Вашите въпроси тук!

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Аз съм ползвал преди Movie Maker - и сега Sony Vegas.
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Някой може ли да помогне с едно ESC: http://www.e-fliterc.com/Products/Default.aspx?ProdID=EFLA1030

Мисля, че по погрешка се включва cut-off-a. След последния път тръгнах да летя днес, но самолета не излетя изобщо стигна 40% от мощността и изобщо не отлепи. Пробвах да го калибрирам, но тотално разджуркахме на поляната насторйките. В момента като го включиш писка тихичко.Това ESC има супер много настройки, a програмни карти не се предлагат. Някаква идея какви трябва да са на тараниса с 3s батерия и x8r? В документацията пише, че като свири тихичко уж е батерията под минимума за кът оф, но батерията си беше пълна :(
 
Последна промяна:

Tassadar

Редовен Потребител
Някой може ли да помогне с едно ESC: http://www.e-fliterc.com/Products/Default.aspx?ProdID=EFLA1030

Мисля, че по погрешка се включва cut-off-a. След последния път тръгнах да летя днес, но самолета не излетя изобщо стигна 40% от мощността и изобщо не отлепи. Пробвах да го калибрирам, но тотално разджуркахме на поляната насторйките. В момента като го включиш писка тихичко.Това ESC има супер много настройки, a програмни карти не се предлагат. Някаква идея какви трябва да са на тараниса с 3s батерия и x8r? В документацията пише, че като свири тихичко уж е батерията под минимума за кът оф, но батерията си беше пълна :(

Имам 60А контролер от тази серия и съм брал подобни грижи с него. Проблемът е, че няма автоматично разпознаване на батерията и трябва изрично да му се каже с колко клетки да работи. Опцията за 70% от стартовото напрежение е предпоставка за проблеми, ако се захрани с не напълно заредена батерия.

Вероятно в твоя случай контролерът е настроен да работи на 4 клетки и спира мотора под 12V, което се получава и при пълна 3-клеткова батерия под товар. Твоята задача е да настроиш контролера да работи с 3 клетки чрез стиковете на апаратурата и слушане на пийу-пийу и биип-биип. :D
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип

Ето тук е документацията: http://www.e-fliterc.com/ProdInfo/Files/EFL30AProBrushlessESCInstSheet.pdf

Има я в горния линк който си пуснал - но за всеки случай го извадих директно :) - изпълнява се така:

1. Първа стъпка - развиваш витлото на самолета.
2. След това вече четеш ръководството и с радиото и стиковете цъкаш правилните брой клетки в настройките.
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Само, че го направих десет пъти това без ефект. Този контролер работеше до момента в който не метнах самолета в един храст, след което го прибрах за следващия път, че се изнервих инвчера се случинтова. Пиукахме си към час, всички настройки ги минах 1 по 1 - нищо. Да не би да трябва да му вържа четири клеткова батерия, че да приеме и запише настройките? Имам един 60 ампов плюш, вързах го на мотора и работи перфектно, значи е 100% esc-то. Дано не съм го изгорил някак си...

The controller will beep more quietly than normal if the input voltage is below the cutoff voltage when the battery is connected. Check the voltage of the battery pack to see if it is correct (charged), or the programmed cutoff setting if the input voltage is set incorrectly for the voltage of the pack being used.

Заредена до горе батерия. Cutoff-a го слагам на 3 cell и пак изглежда не го приема защото не се променя нищо.

Разбира се, може и да е отлетяло по вечните ловни полета, но ми се искаше да пробвам всичко преди да му махна найлона да видим няма ли някой подут кондензатор отгоре.
 
Последна промяна:

neon

Редовен Потребител
Един съвет от мен. При най-малко съмнение за проблем е Esc, първо "махай найлона". В противен случай рискуваш и мотора. Питай ме от къде знам. :/
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Ще го махна да видя отдолу видимо да няма някой подут кондензатор нещо, ще пробвам още 1-2 пъти да го препрограмирам и ще го засиля в коша накрая.
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Пробвай с 4-клетъчна, това е най-лесното.
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Лесно е ако имаш 4-клетъчна батерия :D
Е, като нямаш, с малко моделиране ще си направиш, стига да имаш поне 2 батерии :D.
Вариант 1 - правиш си тестова букса която се храни от баланс конектора с две пинчета. Замостваш 2 батерии последователно и така имаш 1, 2, 3, 4, 5 и 6S.
Вариант 2 - замъкваш се привечер на поляната и все някой ще ти услужи съвсем безвъзмездно.
 

muns61

Редовен Потребител
Опаковките на контролерите е хубаво да се изрежат над плочката, или радиатора. Абсолютна глупост е радиаторите да са добре изолирани от околната среда с термошлаух.
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Предадох се с това ESC. Викам ще си летя трейнъра, включвам го към батерията да го настроя с новия рисийвър, който му взех - никой няма. Явно и това ESC е заминало. Не знам какво е станало, от седене в багажника да изгори?! Бахти ESC-то нали трябва да държи на температура, пък да е седял има няма 2-3 часа на слънце със самолета в багажника, че нямаше как иначе. Поръчах 2 PLUSH-а от хобикинг и програмна карта да си имам и тотално всички самолети на това ESC да са ми да не броя пиукания и да се чудя работи ли не работи ли.
 

neon

Редовен Потребител
Някой може ли да подскаже как се настройва назе32, за крило в конфгурацията на E-flite X-VERT?
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Така, конкретен въпрос по моя билд, извадих жилото в опашката, но ми е на 1см от рамото на колелцето. Въпроса е "как да го свържа бе младеж". Давайте предложения, че искам да приключа фюзелажа тази седмица по възможност...

IMG_3190.JPG IMG_3191.JPG
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Имам дебела тел 2мм мисля от нея да направя триъгълник и да го запоя през ухото за хоризонталното жило за да е стабилно нещо такова:

variant1.jpg

Ама знам ли дали е културно :)
 
Последна промяна:

Tassadar

Редовен Потребител
По принцип, жилото трябва да управлява директно ръдъра. А, опашното колело се вързва към ръдъра с отделни водачи. Идеята е да имаш прецизен ръдър и да се омекотят вибрациите към сервото от опашното колело при рулиране на грапав терен.

Нещо такова:

tail.png
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Гледах как е направено на EPO самолета ми със същия размер, аз от там поръчах резервно колелце защото е що-годе scale. Правят едно S с телта преди ръдъра. Не ми харесва това защото ще пружинира и няма да е толкова добре контрола върху ръдъра, но пък ако запоя върху телта друга, без да променям нищо друго и просто си движи и ръдъра няма ли да е минимално натоварването? Иначе трябва да обръщам от другата страна да се командва ръдъра, от тази елеватора, а вадя жилата на различни нива :(
 

neon

Редовен Потребител
Някой може ли да подскаже как се настройва назе32, за крило в конфгурацията на E-flite X-VERT?
21146543_10209331468350236_910481347_o.jpg Това е крилото. Трябва да направя назето да да стабилизира чрез сервата на елевоните и чрез векторната тяга на моторите. Не ми е проблем, ако не може да се настрой плавния преход, достатъчно е да се постигне само вертикално висене и при изключване да си става за нормален полет. Ако някой е правил такова или има идея как да се направи, да помага. Мисля, че колегата @Kiko 12 e направил по подобен начин неговия Су 47 Twin Pusher. Обаче явно е зает, защото не отговаря нито в темата, нито на лични. :/
 

P.Kalinov

Новодошъл
Здравейте колеги :)!
Имам едно въпросче. Понеже искам да си направя мултиротор с 5инча перки с

ето тази рамка
https://skylinei.com/products/rampage-frame-kit

и тези мотори
http://www.team-blacksheep.com/products/prod:mrsteele_silk

или тези
http://store.rotorriot.com/hypetrain-freestyle-2306-2450kv-motor/

въпросът ми е понеж трябва да се използва 4в1 ESC(а хич не ги разбирам) има ли значение с кой FC ще съм или не ?(предполагам ще трябва да е с вградено PDB)
И ако може да дадете предложение какво да използвам ще е супер. Без ограничение в цена.
Благодаря Ви много!
 
Нагоре