RC Mania

Форум за Любителите на Радиоуправляеми Модели на Самолети, Лодки , Кораби , Хеликоптери , Мултикоптери, Дронове, Колички , Планери и т.н.

Май
31
RCmania е своеобразен Интернет Оазис за любителите на радиоуправляеми модели. Създаден през Ноември 2013 сайта има за цел да информира и популяризира радиоуправляемите модели като хоби, което освен приятни емоции може да донесе и много знания в сферата на аеродинамиката, електрониката, физиката и т.н.

Сайта е насочен както към новите моделисти, така и към тези с опит, които искат да се развиват в това приятно хоби. Тук ще намерите информация за актуалните теми в света на радиоуправляемите модели - като FPV и състезания с Дронове. Ще намерите също и много информация за това как и с какво да започнете Вашето приключение с радиоуправляем самолет, кола, лодка или дрон.
Авг
21
Drone ARENA отново е на Aniventure Comic Con 2017, но този път в пъти по-голяма! Очаква ви вълнуващо състезание с дронове, трасе с много препятствия и страхотни награди!
9-10 септември, Интерекспо център София, Цариградско шосе.
Регистрация на състезателите: https://goo.gl/forms/L9btWCdGj2Xed63B2

Парични награди:
1-во място - 300 лв.
2-ро място - 200 лв.
3-то място - 100 лв.
4-то място - 80 лв.
5-то място - 70 лв.
6-то място - 60 лв.
7-мо място - 50 лв.
8-мо място - 40 лв.
9-то място - 30 лв.
10-то място - 20 лв.

Програма:
1-ви ден - квалификации
2-ри ден - състезание с елиминации

Допустими дронове:
- полетно тегло - до 1 кг.;
- разстояние между осите на роторите - до 330 мм.;
- до витла 6" (15,2 см);
- батерии - максимум 17 V (4S)
- допустими честоти: 2,4 GHz за управление и 5.8 GHz за видео с мощност до 250 mW.

Участието в Дрон АРЕНА е безплатно. Наградният фонд е осигурен от организаторите и спонсори. На всеки пилот се осигурява и безплатен достъп до събитието Aniventure Comic Con 2017.

Въпроси и предложения може да отправяте на телефон: 0899 99 59 39
Юли
27
В тази тема ще разгледаме как да вържете телеметрия към полетен контролер Omnibus F4, но теоретично методът би работил на всеки друг полетен контролер с STM32 F4 процесор. Ключовата дума тук е именно F4, защото този чип, макар и значително по-бърз от F3 е по-стар хронологично и няма вградени инвертори на серийните (UART) портове. FrSky използват инвертори в ресивърите си не само за SBUS, но и при телеметрията.

Omnibus F4 има допълнително добавен инвертор към SBUS входа си, затова там не е нужно да правите нищо специално. За телеметрията обаче, сигналът трябва да бъде инвертиран по някакъв начин за да „потече“ успешно.

Първият начин това да се случи беше да „хакнем“ ресивъра като вземем от него сигнал преди да бъде инвертиран и го вържем към свободен UART на полетния контолер. За този метод може да научите тук.

В по-новите версии на BetaFlight обаче има и по-лесен начин, който не изисква интервенции по ресивъра, не отнема хардуерен UART и също работи безотказно.

Списък на стъпките:

1) Връзвате s.port към мотор пин 6.
[​IMG]

2) Отваряте betaflight configurator и включвате feature – softserial и telemetry.

[​IMG]

3) В ports tab избирате smartport на softserial1. Не забравяйте да натискате save след всяка стъпка!
*(ако не ви се появяват SOFTSERIAL портове на този етап, направете стъпка 4) и след това се върнене на стъпка 3) )
[​IMG]
4) В CLI пишете:
resource motor 6 none
resource serial_tx 11 a08
save

Това прави пин "мотор 6" да бъде назначен към softserial 1 tx. Повече за командата RESOURCE и как с нея да променяте места на пинове може да научите в това видео.

5) Това е. Ако сте изпълнили всичко остава само да отидете в телеметричното меню на вашия TARANIS и да цъкнете върху Discover Sensors,...
Юни
14
BlHeli току що стана 32 бита. Финалната версия на BlHeli32 е публикувана за download. Вече има и спийд контролери, които я поддържат. Засега това са само Wraith32, разработени съвместно със създателите на BlHeli, а вероятно съвсем скоро ще се появят продукти и от другите производители. Разликата на новата 32 битова версия е че този път BlHeli е със затворен код. Това означава, че за да използвате BlHeliSuite за да направите ъпдейт на фърмуера, ще трябва интернет връзка, която ще проверява дали вашите ESC-та са лицензирани. Така част от цената на всеки спийд контролер ще отива за създателите.

Оригиналното представяне на BlHeli32 в rcgroups (превод на български):

BLHeli_32 е трета генерация на BlHeli кодът, след BlHeli и BlHeli_S.
BLHeli_32 работи върху ARM 32bit процесори, като първоначално това ще са Cortex-M0 на 48MHz, но има и възможност за още по-бързи варианти.

Каква полза може да донесе бързата скорост на новите 32бит процесори?

  1. Първо, може да работи с входни сигнали с по-малко закъснение на по-бърза скорост. Dshot до поне Dshot1200, а честота на опресняване до поне 32kHz са поддържани.
  2. Второ, позволява да бъдат добавени още възможности:
  • Например програмируема PWM честота до 48kHz, която да върти моторите още по-плавно и да премести дори малки, но понякога неприятни неравности в отговарянето на газта. Всички спийд контролери притежават такива неравности, но сега могат да бъдат преместени в обороти, където системата няма чувствителност към тях.
  • Автоматичен тайминг (auto timing). Не е опция, която бихте избрали за максимална мощност, но идеален избор ако търсите най-добра ефективност и защита от десинкове.
  • Лимитиране по ток и напрежение. Вече вградено в кода като функция, но ще бъде поддържано само от част от спийд конролерите. Лимитът по напрежение е желано за крила. Лимиът по ток добавя защита от изгаряне на спийд контролера.
  • ...
Юни
09
Днес от HH Обявиха новият си продукт E-flite X-VERT , малък двумоторен хибрид между самолет и коптер. Лесен за управление, с батерия 450-800 mAh /2S

EFL1850_a19.jpg

EFL1850_a5.jpg EFL1850_a6.jpg EFL1850_a10.jpg EFL1850_a11.jpg EFL1850_b0.jpg

Апр
07
Здравейте отново!
Така се случи, че Кюстендил през април е "летящ":)
Още едно интересно събитие ще има на 22.04.2017г. - "Дрон Арена Кюстендил 2017". Видях, че Сотир е качил вече регламента. Очертава се много атрактивно трасе. Добре дошли на всички!
Весели празници!
Мар
16
Новият Таранис е вече на пазара - в момента ( към 16 Март 2017 ) цената му е 120$



Ето и по интересните му характеристики

  • Същият радио модул като предния Taranis X9D - без проблеми в обхвата
  • Файловете с модели са съвместими с Taranis X9D
  • 60 слота памет за модели + допълнително на SD карта
  • Захранва се със 6 броя АА батерии, като поставката за батерии може да се махне и да се захрани отделно с 2-3 клетково LiPo.
  • 4 броя - три позиционни ключа + 1 двупозиционен и един с Пружина тип бутон.
  • Добавено колело за навигация в менюто.
  • Може да обновявате фърмуера на приемниците през радиото.
  • Място за модул - така може да се разшири броя на каналите или да се смени модулацията с DSM2/DSMX или Пък LongRange

Много подробно ревю от Filte Test може да намерите тук.

За цената си това радио изглежда трепач :)

А ето и тяхното видео:

Фев
26
Здравейте, отдавна се интересувам от F3P самолети и реших, че темата ще бъде интересна. От 19 до 25 февруари в Страсбург, Франция ще се проведе световно първенство за акробатични модели в зала или клас F3P на FAI.Официалния сайт на първенството е http://www.f3pwc2017.fr/index.php/organiser-and-location/. В следващите постове ще разкажа каквото знам за самолетите,комплекса и разни други подробности, които мисля че ще са полезни за аудиторията. С радост ще отговарям на въпроси, до колкото мога разбира се. Знам, че много хора не харесват състезания, но събитието е голям форум и има какво да се научи определено, затова ще следя отблизо първенството и ще споделям с вас.
Дек
11
Изключително ми е приятно да съобщя за това предстоящо събитие.

Състезанието на закрито за минидронове Drone Arena ще се проведе в рамките на Робо Лига 2016. Локацията е Интер Експо Център София, начало 12.00 часа.
Това е по-скоро събитие за фенове с цел популяризиране на хобито, а не професионално състезание!
Така че, не се притеснявайте да се включите, независимо от нивото на уменията, за да не пропуснете веселбата. :)

Ето подробностите от страницата на организатора:

I. Правилник на състезанието

Състезанието представлява летене с дрони по затворен маршрут с препятствия, по които се преминава в предварително определена последователност.

Времето за пет изминати обиколки на трасето, се отчита от съдия.

За всяко пропуснато препятствие се добавят по пет наказателни секунди към времето, за което състезателя е финиширал.

Състезателите участват със собствени дронове.

Дисциплината се провежда в три класа:

  • Клас 1 – Визуално летене (Line of sight)
Летене с визуално управление на дрона.
  • Клас 2 – FPV Racing
Летене с управление чрез използване на камерата на борда на дрона с очила или монитор.
  • Клас 3 – FVP Inductrix
Летене с управление чрез използване на камерата на борда на дрона с очила или монитор.

За дронове Inductrix.

1. Победа
От всички състезатели в съответния клас се избират осемте с най-добри отчетени времена.

Най-бързите пилоти се състезават по между си в елиминационно състезание.

Победител е дрона изминал трасето най-бързо.

II. Технически изисквания към дроновете

  • задвижване на витлата с четкови мотори
  • максимално разстояние между осите на витлата 200 мм
  • максимално полетно тегло до 100 гр. (заедно с батерията)
  • за FPV дронове – видео предаватели с максимална мощност до 25 mW.
Дек
02
Даа, знам :) Преди броени дни официално излезе дигиталният протокол за комуникация DSHOT и сложи край на калибрирането на спийд контролерите. Сигурен съм, че поне още година или две обаче, този въпрос ще бъде срещан и актуален (по стечение на едно или друго обстоятелство). Та какъв по-добър начин за отговор от една публична тема тук :)

В недигиталната ера (всичко преди dshot) сигналът към есц-тата е аналогов – PWM (широкоимпулсна модулация) – или импулс с определена дължина. В зависимост от дължината ние казваме колко „газ“ искаме да подадем. По-голяма дължина – повече газ :)

Какво е калибриране?

Ами много просто. При каква дължина есц-то (спийд контролерът) да подаде минимална и максимална „газ“.

Защо е нужно?

Нужно е защото използваме полетен контролер. Ние не подаваме директно команда към есц-то. Нашият ресивър (на радио управлението) подава команда към полетния контролер, който от своя страна подава команда (импулс с определена от него дължина) към есц-то. Поради честата липса на това схващане се зараждат и част от често допусканите грешки, които ще прегледам по-надолу.
Накратко: Командата от радио управлението ни (да кажем 1200 микросекунди) не е равна на командата от полетния контролер към есц-то. Това също означава, че моторите ни не се командват от дистанционното ни, а от полетния ни контролер. Това е много важно.

Каква е нашата идеална цел?

Това е полетния контролер да знае каква дължина на импулса да подаде на есц-то когато иска минимална и максимална газ. Пример:
Ако имаме зададена максимална газ в есц-то на 2000мс, а във FС-то (полетния контролер) на 1800мс, то FC никога няма да подава повече от 1800мс и никога няма да бъде използвана максималната мощност на мотора.
Пример 2: обратната ситуация – 1800 в есц, 2000 в FC. Полетния контролер ще си „мисли“, че е има още запас, но от 1800мс нагоре, моторът ще върти все на пълни обороти. FC ще му е по-трудно да компенсира и да стабилизира нормално.

КАЛИБРАЦИЯ...