Supermarine Spitfire MkIX

Fantasmos

Редовен Потребител
Почти е готово дясното, остават два елемента в корена на крилото да разпечатаме:
IMG_3776.JPG

Приятно изненадан съм от здравината на структурата, вижда се на слънцето как е оребрено, доста е здраво, не исках да чупя голям елемент, но изглежда доста, доста добре:
6FC4F225-32F2-4B6E-9030-A4A3490E6119.jpg

Имам и елеватор вече, след като пре-печатахме с коригирани настройки, този път излезна доста добре. Довечера ще залепя опашката направо:
A063D915-31E0-4CFB-B1F2-89B688E2D72E.jpg
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Интересно става - аз имам 2 въпроса:

- Пантите на кормилата също ли се принтират , и това достатъчно здраво ли е ?

- После това нещо как се боядисва ?
 

Fantasmos

Редовен Потребител
И пантите са принтирани и да, достатъчно здрави са поне като ги гледам. Има вече няколко летящи модела такива, няма оплаквания от тях. Боядисването, филер, шлайфане, праймър, аерограф, това е PLA пластмаса, нищо специално в боядисването няма, все едно е балсов модел.
 

neon

Редовен Потребител
Следя темата с интерес. Мисля, че това е първия 3д принтиран самолет в България. Какво е теглото така както е на последните снимки?
 

Fantasmos

Редовен Потребител
На филер, преди праймър:
filler.JPG

Междувременно почнах и едното крило. Чакам частите за другото, както и печатаме на ново по средата в ляво двете парчета защото след като ги залепих...ги изпуснах и настъпих с едно движение...

IMG_3813.JPG

С малко повече късмет може и да го летя този уикенд ако бай китаец прати нещата :)
 

Fantasmos

Редовен Потребител
За пантите и рогчетата, ето как изглежда елерон и задкрилка, мисля че са предостатъчно здрави.


EF6B2DBB-6243-4BBA-8A48-81C8D72CAAD9.jpeg 56E7BFD8-29AE-43B7-BB4C-662E28136818.jpeg 8817A3CF-1960-40D7-97D8-E2B463C79BBE.jpeg E2CF1AE9-AB96-4266-9AAF-4A3A2A6E3630.jpeg
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Много добре изглежда - не предполагах че може да се принтира самолет, както е тръгнало след няколко години ще се продават основно 3д моделите в интернет на файл :) , вместо да режем депрон: сваляш - принтираш летиш, като се счупи нещо , резервни части принтираш.
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Еми и да и не. Филаментите имат страхотен прогрес и очаквам скоро да изкочат с нещо, което е хем по-здраво, хем по-леко като материал. Тогава вече не виждам причина да се занимава някой да ползва изолация за балкони да прави модели, или пък добрата стара балса освен ако не иска да бъде класик - просто технологията има страхотно много предимства. Има си и недостатъци - средно една част на тоя самолет се печата около 4-5 часа, което е много. Общо са към 40 части, което може да сметнеш колко време е за печат. Освен това "като си счупиш нещо печаташ ново" не е точно така за съжаление. CA лепилото хваща за винаги и ако разцепиш нещо по крилото - хващаш и печаташ ново крило, не само едната част. Няма как да изрежеш през циан акрила само счупената част и да я изпечаташ наново. Айде крило иди доди ама фюзелажа като спуках една част и направо пуснах сълза и после я залепих.

Иначе вече съм готов за почване на панелните линии и нитовете. Още се чудя как да ги направя по-точно.

IMG_E3850.JPG
 

AlexM

Редовен Потребител
Ретрактите работят перфеееектно :)

Предвидено ли е дупка за кабеляка?Щото така много хамалско за тая красота дето става.Крилата на 2 части ли са?1700мм си и доста голямо.
 
Последна промяна:

Fantasmos

Редовен Потребител
Хех, естествено, че влизат, сложил съм ги просто да съм сигурен, че работят, защото са все пак от Хоби Кинг - родината на брака и липсата на качествен контрол :D При другия вариант даже влизат и моторите на ретрактите вътре, но тези не се обръщат, а другите са по-тежки, а и ги няма налични месеци наред.

Иначе крилото е цяло. Джип така или иначе ще взимам, не че не ми се събират и в А6-цата като падне едната седалка, но все пак.
 
Последна промяна:

Fantasmos

Редовен Потребител
На някой да му се намират 4мм булет конектори женски? Че по родните магазини не намирам нещо :(
 
Последна промяна:
Нагоре