Акумулатори

SMarty

Редовен Потребител
Колеги,
умря акумулатора на семейното возило, ще трябва да се взема нов.:crazy:
Е очаквах да ме предаде още преди 2 зими, ама реши да изчака още малко ;)
Моля споделете впечатления от какво сте доволни, пък и от какво сте недоволни...
Всяко мнение ми е добре дошло, защото пазара се е "обогатил" с всякакви марки и е труден избора. Та за ориентир возилото е 1500 куб.см, бензин. Стартера е с планетарен редуктор и тока при палене е около 83-85A. Досега бях с един по-якичък акумулатор (700А стартов ток), защото се смяташе, че двигателя върти бавно от слаб акумулатор, но при ремонта на стартера миналата година открих, че е с планетарен редуктор и затова и тези по-ниски тоци 85А, но пък по-бавно развъртане на двигателя. Та си мисля, че 60Аh с пусков ток от 540А би бил достатъчен.

Засега съм се насочил към този Gigawat

p.s. "умрелия" акумулатор при заряд с imaxB6 сваля до 3,5А и стои на този ток. Не сваля повече. Намам ареометър за да му проверя електролита в клетките (обслужваем е).
Зареждал съм и други с тази зареждачка, но при тях тока постепенно си пада към нулата...
 
Здравей , лидерите в бранша са BOSCH Silver , VARTA , ACDELCO и др. Аз лично карам с Варта и на 2-те си коли и никога не съм имал проблеми , Задължително си вземи необслужваем
 
Труден за отговор въпрос. Винаги има риск да излъжеш без да искаш. Трудно може да се препоръча марка, защото за всички марки има хора които са се опарили и такива които са доволни.

Преди бях с един от прехвалените Excide. Умря без предупреждение няколко седмици след гаранцията. Тогава набързо по стечение на обстоятелствата сложих Bosh Silver за да мога да се прибера все пак от работа. Колеги казаха - набутал си се, пълни боклуци са. От тогава го чакам да умре вече пета година....

Ако оставим настрана маркетинга, аз бих избрал най-тежкия акумулатор за даден капацитет, да е обслужваем и не бих искал стартовия му ток да е прекалено голям. Теглото показва, че в него все пак има олово. Необслужваемите така или иначе и те съхнат, поне да можем да доливаме ако се наложи. А прекалено големия ток ще значи че решетките са повече и по финни за постигане на ниско вътрешно съпротивление, което ще рече по-крехки и по-уязвими на вибрации и удари. (По аналогия с nanotech батериите с много "С". Животът им е малък. Убеден съм, че е заради крехката "нано" решетка.)
 
Bosh Silver обслужваем ли е ?
И аз предпочитам да мога да погледна какво става във всяка клетка и при нужда да доливам. Не ми харесва идеята да се ръководя от "окото" на необслужваемия акумулатор, което все пак показва какво се случва само в една клетка (ако не бъркам). А и нерядко това око лъже...
Акумулаторите на GIGAWATT се произвеждат в заводите на Bosch в Чехия. До колко може да говорим за Бош-качество при тях ;)?
 
Berga. Отлично качество на добра цена. Три коли търкаляни с такива - няма ядове.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
 
Bosh Silver обслужваем ли е ?
И аз предпочитам да мога да погледна какво става във всяка клетка и при нужда да доливам. Не ми харесва идеята да се ръководя от "окото" на необслужваемия акумулатор, което все пак показва какво се случва само в една клетка (ако не бъркам). А и нерядко това око лъже...
Акумулаторите на GIGAWATT се произвеждат в заводите на Bosch в Чехия. До колко може да говорим за Бош-качество при тях ;)?

Bosh Silver не е обслужваем. Въобще, не блести с нищо, а цената му е висока.
 
Нека споделя и аз нещо отностно акумулаторите. Имам чуството, че всичко вече е изчислено от към живота им. Нямат нищо общо с едно времешните акумулатори (или оригиналните). Та : преди една година си продадох пежото (дизел). Когато го купих преди 8 години, беше оборудван с БГ акумулатор ISKRA и още лятото акумулатора умря (купих колата септември месец). След това му сложих оригинален акумулатор от кола (BMW 325tds 96г.), която току що беше я внесал мой приятел от Австрия (разбрахме се за цена - приятелска) и го сложих. Макар да не знаем колко време е ползван там (предполагаше се от както е произведена колата - имаше лепенка BMW) се спазарихме и пежото се сдоби с "нов" акумулатор. До продажбата му (миналата зима) акумулатора си въртеше и палеше от раз (ако смятаме акумулатора е бил 15-16 годишен).
Следващия по пресен случай е с мерцедеса ми (дизел). Преди 4 години го докарахме от Германия (август месец). Колата е 2001 г. декември месец. Още на първата зима му сдаде багажа акумулатора, но когато го свалихме - беше оригиналния (със щампа mercedes-benz). Ако броим това са 8-9 години. Купих Bosch Silver S5 100Ah на цена 325 лв. с 3 години гаранция. Изкара 3г. и 5 месеца и умря (разбира се гаранцията е само 3 години :mad:). Както и да е тази зима сложих по-евтината версия - Bosch Gigawatt - та да видим.
Имам чуството, че тукашните акумулатори са правени точно за нас БЪЛГАРИТЕ :(. Акумулатори от чужбина карат по 10 години, а нашите (по БГ магазините) 3-4 години. Поне аз до такъв извод стигам...
 
Така ,и аз да се включа с известно закъснение .Varta Silver dynamic 77Ач.780А стартов ток.купувал съм го нов,на 11.01 2007 ''умря'':) на 28.04.2013.(имам досадния навик да си записвам такива подробности)Кара се на бензиново Ауди 2.0 куб.см.И пак си купих същия!Вярно малко е по-скъп но мисля , че си заслужава всяка стотинка.
 
Аз карам с Banner. Имам един приятел който се занимава с внос и търговия на акумолатори. Той ми гопрепоръча. Купих го 12.2007. Пежо 306 1.9 Д.
Още работи.
Имам чувството , че вече бързо пада, при забравени фарове и т.н.
Но за старт върти решително.
 
Труден за отговор въпрос. Винаги има риск да излъжеш без да искаш. Трудно може да се препоръча марка, защото за всички марки има хора които са се опарили и такива които са доволни.

Преди бях с един от прехвалените Excide. Умря без предупреждение няколко седмици след гаранцията. Тогава набързо по стечение на обстоятелствата сложих Bosh Silver за да мога да се прибера все пак от работа. Колеги казаха - набутал си се, пълни боклуци са. От тогава го чакам да умре вече пета година....

Ако оставим настрана маркетинга, аз бих избрал най-тежкия акумулатор за даден капацитет, да е обслужваем и не бих искал стартовия му ток да е прекалено голям. Теглото показва, че в него все пак има олово. Необслужваемите така или иначе и те съхнат, поне да можем да доливаме ако се наложи. А прекалено големия ток ще значи че решетките са повече и по финни за постигане на ниско вътрешно съпротивление, което ще рече по-крехки и по-уязвими на вибрации и удари. (По аналогия с nanotech батериите с много "С". Животът им е малък. Убеден съм, че е заради крехката "нано" решетка.)
Абсолютно вярно!
 
Преди седмица-две разпорих необслужваемия Bosh-Silver за да видя дали иска да пийне водица. Успях да долея не повече от 150мл. Оказа се, че капака на клетките е много хитро измислен. Изпарената вода кондензира и се връща през друг отвор в клетката. Затова губи толкова малко вода. Е, след като му разказах играта на високотехнологичния капак, ще губи по повече.....:(
 
Аз имам Bosch S5, който си нося на поляната за да зареждам и да не си точа този на колата. Вече повече от 5 години издевателствам над него, оригиналния капацитет е 74Аh, преди няколко дена замерих колко са останали, та в момента капацитета му е 42Ah, но все пак продължава да работи добре.
 
Здравейте, сигурно в тази тема може някой да ми отговори на въпросите, които си задавам във връзка с едни акумулатори. Купих на внучката aкумулаторна кола Ferrari F12 Мони http://family-bg.com/prX_10225.htm?ref=56. Акумулатора в нея е:
3FM7
6V 7Ah 20HR Non-spillable
Rechargeable Valve Regulated Lead-Acid Battery
Constant Voltage Charge 25 degree C
Standby use 6.75~6.90V Less than 2.1A
Cycle use 7.20~7.50V Less than 2.1A
KAIYING POWER SUPPLY & ELECTRICAL EQUP CO.LTD
Зарядното е AC-DC Otput 6V 500mAh. Зарежда се 10-14 часа, но не изкарва обещания 1 час може би защото внучката е на 1 година и не може да достига педала и се движи само дистанционно. Купих почти същия вид акyмулатор на 6V но 12Ah(над мястото за поставяне има информация, че могат да се използват 7Ah, 10Ah и 12Ah. По моите сметки трябва да се зарежда 24часа. Но и при двата, не ми харесва дългото време за зареждане. Дали не може да се купи например зарядно 6V 1000mAh и времето на зареждане на двата акумулатора да падне наполовина. Сигурно производителите са имали някакви мотиви, за да не го направят така. Аз като неспециалист не мога да се досетя каква е причината - безопасност, живот на акумулатора, цена или нещо друго. Моля специалистите да коментират случая.
 
При оловните анумулатори зарядният ток се препоръчва да е 0.1 от капацитета т.е. в случая при 7Ah трябва да е максимум 0.7А. В противен случай се намалява времето на живот на акумулатора. :biri:
 
Back
Нагоре