Акробат F3A-tr MAORI

velko

Редовен Потребител
Здравейте моделистите! Обещах на баче Весо, като се поспретна с депроновия си бюджетен акробат, да пусна темичка с неговите данни, оборудване и чертежчета. Ако някой е мераклия да си направи подобен модел. Технологията на изработка е хибридна и се използват депрон, фибран, чамови летвички, шперплат за моторама и центроплана и една карбонова тръба за разглобяемите крила...Чертежите са разработка на един приятел новозеландец и са взети от сайта на "Флайнг джайънтс". В оригинал самолетът е изработен от стъклопласт и е показана технологията за правене на матрица за стъклопластовия модел, който принципно си е пълнокръвен, пълноразмерен F3A съзтезателен модел с дължина почти 2м и размах 185 см с ДВГ и предполетна маса от 4.680кг и името на модела е MIRO...В случая при мен е намален и размаха е 152 см а дължината на фюзелажа е 160 см от конуса до края на клапата на вертикалното кормило. Предполетната ми маса е 2,200 кг и направих конструктивни изменения в крилата, дължината на носа и фюзелажа за по удачна и лесна изработка при материалите, които използвам. В чест на новозеландеца го прекръстих на MAORI, както се наричат коренните жители на Нова Зеландия... Чертежите са във .PDF формат и са А4. Увеличавал съм ги в копирен център и ми ги изкараха на плотер в размера, който пожелах... Ето ги и тях и снимки от различните фази на изработване на самият модел...Оборудването е витло14х7 и двигател sk3 aerodrive 5045 660kv на "Търниджи", контролер "Red Brick" 70A, серво-машинки 30гр "Corona" 4 бр. Бръмка се със четириклеткова батерия на "Зипи Компакт"-серията 3700mAh.

20131207_104720.jpg

20131207_104847.jpg

20131207_105022.jpg

20131207_105013.jpg
20131207_105045.jpg

20131217_201037.jpg

20140110_085327.jpg

20140104_231238.jpg

Питаха ме няколко човека на полянката в Младост как съм направил кабината и капака на мотора(капотажа)...Прави се с установка за вакумно формоване, любителска, направена от мен от парчета фазер и чамови дъски. Материалът е лист \PET\ половин милиметър закован за дървена рамка и загрят до 280 градуса Целзий, наложен върху калъп и изтеглен от прахосмукачка 1500W съвсем обикновена....

Калъпите:

20131207_104603.jpg

Стенда за формоване:

20131207_105342.jpg

Не съм много умел в обясненията и нямам снимчици от подробната изработка стъпка по стъпка, но всеки който се интересува или иска да си направи подобна бюджетна пилотажка, която да има и сравнително добри летателни качества с идеята да учи основите на фигурния пилотаж може да ми задава въпросчета и да пита за каквото се сети по модела и изработката му...Смея да твърдя, че самолетчето се получи добро и доста плавно, спокойно и послушно....Друг е въпроса, че ако го бях почнал с балса, шперплат и класически подход резултатът щеше да е перфектен, но и времето за изработка щеше да се разтегли повече...Този е направен за около две седмици...всъщност повече време чаках оборудването, отколкото продължителността на изработката. Лепилото е полиуретаново за слепване с добра адхезия и единствен недостатък е чакането, цапането и бавното хващане...Ами, който е ползвал знае предимствата и недостатъците му. Всичко най- от мен и напред и нагоре....Ааа е тук долу и чертежите... не са подробни и оребряването на тялото, крилата, прокарването на надлъжници и вътрешната структура при изработката от фибран и депрон са си мои решения и не са упоменати...т.е. това са скици с размери на пълномащабния оригинален модел...
 

Attachments

  • Miro F3A (1).pdf
    40.8 KB · Прегледи: 20
  • flying surfaces V2.pdf
    23.9 KB · Прегледи: 17
Последна промяна:

Tassadar

Редовен Потребител
Не бях виждал разцветките, ба'т Велко. Много добре си го барнал! Хайде на хаирлия да е! И дълги и безаварийни полети! :biri:Току виж станали два такива шарана скоро на поляната.:D:pilot:
 
Последна промяна:

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Уникален е станал модела, особенно сега след оцветяването, нямам търпение да го видя как лети.
 

velko

Редовен Потребител
Калъпите за кабината и капотажа са изработени от фибран и китосани с кит за дърво....Имат недостатък и не издържат на много високи температури...формата се набраздява при изтеглянето на PET листа...Колкото по-солидно са направени е по добре...например дърво да е сърдечника и да се китва и шлифова или гипсова отливка.
 

Emo.Zhivkov

Новодошъл
съгласен съм с дърво но при полужение че правиш само един модел е доста трудоемко, но пък крайният резултат е отличен. А с фибран предполагам си сложил повече кит за да не се стопи ?
 

velko

Редовен Потребител
Благодаря сърдечно бат`Пепи за фотото и като го настроя хубаво и почна да го джиткам по-сериозно ще те помоля и едно видео да ми спретнеш....стига да не е твърде нахално от моя страна:oops:...Ама да донаглася някои фини работки и настройки и ще те ангажирам тогава! Иначе и на Емо да отговоря за калъпите:
Да предположенията ти са напълно коректни и верни...при изработка на калъпа от дърво или солиден материал си е гърч...но става после неразличимо от фабричен продукт, а моите калъпи въпреки дебелият слой кит пак се деформираха от топлината и общо взето по този начин направени са за еднократна употреба...приемлив резултат но има и леки хлътвания и неравности по капака и кабината.:oops:
 
Последна промяна:

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Какво е настоящото оборудване като мотор/спийд/батериа и перка ?
 

velko

Редовен Потребител
Сегашното оборудване е това, което съм упоменал в първото си мнение по темата, а именно:
14х7инча витло и двигател sk3 aerodrive 5045 660kv на "Търниджи", контролер "Red Brick" 70A, серво-машинки 30гр "Corona" 4 бр. Бръмка се с четириклеткова батерия на "Зипи Компакт"-35C; серията 3700mAh.
Всъщност витлото е променено със стъпка 8,5 инча е в момента на самолета, размер 14 инча пак...другите елементи не са променяни.
 
Последна промяна:

muns61

Редовен Потребител
Да предположенията ти са напълно коректни и верни...при изработка на калъпа от дърво или солиден материал си е гърч...но става после неразличимо от фабричен продукт, а моите калъпи въпреки дебелият слой кит пак се деформираха от топлината и общо взето по този начин направени са за еднократна употреба...приемлив резултат но има и леки хлътвания и неравности по капака и кабината.:oops:
Не е гърч изработката на дървен калъп, ама си е голяма цапотия. Вземаш грубо изрязаното трупче, монтираш му отдолу стойка, която да хванеш в менгемето. После с флекса и шкурков диск оформяш. Съжалявам, че не снимах изработката, направих 2 калъпа за около 20 - 25 минути, ама чистенето на прахоляка после...
 
Нагоре