RC Mania

Форум за Любителите на Радиоуправляеми Модели на Самолети, Лодки , Кораби , Хеликоптери , Мултикоптери, Дронове, Колички , Планери и т.н.

Май
31
RCmania е своеобразен Интернет Оазис за любителите на радиоуправляеми модели. Създаден през Ноември 2013 сайта има за цел да информира и популяризира радиоуправляемите модели като хоби, което освен приятни емоции може да донесе и много знания в сферата на аеродинамиката, електрониката, физиката и т.н.

Сайта е насочен както към новите моделисти, така и към тези с опит, които искат да се развиват в това приятно хоби. Тук ще намерите информация за актуалните теми в света на радиоуправляемите модели - като FPV и състезания с Дронове. Ще намерите също и много информация за това как и с какво да започнете Вашето приключение с радиоуправляем самолет, кола, лодка или дрон.
Юни
14
BlHeli току що стана 32 бита. Финалната версия на BlHeli32 е публикувана за download. Вече има и спийд контролери, които я поддържат. Засега това са само Wraith32, разработени съвместно със създателите на BlHeli, а вероятно съвсем скоро ще се появят продукти и от другите производители. Разликата на новата 32 битова версия е че този път BlHeli е със затворен код. Това означава, че за да използвате BlHeliSuite за да направите ъпдейт на фърмуера, ще трябва интернет връзка, която ще проверява дали вашите ESC-та са лицензирани. Така част от цената на всеки спийд контролер ще отива за създателите.

Оригиналното представяне на BlHeli32 в rcgroups (превод на български):

BLHeli_32 е трета генерация на BlHeli кодът, след BlHeli и BlHeli_S.
BLHeli_32 работи върху ARM 32bit процесори, като първоначално това ще са Cortex-M0 на 48MHz, но има и възможност за още по-бързи варианти.

Каква полза може да донесе бързата скорост на новите 32бит процесори?

  1. Първо, може да работи с входни сигнали с по-малко закъснение на по-бърза скорост. Dshot до поне Dshot1200, а честота на опресняване до поне 32kHz са поддържани.
  2. Второ, позволява да бъдат добавени още възможности:
  • Например програмируема PWM честота до 48kHz, която да върти моторите още по-плавно и да премести дори малки, но понякога неприятни неравности в отговарянето на газта. Всички спийд контролери притежават такива неравности, но сега могат да бъдат преместени в обороти, където системата няма чувствителност към тях.
  • Автоматичен тайминг (auto timing). Не е опция, която бихте избрали за максимална мощност, но идеален избор ако търсите най-добра ефективност и защита от десинкове.
  • Лимитиране по ток и напрежение. Вече вградено в кода като функция, но ще бъде поддържано само от част от спийд конролерите. Лимитът по напрежение е желано за крила. Лимиът по ток добавя защита от изгаряне на спийд контролера.
  • ...
Юни
09
Днес от HH Обявиха новият си продукт E-flite X-VERT , малък двумоторен хибрид между самолет и коптер. Лесен за управление, с батерия 450-800 mAh /2S

EFL1850_a19.jpg

EFL1850_a5.jpg EFL1850_a6.jpg EFL1850_a10.jpg EFL1850_a11.jpg EFL1850_b0.jpg

Апр
07
Здравейте отново!
Така се случи, че Кюстендил през април е "летящ":)
Още едно интересно събитие ще има на 22.04.2017г. - "Дрон Арена Кюстендил 2017". Видях, че Сотир е качил вече регламента. Очертава се много атрактивно трасе. Добре дошли на всички!
Весели празници!
Мар
16
Новият Таранис е вече на пазара - в момента ( към 16 Март 2017 ) цената му е 120$



Ето и по интересните му характеристики

  • Същият радио модул като предния Taranis X9D - без проблеми в обхвата
  • Файловете с модели са съвместими с Taranis X9D
  • 60 слота памет за модели + допълнително на SD карта
  • Захранва се със 6 броя АА батерии, като поставката за батерии може да се махне и да се захрани отделно с 2-3 клетково LiPo.
  • 4 броя - три позиционни ключа + 1 двупозиционен и един с Пружина тип бутон.
  • Добавено колело за навигация в менюто.
  • Може да обновявате фърмуера на приемниците през радиото.
  • Място за модул - така може да се разшири броя на каналите или да се смени модулацията с DSM2/DSMX или Пък LongRange

Много подробно ревю от Filte Test може да намерите тук.

За цената си това радио изглежда трепач :)

А ето и тяхното видео:

Фев
26
Здравейте, отдавна се интересувам от F3P самолети и реших, че темата ще бъде интересна. От 19 до 25 февруари в Страсбург, Франция ще се проведе световно първенство за акробатични модели в зала или клас F3P на FAI.Официалния сайт на първенството е http://www.f3pwc2017.fr/index.php/organiser-and-location/. В следващите постове ще разкажа каквото знам за самолетите,комплекса и разни други подробности, които мисля че ще са полезни за аудиторията. С радост ще отговарям на въпроси, до колкото мога разбира се. Знам, че много хора не харесват състезания, но събитието е голям форум и има какво да се научи определено, затова ще следя отблизо първенството и ще споделям с вас.
Дек
11
Изключително ми е приятно да съобщя за това предстоящо събитие.

Състезанието на закрито за минидронове Drone Arena ще се проведе в рамките на Робо Лига 2016. Локацията е Интер Експо Център София, начало 12.00 часа.
Това е по-скоро събитие за фенове с цел популяризиране на хобито, а не професионално състезание!
Така че, не се притеснявайте да се включите, независимо от нивото на уменията, за да не пропуснете веселбата. :)

Ето подробностите от страницата на организатора:

I. Правилник на състезанието

Състезанието представлява летене с дрони по затворен маршрут с препятствия, по които се преминава в предварително определена последователност.

Времето за пет изминати обиколки на трасето, се отчита от съдия.

За всяко пропуснато препятствие се добавят по пет наказателни секунди към времето, за което състезателя е финиширал.

Състезателите участват със собствени дронове.

Дисциплината се провежда в три класа:

  • Клас 1 – Визуално летене (Line of sight)
Летене с визуално управление на дрона.
  • Клас 2 – FPV Racing
Летене с управление чрез използване на камерата на борда на дрона с очила или монитор.
  • Клас 3 – FVP Inductrix
Летене с управление чрез използване на камерата на борда на дрона с очила или монитор.

За дронове Inductrix.

1. Победа
От всички състезатели в съответния клас се избират осемте с най-добри отчетени времена.

Най-бързите пилоти се състезават по между си в елиминационно състезание.

Победител е дрона изминал трасето най-бързо.

II. Технически изисквания към дроновете

  • задвижване на витлата с четкови мотори
  • максимално разстояние между осите на витлата 200 мм
  • максимално полетно тегло до 100 гр. (заедно с батерията)
  • за FPV дронове – видео предаватели с максимална мощност до 25 mW.
Дек
02
Даа, знам :) Преди броени дни официално излезе дигиталният протокол за комуникация DSHOT и сложи край на калибрирането на спийд контролерите. Сигурен съм, че поне още година или две обаче, този въпрос ще бъде срещан и актуален (по стечение на едно или друго обстоятелство). Та какъв по-добър начин за отговор от една публична тема тук :)

В недигиталната ера (всичко преди dshot) сигналът към есц-тата е аналогов – PWM (широкоимпулсна модулация) – или импулс с определена дължина. В зависимост от дължината ние казваме колко „газ“ искаме да подадем. По-голяма дължина – повече газ :)

Какво е калибриране?

Ами много просто. При каква дължина есц-то (спийд контролерът) да подаде минимална и максимална „газ“.

Защо е нужно?

Нужно е защото използваме полетен контролер. Ние не подаваме директно команда към есц-то. Нашият ресивър (на радио управлението) подава команда към полетния контролер, който от своя страна подава команда (импулс с определена от него дължина) към есц-то. Поради честата липса на това схващане се зараждат и част от често допусканите грешки, които ще прегледам по-надолу.
Накратко: Командата от радио управлението ни (да кажем 1200 микросекунди) не е равна на командата от полетния контролер към есц-то. Това също означава, че моторите ни не се командват от дистанционното ни, а от полетния ни контролер. Това е много важно.

Каква е нашата идеална цел?

Това е полетния контролер да знае каква дължина на импулса да подаде на есц-то когато иска минимална и максимална газ. Пример:
Ако имаме зададена максимална газ в есц-то на 2000мс, а във FС-то (полетния контролер) на 1800мс, то FC никога няма да подава повече от 1800мс и никога няма да бъде използвана максималната мощност на мотора.
Пример 2: обратната ситуация – 1800 в есц, 2000 в FC. Полетния контролер ще си „мисли“, че е има още запас, но от 1800мс нагоре, моторът ще върти все на пълни обороти. FC ще му е по-трудно да компенсира и да стабилизира нормално.

КАЛИБРАЦИЯ...
Ное
22
DJI представиха новото поколение Phantom 4 – Phantom 4 Pro. Цената му в Европа ще е 1699 евро. Ето и основните му параметри:
  • Камерата е снабдена с 1-inch 20MP Exmor R CMOS sensor и механичен затвор и може да снима 4K/60fps и 4K/30fps видео и 20-мегапикселови снимки;
  • Батерията ще държи максимум 30 минути;
  • Обхват: 3.5км (за Европа);
  • Максимална скорост: 72км/ч;
  • Вече ще има сензори и на гърба и в дясната и лявата част на корпуса, като казват, че така дронът ще "вижда" препятствията в 5 посоки;
  • Дистанционното пак ще използва Lightbridge технологията, която вече ще може да работи на две честоти: 5.8GHz и 2.4GHz, като казват, че при включването му квадрокоптерът сам ще избира коя честота да използва в зависимост от нивата на смущения и интензивността на използване на честотата.
  • Има и няколко нови режима, както и няколко нови варианта на старите режими TapFly и ActiveTrack. Така например в режим TapFly дронът вече ще може да лети не само напред, но и назад.
dron-dji-phantom-4-pro-2.jpg dron-dji-phantom-4-pro-3.jpg dron-dji-phantom-4-pro-4.jpg dron-dji-phantom-4-pro-5.jpg
Окт
13
Днес Horizon Hobby обявиха нов модел - E-Flite Convergence™ VTOL , интересна конструкция на базата на трикоптер, пригодена за ползване като трикоптер и самолет едновременно.

Разпереност - 65см
Дължина - 68см
Полетно тегло - 770 грама
Лети с батерия 2200-3000mAh на 3 клетки, която не е включена в комплекта.

Интересното е че модула за управление е отделен от приемника - което значи че самолета ще лети с какъвто и да е 6 канален приемник на всяко радио.

Цените вероятно ще бъдат около 600лв за модела със Spektrum приемник и 500лв без приемник.

EFL11050_a17.jpg

EFL11050_a0.jpg EFL11050_a1.jpg EFL11050_a2.jpg EFL11050_a4.jpg EFL11050_a5.jpg EFL11050_a7.jpg EFL11050_a8.jpg EFL11050_a9.jpg EFL11050_a10.jpg EFL11050_a11.jpg EFL11050_a12.jpg EFL11050_a15.jpg EFL11050_a17.jpg

Ето и видоето :)