Кристиан се е заел сериозно с въпроса за полеви акумулатор. Не знам гелов ли ще е или тягов
, но очаквам днес-утре да излезе с окончателно решение. И то сериозно, както подобава на Криси.
Май май всички ще можем да зареждаме от него на поляната, на корем.
С тия акумулатори голяма драма...наложи се да се консултирам многократно с Пепи и да изчета бая инфо в нета, докат си ги обясня:
1. Стартерни-характеризират се с голям моментен разряд и сравнително малко на брой цикли на зареждане и от името е ясно за какво се ползват. Хич не обичат да се разреждат с повече от 10% и това драстично скъсява живота им.
2. Полу тягови- хем със сравнително висок моментен разряд, хем са с по-дебели плочи вътре и държат и на дълбок разряд. Циклите живот са двойно на стартерните. Подходящи са за приложения изискващи голям разряд за продължително време...примерно офроуд лебедка, лодки и подобни.
3. Тягови-предназначени за цикли на дълбок разряд (над 70%) и се ползват по голф колички, машини за миене по молове и тн. Броя на циклите тук е между 4 и 8 пъти в сравнение със стартерните и зависи главно от технологията при производството. Характеризират се със сравнително нисък постоянен разряд...при 100Аh батерия варира между 20А-70А, в зависимост от технологията и производителя.
Та след това проучване се сдобих с гелова батерия 100Аh от третия вид, направена по технологията AGM (държалива на вибрации и тн. вандализми) със 65А постоянен разряд. Надявам се да изкара найсе години....поне