Supermarine Spitfire MkIX

Fantasmos

Редовен Потребител
Нямам проблем с ориентацията, толкова зор да докарам скейл вид и да му сложа лепенки не върви. Един полет да има, но красив :)

59E49227-09AF-4B8F-B17F-65B63C829B4D.jpeg 6A93B623-32C8-458A-916E-5726FDF96359.jpeg
 

Airman

Редовен Потребител
Нямам проблем с ориентацията, толкова зор да докарам скейл вид и да му сложа лепенки не върви. Един полет да има, но красив :)

View attachment 13311 View attachment 13312
Стискай палци да не е само един полетът, че толкова усилия и един краш на първата минута ще те депресира! Пожелавам късмет, а най-вече препоръчвам да го дадеш за облитане на някой с опитна ръка!
 

muns61

Редовен Потребител
Като го литнеш, ще разбереш какво искам да кажа. Тази разцветка неслучайно се нарича камуфлаж.
Лепенките после се махат.
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Камуфлажа се вижда великолепно в небето. Военната му цел е да се прикриват лесно самолетите на земята, а не във въздуха. Спора е безпредметен, два метра самолет с кръгове и ярко жълти ленти по крилете няма как да ми е проблем с ориентацията. При облитането се притеснявам ако трябва да сме честни само за витлото и сервата, едното дали ще съм го настроил оптимално, а другото да не даде фира нещо. Все пак летя и едно фоке, което въпреки, че е пянa си е warbird.
 
Последна промяна:

AlexM

Редовен Потребител
Камуфлажа се вижда великолепно в небето. Военната му цел е да се прикриват лесно самолетите на земята, а не във въздуха. Спора е безпредметен, два метра самолет с кръгове и ярко жълти ленти по крилете няма как да ми е проблем с ориентацията. При облитането се притеснявам ако трябва да сме честни само за витлото и сервата, едното дали ще съм го настроил оптимално, а другото да не даде фира нещо. Все пак летя и едно фоке, което въпреки, че е пян си е warbird.
E да и те всички пилоти едно време са ги летели от земята :hehe: та се виждат прекрасно.:hehe: Абе няма как да го захлупиш, ти имаш богат опит в летенето.Пък и те тия скейлъри освен да правят ляв или десен кръг в небето друго не могат, но пък са красви.И аз не бих сложил отличителни знаци, нали все пак е скейл.:nospam::biri:
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Мога да го захлупя с лекота и 10 лепенки да му сложа :yahoo: И да, за някои хора е важно как изглежда самолета, колкото и странно да изглежда на други :nospam:
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Много красив е станал модела. Очаквам с нетърпение да го видя във въздуха!
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Обаче да знаеш че не си прав да се инатиш за това което те съветват колегите.
Първите полети са тестови. Погледни как изглеждат истинските самолети когато са били тестови.
Много неща могат да се объркат, да не са настроени оптимално и т.н. Затова идеята е да си облекчиш оптимално пилотирането по всякакви възможни начини, поне това което зависи от теб - добрата окраска е едното от тях. Има и още един куп добри практики които се правят при облитане. И тук искам да отбележа че облитането е процес, това не е само първия полет.
В нормални условия и познат модел, няма много смисъл наистина, обаче представи си че нещо се закучи - например заклини някое серво и самолета стане трудно управляем или загубиш връзка за момент... една добра окраска би ти дала примерно още 50-100 метра видимост които могат да се окажат решаващи.
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Нещо явно не ме разбираш правилно :) Изобщо не се имам за опитен моделист, нито се инатя за каквото и да е било. Уговорил съм се с Румен (fokkerc.com), като той е говорил със Сотир, да ми помогне с облитането ако може. Отделно съм говорил с Весибо и той ми е обещал да помогне с облитането ако може така, че сам няма да тръгна както първия си самолет да го вдигна и след две минути да го ударя в земята под мишничка и към принтера за части.

Хубавото на този спит е, че всичко е тествано и е даден много, много добър менюъл от хората - отклонения на контролните повърхности, препоръчителни експота и тн. и тн. Така, че каквото зависи от мен ще го направя от там насетне знаеш - Божа работа. В цялата работа толкова неща могат да се объркат, че тия маркировки са последен проблем, той се вижда много, много добре отдолу на сиво-синьото с кръговете, отгоре камуфлажа с кръговете и жълтите линии да знаеш, че идва към теб.
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Ами добре тогава. Няма какво мен да убеждаваш кое има значение и кое не - убеждавайки този който ще го облита, че нищо няма значение щото модела е номер 1 и лети сам. :)
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Никой в нищо нямам желание да убеждавам :) Само споделям модела, който съм направил. Въпросите, които ме интересуват съм ги задал в съответната тема. Мерси все пак.
 

vesibo

Редовен Потребител
Здравей колега, следя темата и ми харесва това, което правиш. Всичко беше перфектно обаче до последната страница. Хората, които ти дават съвети имат вече доста опит в летенето и правенето на самолети. Не ми хареса отношението ти към тях. Можеше просто да кажеш благодаря за предложението, ще помисля и да подбереш подходящото време да летиш самолета както ти искаш. Другото нещо е отношението ти към депроновите самолети. Виждали сме разни капацитети дето не понасят "депронките" как чупят многократно хубави балсови модели. Трябва да ти кажа, че депроновите модели учат пилота на много неща. Човек, който кара добре депронови модели няма проблем с балсовите и по-големите модели. Майсторите пилоти от F3A и тези които летят 3D карат в зала депронови модели. Защо ли тези хора карат F3P? За облитането ти бях обещал, както съм помагал на много хора да си летят самолетите, но както виждам ти имаш фаворити за това. Желая ти успешни полети с красивия самолет.

P.S. Има много красиви депронови самолети.
ЛА - 5.jpg Ла - 5-1.JPG ЛА - 5-2.JPG ЯК - 3.jpg ЯК - 3-1.JPG ЯК - 54 1.jpg Як - 54.JPG
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Нищо такова просто не винаги може да уцелиш опитен човек да ти помогне защото това си е хоби, а не работа с график пък всички работим. Пък и къде намеси депронките тука не разбрах даже думата не съм споменал в темата. Как да е живи и здрави, ще пусна видео от облитането да приключа темата, че много сухарска работа стана за съжаление.
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Мотора е монтиран, esc, приемник, серва и стабилизация. Вече е готов за летене, само чакам един скейл спинер да разпечатам, че оригиналния е ужасен.

65077B0E-C6EC-443F-8088-6FCE3370608D.jpg 41542541-D12C-4993-B0F7-F2245DC5BBA3.jpg
 

Teodor Ognianov

Потребител
Геометрията на перките се сменя само на земята ръчно, нали?
Няма някакво микро скрито серво, което да ги променя по време на полет. Прав ли съм?
 

Airman

Редовен Потребител

Fantasmos

Редовен Потребител
Геометрията на перките се сменя само на земята ръчно, нали?
Няма някакво микро скрито серво, което да ги променя по време на полет. Прав ли съм?


Само на земята се коригира с една отвертчица, която върви с перката. Тоя хъб мога да го ползвам с до 22 инчови перки така, че ще се ползва живот и здраве и за други модели :)

Тия витла с променлива геометрия в небето са за акробатични модели, гледах ги направо като хели им е полета, лудница е, но не ми трябва.

Иначе дизайна на спинера е готов, само да се слайсне и изпечата :)

B15BC5A5-CE0A-476C-8EF0-DBFD4D6A5F8F.jpeg 6088CE31-3BD0-4599-A214-3C83066AA1BB.jpeg
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Спинера заспа. Само да го боядисам.

Някаква идея как се балансират спинери? Имам шест болта, които го държат радиално.

BACF350A-7418-430E-A354-0BD468216B8B.jpeg E89E86B8-83DA-44D3-A61A-79378AD97DA7.jpeg
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Малко състаряване и коледно настроение :)

panelling.jpg
 
Нагоре