Tamiya CC-01 Landfreeder.

SASHO

Редовен Потребител
Ето това се получи в крайна сметка:

036022032.jpg


036022033.jpg

036022034.jpg


036022036.jpg

036022037.jpg

036022038.jpg

036022040.jpg

036022041.jpg

036022042.jpg

036022044.jpg

036022045.jpg

036022046.jpg

036022047.jpg

036022049.jpg


036022050.jpg

036022051.jpg

036022052.jpg

036022053.jpg


На горната снимка се вижда и какво има под купето за момента. С тази електроника правих всички проби. Контролера е TEU101-BK, приемник на HPI, мотор Robitronik 55T, батерия Robitronik NiMh 3000mAh, серво на Хобикинг - 12кг мисля беше. Сервото е бавничко, но някак не съм усетил нужда от по-бързо за момента. Дойде контролера на HKING X-Car 45A, но не ми стигна времето вчера да го поставя и да си поиграя с него.
Определено ще трябва да се помисли малко за подобряване на завиването. В момента с два блокирани диференцияла и с без това малкия радиус на завой на шасито, модела не е особено маневрен, да не кажа хич :) Това, което се вижда на снимките е максимума.
Не съм поставил все още никакъв баласт в шасито, както и в гумите. Смятам да понатоваря шасито с около стотина грама отпред и стотина отзад. Поне опитно някъде с толкова посмачкваше амортисьорите, колкото трябва. За гумите не знам колко ще трябва да сложа. До колкото чета, хората слагат между 40 и 80 грама на гума...Не съм срещнал някаква зависимост, всеки пише, че опитно трябва да се установи едва ли не...

Очаквам съвсем скоро да изведа LandFreeder-a на разходка:). Ще се опитам да направя клипчета от нея. Снимки ще има задължително.

Поздрав,
Сашо
 

SASHO

Редовен Потребител
Очаквам съвсем скоро да изведа LandFreeder-a на разходка:). Ще се опитам да направя клипчета от нея. Снимки ще има задължително.

Очаквах, но нищо не дочаках.. :) Не намерих време да изведа машинката навън. Поглеждайки напред програмата се разрежда, та може и да ме огрее.
Очаквайки разходката, вчера дойде мъничко ъпгрейдче:

GPM Steering Set

gpm-cc048-1.jpg


За жалост не се заех да проуча отзивите за него по-подробно преди поръчката и бях малко изненадан от това, което прочетох из нета, а именно че точно този сет на GPM не е от най-сполучливите. Започвал да превърта до 45 градуса в основата на свързването на основната ос с долната й част. Явно не точна изработка е виновна за това, но пък има и лъч светлина - всички оплаквания бяха до началото на 2014 макс. Сега се надявам, че GPM са си взели бележка и са коригирали, каквото има за корекция. На мен ми изглежда, че с времето така или иначе ще се поразбие, но тогава ще му търся решение, стига сега, като ново, да е наред.
Предполагам, че ще го монтирам тия днио по малките часове и ще пусна снимки.

Поздрав
 

SASHO

Редовен Потребител
GPM не са си взели бележка ... Нищо не струва тоя GPM Steering Set ... Не съм снимал аз, но проблема е точно като този:


Проблема е в неточната сглобка между оста и едното рамо. Решава се съвсем временно със залепване с някакво моментно лепило. Не знам как би било с епоксидна смола, но според мен не е решение, особено при използване на по-яко серво.
Все ще измисля нещо ..

Поздрав
 

Morpheus

Потребител
Може да пробваш с течна стомана (имам на Бизон) и е доста якичка, но цената е около 15 лв., друг вариант е директна връзка, подобно на повечето катерачи:

IMG_0909.jpg


Ако старите гуми не ти трябват може да ги спазарим.
 

SASHO

Редовен Потребител
Хмм.. Не се бях сетил за течна стомана. Ще помисля по въпроса, защото искам да е разглобяемо съединение все пак, а проблема ще се появи в двата края според мен. Намерих изпробвано решение с щифтове на винт, но нямам подходящи
инструменти за да го сътворя вкъщи, поне засега.

Ето за какво говоря, някъде около 13-та минута. Целия клип е интересен, показва интересни неща:


Гледал съм ги всички лесно достъпни в нета модификации на това шаси, но честно да си кажа не ми се реже и дяла. Ще
ми се да го оставя така, в оригинал. Сериозно си мисля /както бях написал по-горе/ да си купя още едно шаси CC01 и
да го човъркам, както ми дойде :). Пусто нямам много време напоследък за тези неща. Даже изрових някакъв щатски
магазин мисля, за части за краулери и трайал модели втора употреба - има доста неща на добри цени... друг е въпроса
с доставката от Щатите.
Това е магазина: http://www.rc-recycler.com/

Старите гуми си стоят, само искам да пробвам на един grasshopper как стоят, няма да ги лепя. Ако не ми хареса - ще
ги спазарим.

Поздрав
 

Morpheus

Потребител
Мда и на мен не ми се дяла за сега шасито. Относно горният магазин, пазарувал съм от него през ebay:

http://www.ebay.com/usr/positive_systems

Проблеми не съм имал, доставката е между 9 и 20 долара в зависимост от размера на артикула, но излиза леко скъпичко.
 

SASHO

Редовен Потребител
След почти година намерих време да поразходя ЦЦ-то :). Поснимах малко и успях да направя два клипа, не особено добри според мен, но все пак ...



Шасито е с мотор Робитроник 55Т, контролер HKING X-Car 45A, серво Хобикинг - 12кг, батерия Робитроник NiMh 3000mAh и апаратура HPI.

037344415.jpg


Модела определено добре се държи, но мисля че е нужно да натиска повече гумите, особено при катерене. Не съм слагал никакви утежнения на джантите или на самото шаси, което го кара нереалистично да подскача. Ще трябва да се потрудя :)
Поръчах му така наречените Barrel Springs, които са с различни характеристики от правите цилиндрични на амортесьорите, ще го видим с тях как ще се държи.
Ето такива:

tamiya-54666-1.jpg


Ето и едно клипче с тях, в което много хубаво е обяснено как работят:


В комплекта са три типа: Лайт 2 бр., Медиум 2 бр. и Хеви 2 бр. До колкото прочетох Лайт се слагат отзад и Медиум отпред.

Ето и малко снимки на машинката:

037344393.jpg


037344395.jpg


037344396.jpg


037344398.jpg


037344400.jpg


037344401.jpg


037344387.jpg


037344388.jpg


037344389.jpg


037344390.jpg


037344391.jpg


037344392.jpg


037344402.jpg


037344404.jpg


037344405.jpg


037344406.jpg


037344407.jpg


037344408.jpg


037344409.jpg


037344410.jpg


037344411.jpg


037344413.jpg


037344414.jpg


Поздрави на всички,
Сашо
 

SASHO

Редовен Потребител
Оказах се на същото място като миналата седмица и добре дошло, че да пробвам модела с пристигналите през седмицата пружини, за които писах по-горе. С тях поръчах и нови dog bone, понеже една от тези, които са на модела я усуках порядъчно и не успях да я изправя прекрасно. Да ме пита човек защо поръчах стандартни, а не едни както си трябва ..

037376776.jpg


Дойдоха и още малко материали от Траксас за подмяна на окачването, но за това има време.

С новите пружини окчаването омекна осезаемо. Махнах ограничителните скоби/не зная дали това е правилното наименование/ на амортисьорите, защото допълнително натискаха пружините и респективно ги втвърдяваха.
Едно клипче съм заснел, както и няколко снимки, на които се вижда горе долу за какво иде реч:


037376718.jpg


037376720.jpg


037376722.jpg


037376723.jpg


037376725.jpg


037376727.jpg


Тухлата отпред на шасито/вижда се отпред на последните две снимки/ пречи много, точно както си казват хората по форумите. И колкото да не ми се ще, ще се наложи да я махна.

Поздрав
 

Morpheus

Потребител
Long time no see, дет се казва. Прашасва си темата, та да я изтупам, провокиран от нов собственик на CC-01 в другият форум.
Чакам да видя окачването ;)

Та, во кратце, човека спомена, че иска да сложи купе на Дифендър.
Бях нарочил Д90-ката за аксиалското ми шаси,но преди време пристигна багажник за него, който се оказа с тегло 408 грама (още се замислям дали да го монтирам на бодито) и качи центъра на тежестта високо, което си е пагобно за SCX10.

Та човека от другия форум ме амбицира, да реализирам нещо, което от доста време ми се върти в главата, да монтирам Дифендъра на CC-01-то. Лесно да се каже, но не чак толкова на практика, удължаване на междуосието, кълцане на шасито, че да не опират гумите, кълцане, пода на купето, че то да слезе по-ниско върху шасито и да не пречи на сервото.

Захванах се с удължаване на междуосието, важно да се спомене, че линковете в края на шпилките трябва да са с отвор за M3, понеже втулките на амортисьорите са с вътрешен диаметър 3 мм. Добре че имах някакви поръчани от HobbyKing (забравени по кутиите с чаркалаци) с подходящият размер, разчитах на траксаски, които се оказаха с отвор за М4.
Реших захващането на купето към бодито да е с магнитчета, които са силнички и хващат чудесно, алтернативата я мислех с велкро:

Ето сегашният вариант на шасито, бронята е тестова, сглобена от полистирол, вижда се новото окачване и разликата в дължината на кардана (предстои да го вържа):





Да покажа и колко съм орязал от шасито, с новият вариант на окачване, гумите опираха в него:



Ще трябват и нови пружини, че доста клекна, купето с багажника тежи кило и двеста. За момента сме до тук:



 

SASHO

Редовен Потребител
Реши се накрая да режеш :)
Става много добре! Дефендера е класика, много красив и реален!

Започнах преди време окачването аз, като реших да пробвам с една джаджа, която намерих из нета. Ето за това говоря(снимката е от нета):

d2b5ca33bd970f64a6301fa75ae2eb22_preview_featured.jpg


Принтна ми я Никола от ArxangelRC. Стана доста добре, но като я сложих на шасито въобще не ми хареса.. На снимката добре стои, но на живо е някак несъразмерно и непрактично - предполага допълнително да опира окачването в нея, както и динамично се крепи в една точка само. И в крайна сметка я зарязах. От тогава нямам особено време да се занимавам, но все нещо мисля по въпроса от време на време :)
Инак съм приготвил да правя линкове с М4 мм, с траксаските Rod End от по-горе, "облечени" с алуминиева тръба ф6/вътрешния е ф4/. Още се чудя как е най-добре да стане окачването - да направя нещо мое си или да поръчам нещо от този род:

gpm-cc030m-1-10-rc-cc01-aluminum-rear-damper-mount-set-tamiya-hop-up-parts-d08b455bf79928be994dd94e9b08bccc.jpg



Проектирах си ремарке, накупих и материали за него, но пусто време не ми остава, а и ми стесниха домашните мястото за работа :) ... кога ще дойде на дневен ред не знам.

Отделно и други малки промени имам по шасито, понаснимал съм даже, но все не сколасвам да сглобя един голям пост. Може би скоро.

Кардана просто ще го удължиш ли, или нов си предвидил?
 

Morpheus

Потребител
За кардана, като гледам цените вероятно ще го удължа сам.
Да те питам за сета с пружините, най-твърдите, по-твърди ли са от стандартните?

Върху шпилките и аз ще сложа алуминиева тръбичка, но в близкият хипермаркет нямаха подходяща.

Иначе линковете, които ползвах са тези, доста по-евтини от траксаските:

https://hobbyking.com/en_us/heavy-duty-ball-link-27mm-m3-black-10pcs.html
 

IvanSapa

Редовен Потребител
а и ми стесниха домашните мястото за работа :)

Е, това е все едно някой да ми вземе люлеещия стол в хола.:wall:
Опъвай се докрай и не се давай без бой (имам в предвид, докато не те набият).
Ако няма друг изход, поне договори подобаваща компенсация и ти избери в какъв вид.
Говоря от опит. Искаха да ми оставят един ъгъл на терасата. В крайна сметка договорих цял подземен гараж:flyfly:
 

SASHO

Редовен Потребител
Да те питам за сета с пружините, най-твърдите, по-твърди ли са от стандартните?

Трябва да проверя, но не съм вкъщи от вчера. Утре вечер се прибирам и ще метна едно око.

А за мястото се опъвам, цяла тераса уж имах, която зимата я полазиха цветя, че да не умрели ..)))) Сега вече гаража заглеждам и аз)))
 

SASHO

Редовен Потребител
Проверих пружините снощи. Първо на ръка и после с тежест. Ползвах един стар трансформатор 220-110V. Тежи малко повече от кило и половина:

037787680.jpg


Това са предните, по-твърди стокови пружини, заедно с heavy пружина Barrel Springs:

037787678.jpg


A това са задните, по-меки и по-дълги стокови пружини, заедно с heavy пружина Barrel Springs:

037787679.jpg


Така се смачква heavy пружина Barrel Springs с посочената горе тежест:

037787681.jpg


А така съответно предна стокова пружина:

037787682.jpg


... и задна стокова пружина:

037787683.jpg


Както се вижда предните стокови са горе-долу с една твърдост с Barrel пружината, а задните са определено доста по-меки.
Имай предвид, че характеристиката на двата типа пружини е различна. Един клип по-горе съм пуснал, който онагледява това много добре, с графика. Просто двата вида работят по различен начин при еднаква твърдост.

Поздрав
 

SASHO

Редовен Потребител
Поразходих миналата седмица отново машинката. Вече с тежести в гумите, както и на шасито, уж за реализъм. Обаче май съм прекалил с утежняването на шасито, защото ми се струва, че идва тежък модела и заорава повече, отколкото преди.
Ето едно необработено клипче. Скоро трябва да е вече и HD, защото на тубата й трябва време:


Нови гуми имам отдавна, китайски, нищо особено, но доста меки и красиви. Сега чакам едни джанти и тогава ще го пробвам с тях, че тези, с които си бяха нещо не ми харесват :)

038164448.jpg


038164449.jpg
 

SASHO

Редовен Потребител
Два клипа от поредната разходка. С нови гуми и джанти и с махнати всички тежести по шасито и по гумите включително. След последното каране/клипа по-горе/ реших да пробвам без тежести и да добавям впоследствие - първо в гумите, после по шасито, ако трябва. Досега всичко на око и от четене в нета слагах, но не си е работа ..
Светльо /fas/ даде някоя друга идея, докато си писахме и така и не сколасах да го посетя, че да метне едно око на машинката.



И една молба имам.. Дайте някакъв акъл как да позиционирам телефона си, докато правя клип. Сам карам и няма кой да удари едно рамо. Като се появи някой или не може да снима, както искам, или не може да кара, че да снимам аз/като на клипа от предишния ми пост/. Някакъв стик ли да търся, стойка някаква ли ...

Поздрав
 

SASHO

Редовен Потребител
Това изглежда като решение. Ще трябва да му се посвикне, но ми харесва като идея. Благодаря!
 
Нагоре