Supermarine Spitfire MkIX

Fantasmos

Редовен Потребител
Айде, готово ;) Всички големи части са разпечатани и залепени. Следва подготовка за боя на крилото, серва, електроника и тн. Остават да се разпечатат и разни аксесоари + гумите за landing gear-a.

5C607AA2-A3B7-41EA-963D-EED89D175332.jpg 974EA156-1EBA-4C6F-933C-92050F52BA72.jpg 9050EBB9-2424-40F9-90AA-B7607267BED6.jpg 64564EB9-8D5A-4ED2-BC4F-54A27DD43149.jpg
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Абе....друго си е с антена :D

23269731_10212562378826723_388967122_o.jpg
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Сега пускат F4U Corsair :) Има и доста хубави самолети за печат + много възможности за екстри и скейл неща за нормални проекти. Готино си е :) А новата пруса 3 е страшна...
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Ще видим, може да му направя мейдъна преди боята, че мерака е голям. Ама времето се разваля и едва ли ще е тази година. Ако се скапе влиза за боя направо...
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Да, но имам още две седмици довършителни работи поне...

Сега печатаме гуми, да видим дали ще стават, колко ще са меки и тн.
 

Fantasmos

Редовен Потребител
С гумите нещо не се получават нещата, не сме печатали с тоя филамент и малко фейлове. Ще видим утре колегата какво ще каже и как ще ги извадим.

Монтирах мотора, монтирах и сервата на ръдъра и на елеватора, свързах ги и тн. Монтирах държачите за батерията, ще ги дозалепя за всеки случай и отдолу едно велкро голямо за да няма мърдане батерията, но това като видим вече центъра на тежестта къде ще я иска. Чакам витлото, бай германец не обича да работи събота и неделя и от петък чакам да прати ипей линк... На батерията трябва да и направя 5-6 цикъла на 1C да се разработи, ще видим кога ще я свърша и тая работа, в зависимост от времето ще преценя дали да не го облетя преди да почвам боята изобщо.

IMG_3976.JPGIMG_3977.JPGIMG_3978.JPGIMG_3979.JPGIMG_3980.JPG
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Още малко запояване. Тия от лабпринт обясняват с флумастерче видиш ли да си отбележа къде да направя Z bends и без тримовка без нищо да навържа елеронте и тн. Айде за ръдъра и елеватора, ок, но за елероните държах да имам тримовка, съответно ги направих както на снимката.

IMG_3995.JPG
 

AlexM

Редовен Потребител
Това XT60 или 90 конектор е.С 60-ка на 6 клетки не е от най добрите вариянти.
 

Fantasmos

Редовен Потребител
XT-90 е, сложих си 90ка и на захранването и си взех няколко преходника 60->90 за по-малките батерийки :)
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Виждам че строежа напредва :) - няколко съвета само:

- До колкото си спомням е лошо да пускаш мотора на макс за повече от няколко секунди - при положение че няма витло, не си спомням защо но съм запомнил, че е лошо!
- Хода на елероните ми се вижда много много голям. Вероятно някъде имат записани препоръчителни отклонения. Често ги дават в милиметри от центъра. Трябва да ги видиш и съответно да ограничиш хода на машинките с DualRate и да си сложиш експоненти. В противен случай на първия полет това ще се държи като Миг29 с векторна тяга :)
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Да, няма перка, която да охлажда мотора докато работи по този начин. Исках да видя до колко ще загрее основата, че е директно навита в PLA-то пластината, но не беше нагрята изобщо. Също и esc-то.

По втория въпрос вързвам физически нещата, имам отклоненията и ще ги настроя през тараниса. Вчера почнах модела, стигнах до плавното пускане на задкрилките. Чакам финалните части от колегата за гумите, витлото от Германия и найлонови болтове от бай китаец и съм кажи речи готов. Ще му сложа и стабилизация.
 

AlexM

Редовен Потребител
Тягата я премести на втората дупка отдолу нагоре на рогчето,ако позволява и на първата.Ще имаш повече сила, а не ти е необходим толкова ход.Това като 3д самолет.:hehe:
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Точно така ще направя ;) Иначе понавързах вчера нещата, както писах по-горе. Приемника по SBUS със стабилизацията и ele, rud и ail се командват през нея. Един канал заминава за смяна на режимите на стабилизацията ама кво да правим. Задкрилките и колесника директно в приемника, не минават през стабилизацията, както и един голям кондензатор, който да обира разни колебания в напрежението евентуално.

IMG_4009.JPG
 

st5rov

Редовен Потребител
Минимално отклонение се получава, когато тягата е на най-близкия отвор до остта на сервото и най-горния отвор на рогчето на елерона.
 
Нагоре