А бе аз не мога да разбера, защо се опитвате да промените мнението на човек, който мисли, че си и взел най-доброто и на другите мнението не го интересува.Дадохте всички много подробни обяснения, ако иска да ги взима в предвид, ако не да си ползва най-доброто за него.Баба си знае, баба си бае.Заставаме с една 10 000 6s.Пускаме на 3 цикъла заряд разряд и гледаме коя ще свърши по бързо.Под свършване по бързо не се брои изпушване.[emoji1] [emoji106]
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Къде е бутона не харесвам.Вместо една за 400 лв бих купил четири по 100 лв.
Със борда можеш да ги сложиш и 4-те без значение на колко са заредени и да ги разредиш заредиш или сторнеш, тои си преценява къде да налее и коя да разреди с ампеража който си му задал.Това със ненужно скъпото скъпото cellpro.И ето този грозен борд .http://www.revolectrix.com/MPA_XH.htmСлед изчерпателните обяснения се замислих и достигнах до следния казус. Имам 4 батерии 3s 2200mah. Зареждам обикновено с 2А. Ако искам утре примерно да летя ми трябват 4-5 часа да ги заредя. Как ги зареждам за 1 час със хубава зареждачка!? Батериите са вързани успоредно към зарядното през специален борд/приставка. На всяка и трябват по 2А. Следователно зарядното трябва да даде 8А през единствения си изход за да има по 2А за всяка батерия и така да се заредят всичките 4 за 1 час. Но какво става ако 2 от тях са в сторидж, а другите 2 съм изхабил до край днес. Или още по-зле - 2 са празни, а другите на по 70% и искам да ги допълня!? Кое ще регулира всяка батерия да се зарежда с по 2А?
Sent from my iPhone using Tapatalk
А той може да бъде и 10А.Със борда можеш да ги сложиш и 4-те без значение на колко са заредени и да ги разредиш заредиш или сторнеш, тои си преценява къде да налее и коя да разреди с ампеража който си му задал.
Ако искаш нещата да се случат точно по начина който си описал, ти трябва многоканална зареждачка (най-често са 2-канални, има и 4-канални). Тя има пълната функционалност на всеки от каналите.След изчерпателните обяснения се замислих и достигнах до следния казус. Имам 4 батерии 3s 2200mah. Зареждам обикновено с 2А. Ако искам утре примерно да летя ми трябват 4-5 часа да ги заредя. Как ги зареждам за 1 час със хубава зареждачка!? Батериите са вързани успоредно към зарядното през специален борд/приставка. На всяка и трябват по 2А. Следователно зарядното трябва да даде 8А през единствения си изход за да има по 2А за всяка батерия и така да се заредят всичките 4 за 1 час. Но какво става ако 2 от тях са в сторидж, а другите 2 съм изхабил до край днес. Или още по-зле - 2 са празни, а другите на по 70% и искам да ги допълня!? Кое ще регулира всяка батерия да се зарежда с по 2А?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ицо, даже и при този сценарии този борд регулира точно зададения ампераж, нищо че идва от съседната батерия.Демек почва да пълни празните с 2 ампера от пълните докато не ги изравни всички и после почва заряд на всички.Ако искаш нещата да се случат точно по начина който си описал, ти трябва многоканална зареждачка (най-често са 2-канални, има и 4-канални). Тя има пълната функционалност на всеки от каналите.
Паралелния борд се ползва основно при 2 сценария - първия случай е когато модела ползва 2 или повече батерии едновременно. Много автомодели 1/8 и нагоре са така, също големите летящи модели са примерно на 12S, като тогава се ползват 2 батерии по 6S и т.н и т.н Това е оптималното приложение защото винаги са в еднакво състояние на заряд.
Втория вариант е този който ти цитираш - при него е ясно, че при включване на батериите в паралел, протича изравняващ ток от тези с по-висок заряд към тези с по-нисък. Тук проблемен се явява първоначалния пиков ток който протича между батериите - затова е добре да са максимално близо като заряд, както вече казах.
Какво правим когато обаче не са еднакво заредени? Нека вземем примера който си дал - "...Или още по-зле - 2 са празни, а другите на по 70% и искам да ги допълня!?..."
Вариант 1 - оптимален за батериите - зареждаш ги 2 по 2 (зареждаш 2 часа вместо 4 в твоя случай)
Вариант 2 - оптимален откъм време - първо включваш 2-те напълно разредени батерии в борда, след това включваш първата която е на 70% и изчакваш примерно 10-20 секунди за да намалее изравнителни ток, последна включваш батерията която е с най-висок заряд.
От горните 2 варианта става ясно, че има и Вариант 3, както се казва - ако на човек му се занимава. Нека видим дали кой пръв ще се сети какво имам предвид. Така че, очаквам предложения от участниците във форума за тази задачка-закачка .
PS Предполагам е ясно, че описаното горе има смисъл когато човек има доволно много модели и батерии и иска максимално да се наслади на хобито, особено през зимата, когато деня е кратък а слънцето така жадувано...
Ицо, даже и при този сценарии този борд регулира точно зададения ампераж, нищо че идва от съседната батерия.Демек почва да пълни празните с 2 ампера от пълните докато не ги изравни всички и после почва заряд на всички.
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Алекс, това което аз описвам е за паралелните бордове по принцип.Ицо, даже и при този сценарии този борд регулира точно зададения ампераж, нищо че идва от съседната батерия.Демек почва да пълни празните с 2 ампера от пълните докато не ги изравни всички и после почва заряд на всички.
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Разбрах.Алекс, това което аз описвам е за паралелните бордове по принцип.
Освен това не си мисли, че този MPA e е много по-различен - напрежението пак се изравнява между батериите. Няма как да е иначе - управляващия изход е един, борда просто е една разпределителна платка с предпазители.
Те ползват обаче една хитринка - има съпротивление и термопредпазители между баланс куплунзите на отделните батерии, които донякъде ограничават, а при краен случай направо прекъсват връзката между батериите. (Тази част от борда е маркирана и с термобоя която от черна става червена като се нагрее. След изстиване веригата се възстановява.
Така че, правилата които съм описал важат с пълна сила и за този борд. Факт че по-принцип не се спазват, но съм ги описал за човек което максимално си цени батериите.
Здравейте,
вече окончателно реших че ще си купя CellPro, но ми останаха няколко въпроса.Ще мога ли да ползвам тези адаптери за паралелния борд.
И за захранващия блок нещо не разбирам как се изолират отделните изходи(безопасноста на първо място) и трябва да си купя кабел с щепсел или той е включен в комплекта и как ще се обезопаси цялата система. Все още приемам предложения за по-компактни захранвания
Поздрави
Много ти благодаря за предложението, но по скоро ще мина през поляната, някой път, и ще видим какво ще правяАдаптера ще може да се ползва. Относно захранващият блок - ако не си работил с 220V ти препоръчвам да не правиш сам опити. Виждам че си от Софиям, като пристигнат нещата на куп (зарядно + захранващ блок) - Се обадиш на някой от нас - аз лично с радост ще ти помогна и ще направим свръзките. Някоя вечер след работа за 30 мин ще я свършим.
с 220V шега не бива
Препоръчайте ми някаква малка, евтина камерка, с която да снимам от високо с тренерчето. Не става въпрос за FPV, а просто да си снима отгоре и после да си го гледкам