Вашите въпроси тук!

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Проблема с тези дронове е супер малкото тегло. Каквато и да е липо-аларма ще го утежни до степен която ще го направи НЕ-ЛЕТЯЩ или в най-добрият случай супер много тромав.

Лечението на проблема обаче е супер лесно :) , засичате колко време лети нормално , и си го следите - Х мин и слизате на заряд!
 

vjs

Потребител
Според мен една липо аларма няма да го утежни чак толкова. На моята сима и бях слагал статичен гимбал + SJCAM 4000 (към 170-80г бяха двете) и си се изпарвяше (не можеше да отлепи де), така че липо аларм едва ли ще му е проблем. Все пак теглото му е 10-тина грама.
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Вероятно батерията е калпава, затова свършва съвсем изведнъж.
Проблемът е че почти няма пищялки за 1S... в хобикинг излиза тази, но ако наистина сработва на 3.2V не е пригодна за коптери.
 

IvanSapa

Редовен Потребител
Попадал съм на зумер от този тип:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__74024__HobbyKing_8482_Lipo_Voltage_Checker_2S_8S_.html
74024.jpg
който "светва" и на едноклетъчна батерия, но не може да "свирне" , понеже зумерчетата са на 5 волта.
Малките коптери принципно губят мощност/тяга, когато падне напрежението на батерията.Усеща се лесно и веднага трябва да се приземят.
Такова сриване изведнъж се е получавало при мен от
-дефектна бройка коптер
-батерия с много малко реално "С"
-повишена консумация от страна на коптера(причината пак е слаба батерия)
Решението:хубава батерия и както е написал Светльо-летене по таймер.
 

momchilg

Потребител
Няма ли зависимост спрямо снимките/видеото и юркането. Моя фантом ако го юркам или снимам 4к видео държи доста по-малко от спокойното летене.

Ще му препоръчам летенето по таймер, явно зумер за 1s батерия не е практичен. Сега е поръчал една батерия 1300 mAh, но ме съмнява да може да я дигне.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Фантома е друга история :) той си има всичко дето му трябва да се върне. За тая "играчка" с 1S батерия от 500 милиампера , няма какво толкова да я юркаш :) , а и ще си сложиш по "разумно" време - не до последната секунда.
 

neon

Редовен Потребител
Имам апараура turnigy 9x със стоковия софтуер. Купих я от колега от форума, който е направил мода за друга антена и да може да се сваля стоковия модул. Днес реших да отворя да видя как е направен модула отвътре и дали е същото като на този клип.
На клипа на 3:50 се вижда, че вътрешността на коаксиалния кабел е запоена за едно място, а намотката му на друго. При мен, на моя модул е запоена само вътрешната жичка, намотката просто е отрязана.
Предавателя си работи. Днес качвах двуметров планер на над 400 метра, не е губил обхват, явно така карам от доста време и не съм имал проблеми. Просто тази несвързана намотка ме притеснява, може ли някой да ми обясни за тези кабели и антени, намотката върши ли работа или е само за красота?
 

Attachments

  • DSC_0012.jpg
    DSC_0012.jpg
    135.2 KB · Прегледи: 10
  • DSC_0011.jpg
    DSC_0011.jpg
    141.2 KB · Прегледи: 10

Tassadar

Редовен Потребител
Имам апараура turnigy 9x със стоковия софтуер. Купих я от колега от форума, който е направил мода за друга антена и да може да се сваля стоковия модул. Днес реших да отворя да видя как е направен модула отвътре и дали е същото като на този клип.
На клипа на 3:50 се вижда, че вътрешността на коаксиалния кабел е запоена за едно място, а намотката му на друго. При мен, на моя модул е запоена само вътрешната жичка, намотката просто е отрязана.
Предавателя си работи. Днес качвах двуметров планер на над 400 метра, не е губил обхват, явно така карам от доста време и не съм имал проблеми. Просто тази несвързана намотка ме притеснява, може ли някой да ми обясни за тези кабели и антени, намотката върши ли работа или е само за красота?

Добре е активното жило и екранировката да са запоени. :rolleyes: Не казвам задължително за да не започнат спорове.
400 метра явно не са проблем за Търниджи. Вальо от Земен лети на толкова с приемник без антена.:rolleyes:
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Днес качвах двуметров планер на над 400 метра, не е губил обхват

От чисто любопитство - как ги измери 200м или на ОКО :) - ако е било на Око да знаеш че е не повече от 200м - ако си имал Алтиметър и телеметрия - вече е друга работа.
 

neon

Редовен Потребител
Ами не си залагам главата че са 400 метра, но досега не съм качвал самолет толкова на високо. Качвал съм клик-х (102 см. размах), докато вече не си личи кое крило кое опашка. А днес феникс-а ми 2000 изглеждаше така.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
И аз така ги мерих - докато преди месец дойде един колега с висотомер на поляната и гледах кое колко е :) Общо взето НАЙ-високото беше 150м и Най-далекото около 150м - след това вече нещата става много МИНИ и реално не ги виждаш.
 

arsovhome

Редовен Потребител
От чисто любопитство - как ги измери 200м или на ОКО :) - ако е било на Око да знаеш че е не повече от 200м - ако си имал Алтиметър и телеметрия - вече е друга работа.
Това е вярно, само че и в двете посоки. Понеже съм в средата на дългия си отпуск и в пика на мързела не съм качил все още клипа от преди една седмица на полета с депроновия Ф-22 за достигане на рекордна за мен височина. Докато летях ми се струваше, че летя до под или около 400м(стария ми рекорд беше някъде около 320м). Даже когато видях показанията на алтиметъра и трябваше да извадя от макс. височина 1209м, височината на мястото 729м като математик направих грешка да мисля, че съм достигнал 380м:);). После с калкулатора сметнах правилните 480м(спомням си, че тук Веско на подобна височина, даже и по-голяма дълго време си управляваше тренера без затруднение), така че това е новият ми рекорд и може би предела на способността ми да виждам модела. Естествено, понеже летях над мястото където летим в Земен, можех да вдигна модела на още по-голяма височина без да го виждам(когато почне да пада няма да отиде на много далече и ще се появи в един момент), но за мен това е излишно. Важното е на каква максимална височина мога да го виждам и управлявам. Естествено, че има израза "око снайпер", но най-често усещанията на човек за неща които се измерват са погрешни. И накрая се сещам, че в подобни случаи имат влияние много фактори - вида на модела(колко лесно се вижда и управлява, каква е големината ...), метеоусловията, състоянието и опита на пилота.
И аз така ги мерих - докато преди месец дойде един колега с висотомер на поляната и гледах кое колко е :) Общо взето НАЙ-високото беше 150м и Най-далекото около 150м - след това вече нещата става много МИНИ и реално не ги виждаш.
Естествено, когато не си поставяме някакви по-особени цели управляваме самолетите на отдалеченост, на която се чувстваме уверено и комфортно. При мен това е разстоянието от 10м до 250м. Но например тренера, на който пробвах приемника с откъснатата антена, поради много други причини(не тази, че е с откъсната антена) не посмях да го отдалеча на повече от 250-300м, а на земята работеше на максималната ми зона на видимост 350м. Обаче имах чувството, че ще работи и до 500м, но така и не го проверих, щеше да е интересно да му намеря максимума.
Абе дали, да не сложа този приемник на Ф-22, и с алтитметъра да не опитам отново да стигна 480-те метра. Защо пък не:);):p.
 
Последна промяна:

Xape

Модератор
Модераторски Екип
За самолети около 1 метър разпереност смислената максимална полетна височина е около 100ина метра. Възможно да се лети по-нависоко, както е писал Вальо, но това вече не е летене, а крепене и взиране в модела с цел поставяне на рекорди.
Изключение са планерите, които по принцип целта им е да се качат възможно най-високо.
 

vesibo

Редовен Потребител
Зачетох се в определянето на разстоянието на око в горните постове и се сетих преди години като бях в академията полковника , който ни преподаваше щурманска подготовка как ни учеше да определяме разстояние естествено не напълно точно, но резултатите бяха доста прилични.
В основата е законът за подобни триъгълници.
За да се определи далечината до предмета трябва да знаем височината му.
Например, някъде отсреща има къща. Знаем, че вратата е 2м = 2000мм. На средно статистическия човек разстоянието от окото до палеца на опънатата ръка е 60 см. Може да си го измериш и да знаеш точно. Визираме врата и с клечка или кибритена кутийка ( разграфявате си ги в мм), може естествено и линийка установяваме , че вратата се нанася на 10 мм.
Така. Отношението на височината на врата към клечка е равно на 2000мм/10мм = 200. Отношението разстояние/дължина на ръка е Х/600. Решаваме по просто тройно правило . 10*Х=600*2000; Х=600*2000/10=120000мм=120м.:):):):biri::biri::biri:
 

Tassadar

Редовен Потребител
:) На този принцип работи далекомера на оптичния прицел на Драгуновката - трябва само да се прицелиш в някой висок 1.7м за да разбереш на какво разстояние е. ;)
 

geo111

Потребител
Въпрос за CellPro 10XP - зарежда ми батериите само до около 90% - кои настройки да изменя за нормално зареждане
 

Tassadar

Редовен Потребител
Въпрос за CellPro 10XP - зарежда ми батериите само до около 90% - кои настройки да изменя за нормално зареждане

Вероятно използваш пресет за зареждане до 4.10V на клетка. Правилният пресет е "LiPo BAL 4.20V "
 

venci95

Потребител
Здравейте предложете ми батерия за един джип той не е от тези хубавите обикновен е трябва ми някоя 7.4волта но взех една и много малко държи дайте предложения на лично в порядъка до 30-35лева не повече
 
Нагоре