Едно допълнение за начинаещите защото напоследък попадам доста на едни хубави въпроси относно хеликоптерите та ще го постна тук за да се знае.
1. Хеликоптерите НЕ СА за всеки, изисква се СУПЕР познание, СУПЕР търпение и последователност, СУПЕР концентрация и най-вече ОГРОМЕН ентусиазъм.Изключвам графата с разходите тъй като при ЖЕЛАНИЕ и УПОРИТОСТ се постигат резлутати с не толко големи средства.Аз самият съм започнал , като не съм имал незнайни средства, даже обратното, с един COPTER X FLYBAR втора или незнам коя употреба (никой никога не може да каже, връщат им километражите гадовете), който се чупеше през два полета просто поради това, че нямаше кой да ми каже кое какво е. Седял съм с часове в интернет(вече е лесно с него) за да чета информация и да се самоубочавам по теория.Гурутата в тази материя навремето бяха трудно достъпни пък и нямах финансови възможности за да отида на една елементарна сбирка които в повечето случаи се състояха около Пловдив, просто тези пари предпочитах да ги дам за поредните части които ми трябват. Пък и те летяха голям клас хеликоптери които бяха далееееч от моите финансови възможности.
После дойде ИВО който ми е обяснявал до късни часове във входа на блока му кое аджеба какво е и защо е така като съм попивал като суха гъба хвърлена в леген с вода(страшен перфекционист, който за съжаление не лети вече но наблюдава тайно-да не се прави........),после дойде Пецата, който тайно гледах как си хвъркаше сам на полняната в Младост и се радваше на хеликоптера, той ми даде най-много напътствия, като ми обяснявяше обаче, че всичко трябва да си сглобявам и правя сам.Бойко, който винаги не му харесваше как прави тик ток и все не му достигаха сили, незнам как не сложи 8 клеткова батерия на тая 450-ка.Марто с Компаса, който гледах като препикало теле и никога не вярвах че ще имам такъв клас модел 700(за сега имам 5). Няма да забравя как щях да отворя втори шибедах на чисто новят му мерцедес прелитайки на 10 сантиметра от тавана понеже не си бях настроил failsafe-a на апаратурата. Познавам и такива които буквално си покривиха ламарините на колите, но няма да ги споменавам да не се разсърдят. Илийката който пък беше напълно обратното на това да тренира дисциплинирано, и научи чак преди време, че трява да се слага тредлок на всички винтчета. Той чупеше минимум по два модела на полетен ден, просто си казваше че симулатора му е скучен но за това пък стана страшен пилот, просто по по-трудният скъп начин.Геле, който беше готов да отиде на края на света само и само да направи още една батерия.Това са една малка част от хората оставили трайно впечатление у мен.Силно се надявам някога отново да ги удари ентусиазма.
2. НЕ СА ДРОНОВЕ, не летят сами, нямат камери(повечето) и не се прибират вкъщи сами.
3. НЕ СА КОАКСИАЛНИ от веригите за детски играчки с надпис 3+.
4. ОПАСНИ СА, даже и удар с най-малкия клас от тях води до трайно увреждане на здравето при грешна експлоатация.
5. НЕ опитвайте изобщо да го отлепяте от земята преди поне 30 часа симулатор, понеже има риск както да се самонараните така и да нараните някой друг с действията си.
6. АКО си купувате такъв за красота на шкафа или хладилника и за да ви питат БРЕЙ КАКЪВ ТОЯ ГОЛЯМ ДРОН, не е нужно да купувате електрониката която в повечето случай струва повече от самото хели, никой няма да забележи.
7. АКО обаче се прецакате и наистина се запалите ви очакват страхотни преживявания понеже 90 процента от хората практикуващи това хоби са страхотни характери, сбирките са невероятни и Ви очаква едно незабравимо преживяване.
8.И за последно се връщам на ЕНТУСИАЗМА, него няма ли го или изчезне след четенето на горните точки изобщо не си губете времето, и ДА всеки колега може точно за 5 минути да разбере дали го носите в себе си или не.