Лаишки въпрос за окачване (Gimbal)

  • Автор на темата Автор на темата vixx
  • Начална Дата Начална Дата

vixx

Новодошъл
Здравейте,
днес ми пристигна окачването за камерата, но имам малък проблем. Кабелът за захранване на гимбъл-а е JST, обаче Quanum Nova-та има различни букси. Т.е. явно ми трябва някакъв преходник. Някой може ли да помогне с какво точно ми трябва и откъде бих могъл да си го купя? Конектора на кабела и пиновете на мултикоптера :

6ntmSWY.jpg
 
Здравейте,
днес ми пристигна окачването за камерата, но имам малък проблем. Кабелът за захранване на гимбъл-а е JST, обаче Quanum Nova-та има различни букси. Т.е. явно ми трябва някакъв преходник. Някой може ли да помогне с какво точно ми трябва и откъде бих могъл да си го купя? Конектора на кабела и пиновете на мултикоптера :

6ntmSWY.jpg

Колко волта е захранването ? Или какъв е гимбъла?
Иначе всякъкви кабели можеш да си купиш от ТУК! :cool:
 
Гимбъла е DYS Smart 3-axis. Дават го 9-12.8 волта. Гледайки ми трябва женско-женско JST, или бъркам?
Мерси!
 
Има няколко варианта:
1. Купуваш допълнителна батерия 3S с JST кабел.
Плюс - не натоварваш с захранването на гимбъла основната батерия. Мунус - допълнително тегло.
2. Купуваш два кабела - женски JST конектор и този 10см 26AWG серво кабел мъжки / мъжки с JR конектор. JR конектора срязваш на две и на едната част премахваш сигналния кабел/белия/. Свързваш двата кабела JST и модифицираният JR, като спазваш поляритета /цветовете - червен с червен и т.н./. Вече имаш нужния преход, който свързваш към куплунга "G +12V" на Новата. Отново внимаваш за поляритета!
Минус - натоварваш допълнително основната батерия - намалено време за полет!
Разбира се има и много други решения, но тези ми хрумнаха най-напред.
Успех!
 
Последна промяна:
Мисля, че ще трябва да е втория вариянт, понеже теглото на камерата и окачването взети заедно е 322 грама и допълнителна батерия ще е или на ръба, или над възможностите му.
Само едно не разбрах - как да внимавам за поляритета при куплунга на новата? Той по никакъв начин не е обозначен?

Edit: или G (на снимката са левите пинове) е за черното, десните - за червеното?
Благодаря.
 
Последна промяна:
Мисля, че ще трябва да е втория вариянт, понеже теглото на камерата и окачването взети заедно е 322 грама и допълнителна батерия ще е или на ръба, или над възможностите му.
Само едно не разбрах - как да внимавам за поляритета при куплунга на новата? Той по никакъв начин не е обозначен?
Благодаря.

Обозначен е: G е земя, а +12V ..... ??? :boi:
 
Дам, тъпи въпроси малко, усетих се и едитнах поста си, ама в този момент си отговорил. Благодаря:)
 
Готово, живот и здраве, ако няма вятър утре ще видиме и тестово видео:) Окачването се движи удивително "мазно"
 
Тест на гимбъла. Имам нужда да си балансирам витлата и да направя trim calibration за да стои по-мирно във въздуха с новото тегло и новия център на тежестта. Самият гимбъл се справя адски добре.

 
Не знам дали изобщо на някой му е интересно, но за архива:
След балансиране на витлата и трикратен auto trim преди да започне да лети стабилно с всичкото допълниелно тегло, резултатите са доста по-обещаващи. Все още не съм пипал нищо по софтуера на гимбъла, но в следващите дни ще си поиграя и с него. За съжаление с този сетъп времето за летене с 2200mah батерия падна до 4 минути. Въпросната е нова, закупена днес и съответно вероятно след няколко цикъла ще почне да държи по повече. С вече разработената 2200mah не успях да пробвам ,че пак седнах на бири...



Наблюденията са ми, че в ръчен режим е доста по-приятно да се лети с това тегло, от колкото в loiter. По-стабилен е някак си целия куад. За причините не съм сигурен, може би пак нещо трябва да настройвам и калибрирам. А може би прекалено много се вталявам за глупости.

Все тая,
в момента положението е малко грозно с всички тия жици, а за да мога изобщо да хвана и задържа GPS lock при включена камера, се наложи да поръчам малко медно фолио от UK, та сега освен грозно, прилича и на стар апарат на NASA малко...

image.jpg


Ама т'ва е положението.

ПС. Не знам дали не би било удачно тоя пост да се добави към темата на st5rov за Quanum Nova, където може би би бил по-полезен на бъдещите собственици. Ако е така, се извинявам, че поствам в този раздел.

В.
 
За съжаление с този сетъп времето за летене с 2200mah батерия падна до 4 минути. Въпросната е нова, закупена днес и съответно вероятно след няколко цикъла ще почне да държи по повече. С вече разработената 2200mah не успях да пробвам ,че пак седнах на бири...


Все тая,
в момента положението е малко грозно с всички тия жици, а за да мога изобщо да хвана и задържа GPS lock при включена камера, се наложи да поръчам малко медно фолио от UK, та сега освен грозно, прилича и на стар апарат на NASA малко...


В.

Поначало с 2200mAh батерия полетното време е малко и без допълнително натоварване. Приемливият минимум е 2700mAh. Аз се замислям за 5100mAh , разбира се монтирана отвън.
И едино мнение относно GPS . Много по-ефективно е, ако фолиото е монтирано директно под GPS-а. Така се елиминира влиянието и на електрониката на самия куад.
 
Аз също смятам така за GPS-а, и даже се опитах да го направя. Но не знам защо реших да не режа свинската опашка и да не го разлепям, понеже ми се стори много прилично и здраво направено. Отказах се и го сглобих. Да го залепя от долната страна на основната платка не съм мислил , сега зак се замислих.
Батерия 2700 с размер под 115мм не намерих в БГ, иначе бих купил. Само в хобикинг намерих. Там м/у другото има и една BlackMagic 3000Mah с много малки размери, чак ми се струва лъжа. Не зам какво да си мисля. При подобна голяма (5100) с колко допускаш, че би се увеличило времето за полет? Предполагам че и теглото й ще е двойно, както капацитета? Аз се чудих да пробвам ли с държач за две батерии и да летя с 2х2200, но тогава общото тегло ще достигне близо 1500 грама и си мисля, че това нещо изобщо няма да може да лети с толкова, или че при най-малкия вятър ще бъде отнесено. Само предполагам ,де. Не ми се рискуват камера и гимбъл, все пак не са особено евтини.
 
Последна промяна:
Батерии има в eBay, Banggood и други онлайн магазини.
Според колеги, Фантом, с 5100 батерия и гимбъл с камера, лети около 18 минути.
 
В България батерия 2700mAh има например тук , малко е по-дълга.

Екранирането е най-добре да е направено директно под GPS-а!
 
Последна промяна:
Back
Нагоре