От доста време следя темата за Long Range радиа и до колкото виждам напоследък системата TBS Crossfire набира сериозна популярност. Надеждна връзка на огромна дистанция, изключително бърз цифров протокол за връзка както от радиото до излъчващият модул, така и от приемника до полетния контролер.
TBS Crossfire използва CRSF цифров протокол разработен от TBS , който е 10 пъти по-бърз от PPM и по-бърз от S-BUS, позволява двупосочна връзка - което дава екстри като управление на полетния контролер през радиото , или предаване на телеметрия директно по контролния линк без нужда от отделна връзка.
Повече за различните протоколи може да прочетете тук.
Системата има различни видове приемници и предаватели - като има и доста миниатюрни които спокойно могат да се сложат на малък куадкоптер.
Ето и директен линк към магазина на TBS - въпреки че намериш продуктите им в доста други сайтове - включително и HobbyKing
Предаватели
https://www.team-blacksheep.com/shop/cat:rc_transmitters#product_listing
Приемници
https://www.team-blacksheep.com/shop/cat:rc_receivers#product_listing
На следващата снимка е показан най-големият им приемник - който включва 8 канала PWМ но може да бъде настроен да работи и с PPM, SBUS или CRSF
вътре в самият приемник има вградена LiPo батерия която при авария на модела и отпадане на централното захранване - ще продължи да изпраща бедствен сигнал в продължение на цял ден - с последните координати от модела.
Двете антени са за TRUE DIVERSITY, FULL RANGE
TBS са пуснали и тестов полет записан с линк на 100км
Няколко снимки от видеото на Painless 360
Системата може да се пусне с почти всички популярни радиа като Spektrum DX9, Spektrum iX12 , Taranis X9D Plus, Futaba T16XZ, Futaba T18XZ, Graupner mz-24 Pro и вероятно още доста други.
При Spektrum DX9 се налага лек фикс - описан тук , а Spektrum са добавили и видео в последствие - нещо което доста ме изненада , защото във видеото запояват вътре директно на платката
При новото радио Spektrum iX12 - връзката става директно с кабел през цифровият порт който поддръжа CRSF на гърба на радиото.
Ето и едно видео от Painless 360 - въпреки че е от 2017 и от тогава доста неща са променени , дава много полезна информация.
Ако някой има повече инфо по темата или пък личен опит - ще се радвам да сподели.
TBS Crossfire използва CRSF цифров протокол разработен от TBS , който е 10 пъти по-бърз от PPM и по-бърз от S-BUS, позволява двупосочна връзка - което дава екстри като управление на полетния контролер през радиото , или предаване на телеметрия директно по контролния линк без нужда от отделна връзка.
Повече за различните протоколи може да прочетете тук.
Системата има различни видове приемници и предаватели - като има и доста миниатюрни които спокойно могат да се сложат на малък куадкоптер.
Ето и директен линк към магазина на TBS - въпреки че намериш продуктите им в доста други сайтове - включително и HobbyKing
Предаватели
https://www.team-blacksheep.com/shop/cat:rc_transmitters#product_listing
Приемници
https://www.team-blacksheep.com/shop/cat:rc_receivers#product_listing
На следващата снимка е показан най-големият им приемник - който включва 8 канала PWМ но може да бъде настроен да работи и с PPM, SBUS или CRSF
вътре в самият приемник има вградена LiPo батерия която при авария на модела и отпадане на централното захранване - ще продължи да изпраща бедствен сигнал в продължение на цял ден - с последните координати от модела.
Двете антени са за TRUE DIVERSITY, FULL RANGE
TBS са пуснали и тестов полет записан с линк на 100км
Няколко снимки от видеото на Painless 360
Системата може да се пусне с почти всички популярни радиа като Spektrum DX9, Spektrum iX12 , Taranis X9D Plus, Futaba T16XZ, Futaba T18XZ, Graupner mz-24 Pro и вероятно още доста други.
При Spektrum DX9 се налага лек фикс - описан тук , а Spektrum са добавили и видео в последствие - нещо което доста ме изненада , защото във видеото запояват вътре директно на платката
При новото радио Spektrum iX12 - връзката става директно с кабел през цифровият порт който поддръжа CRSF на гърба на радиото.
Ето и едно видео от Painless 360 - въпреки че е от 2017 и от тогава доста неща са променени , дава много полезна информация.
Ако някой има повече инфо по темата или пък личен опит - ще се радвам да сподели.