Здравейте от днес започваме разглеждането на фигури и упражнения от висшият пилотаж.Искам още веднъж да Ви обърна внимание, че всичко разгледано до тук Ви е напълно достатъчно да се справите с нещата.Можете ли да летите добре хоризонтално, по гръб и на нож няма да има фигура или упражнение, което да Ви се опре.
Тайната съставка да бъдете брилянтен пилот е да подавате прецизни и точни команди на кормилата без никакви други излишни, или както аз казвам паразитни команди.Естествено много работа със симулатора, а след това и на пистата.Много често ми задават въпроса това как да го правя, така или така.Отговорът е и така, и така.Утре ще се занимаваме с висене, но преди да стигнем до там трябва да усвоим хариер летенето, защото това е портала за висенето.Нещата, които кажем днес за този вид полет ще бъдат същите и за същинското висене.
Упражнението днес - излитаме правим лупинг с малък радиус и в завършващата му фаза оставаме хариер, така правим заход и повтаряме упражнението от другата страна, след което кацаме хариер.
Техника на изпълнение-подаваме газ и излитаме с горна команда на елеватора започваме лупинг с равни крила, преди горната точка на лупинга връщаме газта и подаваме пълна горна команда на елеватора, малко преди да сме затворили лупинга подаваме малко газ и я регулираме така, че да останем в положение хариер.
Важно-
елероните стабилизират самолета да не се завърта около оста си, елеваторът го стабилизира в посока напред-назад, а ръдъра да не се накланя самолета по оста си и го направлява.При хариер оборотите се синхронизират и припомпването на газта става без да се слиза от прага на тази синхронизация т.е. подава се газ и се отнема до тези обороти, които сме синхронизирали.Участват всички кормила.Също много важно е да няма ограничения на кормилата (DR/EP), тук Ви трябват бързи команди в противен случай започват колебания, които трудно ще овладявате.Трябва отново да споменем, че самолета трябва да е подходящ с точни настройки.
Успех!!!
P.S. Първоначално може да се започне само с първата част на упражнението.