Първия ми самолет "Black star" - да се посмеем

Статус
Заключена за публикации

Flyangel

Потребител
А, благодаря! Като видях онова 75 при долна граница за рейсърите 15 и почти се бях отчаял. Твърдо при рейсърите с 20.1.Смятам грубо за 20 квадратни дециметра понеже с елероните е около това и смятам за самолет с тегло 1800 грама, значи необорудван няма да надскочи 1200-1250 грама така, че имам 550-600 грама за оборудване. Гледах машинките са по около 10 грама значи 40 понеже освен за вертикалното и хоризонталното кормило смятам всеки елерон да е със своя машинка. Това са 40 грама.Приемника и той около 20 грама, контролера предполагам, че не е много тежък така, че ми остават към 400-450 грама за мотор и акумулатор.600 вата мотор би трябвало да стига? Не знам обаче колко тежат литиево полимерните акумулатори предполагам, че ще ми трябва поне 4 клетки и поне 4 амперчаса иначе аха съм излетял и ще трябва да кацам. Явно няма да го бъде това с реенето бавничко ще фучи като истински истребител макар и с вид на селскостопански самолет, скрита лимонка:) Ето и отрицателния диедър и прясно облепен и с тиксо над другото покритие :)Всъщност ако сваля цялото облепване като нищо може да падна с 300 тина грама но това ще е крайна мярка.

0_189b41_f80cf79_L.jpg
 

neon

Редовен Потребител
Добре. На мен много ми харесва оптимизма ти и съм готов да помогна, с каквото мога, въпреки че досега не съм правил толкова тежък самолет и не съм използвал такива мотори и батерии. Може би колегите да кажат какъв мотор би вдигнал това чудо и наистина с батерия 1000-1300мач няма да стане. Но първо ти трябва да си прецениш дали си струва да наливаш 200-300лв за мотор, спийдконтролер, батерия и серво машинки и всичкото това за кауза, която според мен има 5-10% шанс за успех. Или за има няма 100лв да спретнеш нещо леко и летящо.
 

Tassadar

Редовен Потребител
С две думи - получава се минимална скорост малко под 40км/ч. Би ли лятял? Да, с подходящ мотор и пилот. 300W мотор би му стигнал. По-голям само ще добави тегло и направи задачата с летенето още по-сложна. Подобни модели са в категория за напреднали пилоти и общо взето грешки не прощават.

Така и така моделът е почти готов, аз съм на мнение да бъде завършен и направен опит за облитане. Това определено представалява интерес.
 

Flyangel

Потребител
@neon засягаш единственото което може да забави проекта, финансовата част. Имам идея и за лек самолет, доста работи понаучих сърфирайки в нета по темата.С простата технология на рязане на стиропор с нихромова жица могат чудеса да се направят от към лекота и така мисля да процедирам за следващите самолети, освен с по-добра форма нещата стават и по-бързо така, че това ще е бъдещето. Помощ и съвети разбира се, че са от полза аз където съм тръгнал повеето от вас от там се връщат.
С две думи - получава се минимална скорост малко под 40км/ч. Би ли лятял? Да, с подходящ мотор и пилот. 300W мотор би му стигнал. По-голям само ще добави тегло и направи задачата с летенето още по-сложна. Подобни модели са в категория за напреднали пилоти и общо взето грешки не прощават.

Така и така моделът е почти готов, аз съм на мнение да бъде завършен и направен опит за облитане. Това определено представалява интерес.
Моделът ще бъде завършен това е повече от ясно.Не е ясно обаче колко ще се проточи оборудването му с акумулатор, контролер приемник и мотор които са по-скъпата част, без предавател също няма как да се мине и за този и за следващите модели. Как изчисли скоростта, вероятно става въпрос за скорост на излитане? Това ме навежда на мисълта да сложа лагерчета на колелата ,за колесник мисля да ползвам 3 спици от мотор като предната мисля да огъна по подходящ начин за да пружинира, а при колелата под тялото пружинирането ще се осъществява от v образната форма на спиците. Има къде да се захванат здраво, вградил съм две плочки една в отпред и една по стредата на тялото .Колкото до пилота той е гола вода но ще имам време да тренирам на симулатора.Имам и въпрос за размера на витлото, колко дълго би било за да преценя колко да е висок предния колесник за да не опира в земята. И друго също не ми е ясно какъв ъгъл на атака да избера докато самолетът е на земята, питам пак зарад колесника нали височината предно задни колелета определят ъгъла на атака докато самолетът е на земята. Иначе крилото съм направил на 3 градуса от централната линия на самолета, за преден обтекател ще мисля след като сложа мотора.
 

Tassadar

Редовен Потребител
[QUOTE="Flyangel, post: 30668, member: 1518....... Как изчисли скоростта, вероятно става въпрос за скорост на излитане? .....[/QUOTE]

Ето тук съм дал пример как се изчислява:
http://rcmania.bg/index.php?threads/Аеродинамика-за-абсолютно-начинаещи.95/#post-725

Сигурен съм, че и за избор на витло-моторна група съм писал някъде - ще потърся. (ПП - намерих го: http://rcmania.bg/index.php?threads/Как-да-изберем-витло.123/)

Ама, хайде и аз да каза за теглото :D. Опитай да олекотиш модела като изхвърлиш всичко излишно - т.е. нямащо отношение към това самолета да лети и да се държи цял във въздуха. Разбирам, че искаш модела максимално да прилича на самолет, всички сме минали през това, но освен да прилича, трябва и да лети.....та може и без колесник.;)

Относно ъгъла на атака, както го наричаш - всъщност, правилно е да се нарича ъгъл на поставяне. 3гр. е много, но го остави така. А, за ЦТ - 25% е много преден център. С теглото което има модела, ще се срива с много голяма готовност! Започни с 30%.
 
Последна промяна:

Flyangel

Потребител
А, разбрах ти си имал предвид минималната скорост или скоростта падне ли под която се срива.Може и по-малка да е, фюзелажа отдолу е плосък и има площ няколко квадратни дециметра също и опашката или хоризонталния стабилизатор заедно с хоризонталното кормило ако ги докарам до 17% от площта на крилото както четох някъде би трябвало да я снижават още.Колкото до теглото трудна работа без да се наруши духа и технологията на този модел който е първи.Ако го изрежа от стиропор заедно с укрепването сигурно няма да надвиши 300 грама но това ще бъде друг самолет.Този се получи по-тежичък поради 3 основни причини- стремежа на новобранеца да направи здрав и нечупим самолет поради което е презапасен но никой самолет не е дотолкова здрав, ако се удари в земята с добра скорост. Втората причина е пистолета за силикон който преди да гръмне течеше като лейка,а и си беше за дебелите пръчки с голяма дюза.3 тата причина е фолиото тип имитация на карбон което бих могъл и да посмаля но процентния му дял към първите 2 основни причини няма и 20%.Обаче пък съм сигурен, че няма да се разпадне във въздуха:) Витлото явно ще се избира според мотора макар и да пишеш, че би било добре да е точно обратното предвид, че избора на мотори е общо взето ограничен.Имам и друг въпрос - каква част от вертикалния и хоризонталния стабилизатор да заемат кормилата? Относно колесника как без колесник? Витлото няма ли да се бие в земята при кацане и да се счупи? Освен това мисля, че няма да го хвърля под нужния ъгъл, на малки самолетчета планерчета от стиропор ми се получава 50 на 50 .
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Понеже другите така леко подхождат да не те стресират, аз ще си кажа направо: Моето лично мнение е да си направиш една хубава снимка със самолета в ръка, и после ако много ти се свиди го закачи на тавана в някоя стая с конец, защото иначе е директно за кофата :) .

Теглото до момента ти е 1100 грама - което значи че с електроника ще идеш на 1700-1900грама - в тоя размер на самолет за да лети трябва да намерите олимпийски шампион по хвърляне на копие + някой от супер пилотите на поляната ( щото ти няма да можеш никога да го летиш ) - и евентуално има шанс за 1 полет преди да се размаже. Размазването от друга страна с това тегло вероятно ще изкриви ос на мотора + ще унищожи батерията напълно, която ще е от порядъка на 100лв загуба.

С две думи от тук на сетне по тоя модел е безсмислено да правиш каквото и да е. Самата конструкция е елементарна , и подобен модел ще си изработиш по правилата за 1-2 дена, общо летателно тегло 500-600грама с електрониката и ще е перфектен. Използва се само депрон + лепило от типа на UHU POR или Лепкостир. Никакъв горещ силикон и може малко епоксидна смола около мотора. Една плочка шперплат отпред на мотората и това е.

В сегашния вариант не е трудно да лети - то е невъзможно :) - Сигурен съм че няма да ме послушаш , както и останалите преди мен които те отказват, но слагам поста за хронология , да се види в последствие, че сме били прави и евентуално да спасим някой друг който започва преди да прави самолет от желязо.
 

Flyangel

Потребител
Казано е голям залък лапни голяма дума не казвай. Самолета както вече се разбра ще се прави така, че повече с това няма да се занимавам да обсъждам, задал съм доста конкретни въпроси ако някой иска да отговори. А и без да го доправя няма да се разбере кой бил прав кой крив.Технологията стиропор/лепило/шперлат е за специфична категория модели и може би втория ми модел ще е по нея предвид лекотата и сравнявайки с тази технология да наистина самолета ми е "от желязо" но сравнявайки го с нормален самолет даже и дървен той има по-малко специфично тегло на площ от крилото и с достатъчно мощен мотор би могъл даже да е 3д:) Самолета е апарат по-тежък от въздуха и основно се изработва от метал, според мен прекалено много си навлязъл в депронения филм за свръхлеките машини и почваш да отричаш априори всичко друго:) Приемам оферти на лични бележки за радиоапаратура (предавател) и цялата електроника вътре в самолета , а ако някой отговори на конкретните ми конструктивни въпроси също ще се радвам.
П.с.Други новобранци не правете като мен защото както казаха опитните е голям шанса да се разочаровате и да не правите повече самолети. за мен този въпрос не стои,аз съм така заразен, че и 20 самолети да счупя няма да се откажа:)
 
Последна промяна:

Airman

Редовен Потребител
Казано е голям залък лапни голяма дума не казвай. Самолета както вече се разбра ще се прави така, че повече с това няма да се занимавам да обсъждам, задал съм доста конкретни въпроси ако някой иска да отговори. А и без да го доправя няма да се разбере кой бил прав кой крив.Технологията стиропор/лепило/шперлат е за специфична категория модели и може би втория ми модел ще е по нея предвид лекотата и сравнявайки с тази технология да наистина самолета ми е "от желязо" но сравнявайки го с нормален самолет даже и дървен той има по-малко специфично тегло на площ от крилото и с достатъчно мощен мотор би могъл даже да е 3д:) Самолета е апарат по-тежък от въздуха и основно се изработва от метал, според мен прекалено много си навлязъл в депронения филм за свръхлеките машини и почваш да отричаш априори всичко друго:) Приемам оферти на лични бележки за радиоапаратура (предавател) и цялата електроника вътре в самолета , а ако някой отговори на конкретните ми конструктивни въпроси също ще се радвам.
П.с.Други новобранци не правете като мен защото както казаха опитните е голям шанса да се разочаровате и да не правите повече самолети. за мен този въпрос не стои,аз съм така заразен, че и 20 самолети да счупя няма да се откажа:)
Както се казва: "На човек на сила можеш само да му вземеш нещо. На сила няма как да му дадеш!" :)
Успех!
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Не ги слушай, колега! Отивай и лети, чакаме клип от облитането, после и чертежите да споделиш!
 

Flyangel

Потребител
Защо да не ги слушам? Хората са може би прави но дайте да проанализираме алтернативите- в кофата или на конец на тавана за почти готов самолет не е ли по-добре да го счупя отколкото да виси на конец? Да парите естествено са си пари, за мотора, че може би ще иде фира ако поеме удара колегата е 100% прав, за батерията ако и сложа отпред няколко слоя депрон може и да оцелее.За цигари отиват 150 лв на месец, а никаква полза от тях няма.Аз имам дълбоко вътрешно убеждение, че самолета ще е особенно летателен и лесен за управление и но няма как да го докажа ако не полети:) Ако пък не съм прав какво ,тогава вече счупен ще обера електрониката ако е останало нещо живо си отива в кофата вече съвсем безалтернативно.За това пак искам да кажа, концентрирайте се ако можете и искате и ми отговорете на въпросите относно рудера и елеваторите , ако не искате здраве да е, после евентуално ще имам и други въпроси свързани с машинки, приемници и т.н. тъй като наистина това ми е първи по-сериозен самолет и не съм ги правил тия неща.
 

Flyangel

Потребител
Не ги слушай, колега! Отивай и лети, чакаме клип от облитането, после и чертежите да споделиш!
Няма чертежи уникален и единствен екземпляр в цялата галактика:) всичко е на снимките, а ето как изглежда отвътре, доста е укрепен и жилав бих казал, това са бамбукови пръчици, фюзелажа към опашката ми създаде много ядове понеже се огъваше и за това малко съм прекалил с укрепването но след облепването отвън с 2 слоя 3 мм син стиропор вече не се огъва, прекарал съм и 2 снопа по 4 кабелчета към опашката за машинките преди да го облепя със стиропора , в крилете ше изрежа каналчета за кабелчетата във външния слой стиропор той отдолу също е 2 слоя по 3 мм залепен върху подобен бамбуков скелет но с по-рядко разположени пръчици:)
П.с. Краш под и около скоростта на срив мисля, че най-много да обели тиксото като даже и това е съмнително на земя, скоро ще има тестове на свободно летене с тежест било хвърлен от хълм било теглен от мотоциклет но падна сняг и малко ще се поотложи но все пак ще е тия дни така и така работата с електрониката ще се проточи а дотогава няма да издържа да не го изтествам.Така и така сигурно няма да бъда желан на поляната недай боже да закача някое свръхлеко днепронено чудо с крило или фюзелаж и ще го разпадна на тиксо и стиропор:)Така някак си си представям въздушен бой със Су 35 от другата тема:)
0_189b91_799b5fcb_L.jpg
 
Последна промяна:

Flyangel

Потребител
Още един оптимист, не мога да разбера какво оплаквате толкова, евентуално един счупен електромотор и то и това не е сигурно.Ами ако полети красиво като истински самолет и не го духа вятъра като твоя (чел съм темата ти за лекия тренер)? Питам за площ на рудер и елеватор и други неща конкретни.Също и как мога да се снабдя на по-ниски цени с оборудване, ето на това се концентрирайте,а не да ме разубеждавате, самолета е почти готов и както беше писал един руски класик ако има пушка на сцената в първо действие тя трябва да гръмне поне в 3 то иначе се губи смисъла:)
 

Airman

Редовен Потребител
Още един оптимист, не мога да разбера какво оплаквате толкова, евентуално един счупен електромотор и то и това не е сигурно.Ами ако полети красиво като истински самолет и не го духа вятъра като твоя (чел съм темата ти за лекия тренер)? Питам за площ на рудер и елеватор и други неща конкретни.Също и как мога да се снабдя на по-ниски цени с оборудване, ето на това се концентрирайте,а не да ме разубеждавате, самолета е почти готов и както беше писал един руски класик ако има пушка на сцената в първо действие тя трябва да гръмне поне в 3 то иначе се губи смисъла:)
Малииии щом и muns-а го отнесе - край с моделизма! Къде е тръгнал с неговите леки самолети да ги духа вятъра?!
 

Tassadar

Редовен Потребител
Ясно е, че самолета е смъртник, но по-добре да умре в опит да полети, отколкото безславно в кофата. Рискът за оборудването не е чак толкова голям, а придобитият опит (макар отрицателен) е полезен.

За колесника. Наистина без колесник трябва да го хвърля някой копиехвъргач, а при кацането витлото е под голям риск. Но, и с колесник от тел витлото често дава фира.

Относно площта на кормилата - 25-30%.
 

Flyangel

Потребител
Добре, колеги макар и да ми е трудно ще се опитам да игнорирам вашия негативизъм и черногледство и да обръщам внимание само на позитивните моменти.@Tassadar благодаря за конкретния отговор.Кажи речи въпроси относно конструкцията повече нямам. Държа да кажа, че никога не съм си и помислял да хвърлям самолета като индианец тука на 6 км има летище което не се ползва от самолети и пистата трябва да е в що годе добро състояние предвид, че се провеждат автомобилни гонки.Колкото до "тела" мотоциклетните спици са доста здрави и еластични но това ще се види.Така остава въпроса с препоръките за радиопредавател (предпочитам на старо) и ако някой има някакви чаркалаци за самолетна електроника и силов агрегат смело да пише на лични. До колкото разбрах най-евтино и качествено е от хобикинг но там има някакви особености с доставката.
П.С. Както вече споменах втория ми самолет ще е по-съвсем друга технология с рязане на стиропор с нихромова жица който метод позволява и лекота и прецизно изграждане на профила, с крилата брах много ядове докато ги направя що годе еднакви едното го почнах практически отначало, така, че нямам нищо против стиропорено-тиксовите модели просто се изрекоха тежки думи за моя изключително красив и здрав самолет и той като не може да говори го защитих аз в известна степен доста неуместно но се надявам да няма обидени.
П.П.С. "смъртник" не бих казал, като се познавам знам, че трябва да лети изключително лошо за да не го поддържам в изрядна форма дъъълги дълги години:)
 
Последна промяна:

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Така и така сигурно няма да бъда желан на поляната

Тук също бъркаш , всички са желани на поляната, не делим хората по самолети или по опит - всички се забавляваме и сме задружна група. На поляната освен всичко ще можеш да видиш подобни модели на твоя и да почерпиш опит. А иначе за да ти отговоря на въпросите:

Ами ако полети красиво като истински самолет и не го духа вятъра като твоя

Говориш с хора които летят модели от години. Ако се чудиш от къде знаем. Ами от опит :) - защото всички ние сме направили като теб първия си самолет супер тежък който не лети :) , не си единствен.

И един вид искаме да ти спестим малко време и разочарования - за да си летиш с кеф. Та както казах тук неизвестни няма, няма вариант "Ако"

Tassadar горе ти е написал за кормилата.
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Уникално изглежда с отрицателния диедър, почти е копиен Ил 76. Между другото, бих го оборудвал с 2 мотора на крилата с контра витла, ако позволява конструкцията. Това ще неутрализира усукващия момент на единичното витло и ще намали риска от срив през крило, който според мен ще е основен проблем при опитите за излитане.
 
Статус
Заключена за публикации
Нагоре