Spot_on 120

velko

Редовен Потребител
Здравейте моделистите!:) Понеже категорията с теми за ДВГ-самолети стои празна, реших да ви представя в една темичка моят състезателен модел за F3A, с който ходя да тренирам и се състезавам в клас "Спорт"

Picture 095.jpg
В очакване на старт на републиканското в гр.Сливен 2013 г.

Моделът е ARF комплект производство на "Уърлд моделс" С размах 175 см и дължина на фюзелажа 183см. Предполетна маса с гориво 4,300 кг...Оборудван е с витло APC 15x8 pattern prop. Двигател четиритактов YS-110FZ съзтезателната версия на " Ямада", пет стандартни дигитални серво-машинки с титаниеви зъбни колела на "POWER HD" -за елерони 8кг/см, за хоризонтално и вертикално кормило 12кг/см и за дросела на газта 5кг/см...голяма е, но заради специфичното легло и заготовка за захващане се спрях на този вариант...

20120929_104645.jpg
След старт на полосата в с.Горан 2012 на републиканското за акробатични самолети и хеликоптери в г.Ловеч

P200512_12.07_[01].jpg
Механикът ми и председател на моят клуб "Кредо" настройва двигателя преди тренировъчни стартове на Sofia West Airport в Кондофрей...

Много приятен и плавен модел, типичен представител на състезателните самолети от F3A класа...С малко остаряла концепция но служещ ми вярно и с него съм печелил републиканската купа в клас "народен" 2012, а в клас "спорт" станах трети в Сливен през изтеклата 2013 година. Пропуснах да кажа, че моделът е класическо построение от балса, чам и шперплат и крилата и тялото и е сравнително добре, даже прилично направен от производителя...пантите, тампоните на мотора и конуса са неудачни и при мен са подменени с други...колесникът също, оказа се псевдокарбон...и се напука от агресивното гориво точно по атакуващите си ръбове...но подобни изяви са характерни за далекоизточните производители, та всичко си е в рамките на приемливото...Преди беше с друг по голям, като кубатура мотор FS ASP_120, пак четиритактов, но недостигаше мощност по вертикалите с него... и "Ямада"-та реши кардинално недостатъка от мощност!

P.S> Производителят на този комплект към днешна дата има ревизирана версия на този модел, с малко по-малки размери и значително подобрен и олекотен, като конструкция, с удачни промени в разположението на горивния резервоар и машинката за дросела и ред удачни преработки известен под името Spot-on 120R , въпреки подобренията, концептуално е изостанал от тенденцийте в дизайна и конструкцията на "расовите" F3A пилотажни самолети, което реално го прави по-малко конкурентноспособен и остарял, като технология и полетни характеристики и качества...:) Въпреки това все още си е състезателен кон, малко поуморен, но все още тича и хапе...:pilot::crazy:;)

P.P.S> Ето го и в полет по време на тренировки...В клипа е вторият самолет, а първия е известната "Осмоза". Пилот на "Осмоза"-та е моят съотборник, колега и приятел Деян Доков.


Клипчето е заснето, монтирано, озвучено и оформено от Пепи Гърмидолов, голям фотограф, приятел и моделист!

Ето и още един клип от Петър Гърмидолов, в който е заснет модела от представянето по горе...отново втори поред във видето е Spot_on... Пилот на "Осмозата" е Деян, на реактивното "Су-35" Светльо, на "Слик"-а Пепи Гърмидолов, на "Як-54" отново Светльо. Главен механик и инструктор Пламен Доков.
 
Последна промяна:

Tassadar

Редовен Потребител
Spot-On е наистина много добър и достъпен самолет за навлизане в истинското фигурно летене, преди преминаването към пълнокръвни F3A модели от класа на Осмозата. Покрива без проблем всички изисквания за клас "Народен" и "Спорт". За новият комплекс Р15 от F3A не съм сигурен, там Велко може да каже.

Едно лирично отклонение, посветено специално на наш Велко :win::

 

velko

Редовен Потребител
Пепи, бате...Ееее па с тази последната видеокомпилация ме премаза...Поклон, дето се казва и сърдечни благодарности!!! Три страници да бях изписал, щяха да говорят по-малко за самолета от клипа, който си направил с пефектно оформление и подбор на кадри и войсоувърът кърти направо!;):):win:
 
Нагоре