Купувам авто модел за старт + малко въпроси

neon

Редовен Потребител
Здравейте, в хобито съм от почти година и за сега съм само с летящи модели. Започнах с депронов тренър, после миг-29 v1, след него Clik-x 3D. Имам и минидрон Cheerson CX-10.
Нещо почна да ме сърби и за авто модел. Ще ми се да е он-роуд, но давайте всякакви предложения. Търся нещо около и под 200 лв. (Без апаратура, приемник и батерия) Става дума за оборудвано шаси (може и без боди). Всъщност може и само шаси. Предпочитам нещо старо, запазено, ако може по-малко пластмасово. Ще ми се да е модел, за който лесно се намират части и има възможност за тунинг на слабите места, ако вече не е направен. Търся нещо от което да започна.
1. Какво бихте ме посъветвали да търся и да гледам когато избирам шаси?
2. Къде са най-слабите места?
3. Как се избира мотор според шасито?
4. Какви са плюсовете и минусите на карданните или ремъчните задвижвания?
5. Според какво се избира сервото за завиване?

(Знам, че темата е пълна с въпроси и все още не съм си изяснил, какво точно искам, но мисля че е за този раздел.)

Предварително благодаря на отзовалите се!
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Щом че ти е първи модел, трябва да решиш по кой път искаш да тръгнеш - дали сам ще си сглобяваш модела (за да се научиш), или по-скоро искаш да го вземеш готов.
Така като си формулирал обявата, има риск някой да ти предложи някакви разглобени чаркове дето не стават за нищо.
Освен това, трябва все пак да ограничиш търсенето по някакъв начин - сам пишеш че те влече on road, тогава нека бъде 1:10 onroad модел.
Модели с ремък се ползват основно за състезания, също и за дрифт модели поради възможността да се променя предавателното число между 2та моста.
Ако искаш да е кит, бих ти предложил да търсиш такъв на Tamiya. Те са окомплектовани със всичко необходимо на цена 250-350 лв. Имат няколко класа шасита, като най-популярен и най евтин е TT01. Като следваш инструкцията, няма къде много много да сбъркаш. Ъпгрейди колкото искаш.
Всеки модел се чупи, всеки има слаби и силни места, затова е важно да избереш популярен производител.
Ако ще е нещо готово, търси между марките Vaterra, LRP, HPI и Таmiya.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
За горното не мога да кажа нищо - прилично изглежда. Но ако търсиш нещо за под 200лв както си написал - ето това си струва разглеждането:

1/16 Brushless 4WD Mini Rally Car

От Евро склада ще дойде към 100$ с доставка до вас. Има всичко без батерия и приемник.

Имам 2 такива , и са идеални за каране на някой паркинг.

Ако бюджета ти беше към 500лв - вече едно такова е по добре:

VATERRA 1/10 2014 Chevrolet Corvette Z51 4WD V100-S RTR

Хубаво е че то идва със всичко и батерия и дистанционно и няма нужда от нищо друго - по стабилно е от горното.

Ако тръгнеш да сглобяваш кит-а няма да минеш много тънко , докато нацелиш компонентите.
 

neon

Редовен Потребител
Харе, писах на човека от моделистика, във вторник имам път до Пловдив и ще го взема. (Шасито + частите, които предлага) Какво комбо да търся за модела (Tamiya TT-01) стоково или някакво друго? Има ли значение дали ще го взема като комбо (мотор и спийд) или може и поотделно да търся?
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
До колкото знам стоковото задвижване на модела е четково , ако вземеш него или подобно може би ще стане най-лесно. Самият модел не е мислен за brushless мотор, но като гледам в интернет го преправят успешно, с цената на разни тунинги по лагерите и т.н.

Не е нужно да са заедно - стига мотора и спийда да си пазват по параметри - тоест четков мотор иска четков спийд , безчетков мотор иска безчетков спийд. Също така трябва да знаеш колко ток харчи мотора , за да вземеш спийд който ще го издържи.

Тук има една тема с малко инфо: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=831542

А тук едно видео с тунинг на бръшлес, в описанието на видеото има всички части.

 

neon

Редовен Потребител
Взех, шасито tamiya tt-01 от колегата от моделистика, окомплектовах го със сензорно, безчетково комбо от колегата daglas. Днес взех и подходящ пиньон и взех че го подкарах. Изненадах се колко е бързо това чудо и как набира. С батерия 3s 2200 mah 20c карах около 45-50 минути. Мотора беше загрял, но не много, пипаше се спокойно с ръка, спййда беше съвсем леко затоплен. Задния диференциал е заключен а предния не.
Искам тук да изкажа благодарности към хората, които отговориха на въпросите ми и на колегите, от които закупих отделните компоненти. Благодаря ви хора. Благодаря за днешното и бъдещото ми забавление!

П.С. Ако може някои да опише всички места, които имат нужда от смазка.
 
Нагоре