Корекция коефициента на токовия датчик в Betaflight

zoSo

Новодошъл
Наскоро възникна следният проблем при мен. Един от дроновете ми с контролер OMNIBUSF4SD (Pro вариант с барометър, шунтов резистор и т.н.) не отчита правилно изразходваните mAh на батерията, тъй като производителят не е дал указания, какъв трябва да е коефициента на токовия датчик (шунтовия резистор).

По подразбиране Betaflight задава коефициент 400.

Има два начина да се намери точната стойност на коефициента: опасен (но точен) и безопасен (но груб).

Опасният начин е да разполагате с хронометър и ампер-клещи. Връзвате дрона здраво за масата за да не направи поразия (за всеки случай, може да обърнете перките надолу) и подавате газ. Отчитате време и ток, умножавате времето по тока и получавате реалните Ah (ампер часове).


По-безопасният, но относително неточен начин е да използвате данните от OSD и данните от зарядното Ви устройство. Този метод е неточен, защото зарядното устройство реално не зарежда действително изразходваният капацитет (особен в режим Balance Charge). Въпреки това, може да му се доверим (с известни резерви).

И така постановката: Летим на полянка и следим показанията в OSD. След като стойността на изразходвания капацитет достигне 1000mah кацаме и сваляме батерията. После я зареждаме със зарядното и отчитаме колко mAh са заредени. Делим стойността на зарядното на стойността от OSD и отчитаме с колко процента е разликата между двете стойности (считаме, че данните от зарядното са 100%). Накрая със същия процент намаляваме или увеличаваме стойността на Amperage Scale в Betaflight.

Съобразяваме се със следното правило: Ако стойността на зарядното е по-голяма от стойността на OSD - намаляваме коефициента в BF. Обратно, ако стойността на зарядното е по-малка от стойността на OSD - то увеличаваме коефициента в BF.

Ето и един нагледен пример:
  1. От 400 смело свалих коефициента на 280 и летях 3 батерии. Отчитаме показанията в OSD, колко mAh са изразходвани. В случая реших да летя не докато OSD покаже 1000mAh, а докато средното напрежение на клетка падне до 3,40V.
  2. Зареждаме батериите и отчитаме колко mAh е дало зарядното устройство
  3. Сравняваме девиацията и махаме неудобните стойности (ако има такива)
  4. Намираме с колко процента е разликата между показанията на OSD и на зарядното устройство.
  5. Разликата в % коригираме коефициента в Betaflight

Първо летене коефициент 280 три батерии.

upload_2018-7-23_10-39-6.png

Както се вижда, трета батерия е с голямо отклонение спрямо първите две стойности, следователно не взимаме предвид тези резултати (спомнете си от математиката как се изчислява средно-аритметично).

С думи прости - OSD е показало с приблизително 11% повече изразходвани mAh от действителните - пример 1181/1323*100=89,27% - разликата е 11%, тъй като Chg<OSD трябва да увеличим стойността на коефициента в Betaflight с 11%
11% от 280 са приблизително 30 - корекция на коефициента на 310

Второ летене, коефициент 310, три батерии:
upload_2018-7-23_10-40-10.png
Средно-аритметичната грешка е 2,597% (за по-лесно 2,6%)

2,6% от 310 = 8,06 (закръглено е 8)

Намаляваме, коефициента на 302, което е горе-долу точната стойност.
 
Нагоре