velko
Редовен Потребител
Здравейте моделистите! Обещах на баче Весо, като се поспретна с депроновия си бюджетен акробат, да пусна темичка с неговите данни, оборудване и чертежчета. Ако някой е мераклия да си направи подобен модел. Технологията на изработка е хибридна и се използват депрон, фибран, чамови летвички, шперплат за моторама и центроплана и една карбонова тръба за разглобяемите крила...Чертежите са разработка на един приятел новозеландец и са взети от сайта на "Флайнг джайънтс". В оригинал самолетът е изработен от стъклопласт и е показана технологията за правене на матрица за стъклопластовия модел, който принципно си е пълнокръвен, пълноразмерен F3A съзтезателен модел с дължина почти 2м и размах 185 см с ДВГ и предполетна маса от 4.680кг и името на модела е MIRO...В случая при мен е намален и размаха е 152 см а дължината на фюзелажа е 160 см от конуса до края на клапата на вертикалното кормило. Предполетната ми маса е 2,200 кг и направих конструктивни изменения в крилата, дължината на носа и фюзелажа за по удачна и лесна изработка при материалите, които използвам. В чест на новозеландеца го прекръстих на MAORI, както се наричат коренните жители на Нова Зеландия... Чертежите са във .PDF формат и са А4. Увеличавал съм ги в копирен център и ми ги изкараха на плотер в размера, който пожелах... Ето ги и тях и снимки от различните фази на изработване на самият модел...Оборудването е витло14х7 и двигател sk3 aerodrive 5045 660kv на "Търниджи", контролер "Red Brick" 70A, серво-машинки 30гр "Corona" 4 бр. Бръмка се със четириклеткова батерия на "Зипи Компакт"-серията 3700mAh.
Питаха ме няколко човека на полянката в Младост как съм направил кабината и капака на мотора(капотажа)...Прави се с установка за вакумно формоване, любителска, направена от мен от парчета фазер и чамови дъски. Материалът е лист \PET\ половин милиметър закован за дървена рамка и загрят до 280 градуса Целзий, наложен върху калъп и изтеглен от прахосмукачка 1500W съвсем обикновена....
Калъпите:
Стенда за формоване:
Не съм много умел в обясненията и нямам снимчици от подробната изработка стъпка по стъпка, но всеки който се интересува или иска да си направи подобна бюджетна пилотажка, която да има и сравнително добри летателни качества с идеята да учи основите на фигурния пилотаж може да ми задава въпросчета и да пита за каквото се сети по модела и изработката му...Смея да твърдя, че самолетчето се получи добро и доста плавно, спокойно и послушно....Друг е въпроса, че ако го бях почнал с балса, шперплат и класически подход резултатът щеше да е перфектен, но и времето за изработка щеше да се разтегли повече...Този е направен за около две седмици...всъщност повече време чаках оборудването, отколкото продължителността на изработката. Лепилото е полиуретаново за слепване с добра адхезия и единствен недостатък е чакането, цапането и бавното хващане...Ами, който е ползвал знае предимствата и недостатъците му. Всичко най- от мен и напред и нагоре....Ааа е тук долу и чертежите... не са подробни и оребряването на тялото, крилата, прокарването на надлъжници и вътрешната структура при изработката от фибран и депрон са си мои решения и не са упоменати...т.е. това са скици с размери на пълномащабния оригинален модел...
Питаха ме няколко човека на полянката в Младост как съм направил кабината и капака на мотора(капотажа)...Прави се с установка за вакумно формоване, любителска, направена от мен от парчета фазер и чамови дъски. Материалът е лист \PET\ половин милиметър закован за дървена рамка и загрят до 280 градуса Целзий, наложен върху калъп и изтеглен от прахосмукачка 1500W съвсем обикновена....
Калъпите:
Стенда за формоване:
Не съм много умел в обясненията и нямам снимчици от подробната изработка стъпка по стъпка, но всеки който се интересува или иска да си направи подобна бюджетна пилотажка, която да има и сравнително добри летателни качества с идеята да учи основите на фигурния пилотаж може да ми задава въпросчета и да пита за каквото се сети по модела и изработката му...Смея да твърдя, че самолетчето се получи добро и доста плавно, спокойно и послушно....Друг е въпроса, че ако го бях почнал с балса, шперплат и класически подход резултатът щеше да е перфектен, но и времето за изработка щеше да се разтегли повече...Този е направен за около две седмици...всъщност повече време чаках оборудването, отколкото продължителността на изработката. Лепилото е полиуретаново за слепване с добра адхезия и единствен недостатък е чакането, цапането и бавното хващане...Ами, който е ползвал знае предимствата и недостатъците му. Всичко най- от мен и напред и нагоре....Ааа е тук долу и чертежите... не са подробни и оребряването на тялото, крилата, прокарването на надлъжници и вътрешната структура при изработката от фибран и депрон са си мои решения и не са упоменати...т.е. това са скици с размери на пълномащабния оригинален модел...
Attachments
Последна промяна: