Малко помощ за разяснение за тръба на Пито

Shveda

Редовен Потребител
Колеги, някой може ли да ми даде някакво инфо за тръбата на Пито , че всичко , което откривам (или съм затъпял от морето) е адски повърхностно написано или адски задълбочено и нищо не схванах за начина на работа (то и принципа не схванах) , много ще съм благодарен.
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Както сам казваш, нещата са доста прости като принцип, но с много изчисления и корекции в детайлите.
Най-общо представлява датчик за диференциално налягане - Движещия се въздушен поток в тръба, създава налягане което е пропорционално на скоростта на движение на тялото. Ето това филмче е доста просто, но обяснява нещата като принцип:
 

vesibo

Редовен Потребител
Тръба на Пито-контрол на скоростта.Общо казано това е датчик за налягане към който са свързани анероидно-мембранни кутийки(датчици).
Измерва различните видове налягания при движение на самолет.
Pп-пълно налягане
Pд-динамично налягане
Pс- статично налягане
Pп=Pс+Pд
От тази формула при различни преубразувания се измерват различните видове налягания.
Известна е още като приемник на пълното налягане ППН.
1.Измерва главно скоростта на въздухоплавателното средство.
2.Чрез измерване на статичното налягане се мери надморската височина-висотомер.
3.Индикатор за вертикална скорост-вариометър
Имаме различнни видове скорости на летателният апарат:
1.Земна скорост-скоростта на летателният апарат спрямо земята.Проекцията на тази скорост върху хоризонтална равнина се нарича пътна скорост.
2. Въздушна скорост-това е скоростта на въздушната среда.Тя бива истинска и индикаторна
3. Вертикална скорост-с нея се изменя височината на полета.
Общо казано тръбата на Пито с различните видове датчици това прави, а по този начин е основен инструмент и за автопилота.:)
Дано да съм бил полезен.Опитах се просто на български да обясня.:biri:
 
Нагоре