Вашите въпроси тук!

bateray

Редовен Потребител
Едното е когато връщаш в акумулатора, другото е когато е включено в захранване и ползва нагреватели за да discharge-ва батерията

Sent from my HTC Desire 620G dual sim using Tapatalk
 

vesibo

Редовен Потребител
Баба си знае, баба си бае.Заставаме с една 10 000 6s.Пускаме на 3 цикъла заряд разряд и гледаме коя ще свърши по бързо.Под свършване по бързо не се брои изпушване.[emoji1] [emoji106]

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
А бе аз не мога да разбера, защо се опитвате да промените мнението на човек, който мисли, че си и взел най-доброто и на другите мнението не го интересува.Дадохте всички много подробни обяснения, ако иска да ги взима в предвид, ако не да си ползва най-доброто за него.
Филипе вземи си Revoletrix и няма да сгрешиш аз лично също съм взел такова решение.Какво по удобно и добро за батериите да ги заредиш всичките 15 мин. преди да отидеш на поляната, освен всичко което колегите споменаха зареждачка се купува веднъж, но тази ще ти служи вечно, ако правилно работиш с нея.
 

dimitrov.bogdan

Новодошъл
След изчерпателните обяснения се замислих и достигнах до следния казус. Имам 4 батерии 3s 2200mah. Зареждам обикновено с 2А. Ако искам утре примерно да летя ми трябват 4-5 часа да ги заредя. Как ги зареждам за 1 час със хубава зареждачка!? Батериите са вързани успоредно към зарядното през специален борд/приставка. На всяка и трябват по 2А. Следователно зарядното трябва да даде 8А през единствения си изход за да има по 2А за всяка батерия и така да се заредят всичките 4 за 1 час. Но какво става ако 2 от тях са в сторидж, а другите 2 съм изхабил до край днес. Или още по-зле - 2 са празни, а другите на по 70% и искам да ги допълня!? Кое ще регулира всяка батерия да се зарежда с по 2А?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

whitehell

Потребител
еми купуваш си Imax Quattro B6 и си решаваш всички проблеми. Зарежда 4 батерии едновременно, разрежда, балансира, сториджва, каквото ти се иска, напълно независимо една от друга. Зареждането е с 6А за вход, така че в твоя случай за около 25минути всичко пито-платено!
 

AlexM

Редовен Потребител
След изчерпателните обяснения се замислих и достигнах до следния казус. Имам 4 батерии 3s 2200mah. Зареждам обикновено с 2А. Ако искам утре примерно да летя ми трябват 4-5 часа да ги заредя. Как ги зареждам за 1 час със хубава зареждачка!? Батериите са вързани успоредно към зарядното през специален борд/приставка. На всяка и трябват по 2А. Следователно зарядното трябва да даде 8А през единствения си изход за да има по 2А за всяка батерия и така да се заредят всичките 4 за 1 час. Но какво става ако 2 от тях са в сторидж, а другите 2 съм изхабил до край днес. Или още по-зле - 2 са празни, а другите на по 70% и искам да ги допълня!? Кое ще регулира всяка батерия да се зарежда с по 2А?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Със борда можеш да ги сложиш и 4-те без значение на колко са заредени и да ги разредиш заредиш или сторнеш, тои си преценява къде да налее и коя да разреди с ампеража който си му задал.Това със ненужно скъпото скъпото cellpro.И ето този грозен борд .http://www.revolectrix.com/MPA_XH.htm
И още един въпрос.90 процента от съвременните батерии като зипи компакт 3ц(не споменавам Генс и Револектикс защото тях ако ги помпаш с 1 ц ще спрат да ти ги продават :) ) и нанотек 5ц позволяват далеч по голям заряд без да има проблем.Кой мазохист ще зарежда с 2 ампа батерия 2200 при положение че и дават до 5 пъти капацитета при заряден ток.Предпочитам времето ми да върви в летене отколкото в чоплене на семки пред зареждачката и обсъждане на тъпотии като тези тука.
И нормално, и аз ако имах 4 батерии 2200 то и на мен тази зареждачка щеше да ми е ненужна.
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
 
Последна промяна:

vesibo

Редовен Потребител
Със борда можеш да ги сложиш и 4-те без значение на колко са заредени и да ги разредиш заредиш или сторнеш, тои си преценява къде да налее и коя да разреди с ампеража който си му задал.
А той може да бъде и 10А.
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
След изчерпателните обяснения се замислих и достигнах до следния казус. Имам 4 батерии 3s 2200mah. Зареждам обикновено с 2А. Ако искам утре примерно да летя ми трябват 4-5 часа да ги заредя. Как ги зареждам за 1 час със хубава зареждачка!? Батериите са вързани успоредно към зарядното през специален борд/приставка. На всяка и трябват по 2А. Следователно зарядното трябва да даде 8А през единствения си изход за да има по 2А за всяка батерия и така да се заредят всичките 4 за 1 час. Но какво става ако 2 от тях са в сторидж, а другите 2 съм изхабил до край днес. Или още по-зле - 2 са празни, а другите на по 70% и искам да ги допълня!? Кое ще регулира всяка батерия да се зарежда с по 2А?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ако искаш нещата да се случат точно по начина който си описал, ти трябва многоканална зареждачка (най-често са 2-канални, има и 4-канални). Тя има пълната функционалност на всеки от каналите.

Паралелния борд се ползва основно при 2 сценария - първия случай е когато модела ползва 2 или повече батерии едновременно. Много автомодели 1/8 и нагоре са така, също големите летящи модели са примерно на 12S, като тогава се ползват 2 батерии по 6S и т.н и т.н Това е оптималното приложение защото винаги са в еднакво състояние на заряд.
Втория вариант е този който ти цитираш - при него е ясно, че при включване на батериите в паралел, протича изравняващ ток от тези с по-висок заряд към тези с по-нисък. Тук проблемен се явява първоначалния пиков ток който протича между батериите - затова е добре да са максимално близо като заряд, както вече казах.

Какво правим когато обаче не са еднакво заредени? Нека вземем примера който си дал - "...Или още по-зле - 2 са празни, а другите на по 70% и искам да ги допълня!?..."
Вариант 1
- оптимален за батериите - зареждаш ги 2 по 2 (зареждаш 2 часа вместо 4 в твоя случай)
Вариант 2 - оптимален откъм време - първо включваш 2-те напълно разредени батерии в борда, след това включваш първата която е на 70% и изчакваш примерно 10-20 секунди за да намалее изравнителни ток, последна включваш батерията която е с най-висок заряд.
От горните 2 варианта става ясно, че има и Вариант 3, както се казва - ако на човек му се занимава. Нека видим дали кой пръв ще се сети какво имам предвид. Така че, очаквам предложения от участниците във форума за тази задачка-закачка ;).

PS Предполагам е ясно, че описаното горе има смисъл когато човек има доволно много модели и батерии и иска максимално да се наслади на хобито, особено през зимата, когато деня е кратък а слънцето така жадувано...
 

AlexM

Редовен Потребител
Ако искаш нещата да се случат точно по начина който си описал, ти трябва многоканална зареждачка (най-често са 2-канални, има и 4-канални). Тя има пълната функционалност на всеки от каналите.

Паралелния борд се ползва основно при 2 сценария - първия случай е когато модела ползва 2 или повече батерии едновременно. Много автомодели 1/8 и нагоре са така, също големите летящи модели са примерно на 12S, като тогава се ползват 2 батерии по 6S и т.н и т.н Това е оптималното приложение защото винаги са в еднакво състояние на заряд.
Втория вариант е този който ти цитираш - при него е ясно, че при включване на батериите в паралел, протича изравняващ ток от тези с по-висок заряд към тези с по-нисък. Тук проблемен се явява първоначалния пиков ток който протича между батериите - затова е добре да са максимално близо като заряд, както вече казах.

Какво правим когато обаче не са еднакво заредени? Нека вземем примера който си дал - "...Или още по-зле - 2 са празни, а другите на по 70% и искам да ги допълня!?..."
Вариант 1
- оптимален за батериите - зареждаш ги 2 по 2 (зареждаш 2 часа вместо 4 в твоя случай)
Вариант 2 - оптимален откъм време - първо включваш 2-те напълно разредени батерии в борда, след това включваш първата която е на 70% и изчакваш примерно 10-20 секунди за да намалее изравнителни ток, последна включваш батерията която е с най-висок заряд.
От горните 2 варианта става ясно, че има и Вариант 3, както се казва - ако на човек му се занимава. Нека видим дали кой пръв ще се сети какво имам предвид. Така че, очаквам предложения от участниците във форума за тази задачка-закачка ;).

PS Предполагам е ясно, че описаното горе има смисъл когато човек има доволно много модели и батерии и иска максимално да се наслади на хобито, особено през зимата, когато деня е кратък а слънцето така жадувано...
Ицо, даже и при този сценарии този борд регулира точно зададения ампераж, нищо че идва от съседната батерия.Демек почва да пълни празните с 2 ампера от пълните докато не ги изравни всички и после почва заряд на всички.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Ицо, даже и при този сценарии този борд регулира точно зададения ампераж, нищо че идва от съседната батерия.Демек почва да пълни празните с 2 ампера от пълните докато не ги изравни всички и после почва заряд на всички.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Ицо, даже и при този сценарии този борд регулира точно зададения ампераж, нищо че идва от съседната батерия.Демек почва да пълни празните с 2 ампера от пълните докато не ги изравни всички и после почва заряд на всички.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Алекс, това което аз описвам е за паралелните бордове по принцип.
Освен това не си мисли, че този MPA e е много по-различен - напрежението пак се изравнява между батериите. Няма как да е иначе - управляващия изход е един, борда просто е една разпределителна платка с предпазители.
Те ползват обаче една хитринка - има съпротивление и термопредпазители между баланс куплунзите на отделните батерии, които донякъде ограничават, а при краен случай направо прекъсват връзката между батериите. (Тази част от борда е маркирана и с термобоя която от черна става червена като се нагрее. След изстиване веригата се възстановява.
Така че, правилата които съм описал важат с пълна сила и за този борд. Факт че по-принцип не се спазват, но съм ги описал за човек което максимално си цени батериите.
 

AlexM

Редовен Потребител
Алекс, това което аз описвам е за паралелните бордове по принцип.
Освен това не си мисли, че този MPA e е много по-различен - напрежението пак се изравнява между батериите. Няма как да е иначе - управляващия изход е един, борда просто е една разпределителна платка с предпазители.
Те ползват обаче една хитринка - има съпротивление и термопредпазители между баланс куплунзите на отделните батерии, които донякъде ограничават, а при краен случай направо прекъсват връзката между батериите. (Тази част от борда е маркирана и с термобоя която от черна става червена като се нагрее. След изстиване веригата се възстановява.
Така че, правилата които съм описал важат с пълна сила и за този борд. Факт че по-принцип не се спазват, но съм ги описал за човек което максимално си цени батериите.
Разбрах.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
 

Pitihan

Новодошъл
Здравейте:),
вече окончателно реших че ще си купя CellPro, но ми останаха няколко въпроса.Ще мога ли да ползвам тези адаптери за паралелния борд.
И за захранващия блок нещо не разбирам как се изолират отделните изходи(безопасноста на първо място:D) и трябва да си купя кабел с щепсел или той е включен в комплекта и как ще се обезопаси цялата система. Все още приемам предложения за по-компактни захранвания:boi:
Поздрави:biri:
 

vesibo

Редовен Потребител
Нека видим дали кой пръв ще се сети какво имам предвид.
Здравейте:),
вече окончателно реших че ще си купя CellPro, но ми останаха няколко въпроса.Ще мога ли да ползвам тези адаптери за паралелния борд.
Да ще можеш.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Здравейте:),
вече окончателно реших че ще си купя CellPro, но ми останаха няколко въпроса.Ще мога ли да ползвам тези адаптери за паралелния борд.
И за захранващия блок нещо не разбирам как се изолират отделните изходи(безопасноста на първо място:D) и трябва да си купя кабел с щепсел или той е включен в комплекта и как ще се обезопаси цялата система. Все още приемам предложения за по-компактни захранвания:boi:
Поздрави:biri:


Адаптера ще може да се ползва. Относно захранващият блок - ако не си работил с 220V ти препоръчвам да не правиш сам опити. Виждам че си от Софиям, като пристигнат нещата на куп (зарядно + захранващ блок) - Се обадиш на някой от нас - аз лично с радост ще ти помогна и ще направим свръзките. Някоя вечер след работа за 30 мин ще я свършим.

с 220V шега не бива :)
 

Pitihan

Новодошъл
Адаптера ще може да се ползва. Относно захранващият блок - ако не си работил с 220V ти препоръчвам да не правиш сам опити. Виждам че си от Софиям, като пристигнат нещата на куп (зарядно + захранващ блок) - Се обадиш на някой от нас - аз лично с радост ще ти помогна и ще направим свръзките. Някоя вечер след работа за 30 мин ще я свършим.

с 220V шега не бива :)
Много ти благодаря за предложението:biri:, но по скоро ще мина през поляната, някой път, и ще видим какво ще правя;)
 

neon

Редовен Потребител
Препоръчайте ми някаква малка, евтина камерка, с която да снимам от високо с тренерчето. Не става въпрос за FPV, а просто да си снима отгоре и после да си го гледкам :)
 

arsovhome

Редовен Потребител
През ръцете са ми минали доста подобни камери, а имам наблюдение от камерите на Никос(той има много). Аз си падам по леките, малки, евтини но с качествена картина и добри възможности. Имал съм почти всичките от серията 808. Най добрата за мен е #18. Имал съм и #26, по-високо качество, по обемна и тежка, загрява до 50-60градуса, развали се сравнително бързо. Последните ми записи с #18 можеш да видиш в Моделистите от Земен. В темите има много спорове, в които съм участвал, за и против 8широкоъгълните обективи. Има добра камера Мобиус(с вграден нормален или широкоъгълен обектив, Архангел май ги продава), но ако вземеш си намери отделно другия обектив. Напоследък се продават всякакви камери от типа гопро, но те са по-скъпи по обемни и по тежки и по трудни за укрепване.
 

st5rov

Редовен Потребител
Препоръчайте ми някаква малка, евтина камерка, с която да снимам от високо с тренерчето. Не става въпрос за FPV, а просто да си снима отгоре и после да си го гледкам :)

От доста време използвам тази, #808. Цена 6$!!! Елементарна , но върши работа за начало! Ето едно старо клипче, правено с нея .;),


 
Последна промяна:
Нагоре