МОДЕЛИСТИТЕ ОТ МЛАДОСТ

Pakidanski

Редовен Потребител

Tassadar

Редовен Потребител

Arxangel

Модератор
Модераторски Екип
Да бе, полеви. Нямам нерви да го разкарвам нагоре-надолу. :DТрябва да си пазя кръста. А виж на младежта не и пречи да разнася 100-120Ач ::crazy:
http://rcmania.bg/index.php?threads/МОДЕЛИСТИТЕ-ОТ-МЛАДОСТ.53/page-206#post-8902
Хаха, баш.... скоро ще сменя и аз Боша... чакам още малко да се поумори, че за момента се държи!! Мисля после да се кача на 90Ah, и гелче! :D
 

Tassadar

Редовен Потребител
Предполагам, че тягов акумулатор имаш предвид? Мда, това е истината за нашите цели. Ако се измисли начин да си стои в колата и да се зарежда някак, става решение - мечта.
 

Arxangel

Модератор
Модераторски Екип
Предполагам, че тягов акумулатор имаш предвид? Мда, това е истината за нашите цели. Ако се измисли начин да си стои в колата и да се зарежда някак, става решение - мечта.
Ами гелов е... дали е тягов незнам... всъщност по-добре да не е за полеви цели, че ще изкара по-дълго!
 

Tassadar

Редовен Потребител
Ами гелов е... дали е тягов незнам... всъщност по-добре да не е за полеви цели, че ще изкара по-дълго!
Ами гелов е... дали е тягов незнам... всъщност по-добре да не е за полеви цели, че ще изкара по-дълго!


Кристиан се е заел сериозно с въпроса за полеви акумулатор. Не знам гелов ли ще е или тягов:D, но очаквам днес-утре да излезе с окончателно решение. И то сериозно, както подобава на Криси.:win: Май май всички ще можем да зареждаме от него на поляната, на корем.:crazy:
 

Pakidanski

Редовен Потребител
Кристиан се е заел сериозно с въпроса за полеви акумулатор. Не знам гелов ли ще е или тягов:D, но очаквам днес-утре да излезе с окончателно решение. И то сериозно, както подобава на Криси.:win: Май май всички ще можем да зареждаме от него на поляната, на корем.:crazy:
С тия акумулатори голяма драма...наложи се да се консултирам многократно с Пепи и да изчета бая инфо в нета, докат си ги обясня:

1. Стартерни-характеризират се с голям моментен разряд и сравнително малко на брой цикли на зареждане и от името е ясно за какво се ползват. Хич не обичат да се разреждат с повече от 10% и това драстично скъсява живота им.
2. Полу тягови- хем със сравнително висок моментен разряд, хем са с по-дебели плочи вътре и държат и на дълбок разряд. Циклите живот са двойно на стартерните. Подходящи са за приложения изискващи голям разряд за продължително време...примерно офроуд лебедка, лодки и подобни.
3. Тягови-предназначени за цикли на дълбок разряд (над 70%) и се ползват по голф колички, машини за миене по молове и тн. Броя на циклите тук е между 4 и 8 пъти в сравнение със стартерните и зависи главно от технологията при производството. Характеризират се със сравнително нисък постоянен разряд...при 100Аh батерия варира между 20А-70А, в зависимост от технологията и производителя.

Та след това проучване се сдобих с гелова батерия 100Аh от третия вид, направена по технологията AGM (държалива на вибрации и тн. вандализми) със 65А постоянен разряд. Надявам се да изкара найсе години....поне :D
 
Последна промяна:

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
А аз ли не съм разбрал - ама какво стана с ударното зареждане от сегашната кола - да не умре акумлатора ? :)
 

Pakidanski

Редовен Потребител
А аз ли не съм разбрал - ама какво стана с ударното зареждане от сегашната кола - да не умре акумлатора ? :)
Ами този на хоби автомобила почти зел дал, а е на 2 год. Този на хондата и него го усещам, че почва да слабее, след като преди дърпах по 30А преди зареждачката да писне, че е паднал под 50%, а сега дърпам само 15-20А.
 

jelev_k

Потребител
Ами този на хоби автомобила почти зел дал, а е на 2 год. Този на хондата и него го усещам, че почва да слабее, след като преди дърпах по 30А преди зареждачката да писне, че е паднал под 50%, а сега дърпам само 15-20А.

Това също е много добро решение на проблема
:)
HONDA EU 10i/20i - компактен и удобен
http://www.hondapower.bg/productdetails.aspx?v=1&pv=1&id=1
 

Arxangel

Модератор
Модераторски Екип

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Аз имам 20i и е уникално тих и икономичен модел, но си е доста тежичък, или по-скоро обемен. Той е оптимален за всякакви мощни ел. инструменти, без електрожен (за електрожен интересното е, че могат да се свържат 2 такива генератора в паралел).
Според мен 10i e оптимален за хоби целите, пък и въобще за любителски цели - почти наполовина по-лек и поне два пъти по-компактен като обем от 20i.
Естествено зареждането трябва да става през контактите на 230V. Правотоковия изход е само да си зареждаш директно акумулатора (което си е още едно голямо предимство).
 

vesibo

Редовен Потребител
Аз също съм ползвал 20i, перфектна, тиха машинка и работи от 2009г. без спиране.:win::biri:
 
Нагоре