Tamiya Mad Bull съвети за подмяна на части

mikobg

Новодошъл
Здравейте!

На скоро открих, че има форум за RC модели в България и изглежда сравнително активен, та останах доста приятно изненадан!

По темата, имам едно бъги 1/10 Tamiya Mad Bull изцяло оригинално за момента. Единствено съм си пръснал резервния шел в някакви гадни цветове преди години че се беше надрал целия от скоци и търкаляне по асфалт :D.

Та, сега съм решил, че не ми харесва как се държи бъгито и искам малко да му подновя нещицата. Като начало съм решил да сложа маслени амортисьори тъй като предницата кляка много и сегашните не се справят да я вдигнат обратно и започва едно каламбичкане на предни гуми .. ужасно е.

Открих наскоро, че задните гуми (активните) не се въртят хубаво и джантата превърта от гумата.. което е било причината да си мисля, че е станала много бавна. Снощи залепих гумите за джантите (което разбрах, че е стандартна практика) и нещата се подобриха значително.

Все пак, освен амортисьорите, съм си наумил да сменя на безчетков мотор, което по само себе си върви с нов ESC, серво и евентуално LiPo (вместо сегашната NiMH) батерия. Евентуално може да разгледам да сменя и елементите от предницата с метални такива.

Ако някой има опит с такива начинания ще се радвам да сподели какво да избягвам и за какво да внимавам и също има ли къде от България да си поръчам нужни части за да не чакам дълги доставки?

Благодаря предварително - ето и една снимка да не е само текст:

upload_2022-4-16_11-30-40.png
 

SASHO

Редовен Потребител
Привет!

При модифицирането на мотора с безчетков имай предвид, че Mad Bull-a е с пластмасов диференциал и предавки, които не са супер здрави. При мощен як мотор и повече от 2S батерия не знам какво би станало с предавателната кутия.
Имам няколко Тамийски модела, стари, не реплики, и никой от тях не съм карал с различен от стоковия мотор, обикновено 27Т. Мисля, че могат да издържат и нещо "по-така", но с повече от 2S аз не бих рискувал :)

Поздрав и успех!
 

mikobg

Новодошъл
Привет!

При модифицирането на мотора с безчетков имай предвид, че Mad Bull-a е с пластмасов диференциал и предавки, които не са супер здрави. При мощен як мотор и повече от 2S батерия не знам какво би станало с предавателната кутия.
Имам няколко Тамийски модела, стари, не реплики, и никой от тях не съм карал с различен от стоковия мотор, обикновено 27Т. Мисля, че могат да издържат и нещо "по-така", но с повече от 2S аз не бих рискувал :)

Поздрав и успех!

Благодаря за отговора!

И аз имах подозрения за пластмасовите елементи, че надали ще издържат такъв ъпгрейд.. но 27Т ?! :O Мислех евентуално нещо от сорта на 13Т brushless / 3S LiPo да търся но сега се стреснах и явно още на първото пускане ще изпотроша всичко вътре в Тамийата :(. Все пак, може да започна само с 2S LiPo батерия да видя как ще се държи и като смачкам стоковия мотор да мисля за пълен ъпгрей тогава.

П.П. Върнах оригиналните гуми/джанти (които лепих и не са на снимката горе) на Mad Bull-а и днес я пусках в паркинга на офиса ни.. забавно беше! :D
 

SASHO

Редовен Потребител
Mad bull-a произхожда от Tamiya Grasshopper 2 :) , а той дори идва стоково (или поне стария такъв, не репликата) с 380 мотор, дори не е 540. Дават в книжката (на последната страница обикновено) като опция да се сложи Tamiya RS540 Sport tuned мотор, който не знам колко намотки е, но поне ще издържат пластмасите с него :)
И да, правилно е и според мен да започнеш само с 2S, което ще вдигне скоростта малко, пък после сложи нещо по-така и пробвай.
Имаше преди един чешки сайт, любителски, на някакъв момък беше, изяло посветен на mad bull-a, но не го намирам вече ... имаше интересни неща там.

От друга страна виж какво правят хората, което аз не бих, щото е въпрос на време да изтрещи нещо :) :


Поздрав
 

mikobg

Новодошъл
Това видео ме надъха още повече.. :D Но пък изглежда дори на 2S напълно неуправляема при пълна газ - впечетлен съм какво правят тези батерийки с безчетков мотор. Сега ако се и усмеля да взема LiPo, че толкова изчетох как се палят и гърмят при неправилна употреба, че малко ме достраша. :)
 
Нагоре