Копия на лични модели за симулатор PHOENIX

SMarty

Редовен Потребител
Здравейте колеги,
с помощта на програмката Phoenix Creator (свободна за сваляне) създадох модел, който максимално се доближава по външен вид на моя Edge 540T EPP/Light Plywood 3D Aerobatic Airplane 1220mm

Много важно е в самия симулатор да се настроят параметрите на модела така, че физически да се доближи до истинския. И това в съчетание с външния вид доставя много голямо удоволствие при тренировките на симулатора :win:
Това което успях да направя се отличава от оригинала в някой детайли, понеже тялото върху което налагам текстурите на моя самолет има някой не чак толкова важни разлики...
То това е най-трудното в това начинание - кой модел да си избереш, че най- много да пасне на ралният.
Ще се радвам да споделите мнението си.
Ето снимки на модела вкарани в симулатора:

phoenixRC 2014-02-10 00-43-14-29.jpg

sm1.jpg sm2.jpg sm3.jpg sm4.jpg sm5.jpg sm6.jpg sm7.jpg
Следващия самолет, на който много държа да направя модел за симулатора ще бъде един друг мой (притежаван и от Vesibo :biri:) красавец: Hobbyking MX2 3D EPP 955mm ARF
 
Последна промяна:

Tassadar

Редовен Потребител
Поздравления Марто! Чудесна идея да се направят виртуални копия на моделите които караме по поляните. Дву-три метровите модели от симулаторите са добри, но кога ли ще караме такива...:( Така човек ще може да добие представа за модела преди да се сдобие с такъв.

Успя ли да постигнеш реализъм на Edge-a? Аз съм пробвал с Phoenix 3.5 на мой модел, но все нещо не е същото. :confused:
 

SMarty

Редовен Потребител
Далеч съм от мисълта за перфектен реализъм.
НО, това което най-много ми допада в това начинание е удоволствието от карането в симулатора на собствения модел.
Визуално свикваш с окраската на самолета си и някак нещата стават по близки и инстинктивни.
 
Последна промяна:

SMarty

Редовен Потребител
Как се прави ?
Предполагам ще е интересно на някой колеги как се постига това ?

  1. Програмата Phoenix Creator (както по-горе споменах е свободна за сваляне) инсталирах в папката на симулатора.
  2. Стартирате я и отваряте модел, който ви пасва:




  3. Прави се експорт на модела към външен редактор, при което в C:\Users\...името ви...\Documents\PhoenixRC\Projects се създават два файла 1024х1024 пиксела.Единият е "кожата" а другият показва "скелета" на модела.







    "скелет"


    "кожа"

  4. Правите качествени снимки на модела в условия на добра и равномерна осветеност, като се стараете да снимате перпендикулярно на желаните повърхности. Какво да снимате - вижда се добре от "кожата".

  5. Отваряте Photoshop или GIMP (безплатна програма с достатъчни за целта възможности и на български език!)... или каквото ви харесва,
    НО ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да поддържа работа с графични слоеве.



  6. В основа вмъквате "скелета", а на следващо ниво над него слагате "кожата". Може и обратно, няма значение. Досегашната кожа ще ви служи само за идея какво и къде да слагате и как би трябвало да изглежда. Така или иначе се включва (с окото) единия или другия слой. Ако е включен горният, той скрива този под него.
  7. Създавате и нови слоеве в които слагате сниманите детайли на модела.
  8. От тук нататък следва при нужда рязане, мащабиране, корекции на цветове, ретуширане... Стараете се всеки елемент да покрие съотвената си част от скелета. Добре е всеки детайл да бъде в отделен слой, така лесно ще ги аранжирате, включвате или изключвате.
  9. Когато сте готови записвате (Save As) проекта от графичната програма като BMP файл 32bit / windows - резолюцията трябва да остане същата 1024х1024



  10. Съхранете графичния фаил върху който работихте във Photoshop или GIMP за бъдещи корекции.
  11. От Phoenix Creator - меню TOOLS - import from external editor, посочвате пряснозаписания BMP фаил и абракадабра - самолета става какъвто искате.

  12. След това записвате схемата от меню FILE - Export под някакво име.
  13. Запишете работния си фаил от Phoenix Creator да не отиде на вятъра труда ви... След това е желателно да затворите редактора защото предстои да пуснете симулатора.
  14. В симулатора, избирате първоначалния модел от който стартирахте дизайна си.
  15. След като се зареди и е готов за полет избирате меню MODEL - EDIT, а от там чрез colour scheme указвате вашия дизайн.
Ще повторя: Много важно е в самия симулатор да се настроят параметрите на модела така, че физически да се доближи до истинския (MODEL - EDIT).
И това в съчетание с външния вид доставя много голямо удоволствие при тренировките на симулатора!

Приятно симулиране!
 
Нагоре