Spektrum SPMR20100 Ix20 20 Channel DSMX Transmitter

arsovhome

Редовен Потребител
Признавам си, отдавна не следя Спектрум поради две основни причини - тъчскриин и цени. Не знам дали това е първия или не предавател с тъчскриин, но този вече адски ми харесва и според моето некомпетентно мнение си заслужава парите. Надали скоро ще имам възможност да мина към него, но покрай разглеждането на възможностите му изникнаха някои въпроси. Ще се радвам ако някой може да ми отговори. Макар, че моята апаратура подържа някои евтини телеметрични възможности, за моето ниво в хобито, почти никога не ги използвам. И от тук моите въпроси за тази апаратура. На какви минимални цени могат да се намерят за нея приемници неподържащи телеметрия от следните типове или подобни или съвместими.
1. Мини 4 или 6 канални приемници за суперлеки самолети
2. 4 канални приемници
3. 6 канални приемници
4. >6 канални приемници
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Няма как да не я харесаш тази апаратура Вальо - според мен в момента все още е най-съвършенната технически система която се продава за RC hobby. Вярно цената е страшна, но материалите и качеството на изработка са уникални, функциите са супер , а новия интерфейс съчетан с бързия андроид вътре е супер. Напрактика това радио е андроид таблет + функции за Spektrum RC - освен че има WiFi/Bluetooth има и HDMI out даже. Самата радио част е с отделен процесор от Андроида и няма опастност от забавяне/забиване по време на летене.

Относно приемниците в момента най-малките 4 и 6 канални струват съответно 35 и 50 евро. Всички са с телеметрия. Иначе стари приемници можеш да намериш от различни сайтове или втора употреба. Самия аз имам Spektrum приемници със шепи за продаване по 40-50лв различни варианти. 4 и 6 канални без телеметрия и поне 4-5 броя 8 канални.
 

arsovhome

Редовен Потребител
Още нещо важно за тази апаратура е наличието на setups за повечето модели на horizonhobby. Може да се закупи най-евтино в САЩ(цената $1400+ продажна такса$127 = $1527 или в момента 2520лв). Доставката е само за САЩ и е безплатна. Вярно, че както казва Светльо, цената е страшна, но за тези пари според мен получаваш много повече отколкото плащаш. В момента не ми е приоритет, но се надявам в близкото бъдеще да мога да си я позволя. И понеже обичам да се шегувам обявявям конкурс, кой ще намери недостатък на тази апаратура(аз такъв не намерих). Наградата за победителя е потупване по рамото пред строя:);):p.
 

AlexM

Редовен Потребител
Да кажа ли недостатък:
1-во- обратната връзка за апратурите с тъч е отвратителна.Не само за Спектрум.Дебелопръст моделист(сигурно около 80 процента от моделистите :) ) трябва да използва писалка, която я няма в комплекта и започва едно вадене на пластики, кредитни карти и натискане до безкрай.
2-ро- Спектрум имат страхотен проблем с дисплеите още от черната 9-та серия преди години.Много хора по чуждите форуми се оплакват че проблема все още не е отстранен и при новите. За тази вече не съм сигурен но по старите тъчове също имаха проблеми.
3-то- Спектрум нямат ама никаква колаборация със флайбарлес системи за хеликоптери, новите модели на Микадо VBar както и на Futaba имат създадени применици със вградени стабилизации, GPS, телеметрии и настройка от апаратурата(Също тъчскриин)избягвайки се паяжината от жици при модела.Единство се сработва добре с MSH Brain и това е.Спектрум след BeastX не са извадили нищо ново от страна на хеликоптерите.Насочеността е към потребителите на BNF моделчета им които в повечето случаи са купи и лети,без много много да му мислиш.Чупиш купуваш ново и пак BNF и айде.
Явно се ядосаха, че в зората на FPV дрончетата ги оплюха така стабилно, че са извадили и директна връзка за TBS, което немога да го повярвам че са го направили.Все пак са SPEKTRUM(голямата работа).
Иначе като дизайн и ергономия са ненадминати, но това важи и за старите както и за по нискобюджетните.
Eто и конкуренцията:
https://www.rc.futaba.co.jp/english/radio/32mz.html

http://shop.mikado-heli.de/VBar-Ele...=&a=article&ProdNr=05378&t=7568&c=7560&p=7560
 
Последна промяна:

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Ами специално за това радио - всичко по него е изпипано. Tо на-практика се купува основно от пилоти на джетове - където средната цена на една джет система(модел) е над 15 000$ , а цената на това радио е 1630 EUR в Европа. За нас Българите тази цена е доста солено, но цената на Futaba 32MZ която предлагаш е таман 2 пъти повече - 2950 EUR - Общо взето е супер нишово радио за маниаци. VBAR-a е около 1100 EUR и по се доближава до цената на Spektrum iX20

Аз лично съм с ix12 и нямам проблем с настройките и пръстите - доста е помислено според мен за това и за всяка опция има няколко различни начина в менюта как да се настройва. Тоест има си специални слайдъри и уголемени полета с цел да се изгегнат точно описаните от теб проблеми. Дисплея е 5 инчов при разделителна способност от 720p , скоростта на работа я дават около 3 пъти по бърза от ix12. Самото радио има гласови команди - демек можеш да му говориш, и отделно има text to speach войс алерти. Тоест пишеш като текст какво да ти каже и то го изговаря, няма нужда да си правиш WAV файлове и да ги качаш в радиото. Все пак радиото е насочено основно към Spektrum фенове.

Това за хеликоптерите което казваш не е точно така. Контролера с BeastX SPMAR7210BX - се води вече discontinued и на негово място пускат новият FC6250HX - новите неща там са:
- Възможност за връзка със новите Spektrum Smart ESC - тоест така телеметрията от батерията и отделните и клетки директно влизат в ESC и се предават към телеметрията на приемника. Освен волтажа на батерията и клетките в телеметрията се включват и консумираният ток от батерията , както и RPM-а на ротора на хелито - всичко това без излишни кабели и датчици.
- Нов протокол за връзка SRXL2 към приемика сателит който в комплекта е 4651T и включва пълна телеметрия. Отделно този приемник поддръжа 20 канала и може да се включи и към други стабилизационни системи.
- 32 bit ARM M4 Cortex processor
- Възможност за настройка на контролера през радиото.
- Проверената вече и доказана AS3X Stability and SAFE система.
- Специална нова кутия от CNC обработен алуминий за борба с вибрациите.

Всичко гореописано може да се контролира и от много по евтините радиа на фирмата DX и NX серии.

Всичко това комбинирано с новите Smart ESC , новите Smart батерии на Spektrum + възможностите да летене на цялата гама BNF модели - правят системата на Spektrum доста добра и актуална. То е ясно че няма как да се хареса на целия пазар, но не трябва да казваме на бялото черно :)

Даже и ти в тая тема го хвалиш колко е добро Blade 230S :)
 

AlexM

Редовен Потребител
Ами специално за това радио - всичко по него е изпипано. Tо на-практика се купува основно от пилоти на джетове - където средната цена на една джет система(модел) е над 15 000$ , а цената на това радио е 1630 EUR в Европа. За нас Българите тази цена е доста солено, но цената на Futaba 32MZ която предлагаш е таман 2 пъти повече - 2950 EUR - Общо взето е супер нишово радио за маниаци. VBAR-a е около 1100 EUR и по се доближава до цената на Spektrum iX20

Аз лично съм с ix12 и нямам проблем с настройките и пръстите - доста е помислено според мен за това и за всяка опция има няколко различни начина в менюта как да се настройва. Тоест има си специални слайдъри и уголемени полета с цел да се изгегнат точно описаните от теб проблеми. Дисплея е 5 инчов при разделителна способност от 720p , скоростта на работа я дават около 3 пъти по бърза от ix12. Самото радио има гласови команди - демек можеш да му говориш, и отделно има text to speach войс алерти. Тоест пишеш като текст какво да ти каже и то го изговаря, няма нужда да си правиш WAV файлове и да ги качаш в радиото. Все пак радиото е насочено основно към Spektrum фенове.

Това за хеликоптерите което казваш не е точно така. Контролера с BeastX SPMAR7210BX - се води вече discontinued и на негово място пускат новият FC6250HX - новите неща там са:
- Възможност за връзка със новите Spektrum Smart ESC - тоест така телеметрията от батерията и отделните и клетки директно влизат в ESC и се предават към телеметрията на приемника. Освен волтажа на батерията и клетките в телеметрията се включват и консумираният ток от батерията , както и RPM-а на ротора на хелито - всичко това без излишни кабели и датчици.
- Нов протокол за връзка SRXL2 към приемика сателит който в комплекта е 4651T и включва пълна телеметрия. Отделно този приемник поддръжа 20 канала и може да се включи и към други стабилизационни системи.
- 32 bit ARM M4 Cortex processor
- Възможност за настройка на контролера през радиото.
- Проверената вече и доказана AS3X Stability and SAFE система.
- Специална нова кутия от CNC обработен алуминий за борба с вибрациите.

Всичко гореописано може да се контролира и от много по евтините радиа на фирмата DX и NX серии.

Всичко това комбинирано с новите Smart ESC , новите Smart батерии на Spektrum + възможностите да летене на цялата гама BNF модели - правят системата на Spektrum доста добра и актуална. То е ясно че няма как да се хареса на целия пазар, но не трябва да казваме на бялото черно :)

Даже и ти в тая тема го хвалиш колко е добро Blade 230S :)
Добро е да, било преди 5 години когато съм го писал.Сега има впъти по добри хеликоптери от него.Направо светлинни години по добри.Това което казваш за хели стабилизацията им го има всеки Брейн от преди 5 години.При хели стабилизациите е важен кода написан вътре и това се усеща само като я сложиш на хелито и летиш.Това не е прост нивомер като при самолетните стабита.Ще си покаже колко е добра след година.А конкуренцията там е страшна.Никой пяма да си замени V bar или CGY 760 със спектрумска история.Абсолютно сигурен съм.
А пилотите на джетове не са мерило за моделистите на пазара.Да не говорим че тези по ютуб и така нататък ги задължават да ползват спонсорска техника и нямат избор.
А пък и само при Спектрум съм забелязал приемници в джетовете по 3 броя с по 18 сателита.
Ето прясно от днес на Ники Спектрума.Познавам лично още няколко човека които са крайно разочаровани от него.
Да не говорим войс контрола.Искаш ли да направиш проучване колко хора ползват войс контрола на телефона си или на останалите си джаджи.Вече в ДВР-а на автомобила имам войс контрол, който ако го включа прави снимки като чуе по радиото някоя дума.
Естествено е изключен.Това не го смятам ама за абсолютно никакво предимство да си говориш с апаратурата.
IMG-e196c8692bebcb41ab8864801eadcbd5-V.jpg
Колкото и да ги хвалите тези Спектруми просто са си среден клас апаратури за Американският пазар.Това с батериите и телеметриите дронаджиите го правеха още преди години без да се купуват така наречените Хай Тек спектрумски батерии което те ограничават само с тях.
Ето преди 5 години(как лети времето) Тараниса го бях направил да ми свири плейлиста като даже имах копче за нивото на звука
Летете повече това става и с радио за 100 лева.
:yes::baraban:
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Честита 2021:biri:
Някой може ли да каже гарантирано къде точно се произвежда това чудо?
 
Последна промяна:
Нагоре