МОДЕЛИСТИТЕ ОТ МЛАДОСТ

Stenly

Потребител
Колеги, ще може ли някой да облети едно хели T-REX 450 на Младост?
 

geo111

Потребител
Нещо в последно време не се вижда никой на поляната в Младост - да не е сменено мястото
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Тя е леко гадничка тая поляна не знам преди как е било ама след тая зима един разоран чакъл и боклуци на всякъде малко мизерия... някой ходил ли е на Бонсови поляни случайно? Изглеждат доста подходящи по снимки?
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Тя е леко гадничка тая поляна не знам преди как е било ама след тая зима един разоран чакъл и боклуци на всякъде малко мизерия... някой ходил ли е на Бонсови поляни случайно? Изглеждат доста подходящи по снимки?

Бонсови са дост далече :) , а и там почивните дни има много туристи. Полянката ще си е супер при нас , само че е много ветровито последния месец, а последната седмица ( тази ) хората бяха на FPV в Македония :)
 

kosachkata

Редовен Потребител
Тя е леко гадничка тая поляна не знам преди как е било ама след тая зима един разоран чакъл и боклуци на всякъде малко мизерия... някой ходил ли е на Бонсови поляни случайно? Изглеждат доста подходящи по снимки?
Аз летя от време на време на Бонсови ,но там винаги има поне 2м/s ветрец (тоест започва от 2 и стига до .......) иначе не е зле за самолети излитащи от ръка !
 

chmpe

Редовен Потребител
Победител и в Македония



index.php
 

JohnR

Потребител
Нещо в последно време не се вижда никой на поляната в Младост - да не е сменено мястото

Сменихме го да. Малко по на запад. Около 250км. До Скопие. Имаше повече булгаре отколкото на Младост.
 

dane78

Редовен Потребител
Малее как ли му е биело сърчицето на пилота , пък и на снимащият на земята :) Майсторлък. С каква скорост трябва да е вятъра за да може да държи тази машина така ми е интересно ?
 

rccrrc

Потребител
Вятъра е силен,но и самолета има много сериозна механизация на крилото,и без вятър може да лети с много ниска скорост.
 

chmpe

Редовен Потребител
Вятъра е силен,но и самолета има много сериозна механизация на крилото,и без вятър може да лети с много ниска скорост.
На тази механизация и казваме ЗАДКРИЛКИ, но каквито и да са те, не може да лети с 0 км/ч, все пак има тъй наречената сривна въздушна скорост
 

dane78

Редовен Потребител
Точно това ми е интересно каква е сривната въздушна скорост при такъв тип самолети . Веднъж видях селскостопански самолет между Пазарджик и Пловдив да зависва във въздуха при силен насрещен вятър точно до магистралата над един от мостовете , и ми провисна ченето от изненада:)
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
На Ан-2 сривната скорост доколкото знам е около 40 км/ч, на тези специално подготвени Къбове вероятно пак е там някъде.​
 

chmpe

Редовен Потребител
На Ан-2 сривната скорост доколкото знам е около 40 км/ч, на тези специално подготвени Къбове вероятно пак е там някъде.​
Подемната сила която крилата доставят е толкова голяма, че минималната излетна скорост е невероятно ниска. Пилътът може да лети и напълно управлява самолета с около 40 км/ч!!! Всъщност в ръководството на самолета, няма публикувана минимална скорст.

Самолетът може да стои на едно място във въздуха – любим трик на пилотите по време на авио изложения. За това е необходим насрещен вятър и ако е достатъчно силен, може да накара самолета да се движи леко назад, изцяло контролиран от пилота.

“Разковничето във възможността на самолета да планира на едно място и дори да лети назад при определени условия е в контролните “повърхности” на крилата. Отпред това са така наречените предкрилки. Те обикновено се отварят при кацане, увеличават съпротивлението и намаляват скоростта на самолета. Подобни панели отзад наречени задкрилки се отварят също, за да намалят скоростта, но и да увеличат подемната сила, като изменят формата на крилото. При АН-2 тези задкрилки продължават по цялата дължина на долните крила, и още едни на горните, които дават невероятна подемна сила и смешно ниска минимална скорост.” казва Бил

“Ако има достатъчно силен вятър, да кажем 15-20 възела (28-37 км/ч) можеш да стоиш на едно място във въздуха. отваряш предкрилките и всички задкрилки докрай, даваш 40 градуса атака към вятъра и пълна мощност на двигателя и можеш да си стоиш така…”



See more at: http://www.pan.bg/view_article-1-32...MOZhE-DA-LETI-NAZAD.html#sthash.127sySRa.dpuf
 
Нагоре