE: Generic Switch Report settings may have changed. Please verify them!
If you are hearing invalid speech for them, you may erase all by pressing the
CLEAR button while on the BACK icon on the Generic setup screen.
• Timer Expiration sound was not properly volume-limited (speech radios only)
• Improved system update process to reduce the chance of System Failure
messages after an update.
• Channel A/B Warning values were exported as the Throttle warning point instead
of as Channel A/B thresholds when using the Inside/Outside alarms. This means
that models exported in earlier versions will import incorrectly, and will need to be
modified manually. After exporting with this version, they will be retained
properly. This applies to Acro, Sail, and Heli models. Multi-rotors were exported
correctly.
• Center reports are no longer reset to defaults on power-up.
• The timer Start/Stop tones were changed from the Switch Sound category to the
Timer Sound category because they are controlled using the Timer menu.
• When changing the Throttle Trim Setup to 2-/3-position mode, trims are reset to
valid values instead of going to invalid extremes.
• Channel warnings could show large negative numbers in certain warning
conditions.
• Improved ability to withstand attempted use of bad SD cards. Previously these
could lock up a radio, requiring disconnection of battery to recover.
• Changing a 2-/3-pos trimmer will no longer allow invalid trim values.
• Removed incorrect Trim Setup screen from DX8G2 radios.
• When moving a Gyro function to a different receiver channel, it now moves as it
should.
• Corrected an import/export issue with “Inside” and “Outside” warning types not
functioning correctly.
• “Inside” and “Outside” now alarm properly for general Channel alarms.
• Some blinking boxes on the Timer screens were repositioned correctly.
• Translation and spelling changes in assorted screens.
Audio System Changes
• For all languages please use Sound version 1.09
• Version 1.09 adds speech for several new sensors (LiPo Monitors) and
Autonomous Mode for GPS-enabled models.
• Turbine Pack Voltage is now reported correctly. Previously it was reporting the
Pump Voltage, and at 10X what is should have been.

Sound downloads are always at this link:
http://spektrumrc.cachefly.net/TransmitterSounds.html
 

geo111

Потребител
Молба към Светльо
Натрупаха се доста инструкции за настройка на Spektrum™ AirWare™ - молба от мен
Да отдели в отделна тема настройките - и на мен отговори за настройки, и на други
Мисля, че ще е доста полезно
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
То много отдавна е направено - виж първият пост в тази тема :)
 
Нагоре