На Ан-2 сривната скорост доколкото знам е около 40 км/ч, на тези специално подготвени Къбове вероятно пак е там някъде.
Подемната сила която крилата доставят е толкова голяма, че минималната излетна скорост е невероятно ниска. Пилътът може да лети и напълно управлява самолета с около 40 км/ч!!! Всъщност в ръководството на самолета, няма публикувана минимална скорст.
Самолетът може да стои на едно място във въздуха – любим трик на пилотите по време на авио изложения. За това е необходим насрещен вятър и ако е достатъчно силен, може да накара самолета да се движи леко назад, изцяло контролиран от пилота.
“Разковничето във възможността на самолета да планира на едно място и дори да лети назад при определени условия е в контролните “повърхности” на крилата. Отпред това са така наречените предкрилки. Те обикновено се отварят при кацане, увеличават съпротивлението и намаляват скоростта на самолета. Подобни панели отзад наречени задкрилки се отварят също, за да намалят скоростта, но и да увеличат подемната сила, като изменят формата на крилото. При АН-2 тези задкрилки продължават по цялата дължина на долните крила, и още едни на горните, които дават невероятна подемна сила и смешно ниска минимална скорост.” казва Бил
“Ако има достатъчно силен вятър, да кажем 15-20 възела (28-37 км/ч) можеш да стоиш на едно място във въздуха. отваряш предкрилките и всички задкрилки докрай, даваш 40 градуса атака към вятъра и пълна мощност на двигателя и можеш да си стоиш така…”
See more at:
http://www.pan.bg/view_article-1-32...MOZhE-DA-LETI-NAZAD.html#sthash.127sySRa.dpuf