SU-35 от Hobbyking

Dexter_V

Потребител
Здравейте. Неотдавна си купих KIT на този самолет от европейският склад на Hobbyking. Модела е изработен от EPO.
122353s_1_1.jpg 122360s3_1_1.jpg 179229_5.jpg 122360s5_1_1.jpg
Спецификация:
Дължина: 1050mm
Разпереност: 735mm

Необходимо:
1 x 2212-2450KV Motor
1 x 40A ESC
1 x 6x4E Propeller
2 x 12g Servo
4~6 Channel Radio TX / RX
1300~2200 3S LiPo battery

След допълнителни модификации се получи(според мен) по-добре изглеждащ самолет. Теглото му се качи със 120 грама. Готов за полет тежи 830 грама. С подмяната на перката от 6x4E на 7x3E, тягата се увеличи с 30%. Мотора е Turnigy D2826/6 2200KV. Спийд контролера-Turnigy Plush 40A. Сервата са два броя Turnigy TGY-90S(13,4g). Батерията е Turnigy 2200mAh 3S 25C. От всичко това най-много ми хареса как стана камуфлажа. За него използвах автомобилно PVC фолио, евтино и качествено стана с него. По принцип то добави към теглото на самолета 80 грама, а дефакто е 60 грама. Понеже имаше 30 грама балансни тежести в задния край на самолета, след фолирането центъра на тежестта се измести назад и трябваше да премахна 20 грама.
20171206_112948.jpg 20171221_123541.jpg 20171221_123555.jpg 20171221_123614.jpg 20171221_123621.jpg 20171221_123727.jpg 20171221_123751.jpg 20171221_123805.jpg 20171221_123842.jpg 20171221_123933.jpg 20171221_124053.jpg 20171221_124142.jpg
 

Dexter_V

Потребител
Дано и да лети толкова добре.
Бих искал да се обърна за помощ към моделистите от Младост в облитането на самолета. Виждам, че се заформя летене за 26 декември.
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Много хубав модел и чудесно представена тема. Поздравления!
Относно облитането, следи темата и като видиш че се заформя сбирка, направо идвай.
 

arsovhome

Редовен Потребител
И аз вчера се "заразих" с този модел. Отдавна "точа зъби" за нещо подобно. И днес вече го очаквам да кацне и при мен в близките дни (PnP). Филмирайте облитането, очаквам видео с голямо нетърпение. Успех!!!
 

Dexter_V

Потребител
Вчера на поляната в Младост бяха направени тестове на самолета. С доста тримвания и хардуерни донастройки самолета летеше. Нервен самолет, както и собственика му(според жена му). Някой от колегите каза да му махнем мотора и да си го хвъркам като планер. :) Добре планира, но при подаване на газта самолета иска да забива нос в земята. Нямаше време за още настройки. Сигурен съм, че ако имаше още малко време самолета щеше да лети както трябва.
Отново благодарности към моделистите от Младост. Хора, ако някой е направил клипчета, да качи някое друго.
 
Последна промяна:

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Специално искам да поздравя Dexter за усилията, които е вложил. Също за отдадеността му да пропътува 400 км за да облети модела!
Също поздрави за нашия тест пилот Пепи (Tassadar)!
 

arsovhome

Редовен Потребител
Поздрави за всички, които участваха в облитането.
След допълнителни модификации се получи(според мен) по-добре изглеждащ самолет. Теглото му се качи със 120 грама. Готов за полет тежи 830 грама.

Понеже имаше 30 грама балансни тежести в задния край на самолета, след фолирането центъра на тежестта се измести назад и трябваше да премахна 20 грама.

Добре планира, но при подаване на газта самолета иска да забива нос в земята.
Според моите наблюдения бих предложил на обсъждане три неща:
1. Като направя моя, смятам да го облитам преди украсяването с цел да не се "утежнява"(колкото един модел е по-лек, толкова по-добре лети).
2. Щом е "нервен" при управление, може би отклоненията на управляващите елементи трябва да бъдат по-малки. Това е характерно за много подобни модели.
3. Трябва много точно да се направи центъра на тежестта.
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Най-общо ето проблемите на модела, така както ги коментирахме на поляната:
1. Моделът е направен приорително красив (мащабен), без да е вложено старание да е и добър летец. Типично за Хобикинг модел. 2. Темите в rcgroups (има 2 теми за модификациите mk1 и пн2) също са много постни, общо взето нищо полезно не може да се извлече от тях.
3. Относно склонноста към пикиране при подаване на газ, вероятните причини са няколко:
- моторамата е монтирана много високо спрямо надръжната ос, което налага сериозен ъгъл на мотора, което обаче не може да се постигне с фабричната моторама.
- Въздушния поток от витлото е силно екраниран от долната страна а изцяло свободен отгоре, което създава асиметрична тяга.
- Повърхността на елеваторите не е достатъчна, освен това липсва обдухване на същите.
4. Препоръчания сетъп с мотор 2212/6x4 на 3S e крайно немощен особено при излитане - всички успешни полети на поляната бяха с 1300/4s.

Общо взето моделът има потенциал да литне и много по-добре, след като се анализират и доработят проблемните места.

P.S. Dexter ми каза че имало някакво клипче, където модела летял монго лесно, нека го качи в темата да видим какво може да се научи от него.
 

Dexter_V

Потребител
Клипчета има доста за този модел. Аз като човек който никога не е летял, немога да коментирам много. Ето и още едно клипче. Както казах неразбирам от летене, но за мен този самолет си лети доста добре на клипчето. Вие сте хората които знаете.
Първия клип от предния пост също ми харесва.
 

arsovhome

Редовен Потребител
Забележи, колко малки са отклоненията на управляващите елементи от твоето видео.
 

kosachkata

Редовен Потребител
Такова облитане май не е имало ,нещо конструктивно е сбъркано ,но евала на колегата от Габрово да дойде в София ..... Голям минус за колеги от региона !

20171226_130923.jpg
 

arsovhome

Редовен Потребител
Според мен не е конструктивно. Основно две са причините да не лети като на показаните по-горе видеа. Увеличено тегло от камуфлажа и свалянето на 20гр. от задната част. Словенеца казва, че ползва батерия 2700mah поставена възможно най-отпред в отсека. Ще видим разликата, когато получа и направя моя.
 
Последна промяна:
Нагоре